Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan nähnyt raskaana olevaa romaninaista

Vierailija
07.11.2008 |

Piiloutuuko ne loppuraskaudeksi johonkin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy lienee juuri vaatetus. Mutta äitipolilla itse käydessäni pariin otteeseen olen nähnyt raskaana olevan romaninaisen.

Vierailija
2/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikaisemmin tuollaista ajatellutkaan, mutta nyt kun mietin niin empä ole koskaan nähnyt mustalaisakkaa maha pystyssä, enkä toisaalta myöskään kulkemassa TODELLA vauvan kanssa. Yleensä ne ovat jo sellaisia kävelyikäisiä talinappeja joiden kanssa niitten näkyy liikkuvan..

Ja eikös siinä oo joku juttu, et ne ei voi hirveästi liikkua poikalapsen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinkuin nuorten seurustelu ja yhteenmuuttaminen ovat häveliäisyyteen liittyviä asioita samoin lapsen odotusaikakin sillä se viittaa sukupuolisuuteen, ja sen vuoksi siitä eikä lapsensynnytyksestä puhuta vanhempien romanien kuullen. Lapsenodotus peitellään mahdollisimman pitkään. Lapsi on toki toivottu asia, mutta se näytetään vasta kun lapsi on

maailmassa. Lapsen tultua kotiin lapsesta ja äidistä huolehditaan niin, että äidin ei tarvitse tehdä ruokaa vaan hänelle tuodaan ruoka erikseen. Äiti on kotona ikäänkuin ylimääräisellä äitiyslomalla, jolloin muu perhe toimittaa keittiö askareet ja äiti hoitaa lasta."

googlettamalla Romano Missio löytyy paljon tietoa.

Vierailija
4/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä tosiaankaan julkisesti esitellä eikä synnytyksen jälkeen "saastainen" äiti saa tiettynä karenssiaikana osallistua mihinkään kodin taloustöihin.

Että ihan kulttuurijuttu on se että romaninaiset eivät kulje kaupungilla pystymaha lantiohoususta paljaan pilkottamassa

Vierailija
5/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienen vauvan kanssa eivät julkisesti näyttäydy, mutta raskaana olevia olen nähnyt paljonkin.

Vierailija
6/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin siellä hameen alla piilossa. Ja ihan pieniä vauvoja olen jossain kaupoissa tai Pizza Raxissa kerran näin kannettavan ihan sylissä. Ei mitään turvakaukaloita tai vaunuja mukana.

Vierailija
7/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniraajavammaista romania, opiskelijaromania enkä duunari-romania.

vauvojen/rattaitten kanssa olen nähnyt, kelassa olen nähnyt, Alkossa, varkaissa ja Kontulassa

Vierailija
8/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ole koskaan nähnyt tiineenä olevaa puluakaan, vaikka niitä yleensä on paljon kaupungeissa :-/

Vierailija
9/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle raskaanaolevalle kaverilleni tuli tuikituntematon mustalaisnainen huutamaan ulkona, että miten kehtaat liikkua ihmisten ilmoilla tuon näköisenä.

Vierailija
10/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniraajavammaista romania, opiskelijaromania enkä duunari-romania.

vauvojen/rattaitten kanssa olen nähnyt, kelassa olen nähnyt, Alkossa, varkaissa ja Kontulassa

Olen nähnyt raskaana olevan romaninaisen, pienen vauvan kanssa liikkuvan romaninaisen, opiskelijan, duunarin (ihan oma työkaverini). Olen myös nähnyt romanin varkaissa, kuten olen nähnyt valtaväestön edustajankin. Alkossa en muista romania nähneeni, mutta käyn itsekin siellä tosi harvoin. Kontulaan en ole tuntenut koskaan tarvetta mennä, vaikka Itä-Helsingissä asunkin.

Vierailija
11/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunari-romania.

Aiemmin luulin että ne olisivat vain urbaanilegendaa mutta todistettavasti 1kpl on nähty :)

Vierailija
12/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota lähempää esimerkkiä en löydä.

Vierailija
13/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammainen romani? Piilotellaanko kotona?

AP

Vierailija
14/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunari-romania.

Aiemmin luulin että ne olisivat vain urbaanilegendaa mutta todistettavasti 1kpl on nähty :)

Vierailija
15/15 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun perheenisä on myyntijohtaja.

Olen tavannut/nähnyt myös : vastaanottohenkilönä,lähihoitajana,vammaisavustajana,koulunkäyntiavustajana,automyyjänä,taksikuskina,bussikuskina,myyjänä (useammankin) jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän