Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOKUISTEN ALKUVIIKKO ma-to vk 49**

03.12.2007 |

alotinpa pinon eka kerran =) viime pino oli toooosi pitkä,joten nytpä vähän katkaisin viikkoa,kirjoitellaan loppuviikkoa sitten erikseen!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västikselle sympatioita ja tsemppiä!

Pakko hehkuttaa; meillä oli eilen ennätysten päivä ja yö!!!

Saana heräsi siis aamulla noin klo 6 nukkui ekat torkut n.8-8.45, toiset klo 11-11.45 ja vihdoin kymmentä vaille yksi laitoin vaunuihin, josta HERÄTIN KLO 17.15!!!!!!!!!

Olin jo aivan varma, että yöstä tulee kamala, vaikka meillä esikoinen nukkui aina noin ja enemmänkin ja koko yön aina!

No kaikeksi hämmästykseksi Saana alkoi hieman ennen seitsemää vinkua väsymystä. Ei muuta kun äkkiä kylpyyn ja salkkareiksi iltavellille. Kahdeksalta oli pimu sängyssä unten mailla. Klo 23 tutin vinkumista, tyytyi tuttiin ja heräsi VARTIN YLI KOLMELTA syömään.

Joi pullon maitoa ja takas maate.

Kakkas sitten viideltä ja ajattelin jo, että tämä yö oli tässä kun jokeltelikin jo mokoma.

Ei muuta kun pimeässä ja hiljaisuudessa tapahtuneen vaipan vaihdon jälkeen takaisin OMAAN SÄNKYYN (tulee siis yleensä tässä vaiheessa viereen, mutta ajattelin kokeilla, kun ajattelin, että herää jok.tap)

Ei mitään neiti jatkaa unia!!

Vartin yli kuus otin viereen, jossa jatkoi vielä tissin voimalla puoli kahdeksaan!

AIVAN MAHTAVAA!!!

Olo on kun uudesti syntyneellä! Ja tiedän, että nyt kun hehkutan tätä täällä, ensi yö menee ihan pyllylleen (murphyn laki), mutta pakko nyt hehkuttaa ja nauttia, kun aihetta on!

Nyt nautin loppupäiväni anopin antimista, eli menemme sinne syömään. Kiva kun ei tartte ite laittaa mitään ja koko suku tulee niin ompahan taas vilinää. Noita lapsia kun on toisessa polvessa mieheni puolelta kymmenen..

Huomenna tarvis toden teolla ruveta valmistelemaan esikoisen 3-vee synttäreitä. Vieläkin kaikki tekemättä ja sunnuntaina tulee jo ekat vieraat.

Saas nähdä kuinka virkeä vastaanotto komitea täällä on, kun meillä on nämä omat pikkujoulumme lauantaina ;)!

Nyt täytyy mennä kampaamaan tukkaa ja laittaan vähän ripsaria...

Itsenäisyyspäivä terkuin Mona ja muu poppoo

Vierailija
22/28 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

västäräkille: meillä samanmoinen mies. on tosi aamuntorkku,ja mua ärsyttää tosi paljon vapaapäivinä kun hilaa ittensä ylös vasta tähän kellon lyömään.tosin on kivaa kun nousee esikoisen kanssa tohon telkun ääreen peittoineen päivineen,mutta siitä kipuaa ylös puoliltapäivin. jotensakin multa alkaa aina nousta höyry päästä,mutta yleensä saan oltua hiljaa.

tosin yritän ymmärtää,mies on yksityisyrittäjä ja töitä on toisinaan toooosi paljon,joten tarvii hänenkin hermonsa levätä ja stressin jollain keinoin purkautua.

@monalle@ onnea yöstä ja hyvästä päivästä!

meidän elo menee muuten tosi hyvin,mutta nuo päiväunet ovat tosi surkeita 40min luokkaa,ja sitten päivät ovat kitinävitinää ja väsyä täysi. kerran viikossa yllättää yksillä pitkillä päiväkyillä 3,5t ja ne päivät ovatkin luksusta,ja jaksaa hienosti touhuta.ne siis tarvitsisi joka päivä,mutten saa häntä uudelleen millään uneen,vaikka itkeekin vaunuissa väsyä,ei nukahda uudelleen.vaan kiljuu kun sika.

meillä vauva nukkui 23.30-11.40 =) ihanaa! söi kyllä 04,7.30 ja 10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jumalaton flunssa koko viikon. Mulla kuumetta maanantaista lätien ja little miss Stella sai tietty nuhanenän myös. On kyllä avuton olo katella tollasta pientä, kun ei voi oikein auttaa. Niitä keittosuola-tippoja oon antanut ja niistimellä yrittänyt avata röörejä. Onko muita vinkkejä? Meillä eka kerta kun vauva on sairas. Lisäksi mies reissussa, joten yksin olen hyvin huonolla hapella hoitanut sairasta lasta.

Mirris

Vierailija
24/28 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaan täällä taas. Viimmoseksi kirjottelin epäonnistuneista kestovaippa kokeiluistani, muistaakseni.. Nyt tuntuu taas siltä että homma saattaakin onnistua!! Olen päätynyt kokeilemaan meidän pikku-miehellä villahousuja!! Vähän on viellä sopiva sisävaippa hakusessa.. tai on muutama kyllä löytynyt, mutta ne ovat olleet ystäväni itse ompelemia ja meillä vain siis kokeiltavana.. enkä itse ole todellakaan mikään ompelia.. En edes ompelukonetta omista. Eilen tuli postissa Ruskovillan paketti uudet villahousut, harsoja ja villaisia lisäimuja.. Toivottavasti toimisivat!!!

Jotain juttua oli aikaisin heräämisestä. Täällä ilmoittautuu aamuvirkku äiti sekä vaava. Meidän keskimmäinenkin kuuluu samaan kastiin, mutta esikoinen nukkuisi sitten vähän pidempään.. Herää hänkin yleensä siinä 8-9 välillä, mutta me muut jo 6-7 aikaan. Luin että jotkut nousevat vasta 10 jälkeen.. (hui!) me ollaan siihen aikaan oltu jo toista tuntia ulkona, yleensä.. Eikä rytmi paljon muutu oli sitten arki tai viikonloppu. Illalla tosin käydäänkin koko porukka nukkumaan kello 21 aikaan. Lapsille vain iltasatu ja jo on äitikin ihan nukkumaan valmis! Mies saattaa toisinaan katsella telkkua vähän pidempään vaikka nouseekin joka aamu kello 5 (ei tosin viikonloppuisin..). Pieni-mies vielä aika monta kertaa yössä, mutta koska nukkuu perhepedissä se ei minun uniani pahemmin häiritse.

Meidän pienokainen muuten oppi viime viikolla kääntymään vatsalleen ja nyt sitten pyöritään ihan kaiken aikaa..!!! Lelujakin jo vähän käsiin tapailee ja voi sitä ihmettä kun homma onnistuukin!!!

Nyt kuuluu jo jotain yninää taitaa olla pieni heräilemässä joten täytynee lopetella.

pönttö-örvelö

Vierailija
25/28 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jatkankin vielä vähän..

Neitiniiskunenko se kyseli neuvolan yms. neuvojen orjallisesta noudattamisesta. Meillä ainakin on tämän kolmannen kanssa menty jo ihan maalaisjärjellä ja omalla tunteella. Neuvolassa käyty lähinnä mitailtavana ja juttelemassa mukavia.. Esikoisen kanssa sitä vielä mietti ja kyseli neuvolasta, ehkä vähän stressasikin jos kaikki ei mennyt ihan ohjekirjan mukaan.. Kolmannen kanssa tiedän jo että lapset ovat yksilöitä kaikki, vauvatkin!! Jokainen äiti ja perhe on omanlaisensa ja ennen kaikkea tilanteet ovat ihan erilaisia. Mikä sopii yhdelle ei ehkä ollenkaan toiselle. Eikä siellä neuvolassakaan kaikkea tiedetä, ei edes melkein. Tietysti asioista on mukava keskustella sekä neuvolassa että toisten äitien kanssa tai sitten vaikka täällä, mutta jokainen tehkööt itse omat ratkaisunsa.

No nyt tulikin lähtö kakka pyllyn pesuun.. näkyy olevan jo pitkin selkää ja.. täytyy siis mennä.

Vierailija
26/28 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka teille

Nuhaa ja köhää sairastettiin, eikä tohtori antanut mitään lääkettä (ei mielellään näin pienelle), no minä sitten laittelin milloin valkosipulia sängyn viereen (kaamea haju), milloin höyryhengiteltiin suihkussa parikin kertaa päivässä. Viimeksi mainittu auttoi ehkä eniten. Niistäjäkin toimi jotenkin. Kaikkein helpointa niistäminen oli, kun vauvan sieraimiin laittaa suolatippoja (tai tisumaitoa!), ja hetken kuluttua niistäjällä poistaa irtoliman. Meillä pojan köhä ja röhä hävisivät, kun ne hävisivät ensi äidiltä. Toivon voimia ja pikaista paranemista kaikille duhanenille!

Aloittelin tossa mustikkasoseen antamisen pojalle parisen viikkoa sitten. Vieläkin maistellaan, ihan vain muutaman lusikallisen kerrallaan - mutta poika on kuin linnunpoika suu ammollaan, että lisää, henkilökunta, lisää. Mangosose ei ollut yhtä hyvää kuin mustikka tai perunasose (tisumaitoon tehty) No mustikka tosiaan maistuu - ja laittaa masun toimimaan kunnolla. Lämmitettäviin ruokiin oli loistava vinkki (tältä palstalta) se tuttipullon korkissa lämmittäminen. Riittää ensialkuun oikein hyvin.

Ja, se suomen kielen kaunein sana on valittu - voittajasana on ...äiti!

t.etba ja aikapoika 3,5kk

Vierailija
27/28 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olinkin aamusta ihan kypsänä ja tosi huonolla tuulella. Onneksi eilinen iltapäivä ja ilta olivat mukavat ja yöllä sain paremmin nukuttua (vaikka en ole yhtään selvillä herätyksistä, niitä oli silti monta). Kun aamu alkaa paremmin, se vaikuttaa koko päivään. Tyttökin oli illalla mielissään, kun käytiin katsomassa vesiurkuja ja ilotulitusta ja sai ihailla telkusta illalla kauniita pukuja. Onneksi myös tytön setä vaimoinen lupasi ottaa tytön joku kerta kylään, että tyttökin saa ihan yksilöllistä huomiota. Jaksavat aina keskittyä tuohon neitiin ihan täysillä.

Tuosta äiti-sanasta. se on ihana, kun se sanotaan hellästi Äiti tai pieni lapsi sen sanoo ekoja kertoja. Sitten kun sitä huudetaan ja jankutetaan ja vikistään (ilman mitään syytä) ÄITIÄITIÄITIÄITIÄITIÄITI, niin sanakin tuntuu ihan raivostuttavalta.

Niin kamalan synkkää on ulkona, silti sinne on vain lähdettävä. Eilinen jo tuntui viikonlopulta, mutta vastahan se alkaa. Hauskaa.

Västis ja pikkumies 4kk2pv

Vierailija
28/28 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavirkkuja ollaan meillä molemmat miehen kanssa ja aamullahan tuo valvominen sitten kostautuu. Viikonloppuisin vuorotellaan jotta kumpi nousee esikoisen kanssa ja minun aamuina hoidan vain vauvan syötöt ja mies sitten loput vaipanvaihdot ja seurustelut. Tosin täytyy sanoa että kun on miehen vuoro nousta niin käytännössä se tarkoittaa sitä että hän hilaa itsensä sohvalle ja " katsoo" esikoisen kanssa telkkaria ja minä nousen viimeistään puoli yhdeksältä lenkittämään koiria. Ja sitten kun on miehen vuoro nukkua niin hän saattaa posottaa unta vielä puoli yhdentoista aikaan...ja sitten käyn yleensä jo kiukkuisena herättelemässä.

Meillä mies on ollut nyt viikon sisällä jo kahteen otteeseen viihteellä ja minuakin tuo vähän sieppaa. Ei muuten niin väliä mutta kun on ollut aika huonossa kunnossa tullessaan kotio ja ekalla kerralla tuli vielä herättelemään, argh. No toisena yönä ei sitten enää uskaltanut ;) Mutta käry oli kyllä melkoinen meilläkin. Tyttökin kysyi että miksi iskä haisee niin pahalle, aika harvoin kun tuo kuitenkin käy ulkona.

Itsekin olin kyllä viikko sitten pikkujouluissa mutta minunpa pitikin jaksaa touhuta sitten seuraava päivä lasten kanssa joten eipä noita meidän juhlimisia voi edes verrata toisiinsa. Pääsinpä kuitenkin vähän viihteelle ja hetkeksi eroon lastenhoitohommeleista. Tosin tunsin aiheuttavani pahennusta osassa porukoista (työpaikan pikkujoulut) kun olin saattanut jättää niin pienet lapset kotiin ja lähtenyt itse hippaamaan, meillä on aika vanhaa kansaa töissä...

Kiinteitä ei ole meillä vielä aloiteltu mutta eipä ole tuntunut olevan tarvekaan. Ensi viikolla on neuvola ja katellaan mitä mieltä neuvolan täti on, vaikka tuskinpa sillä on väliä mitä mieltä on. Perunalla ei kuitenkaan aloitella, se on ihan varmaa.

Mies lähti taas viikonlopuksi reissuun ja tässä yritän miettiä ohjelmaa esikoiselle ja itselle. Kurjaa ilmaa on luvattu koko viikonlopuksi joten hyvä jos pakolliset ulkoilut saadaan tehtyä ja muuten sitten pitäisikin jotain keksiä. Huushollikin kaipaisi kunnon siivousta ja puunausta mutta on niin saamaton olo että taidan jäädä vielä odottelemaan kunnon inspiraatiota sen suhteen.

Mutta nyt taitaa olla riistakäristys valmista joten ei muuta kuin syömään.

Viikonloppuja!

Jav@ ja lapsukaiset 4v ja 3kk