Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKATAAPEROIDEN ITSEPÄISYYSVIIKKO 49***

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäsilmällä katselen sydänjäätä, joten toivottavasti ajatus pysyy kasassa.

Oltiin tänään tytön kanssa lääkärissä. Viikonlopun tyttö oli taas ihan känkkis ja ajattelin, että korvatulehdushan se varmaan taas. Siirsin sitten keskiviikkoisen korvien jälkitarkastusajan tälle päivälle. Mutta tervehän se onneksi oli. Ei korvissa häikkää eikä keuhkoissa. Tais vaan kiukutella hampaita. Ensimmäinen yähammas puhkes. Tosin eipä tuo ole kiukutellut alahampaitakaan, mutta jos ylimmäiset on jotenkin tiukemmassa.

Napero: Mäkin tilasin isovanhemmille sellaset valokuvakirjat. Mä tilasin ne extrafilmiltä, mutta varmaan ifoloriltakin saa ja muiltakin. Meille ne tuli jossain reilussa viikossa, joten kyl sä vielä kerkeet...

MiaMik: Meidän Ronjat on tarrallisia. Musta ne on parempia, kun saa nopsaan kiinni. Neiti kun ei kauheesti jaksais olla paikallaan vaipanvaihdon yhteydessä. Tosin nepilliset saa " housumaisena" jalkaan. Mulla on jotain Ronjan taskuja nepillisina ja niissä on jotenkin kummat ne nepit. Hirveesti neppejä kahdessa rivissä, mulla ne meni jotenkin aina sekaisin, et mikä kuuluu mihinkin. Sanoinko jo, että tilasin niitä sherpoja. Lisäksi tilasin sellasen hilivinksis k nepin yöksi, kun kauheesti ovat kehuneet.

TuttiG: Helmi syö unilla tuttia ja joskus täytyy saada tutti lohdutukseksi. Toi tyttö on kyl ihana. Jos jossain tutti on niin se menee kyllä tosi nopsaan suuhun. Ei hän tosiaan normaalisti kaipaa tuttia ollenkaan, mut jos sellainen sattuu näköpiiriin niin suuhun menee. Pitää vaan pitää tutit pois neidin näkösältä.

Burdelle paljon onnea uuteen kotiin eikä sitten rehkitä liikaa muuttolaatikoidsen parissa!

Jennille oikein hyvää matkaa!!!

JEE JEE! Meillä on tyttöporukan pikkujoulut ens lauantaina! Helmi jää isänsä hoiviin tänne ja mä matkaan etelään pikkujouluilemaan. Elikkä saan nukkua rauhassa ja pitkään...

Lisäksi seuraavana viikonloppuna me lähdetään miehen kanssa kahdestaan Tallinnaan kylpylään. Ja sitten onkin joulu!!! Ihanan paljon odotettavaa. Niin ja sitten onkin jo ens vuosi , ja ens vuonna me päästään muuttamaan omaan kotiin!!!

Nyt täytyy keskittyä tv:oon, kun kohta alkaa täydelliset naisetkin. Jos vaikka tekis jotain iltapalaa ennenkuin se alkaa.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Jepsis ja Helmi 1v 1kk ZZzzzz

Vierailija
22/30 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitten oikein kunnolla sairastetaan... Eilen illalla nousi mieheenkin kuume, ja nyt on mullakin. Joten ollaan koko porukka sänkykunnossa... Ei kiva!

Aamulla oli mulla työterkalla aika. tarkastus, kaikki oli hyvin, verenpaine vaan koholla, mutta se oli vissiin sen takia, kun juoksin sinne, kun ylläri olin vähä myöhässä... Heh!

Mutta nyt takaisin sänkyyn, jos sais tän olon vähän kohonemaan...

napero ja Eetu 1v10kk (jolla kuumetta 39.4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Parannuttu ollaan - tai siis Emmi, me ei ainakaan vielä tautia saatu miehen kanssa. *koputtaa puuta* Emmi oksensi yhteensä seitsemän kertaa sunnuntaina ja varmuuden vuoksi vielä päätti huutaa puol kolme yöllä, jottei liikaa nukuttais... ;o) No ei vaan, neitiä häiritsi, kun isi nukkui hänen huoneessaan, ja kun hän havahtui hereille, täytyi nousta oikein seisomaan sänkyyn, että kukas siinä kuorsaa. Ja unen pöppörössä raukka paukautti leukansa pinniksen reunaan. Kun neiti siitä nukahti, mies kantoi kamppeensa takas meidän sänkyyn ja totes, että kyllä me kuullaan, jos vielä oksentaa. Ja eipä tuo oksentanut enää. Hyvä, hyvä!

Meillä on illalla koululla itsenäisyysjuhlat ja miehellä pikkujoulut, joten Emmin isovanhemmat tuli tänne huomiseen saakka. Saapa tässä hommia tehtyä itse, mutta kyllä se vaan jotenkin " rassaa" kun on vieraita kotona, eikä saa olla ihan rennosti ja omissa oloissaan. Minäkö erakkoluonne tai jotain...? =D

Eetukin on taas kipeenä - voi harmi! Pikaista paranemista! Napero: mä tilasin kirjat ifolorilta ja tais mennä joku reilu viikko tai kaks kun tuli. Mutta tuli kyllä hienot! Mä oon muuten kans miettinyt, että koska nähtäis, mutta vielä ei ole kuningasideoita syttynyt. Vinkaa jos tulee hyvä päivä mieleen.

Ainollakin flunssaa. Blääh! Toivottavasti on jo helpottanut! Kuullostaa kivalta tuo teidän projektin eteneminen!

MM pukkas lahjagalluppia. Meillä on Emmille pari kirjaa, boksi Duploja ja pari dvd:tä (vaikkei se niitä vielä jaksakaan katsoa). Mummilta ja papalta taitaa tulla nukke, kummeilta aateltiin pyytää nuppipalapeliä ja varmaan vaatetta tulee. Leluja on jo niin paljon, ettei niitä tarttis paljon tulla, enkä muutenkaan tahtoisi päätyä siihen loputtomaan lahjakasaan, mikä tuntuu nykylapsille helposti olevan ihan välttämätön.

Saittekos Jenni viimeiset rokotukset otettua? Lahopää täällä ei muista, mikäs päivä te nyt lähdettekään?

Jepsiksellä on juhlakausi alkamassa. Hauskaa!

Nyt meen vähäksi aikaa huilimaan, jotenkin on ihan väsy. Heippa!

-Amy ja isovanhempien kanssa touhuava Emmi-

Vierailija
24/30 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin flunssa rupee olee ohi, tuntuu että kaikki on enemmän tai vähemmän taas kipeenä. Mulla meni kans rokotuksen kanssa vähän hilkulle, perjantaina en voinut sitä sairaana ottaa, maanantaina olin vieläkin kipeä mutta menin ottamaan sen silti.

Ja huomenna siis kutsuu Kap Verde, ihanaa!!! Kamat on pakkaamatta mutta meillä on tänään hyvää aikaa. Tyttö lähtee tänään isovanhempien luokse hoitoon. Niillä menee varmasti oikein hyvin sillä aikaa kun ollaan reissussa.

Tytöllä on tänään tarhassa itsenäisyyspäiväjuhla, piti oikein mekko laittaa matkaan mukaan, tarhasta toivoivat että tyttö laittaisi saman mekon mikä sillä oli päällä meidän häissä=)

Nyt on ajatukset niin tulevassa matkassa että ei tähän hätään muuta irtoa, hyvää keskiviikkopäivää kaikille!

NapNap + tyttö 1v9kk

Vierailija
25/30 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään mökille evakkoon muutamaksi päiväksi tän vesikatastrofin takia. Ihan kauheeta... Me ollaan onneksi säästytty vatsataudilta, mutta moni tuttu on kaatunut petiin. Nyt ei irtoo oikein mitään muuta...

Vierailija
26/30 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan käydä enemmän lukemassa teidän kuulumisia kuin vauva puolen isojen. :) Täällä on paljon enemmän tuttuja. Eikä meilläkään ole kuin 22.pvä 1v synttäreihin. :D

Tulin kysymään että onko muilla taaperoilla unen tarve lisääntynyt kun on alkanut kävelemään?

Kun meistä tuntuu ettei Evelle riitä enää samat unet kuin ennen kävelemään oppimista.. Kun herää päikyiltä, on koko ajan kauhean kiukkuinen ja kitisevä, siksi onkin mennyt tällä viikolla jo kahdeksan aikaan nukkumaan, ennen siis yhdeksän ja kymmenen välillä. Vai pitääkö yrittää saada nukkumaan kahdet unet taas..?

Neiti tuli taas kyhnäämään viereen, katsotaan mitä tästä tulee.. Juu, ei tule mitään...

Bejpi ja kitisevä Eveliina 11kk++

Vierailija
27/30 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on itsepäisyyspäivät vietetty, tai no eipä meillä päivä juurikaan päivä muista eronnut paitsi että mies oli kotosalla :)

bejbi, muistaakseni Idalla piteni päikyt hetkeksi kun oppi kävelemään? Siitä on jo 2kk niiin ei niin tarkkaan muista ;) Eve onkin alkanut vähän aikaisemmin taaperoksi :)

Nyt ei mitään muuta muistakaan, mutta ajattelin vähän purkaa oloani. Elikkäs pääsin juuri vajaa 2 viikkoa sitten kehumasta kaikille kuinka reipas ja hyväntuulinen neiti meillä on ollut yli kuukauden kun hampaitakaan ei ole ollut tulossa. Olisi vain pitänyt pitää suunsa kiinni. Mulla on ollut pinna viime aikoina tooosi kireällä tuon neidin kanssa. Vikinä ja vinkuna alkaa jo heti aamusta kun silmät saa auki ja loppua ei näy. Yöllä herätään välillä kitisemään ja päikkäritkin keskeytyy vähän väliä vikinään. Siis todella ärsyttävää! Neiti haluaa vähän väliä syliin ja heti pois. Ei kelpaa isin kanssa leikit, ei äidin kanssa leikit, ei niin oikeastaan yhtään mikään. Koko ajan on sellainen känkkäränkkä päällä. Mun ajatukset meni eilen jo siihen että mä suljen ton lapsen omaan huoneeseen ja laitan oven lukkoon ja itselleni korvatulpat korviin. Onneksi mies " pelasti" mut ja häipyi eilen kaksi kertaa ulos neidin kanssa ja mä sain jäädä yksin lepuuttamaan hermojani. Neiti kun kiukkuaa nykyään koko ajan ulkonakin, ei suostu leikkimään eikä istumaan vaunuissa. Hohhoijakkaa, nytkin tuossa kitisee koko ajan kaikesta. Murrr... No nyt se rauhoittui hetkeksi kun vähän laulettiin. En kyllä tiedä voiko tuo hampaista johtua kun jos Ida on pari tuntia hoidossa jossain niin ei kuulemma inahdakaan!!

Tällä hetkellä siis motivaatio töihin lähtemiseen on asteikolla 4-10 täysi 10! Ja vauvakuume asteikolla 4-10 täysi nolla :D

Onneksi anoppi tulee tänään viettämään pekkasta meille ja tekemään mulle Intialaista päähierontaa :)

Jos nyt jotain positiivistakin tässä viestissä sanoisin niin Ida on ollut nyt viikon melkeinpä päiväkuiva. Meillä on mennyt pyykkiin viikon aikana vain 2-3 fuzzia. Olen ihan normisti käyttänyt neitiä potalla 4-5 kertaa päivässä ja hämmästys on aina suuri kun neidin vaippa on kuiva :) Päikkäreidenkin ajan on pysynyt usein kuivana! Joskos vaikka ensi kesänä yrittäisi tosissaan opettaa neiti myös menemään omatoimisesti potalle!

Nyt me lähdetään ulos vikisemään ;) Toivottavasti naapurin tyttö löytyy leikkipuistosta ;) Se kun aina kitisee meidän seurassa ja Ida vähän niinku hämmästyy siitä ja unohtaa itse kitistä :)

MiaMik ja Ida 1v2kk

Vierailija
28/30 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli toissayön hoidossa mun siskon poika, ikää 7 viikkoa. Se oli niin kiltti poitsu, että kyllähän se hetkeksi taas nosti vauvakuumetta. Idakin oli tosi reipas. Kävi vaan silittelemässä vauvaa ja meni sentin päähän vauvan nenästä ja hoki voivoivoi, aiaiaiai :D Vähän kyllä mustasukkaisuus nosti päätään kun vauva oli äidin sylissä ;)

Vierailija
29/30 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun typy vielä syö ja ennen kuin lähdetään Ideaparkiin ja sieltä sit sukuloimaan ensi yöksi. Typy on niin suloinen nyt, kun äsken sai raivarit kun en antanut omaa leipääni. En tiedä, onko mitään järkeä syödä eri aikaan, sama huuto näyttää syntyvän miten vaan, jos ei äitin ruokaa saa... ja siis syy, miksi en anna omaa ruokaani, on että sit tyttö ei syö omaansa. Ja jos syötän ensin hälle, niin on joka tapauksessa norkoamassa mun ruokaa, enkä saa sitä syödä sittenkään rauhassa. :D Ei oo helppoo, ei. Mutta nyt siis rauha maassa, kun saa mutustella sämpylää ihan rauhassa.

Eve kyllä treenasi viime viikolla sen verran tehokkaasti sitä kävelyä, että ei ihme jos väsyttää. :)

MM, Ida on kyllä ihme tyyppi ton pottailun kanssa, mä en tajua... Meillä potta on edelleen lelu, ja pissat tehdään vaippaan tai lattialle. Mut nythän teillä menee ihan hukkaan kaikki hienot kestot, kun Ida ei enää pissikään!! :D

Semmoista piti kysyä, että mites teidän pienet juo vettä? Meillä kun vesi on ihan yök, sitä ei juoda ku ihan pahimpaan janoon, ja silloinkin vaan pari kulausta. Maitoa annetaan ruoan yhteydessä, mut pitäiskö jossain vaiheessa siirtyä antamaan vettä ruoalla? Tyttö kyllä ei juo maitoa kuin janoonsa, eli ei todellakaan joka kerta juo mukia tyhjäksi, joten en usko et sitä liikaakaan menee?

Jaahas, kaipa tästä täytyy lähteä vaipanvaihtoon ja sit ajamaan, et päästään ajoissa liikkeelle. Käytiin muuten tänään ottamassa influenssarokotteen toinen piikki, eikä ees itkee tarvinnut. Vähän kyllä tyttö meinas pystyyn pompata ja mulkoili piikittäjää, mutta ei muuta.

Juu, itkuhan se sieltä tuli, joten mentävä on. Voimia kaikille itkuvinkuliinien äiteille... :D

-Osse ja typykkä 1v1kk

Vierailija
30/30 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei edelleenkään mitään erikoista kuulu. Itsenäisyyspäivää vietettiin kotona nukkumisen merkeissä (olin yön töissä). Käytiin me mun porukoilla syömässä isän tekemää karjalanpaistia. Nam!

Jonsku nukkua posottaa tuolla makkarissa ja isäntä on salilla. Mun tekis ihan hirveesti mieli lähteä ulos juoksulenkille, mutta tuolla on ihan saakelin kurja ilma :(

Ompas kurja toi vesihässäkkä, kun pikku-millikin joutuu evakkoon lähtemään. Toivottavasti saatais pian asiat kuntoon siellä.

Äh! Mä oon nyt jotenkin ihan pihalla teidän kuulumisista. Täytyy tulla ajan kanssa sitten taas kirjottamaan. Täytyis ehtiä uudelleen selata viestit läpi.

pesukarhu ja Jonsku