Aaapuaa! Olen raskaana!
Tilanne on nyt kertakaikkiaan se, että lisää lapsia ei tähän taloon kirjaimellisesti mahdu! Meillä on ennestään 3 lasta joista nuorin 7kk. On 4h+keittokomero, tällä kokoonpanolla ihan jees. Imetän maitoallergista vauvaani ja nyt olen hupsista, tullut varmaan pyhästä hengestä raskaaksi, koska ehkäisy kunnossa.
Mitä tehdä?! Aborttia en missään tapauksessa haluaisi, vasta kuin äärimmäisessä hädässä. Adoptio saattaisi tulla kysymykseen. Millainenhan rumba tuo olisi? Entäs jos synnytyksen jälkeen tulenkin katumapäälle ja haluan vauvan pitää?! Sitten pitäisi haudata kaikki haaveet ja ryhtyä suurperheelliseksi...
Töihin en kuvitellut meneväni ennen ensi kesää, koska kuopuksella pahat allergiat (nyt yksi sopiva ruoka-aine, sekin hedelmää). Näillä näkymin pitäisi palailla kuitenkin töihin jo keväällä. Voihan shit!
Miten te muut olette selvinneet neljän lapsen kanssa? En todellakaan nyt hypi riemusta!
Kommentit (8)
Itse mietin myös sitä, että eihän meidän asuntoon enää enempää lapsia mahdu, ihka uusi autommekin pitäisi vaihtaa tila-autoon, paljonko se taas tulee maksamaan, kun kaikki vauvan tavarat ostaa...
Helvetti, että olin tyhmä. =( Sitä kadun ikäni.
Kyllä se päärjäät, kun otat vaan oikean asenteen. Lapset rikastuttaa maailmaa ja sun elämää. Terveisin: paraskin puhuja, mutta silti ;)
Kyllä sä selviät 4 lapsesta. Alkushokki on sinulla nyt melkoinen. Anna ajan kulua ja kuulostele tunteitasi. Suurperheessa on työtä, mutta kuitenkin aika kivaa.
Elokuun lopulla erosin miehestäni, hänellä oli jälleen kerran suhde toiseen naiseen. Pari viikkoa eron jälkeen tein plussatestin, mielessä kävi vaikka ja mitä. Kaksi lasta jo ennestään, mulla opiskelut edelleen kesken ja asunto hankala, neljännessä kerroksessa ilman hissiä, rahaa ei yhtään ylimääräistä.. Eli kaikki niin hyvin kuin voisi odottaa ;)
Päätin kuitenkin, että tästähän selvitään! Yksi abortti takana, minipillereistä huolimatta tulin raskaaksi aiemmin, nyt e-pillerit käytössä. Juu, mitään ehkäisy ei ole 100% varma ja seuraavaksi varmasti käytän triplaehkäisyä. En kuitenkaan enää pystynyt siihen, lasta tuskin tulen katumaan.
Ei kukaan voi sanoa sulle, mitä pitäisi tehdä. Mitä mieltä miehesi on? Puhukaa yhdessä, miettikää mikä olisi nimenomaan teille hyvä ratkaisu. Kumpaa katuisit enemmän?
Voimia vaikeaan tilanteeseen.
5. Kerrohan miten noita pillereitä sitten olisi kuulunut käyttää? Kun ihan suun kautta olen niitä tähän asti ottanut...? No, joo kortsua ei ihan ehkä olla tajuttu käyttää.
Tällä hetkellä ajatukset ihan yhtä ristiriitaiset. Ehkä meidän perhe ei kärsi vielä yhdestä, toisaalta olisin jo vähän kaivannut omaakin elämää...
Meillä 3lasta,ja viimeistä imetän+pillerit käytössä..huono olo vaivannu jonkun aikaa ja tänään testikauppaan..
Harva loppujen lopuksi asuu samassa asunnossa koko elämäänsä, eli joka tapauksessa muutto voi tulla eteen. Miksi pitäisi jämähtää 50 vuodeksi yhteen asuntoon? Lisäksi mielestäni tuossakin asunnossa pystyy asumaan aivan hyvin neljän lapsen kanssa!
me ollaan asuttu 3h ja keittiö neljän kanssa ja mun mielestä se on pitkälle vain asennekysymys.
Kolmen-viiden vuoden kuluttua et enää edes voisi kuvitella kirjoittavasi tollasta viestiä tänne. Siis vaikka pidät vauvan.
Minä en kertakaikkiaan voi käsittää kuinka yksi lapsi voisi romuttaa tuossa tilanteessa jotain niin totaalisesti, että pitäis harkita lapsesta luopumista.
Vaatii itsekkyydestä tinkimistä toki, mutta se pidemmän päälle olisi meille jokaiselle hyvä kokeilla.
Onnea matkaan!!
T. äippä joka odottaa viidettä ;-)