Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-vuotiaan pojan huoneen tapetit

02.12.2007 |

Hei!

Onko kellään tietoa mistä saisi 5-vuotiaan pojan huoneeseen tapettia/boordia, jossa aiheena olisi esim. spiderman, mustanaamio tmv. Myös autot, moottoripyörät tai vastaavat käy. Hänelle ei enää oikein iske nalle puh eikä muut disney-jutut tai muut kovin lapsekkaat aiheet.

Vaihtoehtona on tietysti hankkia esim. spiderman-kangasta verhoihin ym. tekstiileihin. Onko tietoa mistä niitä saisi?

terv. krista71

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Suosittelisin seinien maalausta jollain suht neutraalilla sävyllä (ei kuitenkaan vitivalkoisella). Se on huomattavasti pidempiaikainen ratkaisu kuin boordit yms.

Katso esim. Hobby Hallin, NetAnttilan ja Kodin1:sen nettikaupoista jos niissä olisi sopivia tekstiileitä. Vinkkinä muuten, että ihan kaikkea ei kannata hankkia teemaan sopivaksi. Usein riittää esim. koristetyyny / verhokappa tai muu yksityiskohta. Huoneesta tulee levoton jos matot, verhot, sängynpeitot ym. on kaikki voimakaskuvioisia.

Vierailija
2/5 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joko maalaisin tai tapetoisin 3 seinää melko neutraalilla värillä ja yhden seinän sitten vähän voimakkaammalla sävyllä. Jos pojan suosikki on Spiderman, niin ottaisin sitten esim. verhot sitä laatua ja valitsisin sen tehosteseinän värin niin, että sopii tähän verhoon. Myös pari koristetyynyä laittaisin siitä verhokankaasta yksivärisen päiväpeiton päälle. Matto myös väreihin sopivaa, mutta ei tätä Spidermania, vaan yksiväristä.

Näin saat sellaisen kokonaisuuden, joka sointuu hyvin, ei ole liian levoton ja on _todella_ helppo muuttaa, jos pojan mieli muuttuu ;) Vain verhot ja koristetyynyt vaihtoon, niin huoneen ilme muuttuu eikä ole jumissa missään tietyssä hahmossa! Samoin se, että yksi seinä on maalattu/tapetoitu eri värillä tekee isommankin ilmeenmuutoksen helpoksi: jos vaihtelua kaipaa niin vain yhden seinän käsittely riittää, sillä ne 3 neutraalia seinää voi jättää silleensä ja vain sen tehosteseinän värin vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Lastenhuoneen verkkokaupassa on muutama mahdollinen, esim. " Kulkuvälineet" , " Avaruus" , " Merirosvot" ja ehkä dino-boordikin. Löytyvät sivulta

http://www.lastenhuone.fi/catalog/categories.php?cPath=23_42

Mutta edeltävissä neuvoissa on tietty pointtia, seinään liisteröity on vaikeampi vaihtaa kuin esim. tyynyt tai vastaavat...

Vierailija
4/5 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuolla Jyskissä on näkynyt myynnissä Spiderman kangasta.

Itse olen oman pojan huoneen kanssa ratkaissut mielen vaihdokset niin, että yksi seinä on aina " maalaus uhan" alla. Eli tällä hetkellä siinä avaruuskuvioita, mutta meilläkin tuota spidermania kovasti himoitaan. Muut seinät pysyy saman värisenä aina ja tätä yhtä seinää muokkaan mielen mukaan ja verhot hommaan sitte sen mukaisesti aina. Kovasti tuntuu tykkäävän ja kun saa itse päättää kuosit on täysillä mukana remontoinissa.

Vierailija
5/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin lastenhuoneisiin lasikuitutapetti, joka maalattiin vaaleaksi. Sen jälkeen lapset saivat itse valita tekstiilit huoneeseensa. Eli pojalla on esim. automatto, autokuvioiset verhot ja pussilakanat ovat myös pojan itse valitsemia. Seinille sitten laitettiin " tauluja" joissa oli myös hänen valitsemiaan aiheita.

Tällä ratkaisulla huone muuntuu ajan myötä aina juuri sellaiseksi kuin hän haluaa. Eikä tarvitse olla joka välissä uudestaan tapetoimassa tai remontoissa huonetta.