Puisia Tuomas-vetureita?
Kyselin maahantuojalta ja pääkaupunkiseudun ainut myyntipaikka olisi Espoon Minimani. Tietäisikö joku saako niitä mistään muualta. Myös ympäristökunnat kävisivät ostopaikaksi.
Plena
Kommentit (8)
vain tuntemattomampia vetureita:
joku kaivinkoneveturi (Alfie? tai vastaava), Fergus ja sitten joku musta, jolla myös hiilivaunu perässä, jonka nimeä en muista.
Tuomakset on kuulemmat toimittajalta loppu. Ja muutenkin huonosti saatavana... sanoi myyjä.
Niin, valitettavasti minulla on sama tieto asiasta. Meillä poika ihastui puisiin Tuomaksiin Yhdysvalloissa (myydään siellä Toys for usissa) ja sieltä niitä on hankittu. Nehän sopivat yhteen brion junaradan kanssa ja ovat loistava lisä siihen. Kyselin itsekkin maahantuojalta näiden perään ja kyllä se Espoon Minimani on ainoa paikka, valitettavasti. Kävin jo Toys for usissa ja sanoin et ettekö mitenkään voisi tilata, mut ei onnannu!
ilmeisesti myy vetureita sekä Päivänsäde Joensuussa. Molemmissa ilmeisesti melko suppea valikoima... Valikoimat luultavasti laajenee jossain vaiheessa mutta eivät vielä ilmeisesti ehdi joulumarkkinoille. Meillä on ulkomailta hankittuna kyseistä sarjaa ja nyt joululahjaksi pojat saavat 4 hiilivaunullista veturia sekä kolmen Tuomas Veturin erikoispakkauksen (kolme erilaista Tuomasta, liittyvät eri tarinoihin). Minun kautta voi " tilata" vetureita mutta voin toimittaa ne vasta ensi vuoden puolella (tuon tullessani matkalta vuoden vaihteessa).
Hämeenlinnan Lelushopissa (vai mikä se lelukauppa on) olen törmännyt johonkin Tuomas-veturiin Brion hyllyssä. Ehkä ei silti ollut varsinaisesti valinnan varaa tai edes itse Tuomasta mutta jotain muistelen nähneeni. Jos siis asutte Hämeessä, kannatta kurkata.
jotain vetureita. Myös Brion vetureita oli viime viikonloppuna alennettuun hintaan myynnissä. Kannattaa soitella ensin, ettei tule turhaa reissua.
Mikkelistä Ani-ritistä olen ostanut meille Tuomaksen, Pekan ja Jorin (ja sinne on muitakin tulossa myyntiin). Hämeenlinnaan menemme viikonloppuna toiseen mummilaan, joten pitää tsekata paikallinen leluliike sieltä.
Täytyykin pistää Keravalla asuva kummitäti töihin =).
Mukavaa joulun odotusta kaikille.
Plena
Hämeenlinnan mummilassa ja siellä Lelushopissa on hyvä valikoima Tuomas veturi - sarjan vetureita. Itse Tuomas taisi olla loppu, mutta valikoimista löytyi Pekka, Henri, Jori, Jaska, Anni ja Klaara, Taneli, Topi ja Salty. Erityisen iloinen olin siitä, että saimme Topin.
Keravan Muovi ja Lelussa on myös ihan suht iso valikoima noita vetureita, mutta niistä osa on sellaisia, jotka eivät ole olleet jaksoissa kovin esillä kuten Harvey, Fergus ja Alfie. Lisäksi Keravalla olen nähnyt Tuomaksen, Pekan ja Tanelin ainakin.
Mikkelin Ani-rit on nykyään jollain toiselle nimellä, mutta samalla paikalla kuin aikaisemmin. Siellä on ollut ainakin Tuomas, Pekka ja Jori ja lisää on tulossa (ehkä jo tullut) ennen joulua.