Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu tärkeää mutta vie konkurssiin ?!

Vierailija
06.11.2008 |

Tänäpäivänä painotetaan opiskelun tärkeyttä ja kannustetaan opiskelemaan jopa iäkkäitä ihmisiä. Ei siinä mitään , ainahan tieto ja sivistys on hyvästä, mutta...

Miten kukaan voi olettaa että on helppo päätös jättää joko työ tai jopa työttömyysturva kun opiskelusta maksetaan niin naurettavan vähän!

Minä olisin innokas vaihtamaan alaa ja sehän ei onnistu kuin opiskelun kautta, mutta meillä tippuisi tulot aivan älyttömästi!!!

Asuntolainan hoito, lapset ja me vanhemmat oltaisi aika" heikoilla hangilla" jos jäisin opintotuen varaan. Kyllä , mies on töissä ja NETTOAA kuukaudessa 1300 eur. Minä nettoan n.1000 eur. Opintotuki on reilu 200 ja jotta saisi edes sen 500 ni pitäisi ottaa opintolaina!!! Ei enään yhtään lainaa tähän huusholliin kun 2 opintolainaa on jo maksettu ja vielä maksetaan monta vuotta tätä meidän kotia.

Milloinhan opiskelu tehdään taloudellisesti kannattavammaksi!?!?

Miten te olette voineet opiskella joilla suunnilleen sama tilanne kuin meillä???

Kiitos vastauksista :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 2000 valmistuin opistoasteiseen ammattiin ja minulla oli tuolloin 3 v. poika. Vuonna 2001 pääsin yliopistoon lukemaan lähes samaa alaa, missä olen edelleen kirjoilla. Gradu tehty vuonna 2005, joitain tenttejä uupuu edelleen...

Kakkonen on nyt puolivuotias ja tarkoitus on lukea puuttuvat tentit ennen ensi kesää! Eli aikomus on valmistua vuoden 2009 aikana. Kaiken tämän lisäksi olen ollut oikeutettu työskentelemään "paskaduunissa" tehtaassa "ekstraaja" sopimuksella, sekä lomien aikana toimien aiemman tutkinnon pätevyydellä...

Oikein ihmetellen olemme selvinneet taloudellisesti ja nyt jo vuoden ajan olen jopa maksellut aiempia opintolainojani. Ansiotulot joka opiskeluvuonna ovat olleet 18 000-26 000 e/v. Olen kyllä tehnyt PALJON ylitöitä silloin, kun olen ylipäätään työssä ollut!!!

Toivotan sulle voimia opiskeluun, sitä se vaatii näin aikuisiällä!!! Mullakaan ei ole ollut VIELÄ YHTÄÄN palkallista kesälomaa, joten on mullakin tavoite elämässä ;) Ja niin, ikää mulla on 32 v ja velkaa meillä on yhteensä noin 130 000 e. Mies vakituisessa työssä ollut 8 v.

TSEMPPIÄ!!! Älä luovu unelmista!!!

Vierailija
22/24 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin ei ole "varaa" opiskella. Sehän on pelkästään arvovalintakysymys, haluanko opiskella, vai haluanko asua omistusasunnossa??

Meidän nelihenkisessä perheessä vielä joku aika sitten opiskeli MOLEMMAT vanhemmat, joten siksi asuttiinkin halvassa vuokrakolmiossa, johon sai yleisen asumistuen. Rahat riitti, kun ne käytti järkevästi.

Mutta tietysti, jos siitä unelmien asunnosta ei halua luopua... Luovu sitten siitä unelmien ammatista. ;) Ei elämässä aina saa kaikkea kerralla ja heti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollenkaan nihkeää.

Aikuiskoulutustuen määrä on 70% edellisen vuoden palkasta. Onko se oikeasti "nihkeää" teidän mielestänne?

Itse opiskelen amk:ssa ja saan aikuiskoulutustukea. Teen pikkuisen töitä ohessa ja saan välillä enemmän rahaa käteen kuin työssä ollessa. Outoa, vai mitä!

Vierailija
24/24 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON vain kylmä tosiasia ettei reilulla 200 eur.lla voi pärjätä kun on elämäntilanne tämä mikä meillä nyt!

Eikö perheellisellä ole muka oikeus jonkun mielestä opiskella?

Onko jollain oikeasti vastaus siihen miksi tätä tuetaan niin nihkeästi???

Tottahan perheellisellä on oikeus opiskella. Jokaisella on Suomessa oikeus opiskella.

Pointti on siinä että jos tarvitsee elämäänsä luksusta(jota esim. oma asunto ainakin minun mittapuullani on, se kun ei ole mitenkään pakollinen) niin se täytyy maksaa itse. Kaikkea ei vain voi saada, etenkään jos siihen ei itsellä ole tarpeeksi rahaa.

Saisit olla kiitollinen että sinulla on mahdollisuus opiskella, sen sijaan että ruikutat siitä ettei yhteiskunta maksa sinulle siitä tarpeeksi. Se että et ole sattunut löytämään "kivaa" alaa silloin kun olit vapaampi ei liene veronmaksajien vika? Aika moni joutuu tekemään ehkä ei sitä kaikkein kivointa tötä, siksi että se on parasta perheelle. Epäitsekkyydeksikin tätä kutsutaan.

Suu säkkiä myöden, oli ennenvanhaan tapana sanoa. Toimii nykyäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi