Käykö kaikkien n.30-40v.miehet kaupassa, vai jääkö homma aina puolisolle?
Tuntuu todella mälsältä vastata aina perheen ruokaostoksista yksin! Mies ei suostu ikinä menemään kauppaan tai tulemaan edes mukaan sinne. Kadehtien katson niitä perheitä, joissa asioista vastataan yhdessä:(
Olenko ainoa?
Kommentit (9)
Mä hoidan pyykkihuollon. En oikeastaan valita tästä työnjaosta.
Niin ja osallistuu lastenhoitoon.
Meillä minä olen tosi laiska käymään kaupassa, ja mies tosiaan hoitaa kaikki akuutit kauppareissut, tuo myös siteet minulle :) Mutta ei osaa täydentää perusvarastoja eikä ole niin tarkka hintojen suhteen kuin minä, joten itse käyn noin kerran kahdessa viikossa ostamassa sitten enemmän esim. jauhoja, ryynejä, säilykkeitä yms. Yhdessä käydään, jos on juhlapyhiä tulossa, mutta juurikaan ei kyllä perheellä kuluteta kaupoissa aikaa.
Eipä meillä lasketa vuoroja, mikä milloiseenkin tilanteeseen sopii... Minua lähinnä huvittaa sellaiset (juntti)miehet, jotka eivät voi käydä kaupassa. Kaikista säälittävimpiä ovat ne, jotka istuvat autossa, kun vaimo käy ruokaostoksille. Eivätkä edes vaivaudu nostamaan prsettään kuskin penkiltä siinä vaiheessa, kun vaimo kädet maahan asti venyneinä selkä notkolla raahaa täysyä ostoskasseja autoon. Tällaiset miehet luulevat olevansa Toooosi miehisiä, mutta tosiasiassa kaikki tosimiehet nauravat partaansa heille ;)
Vähän miehen työvuoroista riippuen.
Joskus mies käy yksinkin. Yleensä silloin yhdessä tehdyn kauppallapun kanssa.
Mies on näppärämpi ostosten tekijä kuin minä.
Lista pitää antaa mukaan, jos kaupasta tarvitaan lihoja, kasviksia tms. varsinaiseen ruoanlaittoon tarvittavaa.
useimmiten juuri mies hoitaa kaupassakäynnin. Ottaa mukaan myös pojat jotka mielellään isin kanssa touhuavat. Ite en aina viitti raahata kolmea lasta mukana kauppaan varsinkaan kun pienin on vielä vauva. Siksi oon tyytyväinen et mies viittii sen tehä töitten päälle. Muuten hoidankin ite nämä kotihommat haravoinnista lähtien.
Minä olen keittiön keisarinna, ja oikeesti haluan itse ostaa ruuan niin saan sitä tavaraa jota haluan.
ja mielellään, mutta tarvii listan mukaan jos haluan saada tarvitsemani. paljon muita kotitöitä eis sit kyllä teekään, tosin pitkät työpäivät.