Ystävä vai hyeena? Asiaa korrektista käytöksestä..
Eli olen sairauden takia muuttunut fyysisesti aika tavalla.
" Ystäväni" kävi kylässä ja aika pian kysyi minulta vaatteita itselleen " millä en enää tee mitään siis sellaisia jotka eivät ole enää sopivia" .
Hän ei sitten ajatellut, että minä tästä vielä tervehdyn...
Mitä olisitte ajatelleet?
Kommentit (34)
Ja jankkaajalle, se mitä sairastan ja miten olen fyysisesti muuttunut on täysin asian vierestä. Minä en sanallakaan maininnut sairauttani (kun hän ei kysynyt edes vointiani), enkä myöskään puhunut mitään vaatteistani!
Kuten sinulle on yritetty sanoa, minulla on nyt muut asiat mielessä. Lapsuuden ystävän käytös vaan veti todella hiljaiseksi.
Eikö täällä saa purkaa pahaa mieltä?
ap
Sairaus on täsmälleen se pointti. Jos olet lihonut, koska syöt lääkkeitä masennukseen, lienee aika selvää, ettei nuppisi ole ihan kirkas myöskään arvioimaan ns. loukkauksia. Eli se on kaiken ydin.
kun jaksat jankuttaa täällä loputtomiin näin typerääkin asiaa.
tuosta sairaudessa märehtimisestä. Toisaalta mitä todella teet vaatekasalla, joka ei sinulle sovi. On todella henkisesti raskasta olla sairaan ystävä, kun joka asiaa pitää miettiä, mitä uskaltaa suustaan päästää. Ja toine n saattaa loukkantua ihan tyhjästä. Voi sua kun oot riutunut ihan luukasaksi.
sairailla ystävät vähenee ihan silmissä. Ei ehkä kovin fiksu kommentti, mutta jospa ystävällä on rahapulaa ja on nähnyt sinulla tyylikkäitä vaatteita.
Sekö on puolustus? Minä en ole asiaa pöytään tuonut, jos minulta voinita kysytään vastaan. Mua kylmäsi nähdä miten ihminen on itsekäs.
Ei muuta.
ap
Ehkä ottaisin puheeksi, ja selittäisin että tuntui pahalta ja miksi.
Toiset ihmiset ovat käytännönläheisiä. Jos vartaloni muuttuisi sairauden taki, niin minä todennäköisesti lahjoittaisin mielelläni sopimattomat vaatteet pois. Niin aion tehdä nytkin ainakin osalle vaatevarastosta, kun olen raskaana. Ostan sitten uusia kun olen taas entisissä mitoissa. Tosin mun vaatemaku ei ole mikään tosi kallis, joten ei tule turhan kalliiksi uusia vaatevarastoa sitten taas vuoden päästä. Ja vaikka itse lahjoitankin sopimattomia vaatteita pois, niin en kyllä pyytäisi vaatteita kenellekään. Mutta tavallaan ymmärrän ystäväsi ajattelua.
Sinä kun olet sairas, koko maailma pyörii sitten sen ympärillä.
Onko pikkurilli murtunut vai mikä on?
Minä en ole niin käytännöllinen : )
Osa vaatteistani on teetettyjä ja todella kalliita, ymmärrän, että niitä joku voi himoita, mutta mielestäni hän oli kohtuuton ja todella itsekäs.
Taidan soittaa ystävälleni huomenna ja kertoa, että hänen puheensa satutti minua. Kiitos.
ap
se viimeinen ystävä, joka on sinua jaksanut.
Mikä sinut lihotti? Masennuslääkkeetkö?
Sairastin itsekin vähän aikaa sitten ja laihduin (sen verran kuin muutenkin pienestä vartalostani vain pystyi). Yritä olla välittämättä " ystävästäsi" . Jos hän yrittää vielä kerran vinkua vaatteitasi niin sano sitten suorat sanat. Tärkeintä on oma hyvinvointisi!
" ethän ole sairas" ja kun vastasin että en, niin hän kehui kuinka hyvännäköinen olen kun olen laihtunut.
Opin tuosta sen, että jos haluan kommentoida jonkun laihtumista niin kysyn aina, ettei toinen vain sairasta. Lihomista en ole koskaan kommentoinut, enkä laihtumistakaan kuin kerran, koska olin huolissani ystävästäni.
sanoa suoraan miltä tuntuu tai sitten esim. että et jaksa nyt miettiä tuollaisia asioita. Jospa tajuaisi siitä. Voihan olla että hän oli vain hämillään eikä oikein tajunnut mitä puhuu?