*~*~*Joulun Mammat 1. JOULUKUUTA*~*~*
Kommentit (22)
varmaan kahteen kuukauteen NUKUTTU yö takana.nukahdin ensin puoli seitsemän kun mies jäi vahtaan mäkihyppyä,heräsin puoleksi tunniksi yhdentoista aikaan ja nyt sitte ilman mitään katkoja vasta puol seitsemän aamulla. kummallista! ;)
pari päivää aikaa joku kysyi ehdinkö tokan vauvan syntyessä laitokselle kun synnytys kesti vain 20 min. juu, ehdin,supistukset alko niin yhtäkkiä ja niin kovina etten onneksi jääny odottelemaan ollenkaan vaan lähdettiin samaten, itseasiassa luulin että ois ollu jotain vialla ja pahasti, en niinkään ollu menossa synnyttämään.(rv oli kyllä 39+5).
eilen oli taas neuvola, mulla ne temppuaa tän lasketun ajan kanssa ja nyt meinas että on ihan tuloillaan, koko on samaa luokkaa kuin aikaisemmat(2710/46,3050/48 ja 3120/48) eli semmoinen kirppu tulossa taas ;)
nyt kahvia keittämään, palaan myöhemmin..
myyden ja 39+2 (ei enää 37+2)
korjaus, siis tänään 39+3(hih, tosi olennaista tuo yks pv...)
myyden
Täällä aika hyvin nukuttu yö takana,kävin vaan kaksi kertaa vessassa yöllä ja se on kyllä todella harvinaista nykyään. Neiti heräsi reippaasti kuudelta,äidillä oli vähän vaikeuksia päästä sängystä ylös,olisi ollut niin kiva vielä jatkaa unia.
Hippuskaisella oli ihana synnytystarina.
Mulla oli edellisessä synnytyksessä sama fiilis,että 10h ja tippa puuttuu nyt kokonaan,ja olin ihan ihmeissäni kun kätilö sanoi,että seuraavan supistuksen aikana sitten ponnistetaan,oltiin siinä vaiheessa oltu sairaalassa reilu tunti. 1h40 min. siis ehdittiin olemaan sairaalassa,kun neiti sitten jo syntyi. Nyt kyllä oikeasti pelottaa,että jos tämä tulee vielä nopeammin niin ehditäänkö lainkaan sairaalaan asti,matkaa sinne 60km. Itseni tuntien,tiedän,että en mä sinne osaa/ymmärrä ihan ensimmäisestä supistuksesta lähteä. Toisaalta pelkään,että olen vähän liikaa ajatellut koko raskausajan,että tästä tulee helppo ja nopea synnytys kuten edellinenkin,mitä jos tämän synnytys kestääkin 20h,miten sitä oikein jaksaa....
Mites Ponnari ja te muut,joilla on useampi lapsi,onko teillä seuraava syntynyt aina edellistä nopeammin?
Oliko se Sintagma,joka yksi päivä kirjoitti pallo hukassa-olotilasta. Mulla taitaa olla vähän samaa vaivaa,esim. eilen siivosin mukamas ihan koko päivän,todellisuudessa taisin vaan kantaa tavarapinoja paikasta toiseen,imurointiin asti en ainakaan ikinä edennyt tuossa projektissa. Vessan sentään sain siivottua kunnolla,aika huono saldo ottaen huomioon,että oikeasti muka touhusin koko päivän saadakseni talon pikkujoulukuntoon. Ja siis melko sotkuisen näköistä täällä on edelleen,kohta herätän miehen,jos vaikka tänään edistyisi siivous vähän paremmin,olisi kivempi laittaa kyntteliköt ikkunalle,kun kämppä ei olisi ihan kaaoksen vallassa.
Iloista pikkujouluviikonloppua kaikille joulumammoille!
Himpula rv39+4
Toivottavasti syntyykin, ettei mene käynnistykseen tammikuussa...
Esikoinen oli isojentyttöjen -kutsuilla eilen illalla ja tosiaan kuopuksen lupasin viedä korvakoruja laittaa. Mentiinkin ja antoi laittaa toisenkin, vaikka kovasti sattui. Samanlainen kuin äitinsä, jos jotain haluaa...
Iso itku tuli kyllä sitten, kun liikkestä ulos päästiin. Sykyssä kannoin puiston penkille kaakaota juomaan. Siihen sitten nukahti klo 18.30. Mies tuli hakemaan meidät kotia, sen verran herättelin neitiä kotona, että saadaan yöpuku päälle. Heräsi klo 4.30 ja sanoi, että nyt nämä on parantuneet. Nukahti vielä pariksi tunniksi, onneksi. Voi reppana! Kyllä oli kurja olo mullakin toisen kivun takia, minähän ne reijät annoin laittaa. Niin turhamaista! No, nyt ne on ja hyvin hoidetaan. Ehtivät hyviksi kuulemma viikossa, sopivasti ennen vauvan tuloa.
Vauva liikkuu kovasti, kantapää ja peppu näkyy ihon läpi. Kohdunsuuta nippailee tuo kova liikkuminen ja lorahtelee pöksyihin vissiin valkovuotoa. Eli jotain tapahtuu, ihanaa!
Suunnittelin tässä aamutuimaan meidän perheelle (esikoiselle) ruokavaliomuutosta/parannusta. Neiti 5v alkaa olla kovin pyöreä. Herkut maistuu isälle ja tyttärelle, liikunta taas ei maistuisi. Tarvitsen miehen tuen tähän, jotta onnistuu. Se kun meillä noita herkkuja tuo ja vaatii ja vielä kaikille niitä tuputtaa. Aivan liikaa niitä meillä syödään ja minäkin nyt raskausaikana olen sortunut ja katsonut läpi sormien. Haluan selvät säännöt, kun muu näköjään ei auta. Laitoin suunnitelman miehelle sähköpostilla. Voi sitten perehtyä siihen rauhassa. Toivottavasti päästäisiin yhteisymmärrykseen!
Vauva painaa häntäluuhun istuessa.
Kaunis päivä näyttäisi tulevan. Taidetaan suunnata kiipeilypuistoon vähän liikkumaan.
Doshijas ja Nuppupuppu 37+5 (37+2)
Kyllä aika sittenkin meni nopsaa, jouluun tuntui olevan ikuisuus ja nyt se on jo käsillä, ettei meinaa perässä pysyä! Minusta tuntuu, että vuosi vuodelta joulu tulee ja menee aivan varkain. Viime joulu oli ikimuistoinen, olimme juuri saaneet pikaista pikaisemman pintaremontin valmiiksi tähän taloon muuttoa varten, aaton aattona nukuttiin ensimmäinen yö uudessa kodissa. Siitäkin on vuosi jo!
Täällä hyvin nukuttu yö takana, en herännyt vaikka mies viereltä puuttuikin, otin sitten tuon juniorin 1v7kk kun oli mukamas levoton ja hän aamulla herättelikin minua ilahtuneena, äiti! Ja kyseli: isi täällä? Hauska huomata kuinka isukki on tytölle mega tärkeä, isiä kysellään kyllä ahkerasti.
Piitu-Miina: voin samaistua tunteeseesi, täälläkin oltais tosiaan odotettu, ettei mies lähde risteilylle JOS synnytys tulee, tiesin entuudestaan että hyvin epätodennäköstä että lähtö vielä tulisi, mutta entä JOS olisi tullut? Tiedän että anteeksi en sitä olisi koskaan antanut, että yksin olisin vauvan saanut pukertaa, juniorin hoidon järjestää ja toinen olisi ollut mitään aavistamatta pitämässä hauskaa... No onneksi vauva älysi pysyä pesässään ja tämä mamma pitkän nenän. Mutta niin se vaan on, että itse en ikinä milloinkaan olisi voinut kotoa lähteä vastaavassa tilanteessa, mutta minä en olekkaan mies...
Himpula, mulla ainakin synnytykset nopeutuneet joka kerta. Syntymä viikot kaikissa suht samat eli 39+ viikoilla, painot vauvoilla muutamien kymmenien grammojen erolla, tosin ensimmäinen 3500g muut sitten muutama sata ja rapiat päälle. Eka synnytys kesti viitisen tuntia ja siitä reippaasti lyhentyneet, eskarin synnytys kesti sairaalan pihasta 1h20min ja käynnistetty juniori tuli todella vauhdilla. Aina ei ole hanskoja kätilö ehtinyt laittaa ;-) Yksi synnytys käynnistynyt lapsivesien tihkumisella, naistenklinikan ovea avatessa tuli sitten loput vedet. Oli kyllä ihana kun ei tarvinnut arpoa milloin lähteä! " harjottelemassakin" on muutamia kertoja tullut käytyä, mukamas tuntunut oikeilta suppareilta, mutta kun viikkoa myöhemmin lähtenyt oikeasti käyntiin, niin tajunnut ettei vaan muistanut minkälaisia ne oikeat olikaan... Sitten välissä tuo eskaripojan supparit, jotka oli sinnepäin, mutta iisejä, mietinkin muita lapsia viedessä, että takas taidetaan tulla ja tosiaan sairaalan pihalta 1h 20min oli poika syntynyt, että suppareillakin on ollut eroja huimasti!
Nyt on pakolliset kuviot takanapäin, häät ja kohta risteilykin, kamppeet vauvalle alkaa olla valmiina, joten enne joulua saisi vauva tulla... Jouluna meillä onkin kaikki lapset tänä vuonna ja olis kyllä erikiva, että tämä mamma jaksaisi vähän siihen panostaa, varsinkin kun viime joulu meni muuttolaatikoiden keskellä.
Näihin kuviin ja tunnelmiin, nyt on MEIDÄN KUU ja taatusti alkaa vauvauutisia satelemaan!! Ihanaa pakkaspäivää mammoille!!!
Ponnari ja tonttunen (idusta kasvanut tonttu) 38+1
sain onneks nukuttua kivasti yön,vaikka tyttö se vaan on mielessä koko ajan ja aamulla taas oli outo herätä et miks ei neiti tuu herättämään..kunnes tajusin et ei se oo kotona...
tänään lähden vähän kaupungille...rentoutumaan...sais ukko herätä vaan tuolta viemään... mä haluun kirpparille ym...sais vähän olla pois kotoa.
Kyl sitä niin toivoo että tämä alkaisi jo syntyä...kunhan ei 3.12(anopin synt. silloin) ja en halua et se saman päivänä syntyisi...muistatte varmaan miksi?!
ihan outoa se on jo 1.12 on joulukuu-vau! niin ne kuukaudet on menny ja kyl me omat joulu nyytit kohta saadaan syliin...
manja ja tonttu 38+3
sain vielä 3 tuntia nukuttua panadolin voimalla. Taas särkee, ei näin päiväsaaikaankaan jaksais pitää. Mistähän tuoki vaiva nyt tuli.
Himpulako kyseli, että onko seuraavat lapset tulleet nopeammin. Minulla ei, noin samaan on menny, kolmosen aikaan ponnistus tais olla aika lyhyt, mutta suppareita sain kuunnella aikasta monta tuntia. yhden aikana meni vedet yöllä ja ei tarvinnu tosiaan arpoa lähteäkö vai ei
Ihanaa, että on meidän kuu!
Viimeksi kun kirjoittelin oli maanantai ja olin liukastellut ollessani koiran kanssa ulkona. liekö se pistänyt tapahtumiin vauhtia mutta nyt istun koneella sylissäni 3 päivää vanha peikon poika.
Eli maanantaina vartin vaille kymmenen illalla alkoi lapsiveden meno. siinä sit vietiin koira hoitoon ja odoteltiin kunnon supistuksia. no saavuttiin jorviin puolen yön jälkeen mutta paikat eivät olleet avautuneet ollenkaan. supistuksia kyllä oli mut eivät ollet kovin kivuliaita. tiistai oli yhtä odottelemista. puoli kolmen aikaan alkoivat säännölliset, hieman kivuliaammat supistukset. ne eivät kuitenkaan saaneet paikkoja auki kuin yhdelle sormelle. sain illalla pyllyyn piikin kipuihin ja nukahtamistabun mutta piikki ei toiminut. yhdentoista aikaan tiistai iltana kätilö päätti aloittaa tipan jotta saadaan synnytys kunnolla käynnistymään. kärsin pahoista kivuista ja pahasta olosta jonka ilokaasu aiheutti mutta paikat eivät olleet vielä niin auki että oisin saanut epiduraalin. kolmen aikaan yöllä sain sitten kauan odotetun piikin. ja sitten alkoikin tapahtumaan. puolentoista tunnin kuluttua epiduraalin saamisesta aloin tuntemaan hirveää kipua pakaroissa ja ne kramppasivat. lääkkeen vaikutus alkoi lakkaamaan. kätilö oli pyytämässä minulle lisää epiduraalia mutta olinkin jo 10 cm auki ja loppu hoidettiin ilman minkäännäköstä kivun lievitystä. ponnistusvaihe kesti 25 min ja kyllä muutama kirosana pääsi. muta lopputuloksena oli tuuhea tukkainen pieni tuhisija ja kaikki se kipu jotenkin unohtui. poika oli syntyessään 51 cm pitkä ja painoa oli 3790g. eli pienempi kuin edellis viikon arvio (4133g). poika siis syntyi raskausviikolla 39+3.
kotiuduimme eilen ja kaikki on mennyt paremmin kuin olisinvoinut kuvitella. Nyt meillä on kotona kaksi hauskuuttajaa. Poika kun alkaa itkemään, koira yhtyy mukaan ulvomaan joka saa taas pojan hiljaseksi:)
Onnea kaikille jo nyytin saaneille ja tsemppiä sitä odotteleville. Muistakaa että yksikään lapsi ei ole kohtuun jääny!!
ja anteeksi todella ku en jaksa nyt keskittyä teidän muiden kuulumisiin, vauvaonnittelut kuitenkin hippuskaiselle.
meillä se tilanne että tiistaihin mennessä pitää olla asunto tyhjänä, tilalle ei vielä ole(maanantaina todnäk saadaan) ja sitten alkaa purkutyöt. ja purettavaa riittää...luultavasti molemmissa kerroksissa. joku tosi paha pöpö kasvaa mutta onneksi on todella vanha juttu koska kaikki on kuitenkin kuivaa eli ei tarvitse kuivatella paikkoja purkaa ja kasata vaan. alustavasti on ajateltu että päästäisiin muuttamaan takaisin jouluksi mutta nähtäävksi jää. pitäkää peukkuja että masukki haluaa todellakin olla mahassa ens vuoteen, siis nyt ei missään tapauksessa ole hyvä aika syntyä. eri asia sitten on että onko nämä homeet aiheuttanu pienelle jotakin, onneksi minä olen meistä se vähiten oireileva.
maksajastakaan ei tietenkään ole mitään selvyyttä, myyjällähän on 2v vastuu mutta tuskinpa ihan vapaaehtoisesti alkaa rahoja palauttamaan että oikeusprosessi on varmasti vielä tulossa. liian hyvinhän tässä onki jo asiat menneet.
surullsita on myös se että meidän netti vaikenee muuton ajaksi, joten harmistuneesit en pääse kuulemaan kuulumisia saati jännäämään kuka milloinkin lähtee, siis ottaa niin pattiin vielä sekin, ois ees jotain ilonaihetta tässä ollu. nähdäänhän kuitenkin vauvapuolella sitten kun sen aika koittaa itse kullakin???
joulunodotusta teille ja onnellisia hetkiä vauvanhakureisuille
tamatu rv 36+1 ja kiire pakkaamaan
Kylläpäs poikatonttuja nyt syntyy paljon,itselläkin vahva poikafiilis,vaikkei sukupuolta tiedetäkkään.
Tamatulle paljon voimia muuttoon ja remonttiin. Tylsää,että tuo kaikki tapahtuu juuri nyt,tai tyhmää että tapahtuu ylipäätään ikinä,mutta nyt on varmaan kaikkein huonoin hetki,kun laskettuaika käsillä ja joulu ja kaikki...
En ole vieläkään aloittanut siivousta,eli taidan tästä poistua ja pakottaa itseni siivoushommiin. Toivottavasti saisin edes muutaman supistuksen palkaksi,turha toivo varmaan,elinen vessan siivous ei ainakaan auttanut asiaa,vaikka konttasin pitkin lattioita ja joka paikkaan sattui.
Himpula 39+4
remonttiin ja kaikkeen, uskon että asioilla on tapana järjestyä!
Kimsuko se oli peikkopoikansa noutanut, onnea koko sylillinen pikkuisesta koko perheelle!
Täällä alkaa viisas luontoäiti auttamaan mun mieltä synnytyksen kannalle, niinkuin aina ennenkin... Tähän asti olen ajatellut siirtää koko tapahtumaa tuonnemmaksi, mutta mutta... Nyt täytyy sanoa muutaman tunnin KAHDESSA kaupassa käyneenä, että saa syntyä, pliis syntyis jo!! Mähän en jaksa enää mitään! Mulla on koko ajan heikko ja pyörryttävä olo, mikään ei kiinnosta ja kaikista huolestuttavinta on etten jaksa shoppailla, lahjakortit ja lahjarahat odottelee käyttöä, mutta ei vähempää jaksais kiinnostaa :-( No ne ei onneks vanhene ihan heti. Lahjojakin pitäis hankkia, mutta nyt saa olla.
Mulla vauva painaa jotenkin sisukaluja niin, etten oikein voi hengittää ja sitten alkaa pyörryttää ja ja... Eli odotan aikaa jolloin pääsee liikkumaan ilman pyörtymisen pelkoa. Nyt tuore iltasanomat ja limppari odottelee sekä sohva ja vaikka päikkärit.
Kukahan lähtee seuraavaksi...
Muutama aktiivi ei ole tainnut tänään sisälle kirjautua... tänään ON hyvä päivä syntyä, olen ollut tasan 10 vuotta sitten synnyttämässä juur tänään ;-)
Ponnari samat kun aamulla
ja oon ihan puhki,herra jee et väsyttää.Mies nauroi mul ku eka halusin kaupoille ja erityisesti kirppareille ja sit valitin ja vongersin melekin koko ajan...olen pahempi kuin tyttö muka=)...ei jaksa niin ei...tein kirpparilta nalle puh lotto peli löydön neidille vain 1e
ja sit ostin joulupukin konttiin tytölle yö puvun ja lilli palapelin...ihan kiva oli kyl miehen kans kaksin käydä kaupoilla...se on meillä tossi harvinaista...
onnea(anteeksi mut dementtia ja nikki unohtu) kuitenkin pikkupoika tonttu syntyny lisää....
ajattelin ite tuol kaupungil et nyt kyl sais itel tapahtua kans jotain....
nyt pakko mennä lepo asentoon hetkeks ja sit mä siivoon ja saunon ja ;) jospa se sit tulis ;)
manja edelleen
Kimsulle onnea peikkopojasta!!
Tuota kuopusta kun odotin niin yksi jouluinen kanssa otti liu' ut pihalla ja synnytti samana iltana=) Ehkä hätästen kannattais silleen nätisti koittaa kaatua pihalla jos vaikka alkais tapahtumaan;D
Ei vainen.
Sain siivottua, istahdan hetken ja alan kaivella jouluvaloja ja verhoja, pakko se on alkaa joulua laittaa pikkuhiljaa. Leipomaankin, kaksi taatelikakkua jo leivoin vaan ne ei kerenneet pakkaseen asti..
Uusi yritys ens viikolla.
Niin, eilen oli neuvola, kaikki pissat yms ok, puntarille ei onneksi tarvinut mennä=)
Masutonttu täydellisessä perätilassa, kuten tiedossa oli, hyvinhän tuo pää tuossa käteen tuntuu;D Kiva silitellä pikkusta päätä ja selkää.
7.12 on äippäpolille aika, kuulu se hoitaja siellä sanovan, että ennättäähän se vielä kääntyä ja siksi antoi loppuviikolle ajan vasta.. Juu, vaan ei toi aio inahtaakaan, Istuva Härkä=)
Terkka meinasi, että saattaa ne mun hautomotaustalla leikata vasta joulun jälkeenkin, olisi kyllä ihana vaikka pelottaa kyllä kasvattaa kun vähän huonossa asennossa toinen on, mitenhän ne kintut oikenee kun maailmaan tulee??Voi olla tönkkö tonttu..
sf- mitta kasvanut kahdessa viikossa 3cm=) mutta sanoinkin, että kasvuspurtti on alotettu.Äiskän mahanahkaparka.Muuten ei tehty kyllä kokoarviota, tekevät sitten Kokkolassa.
Tosta sektiosta vielä, mulla on huono ulosanti, sori.
varmasti sektio on oikea synnytys, kuka on leikattu on synnyttänyt äiti kuten kaikki muutkin. Ja hyvä äiti. Eikä kellään ole oikeus toiselle sanoa, ettei ole synnyttänyt jos ei alakautta vauva tule. Typerää varsinkin kätilöltä moinen kommentti...Mulla on monta tuttua joilta ei mahdu edes kaksikilonen vauva lantiosta ja ovat ihan tyytyväisiä synnytystapaansa..
Mä vaan ite hekilökohtasesti oon tosi pettynyt etten saa synnyttää alakautta, en koe ite meneväni synnyttämään kun vauva leikataan, en voi sille mitään. Tässä on vielä sekin kun eräpäivä on niin vuodenvaihteessa ja oon elänyt koko ajan niin,e ttä vauva syntyy tammikuun alussa ja olisi ollut niin mahtava jännätä, lähtiskö ite tulemaan tälle vuotta vai käynnistetynä ens vuonna.. Menee jännitys loppumetreiltä=).
Ja mulla kaksi ekaa synnytystä on olleet aika rankkoja, lääkärikin muisti vielä vuosien päästä mun esikoisen synnytyksen, ehkä kertoo jotain.. Kakkosen jälkeen olinkin varma, ettei minusta ulos tule alakautta enää yhtään lasta...Sitten syntyi tuo kolmonen ja se oli jotain niin ihanaa se synnytys, että mulla oli jo salista pois lähtiissä mieli, että tän haluan vielä joskus kokea... ja nyt niin ei voi tapahtua.
Tosin nelosen synnytys voisi olla taas yhtä rankka kun kaksi ekaa, mutta ihmismieli on.....
Ja se toipuminen pelottaa, kyllä mä varmaan kivut kestän ja onhan lääkiä olemassa siihen, mutta se, ettei saa nostella pitkiin aikoihin tuntuu aika mahdottomalta, mä kun kuitenkin aika yksin oon lapset ja kodin hoitanut ja navetallakin askaretta on kyllä äippälomalaisellekin..
Mutta eiköhän me jotenkin klaarata, isännälle sanoinkin jo, että alkaa valmistautua henkisesti kaupparatsuksi, että joutuu jokusen viikon käydä ruokakaupassa.. Sille varmaan pitää kyllä hommata suurentavat rillit, että löytää kaiken kaupan hyllystä=)
Onneksi nuo isommat lapset paremmin kaupasta tarvittavat löytää kun useimmiten matkassa ovat..
Tamatulle vielä tsempitykset, kurjaan saumaan tuli tuo homma. Elämä on välillä vähän..
Kyllähän se entinen omistaja vastuussa on, hanttiin varmaan panee mutta laki on kaikilla sama. Tuntuis ainakin.
Mutta nyt taas touhuamaan!
Lahja ja Istuva Härkä 36+1
Täällä vielä kasassa. Tosin eilen illalla olin taas sitä mieltä, että kyllä tästä kohta pääsee synnyttämään. Niin kovasti juili menkkakipuja vielä yölläkin ja illalla tuli pari tosi kovaa supistusta, sellaisia, että kaksinkerroin veti. Mutta pöh, täällä sitä vain ollaan aina vaan.
Vanhempani ottivat taas yöksi esikoisen. He uskovat niin vahvasti että lähtö se tulee ;) Itse en ole niin varma... Saadaan miehen kanssa saunoa illalla rauhassa ja katsella leffaa.
Päivällä kävin viimeiset jouluostokset tekemässä. Kolme tuntia pyörin kaupungilla yksikseni, on se vaan niin ihanaa tuo shoppailu =) Nyt on kaikki hankittu ja olin niin reipas, että paketoinkin äsken kaikki lahjat. Tosin ei noita lahjoja mitään suuria määriä ole, aika maltillisesti niitä hankitaan. Kotimatkalla linja-autossa olin taas kerran ihan varma että vedet menee kun Titi-tassu puski itseään niin kovin alaspäin. Siis aivan järkyttävää kipua tuo. Ihmettelen miten nuo kalvot kestää!
Nyt pitäisi vielä jaksaa lähteä kävelemään ruokakauppaan. Alkoi vaan just ramasemaan kun söin. Pääsispä synnyttämään...
peppipiina 39+5
Täällä aika hiljaista, onkohan moni lähtenyt synnärille?!? Vai reissuun
Tamatulle pahoittelut tilanteesta. tosi rankkaa ruveta viimeisillään muuttamaan " turhaan" ja inhottavaa epätietoisuus. Ja jos vielä joutuu käräjöimään oikeuksistaan:-/ Voimia!
Söin just pähkinäsuklaata ja vauva innostui tanssimaan:-D
hirvittää valmiiksi ensi yö. Täälläkin huonoa vointia ja tuskaista oloa sekä turvotuksia. Onneksi tätä maksimissaan 4 viikkoa, ja tuskin nyt täydet 2 vkoa yli menee
P-M
JES se on joulukuu!!!! Fantasticoooo!!!!
Tänä aamuna 6.55 heräsin siihen kun neiti vajaa 6v kailottaa HYVÄÄ JOULUA!!! :-)
2 viikkoa neidin synttäreille, täyttää eskariryhmänsä kuopuksena 6 vuotta 17.12 eli jos vaikka samana päivänä syntyis tulokas ;-) tuskinpa.
Ponnari, se et joulu tulee ja menee varkain tarkoittaa, et me ollaan vanhoja ;-) mullakin muutaman vuoden sama fiilis!
Mun mies ei harrasta mitään risteilyitä ja on muutenkin aina kotona mut jos hän haluaisi välttämättä lähteä seuraavan 4 viikon sisällä vuorokaudeks risteilylle niin ei olis mitään ongelmaa. Mulla ei muutenkaan olis ongelmaa synnyttää yksin. Ehkä se johtuu siitä, etten yhtään pelkää synnytystä tällä hetkellä. Toki on mukavaa et mies on mukana mutta ei se mikään välttämättömyys ole :-) eiköhän tuo kerkeä jälkikasvunsa näkemään kuitenkin alta vuorokauden ikäisenä ja sit on loppuelämä aikaa yhdessä!
Ens viikolla aattelin ostaa pikkuvaippoja paketin ja pari tuttelia kaappiin varmuuden vuoks mut alkaa muuten olla homma hoidossa :-) ja jos ei oo niin sit kun vauva syntyy niin huomaa mitä puuttuu ja sen voi käydä hakemassa.
Voi kun toivoisin että tämäkin jouluntähti syntyis joulukuussa... Toisaalta jos tulossa on rassukka-poika niin ei se tammikuu katastrofi olisi, pidentäisi lapsuutta vuodella. Siis eskarit ja koulut aloittaa sit luokkansa vanhimpana :-)
Onks kellään muulla ruskeeta valkovuotoa? Mulla ei tuu limaa eikä mitään mut tavallinen valkkari on ruskeeta ja sitä tulee reippaasti. Valkkarista tuli mieleen et vitsi kun mun on alkanut tekemään mieli punkkua :-) vaikka sellainen 5cl olis aika nam! Mutta eipä sitä varten viitti pulloa ostaa, mies kun on sen sorttista et juo mielummin kokista vaikka ikää on 33 vuotta :-P ikuinen poika!
KIMSULLE ONNEA! Olipas yllätys! Pitäiskö ittekin lähteä tonne liukastelemaan ;-) !
Mullakin poikafiilis kuten ainakin Himpulalla :-) saa nähä nyt!
Tamatulle jaksamisia! Toivotaan että vaavi massussa pysyy, onhan se aika todennäköistä että laskettuun aikaan asti masussa köllitään. Pakkaus-tsemppaukset ja käpyttele kirjastoon kertomaan kuulumisia jos siltä tuntuu, kirjastoissahan on ilmanen netti. Ja kyllä pitäis myyjän maksaa, jos sopimuksessa sanotaan että 2v vastuu ja te ootte vähemmän siinä asuneet. Laittakaa välittäjän kautta jos teillä sellainen on ollut. Vastuu nimittäin on välittäjällä, siis saada korvaus myyjältä, jos oikein oon käsittänyt.
Ja jos nyt vauva haluaakin syntyä teidän tilapäiseen asuntoon niin asioilla on tapana järjestyä parhain päin, pidä vauvaa vaan lähellä, hänelle riittää se :-)
Ihmetyttää että Manja vaan täällä päivästä toiseen, alas nyt mennä hakemaan se nyytti kun oireiletkin jo reilusti :-) :-)
Lahja-Unelma, mä ymmärrän sua, ei ole sektiosta kokemusta mut jos sellainen eteen tulis niin hirmu pettynyt olisin :-( menis se jännitys että koska lähtö tulee :-) ! Toki sektio on täysin oikea synnytystapa koska synnytyksessähän tarkoituksena on SYNNYTTÄÄ vauva ulos masusta, ja sektio ei olis synnytys siinä tapauksessa et se vauva jäis sinne masuun ;-) mut jotenkin mä en haluais päästä niin " helpolla" enkä sit taas haluais saada sitä monen viikon rasittavaa paranemista joka yleensä sektioäideillä on (mitä oon kuullut). Eli tää on erittäin mieluinen tapa mulle tää " ei käynnistystä ja jännityksellä odotellaan" -tapa :-) !
Mullakin on jo valmiiks sellanen fiilis et vielä haluan synnyttää... Apua :-P ! Kolme lasta oli meidän maksimi ja nyt oon (hormonihöyryissä) ihan synnytys-kuumeinen ;-) ! Mun eka synnytys oli tosi kivulias ja toka taas oli sellaista sängyssä makoilua epiduraalipöhnässä ja nopee puristus vauva helposti ulos. Nyt sit kolmannen aattelin et voi kun pärjäis ainoastaan ilokaasulla ja aquarakkuloilla. :-)
Onkohan Sannis muuten lähtenyt?? :-D
Mulla muuten supistelee :-) mutta tosi laimeesti. Ekaa kertaa tunnen enemmän kun viis supparia päivässä. Jee.
Sintagma 36+3 luulisin (virallisesti 36+6 jee)
Parturissa istuttu tänään ja sieltä sitte mukamas shoppailemaan...aiva naurettavaaaaa, ku ei vaan jaksa liikkua, ei jalat kulje ku jotain tipun askelia, ei niin ei!! Ihan varmaan mulle nauroi yks sun toinen ku siellä kaupungilla hiihtelin ison mahani kanssa, välillä pysähtyen henkeä vetämään.... no eipä sitte menny rahaakaa..
Ja kotio ku pääsin, nii soffa kutsui, masu niin pingottunu että!! Ei siis enää kauppaan, vaikka sen unohdan taas joku päivä, ku on parempi olo..sit taas kärvistellään jossain kaupan nurkassa...
No, kunhan ei lähde nyt ennenaikojaan syntymään, vaan odottaa kiltisti sitä leikkauspäivää.. enhalua hätäsectiota.
JA ONNEA öööööö...sori ku en muista kuka, mut POIKAVAUVAN SAANEELLE!!!!!!! : )
myy ja masuvauva 37+0 : )
siis tää tuntuu niin.....PITKÄLTÄÄÄÄ TÄÄ ODOTUS KAIKKINE OIREINEEN!!!!!!!!!!!
jos en seuraavan yönä lähde synnyttämään niin mä" antaudun" ;) siis tänään oon tehny vaik mitä...aamulla käytii kaupoilla ja olin ihan puhki ku kotia tultii ja supisteli no tietty niitä höpölöpö supistuksii...
nukuin ja sit sain ukon pellolle mun kaa käytii kävelemäs ja vaakuin ku pikku pingviini miten sitä ittee kehtaakii rääkätä;) ja sit ku tultii kotia supisteli maha oli koko ajan kovana mut ei vaa kipeenny ne...sit mentii saunaa ja välis käytii peiton alla;) enkä muista millo noin" antaamuksella" oltais tehty ja ihan sanotaanko pitemmän kaavan mukaan...ja sit saunaan ja plääh hiki valu saunas oikein urakalla ja nyt oon " puolikuollu" mut jotenkii tuntuu et jos vaikka lähtö olis kohta...tai sit ei ...vaan parin viikon päästä... mut mua supitellu jopa nyt niin et nipistää hiukan ja vasen kannikka on tosi kipee ja selkä...ja tuota toi alaosa tuol kaa aika hellä;) no tulee aika rivoa tekstii mä tää on nyt lauantai illan huuma=)
mul se limatulppakii lähti sillo viime sunnuntaina ja se oli kunnon klöntti ja silti ei mitää tapahdu...ja sekii oli siinä siis ei enempää oo tullu ns.limaa tulee mut tiiä onko valkovuotoa vai kuin...
mässään namia ja suklaata-herkkupylly=)
ja myönnän juon jopa nyt 2.6% lonkeroa...juonu tuota nyt 1h ja on ihan lämmintä litkuu juonu jopa puol pulloa...taitaa mennä loput viemärii... niin vaa teki mieli ja nyt ei enää tee...
kyl on naatti olo...itteeään rääkkää ja nyt jos lähtö tuliskii ois ihaan naatti ku pitäs puskee=)
mut palaillaan taas...netti friikki tääl häiritsee=)
Pitkästä pitkästä aikaa...
Onnea kaikille tonttunsa saaneille!!!
Kärsimättömänä odottelen jo oman saamista syliin...
Tää raskaus on menny vähän ohi mennen, nyt on ruvennut " hirvittään" et kohta noita lapsosia onkin kolme! Nyt vasta oon ruvennu tajuaan senkin asian ;)
Melkein kaikki on kyllä valmiina uudelle tulokkaalle, pientä laittoa vielä, mut onhan täs vielä aikaa... Vaikka mun puolesta sais kyllä jo syntyäkkin! Isoveikkakin jo odottelee...
Merkkejä ei kyl oo ilmassa, kivuttomia suppareita on muutaman viikon ajan tullu, no ens viikolla on lääkärineuvola, saa tietoa onko tuolla alhaalla tapahtunu mitään?
Mies huutelee tuolta saunaan elikkäs palaillaan!
Supistuksia kaikille niitä toivoville :)
Terkuin niad ja tonttu 36+6
Muutama tunti menikin ihan ok. Nyt ei sitten enää mitään, kolmen maissa heräsin vessaan ja " paremman" kyljen lonkkaa jomottaa ihan mahdottomasti. Kyljen kääntö on kauhean työn takana, kun oikean jalan reisi/nivunen on kipeä. Raahasin eilen kotiin 15 kg painavan koiranmuonakassin, siinä rytäkässä kipeytyi. Kyllä mietin raahatesssa, että pitikin olla tyhmä, normaalisti niin kevyt juttu tuntui painavan tonnin.
Ukolle kans oon tosi vihanen. Oli eilen saunomassa ja lupasi olla asiallisesti. No tuli kyllä tosi aikaseen kotiin, mutta oli tosi kovasti hiprakassa. Perhana vieköön. Eipä ole viimeaikoina tuommoisessa tuiskeessa kotia tullu, mutta juuri nyt sitten piti mennä oikein kunnolla ottamaan kun aamulla pyysin oikein erityisesti, että jos jättäs pariin saunakaljaan, ihan jos lähtö tulee:-Z
Kai se täytyy ottaa panadol, että jotenkin päin voi olla. Edes näin hereillä ei oikein saata kuunnella tuota lonkan särkyä. Oon varmaan viimeaikoina nukkunu joka yö liian pitkään sen päällä.
Joululahjat muuten olen poikkeuksellisen hyvin jo hankkinu. Yleensä juoksen aivan liian myöhään. Nuorimmalle on lahja hankittu. Kaksi isompaa vielä ilman, mutta niille helppo hakea:-D Veljen tytölle hankin taannoin pienen hömppäpaketin, Toiselle pojalle ostin Harry Potter DVD:n ja villapaidan ja toiselle käyn hakemassa vaikka tänään Pirates of Caribien 3 ja jotain. kahdelle kummilapselle pitää vielä jotain keksiä. Muiden sukulaisten kanssa on onneksi sopimus, ettei ruveta höpsimään lahjojen kanssa. Lapset tärkeimmät. Veljen pojatkin jo yläasteella, heidän äiti sanoi, että ei tarttis enää mitään, mutta halusin vielä tälle joulua jotain hankkia. Jos oikein jaksan rutistaa, voisin kutoa omille lapsille vielä kaulaliinat tuosta kuuralangasta, tulee tosi nätit:-D
No jos nyt menis hakee sen panadolin ja lukis vaikka jotain kirjaa
P-M 37+6 (apua, huomenna tulee jo 38 täyteen!)