*HEINÄMAMMAT-06 JA PIENET TONTTUSET!! JOULUKUUN KUULUMISIA...*
No niin, ajattelin aloittaa jo joulukuulle uuden pinon...
tässä samalla odotan että pääsisi saunaan, takana rankka työpäivä kun oli koulutuspäivä, kun tuli uudet kassa-ohjelmat, koneet ym....ja huomenna pitäisi aamulla mennä töihin.
no, töiden jälkeen menen parturissa käymään, jos se vaikka piristäisi oloa...
Meilläkin on nyt pari yötä nukuttu paremmin, ei ole enää Mikkokaan itkeskellyt niin paljon, jospa antibiootti tepsii.
Mites Milla-mealla muutto sujuu, toivottavasti mukavasti :-)
nyt lähden saunaan...mukavaa viikonloppua kaikille! ja muistakaa avata huomenna eka kalenteriluukku :-)
Kommentit (29)
Ja ensinnäkin pikaiset paranemiset Milla-mean väelle!!!! Onkos se kankkunen uusi flunssan olomuoto?? ;-) meilläkin oli isännällä viime viikonlopulla kankkunen ja olo oli kuulema muutenkin tukkoinen... :-)
Meillä on nyt rankin juttu ohi eli siis ne isäni hautajaiset, jotka oli eilen, koko siunaus/muistotilaisuus sujui todella kauniisti. Itse jaksoin yllättävän hyvin, mutta itkettyä tuli, varsinkin siinä vaiheessa kun arkkua laskettiin kuoppaan ja poikani sanoo että " pappa, rakastan sua" ja rupesi itkemään todella vuolaasti, kyllä omaa sydänalaa riipaisi kovaa. Tänään sitten käytiin haudalla illalla viemässä kynttilä, niin poika oli myös mukana ja sanoi että hyvää yötä pappa ja että rakastan sua, sitten taas itki ja kyykistyi siihen haudalle...ja sanoi pariin otteeseen rakastavan pappaa. Poika on vasta 6 vuotta mutta rankkaa on hänelle. Mutta yritetään nyt mennä päivä kerrallaan...lohtua antaa kappale mun sydämeni tänne jää, minkä soitimme muistotilaisuudessa.
tämä päivä on mennyt huilatessa...Meiän Mikolla on ollut känkkäränkkä päivä, en tiedä sitten onko tulossa kipeäksi tai jotain. itse kävin muutaman sukulaisen hiukset leikkaamassa, kun sekin taito on suotu :-) niin sai muuta ajateltavaa välillä. Huomenna pitäisi muksujen kanssa ajella kotiin, isäntä lähti jo tänään kun huomenna on jo työpäivä, itsellä vielä kaksi päivää vapaata.
Sitten pitäisi ruveta valmistelemaan neitin 4-vuotis synttäreitä kun niitä vietetään ensi viikonloppuna ja sitten pienimuotoisesti virallisena päivänä eli jouluaattona. pitää vähän tehdä joululeipomuksia synttäreille, muuten en tee jouluruokia yms. omaan kotiin kun joulu vietetään äitini luona siskon ym. kera.
mutta nyt huilaamaan...
tupu: ilmeisesti nyt on liikkeellä jotain flunssaa johon liittyy kankkunen ;) itsellä sitä ei ole kyllä esiintynyt tänä syksynä/talvena. lasten suru on kovaa katseltavaa. toisaalta lapset osaavat niin aidosti senkin ilmaista että sitä välillä " kadehtii" (jos nyt niin voi sanoa). meillä Millalla tulee vähintään kerran kuussa iso ikävä ja itku kun on ikävä vaaria jonka kuolemasta on kuitenkin jo noin 1,5v aikaa. vaarin kuvia katselee välillä iloisena ja välillä sitten itku tulee. halin taas sinne sinulle lähetän
saimme uudet sohvat tänään! :) viime viikolla niiden piti tulla mutta kun ei kuulunut niin soiteltiin tänään liikkeeseen ja saimme isomman sohvan tilalle kuin minkä alunperin tilasimme :) arvoimme silloin liikkeessä kumman (ison vai pienen) otamme ja päädyimme sitten pienempään mutta tyytyväisiä olemme nyt tuosta isommasta. sekavasti sanottu? :)
meillä alkaa tuo flunssa hellittää (kop,kop,kop) ja Meankin korvat rauhoittuivat itsestään, onneksi. Milla sai tänään uimakoulunsa päätökseen ja on kovin ylpeä kun saivat todistuksetkin :)
minä olen saanut jotain kummallista pientä ihottumaa käsivarteeni. täytyy seurata tilannetta ettei pääse pahaksi. äidilläni puhkesi reilu vuosi sitten ihan yhtäkkiä punajäkälä- niminen (ihottuma)tauti jonka vuoksi jotui yli viikon olemaan sairaalassakin. siksi nyt olen neuroottisena tuota ihottumaani seurannut.
nyt isännän kainaloon uudelle sohvalle kynttilän valoon :)
Milla-mea: ei minullakaan ole esiintynyt sitä flunssaa johon liittyy kankkunen, se taitaa olla noitten miesten juttu :-) Ja kiitos halista!!!
Ja mukava kuulla että saitte mukavan sohvan :-)) ja kiva että flunssat rupee hellittämään.
Eilen siis tulin kotiin ja tänään on sitten touhuttu ja menty urakalla, kun oli perhekerhon pikkujoulut, tiian 4-vuotis neuvola ja mikolla toinen inf-rokotus, sitten olisi vielä herran eskarin joulukorttitalkoot illalla, pitää varmaan isompien lasten kanssa piipahtaa muutama kortti tekemässä. mutta itselläni olo on tosi väsynyt tämän päivää, en tiedä mistä se sitten johtuu...
Huomenna olisi töitäkin,jostain pitäisi saada uutta virtaa itseen :-) tässä samalla laitan ruokaa isännille ja lapsille, sitten vielä olisi pyykkien vuoro...
mutta jatkan taas seuraavan kerran, mukavaa viikon jatkoa kaikille.
Millalla nimittäin. aloitti heti aamusta viemällä Mean tutin useasti peräkkäin ja Mea tietysti huusi kuin paloauto joka kerta. muutenkin on Mea saanut tänään kovaa kohtelua Millalta :( kylässäkin kävi yksi tuttava perhe ja Milla oli kuin karannut apina koko sen ajan eli riehui ja oli ihan mahdoton. ja nyt illalla kun oltiin saunaan menossa nii riivaus vain jatkui kunnes minulta paloi hermo ihan totaalisesti ja annoin kuulua niin että naapuritkin varmasti kuulivat :( eipä sekään auttanut vaan riivaus jatkui. paha mieli on ainakin minulla.
parempaa huomista odotellen
Raahauduin töistä. Teen siis iltoja ja nuo rakkaudenhedelmät ovat kontollani aina päivisin. Aamusta iltaan lentämistä paikasta toiseen. Nyt alan ymmärtämään termiä elämän ruuhkavuodet.
Meillä herra känkkis on ollut useinkin tyttäreni tiimoilta vierailulla. Nyt viimeaikoina hieman harvemmin. Se menee ikään kuin aalloisssa. Menee pitkään hyvin, sit on se riitely (rajojen hakeminen???) vaihe päällä jonkin aikaa. Täällä on samoja tuntemuksia. Ensin riidellään, sitten harmittaa. Ja sit kuitenkin jossain välissä halitaan :)
Pieni mies kasvaa, on 1,5v nla ensi viikolla. Nyt käyttää 86cm vaatteita. Tosin, esikoinen käytti niitä jo vuoden ikäisenä. Mutta, onhan se äidille ihmeellistä huomata että poikaset varttuu. Mies olisi opettamassa poikaa yksin nukahtamaan, sekä unipulloa pois. Perustelee että kaksi aikaisempaa harrasti moista jo aikaisemmin. Mulle se on vielä niin vauva. En oikein pidä ajatuksesta. Jotenkin suloista antaa se maito, ja sitten se nukahtaa silittelyyni onnellisen näköisenä. On se vielä niin pieni. Puhetta ei vieläkään tule kunnolla. Tavuja sanoista enimmäkseen. Ehkä se tekee siitä niin vauvan? Tiedä häntä.
Tupulle myös ajatuksia :) Toivottavasti voit hyvin.
Sänky kutsuu.
Kiitoksia ajatuksista CV, kyllä tällä hetkellä voin ihan hyvin, tosin täytyy kyllä myöntää etten ole ehtinyt hirveästi ajattelemaan omaa olotilaani, kun tässä on yhtä matalalentoa ollut ja tulee vielä ensi viikko olemaan töiden suhteen....
niin, ajattelin piipahtaa täällä nyt ja nauttia kupin kahvia, kun tämä päivä on ainut vapaapäivä tällä viikolla niin nyt olen sitten siivoillut,järjestellyt paikkoja ym...kun on ne neitin synttärit, illalla meinasin leipoa kunhan isäntä pääsee töistä, niin saa olla muksujen kanssa.
Saas nähdä millä sitä ensi viikon jaksaa, maanantaina on ainut vapaa päivä, sitten painetaankin aatonaattoon asti töitä aamusta iltaan. nauroinkin isännälle että hänelle iskee ruuan laitto päivät, ei sen puoleen kyllä ihan hyvin osaa ruokaa tehdä, mutta keittiö on aina sen jälkeen kuin pommin jäljiltä :-))
Mikko sai toissapäivänä sen toisen inf-rokotteen ja tänään sitten on ollut kiukkuinen,johtunee tuosta hommasta. oli meidän neitikin kasvanut, 4-vuotismitat 18 kg ja pituutta 103,5, että hyvin neiti kasvaa.
itse olen nyt saanut kodin joulukuntoon, jippii!!! vaikka tosin ei kyllä kotona vietetä joulua, vaan äitini luona, mutta tykkään laittaa oman kodinkin jouluiseksi, jouluihminen kun olen!
Nyt on kupponen kahvia nautittu, joten jatkan hommia kun pikku mies on vielä unilla!
väkisin nukahdin sohvalle :)
juu töitä riittää ja lasten kanssa touhuilua myös. tänään vapaa mutta tuossa joulun tienoilla (myös aatto ja pyhät) menee töissä :/ meillä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi työntekijöitä. uutena vuotena olisin vaikka sitten voinutkin pitää vapaata jos vaikka oltaisiin miehen kanssa päästy juhlimaan mutta eihän sekään onnistu kun silloinkin töissä olen.
tänään saan viimeisetkin tavarat paikalleen kun porataan hyllyt seinään kiinni. sitten on tämä muuttohomma kunnolla ohi. kyllähän siihen taas aikaa hiukan menikin.
nyt keittiön raivaus ja muita kotihommia :)
ja Mealle on tullut yskä. täytynee huomenna käydä molempien lääkärissä. tämä päivä oltu kahden Mean kanssa kun Millalla oli turnaus Forssassa ja siellä meni koko päivä (siis isännällä ja Millalla). mukava reissu oli kuulemma ollut ja väsynyt on tyttö kun joutuivat aamulla jo viideltä heräämään.
ensi lauantaina ajateltiin koittaa laittaa Meakin ekaa kertaa jäälle :) Millan joukkueella on silloin kaverikerta ja kun isäntä joka tapauksessa jäälle menee (valmentaja) niin ottaa Mean mukaan jäälle koittamaan luistelua.
nyt sohvaa kuluttamaan ja nenää niistelemään
No niin,ajattelin piipahtaa täälläkin nyt kun lapsukaiset katsovat nyt juuri nätisti telkkaria ja pikku-ukko on vielä päikkäreillä, kun tänä aamuna meillä oli aikainen herätys :-( (ja minun ainut tämän vkon vapaapäivä) kun Miikalla oli hammasröntgen ja aika oli klo. 8.00. sen jälkeen käytiin anopin luona aamukahvilla ja haettiin joulukassi :-), lapsia se kiinnosti tosi paljon! Sitten pikaisesti kaupassa käytiin ja juuri äsken sain ruuan uuniin. vielä kun saisi pyykit koneesta kuivumaan, niin jos vaikka sitten huilaisi loppu päivän, tosin illalla pitäisi neiti viedä elokuviin katsomaan rölli-elokuvaa :-)
Lupasin sen osana synttärilahjaa...meillä siis vietettiin viikonloppuna etukäteen neitin 4-vuotissynttäreitä ja hyvin sujui kekkerit. Neiti oli innoissaan lahjoistaan,nyt on ylpeä kun hänelläkin on oma läppäri :-))) ja vieläpä pinkin värinen!
Ajattelin jos vaikka neuloisi hiukan, en nyt edes muista milloin olisin viimeksi neulonut, ehkä marraskuun alkupuolella...jos nyt tekisi itselle sitä huivia....
mutta nyt pyykit kuivumaan ja jos lukisi päivän lehden.
Pikaista paranemista Milla-mean väelle!
pikainen pinon nosto tässä samalla kun istahdin sohvalle katselmaan pakoa, sitten pitäisi mennä untenmaille, ett jaksaa aamulla taas nousta kuuden maissa ja valmistautua töihin...töissä olin tänäänkin ja kiirettä piisasi. no, onneksi tein eilen lapsukaisille ja isännälle ruuan niin ei tarvitse siitä huolehtia...isäntä yllätti minut kun tulin töistä, oli tehnyt lämpimiä voileipiä ja kahvia keittänyt :-)) ja sitten oli ihana lukea kaikki joulukortit mitä oli tänään tullut!
Meillä pikku-mies on keksinyt taas uuden jutun, meinaa ylettyy availemaan huoneiden ovia jne. ja keksi että saa ulko-ovenkin auki ja sekös on ollutkin hauska homma :-)
Meillä jo kaikki lapsukaiset on jo untenmailla, kun heihinkin aikainen herätys ja hoitopäivä hiukan vaikuttaa, onneksi kuitenkin hoidossa on päikkärit maistuneet.
Mites Milla-mean väki, jokos olette flunssasta toipuneet?
nyt paon pariin takaisin ja sitten öitä...
ja Milla sai nyt uuden flunssan ja yskiikin niin että lopulta tulee oksennus :( lääkärissä käytin tytöt aamulla mutta onneksi korvat ja kaikki oli ihan puhtaat. Millalla aloitettiin taas tupla astmalääkitys ainakin pariksi viikoksi. mahdottoman sitkeää flunssaa siis liikkeellä. vatsataudilta ollaan vielä vältytty vaikka sitäkin kuulemma on tosi paljon liikkeellä. kun nyt jouluksi saataisiin vähän flunssaa laantumaan.
Mea on mahdoton touhuaja. moneen paikkaan yltää (pöydän reunat jne) eli tarkkana saa olla ettei mitään vaarallista jää neidin ulottuville. hellan nappulat ovat mielenkiintoisia ja niitä pitäisi saada väännellä vähän väliä. onneksi oli tallessa vielä Millan ajoilta tuo hellasuoja. saa nähdä piteleekö se Meaa aisoissa, Millaa se ei aikoinaan pidellyt: neiti nimittäin nosti vaan suojaa ja naps oli taas hella päällä. onneksi sitä räpläysintoa ei kauaa kestänyt.
Mea yrittää myös komennella muita, lähinnä Millaa. esim jos Milla lukee jotain kirjaa, alkaa Mea kiljua vieressä tahtoen kyseisen kirjan itselleen. onneksi Milla ei anna periksi, muuten Mea oppisi saamaan kaiken tahtonsa läpi. muuten Mea on kyllä iloinen vinkeä höpötyttö :) kovasti toistelee sanoja perässä mutta melko vähän käyttää niitä itsenäisesti. tosin auttaa, anna, kiitos, äiti, isi, Milla ja muutamia muita tulee monesti päivässä että eiköhän tuokin napero kohta höpise siskonsa kanssa samaan tahtiin :)
tänään olisi tarkoitus pestä pari mattoa tuossa illemmalla, järkätä tyttöjen huone, käydä hakemassa kuusi jne jne jne hommia riittää tässä parille päivälle ihan urakalla. perjantaina alkaa minulla 7 päivän työputki eli silloin ei enää niin paljon ehdi muita hommia tekemään.
jaahas, Milla sai taas yskäköhtauksen. menoksi siis...
Milla-mea toivottavasti flunssataudi voittaisitte...minäkin muistan kun pojalla oli pahempi flunssa ja yskä, niin aina meni siihen pisteeseen että oksennus tuli ja on se nykyäänkin vielä että jos saa yskänkohtauksen niin vähintään tulee limaa tms...nyt ollaan pärjätty hyvin peruslääkityksellä.
nyt vaan meidän neiti on ruvennut saamaan aamuisin ja illalla yskänkohtauksia, sitten olen kokeilu mielessä antanut astmalääkettä niin on helpottanut, pitänee joulun jälkeen soitella lääkäriin...
me siivottiin koko perheen voimin nyt tänään vähän ns.joulusiivousta, onpahan sitten mukava tulla kotiin mammulasta, kun joulu siellä vietetään. juuri äsken tein äitini kanssa puhelimen välityksellä kauppa listaa, yhteisvoimin kun kaikki hoidetaan ja toisaalta helppo minun hoitaa jouluostokset kun kaupassa työskentelen :-)
pitäisi mennä untenmaille, kun työt kutsuu taas ennen kahdeksaa...mutta taidan lukea päivän lehden kun en ole aiemmin ehtinyt lukea...
Meillä on alkanut kova puheripuli neidillä. Sanoista tunnistettavissa on äiti, kitu (=kisu), ei, joo, kakka, anna, Aku (=on meidän koira)., amppu (=lamppu) ja oman nimensä osaa sanoa. Mies on aivan hajalla kun koirankin nimi tuli ennen isi-sanaa :-).
Uhma alkaa nostaa päätänsä. Tosin se oma halu ja mielipaha on vielä helposti johdettavissa muihin asioihin, mutta vähän osaan jo odottaa tulevaa. Vaikka onhan tuo kiva, että tyttösen oma luonne alkaa näkyä.
Muuten, mitä kengänkokoa teidän heinäkuiset nyt käyttää? Meillä tyttö käyttää vieläkin kokoa 20, ja se alkaa omaan silmään näyttää yli 80cm tytöllä aika hauskalta :-).
Hannahto: meidän herralla tällä hetkellä 22 kuomat käytössä ja ovat just sopivat, varalla sitten 23 ja ei nekään villasukan kanssa ole hirmu suuret, mutta on tuo meitin heinäkuinen herra muutenkin iso poika vaatteet kokoa 92cm jo, tarkempia tietoja saan vasta tammikuulla neuvolassa :-)
Meillä ei vielä hirveästi tule sanoja, mutta kaikkea muuta kyllä tulee ja tapahtuu...
tänään pääsin aiemmin töistä kun illalla oli neitin ja meitin eskarilaisen omat joulujuhlat, niissä vierähti 2,5 tuntia :-) nyt sitten on olo aika väsy ja huomenaamulla kello soi jo puoli kuusi...työt kutsuu vielä huomenna ja ylihuomenna, sitten joulun viettoon, jippii!
mutta nyt housen pariin takaisin :-)
Milla oksenteli yhden päivän. saa nähdä tarttuiko muihin vai päästiinkö näin helpolla.
minulla alkaa tänään 7 päivän työputki eli rauhallista joulua ei meille tule. onneksi saan edes illat olla perheen parissa kaikessa rauhassa. uusi vuosikin menee töissä eli ei sielläkään suuria kinkereitä ole tulossa.
haettiin illalla kuusi ja Mean mielestä sana kuusi on aivan mahtava! naama naurussa sitä nyt toistelee ja se kuullostaa tältä: " KYYSSI" :D on meillä nyt sitä naurettu kun neiti sitä toistaa. tosin jossain vaiheessa ei enää naurata jos monta päivää sitä vielä toistelee... toinen muutaman päivän lempitoisteluista on ollut " MAALI" ja se huudetaan kädet ylhäällä ja täysillä jonka jälkeen taputetaan hulluna :D on pienillä halvat huvit :) saa nähdä naurattaako neitiä kun pukki aattona tulee... :)
meillä muuten Mea käyttää myös kenkiä kokoa 20. tosin tänään tuli mieleen että pitäisi tarkistaa etteivät vaan liian pienet ole. kaverini muksu piti varpaat rutussa pitkän aikaa kun kengät olivat liian pienet ja silti töpötti menemään täysillä eli kukaan ei edes osannut epäillä kenkien oikeaa kokoa. onneksi on Millan vanhoja kenkiä säkillinen tuolla jos vaikka liian pieniksi olisivatkin jääneet :)
nyt pölyjä pyyhkimään ja muita pikku juttuja. sitten muutaman tunnin päästä töihin. HYVÄÄ, LÄMMINTÄ JOULUA KAIKILLE! voi olla etten tässä nyt hirveästi ehdi piipahtelemaan :)
Vaikka eihän tuolla ulkona niin jouluiselta näytäkään :/
TOIVOTAN KAIKILLE HEINÄMAMMOILLE JA PIENILLE TAAPEROISILLE OIKEIN IHANAA JOULUN AIKAA!!! NAUTITAAN HERKUISTA JA ILOITAAN LAPSUKAISTEN KANSSA :-)
Toivoo: tupuhupuna perheineen
Heips...
jälleen kotiuduttu mummolasta ja meillä ainakin oli hieno joulu, syötiin tosi hyvin ja pukkikin kävi, oltiin kaikki oltu kilttejä kun saatiin lahjoja :-) Mikko ensi alkuun meinasi itkeä kun näki pukin ikkunan takaa, mutta sitten tyyntyi ja haki itse omat lahjansa pukilta :-) lapset sai kivoja lahjoja joilla ollaan nyt sitten leikitty ja pelailtu. minä itse sain mm.koruja, yleiskoneen keittiöön, vaatteita ja suklaata, jota olen kyllä syönyt niin että lenkkeillyt pitää aloittaa heti uuden vuoden jälkeen kunnolla. työpaikaltani sain tosi hienon juustolautasen, suklaata ja kahvia....tosin meillä oli hiukan surullinen tunnelma kun ei isää/pappaa ollut, haudalla käytiin joka päivä lapsien kanssa, se hiukan helpotti ainakin omaa oloa. koko ajan oli sellainen tunne että jotain puuttuu joukosta....
huominen olisi vapaa ja ajattelin hiukan tehdä kotitöitä kun ne jäi viime viikolla retuperälle pitkien työpäivien takia, perjantaina olisi jälleen töitä..
isäntä lupasi mennä raketteja ostamaan jo huomenna, saas nähä muistaako :-)
mutta nyt saunaan rauhassa, kun lapset on jo untenmailla....
Huomenna olisi sitten uuden vuoden aatto jo :-) äkkiä on vuosi kulunut...isäntä kävi ostamassa muutaman raketin lapsille jotka sitten jo hyvissä ajoin paukutellaan kun ei nämä jaksa puolille öin valvoa.
Eilen meille tuli äitini muutamaksi päivää mikä on ihana juttu, kun hän ei ole omasta kodista päässyt yli puoleen vuoteen mihinkään kun hoiti isääni ympärivuorokautisesti. ja nyt samalla oma siskoni kuka asuu äitini kanssa niin saa omaa aikaa ja huilata myöskin. tänään meinattiin mennä kaupungille kauppoihin ja syömään ulos :-) huomenna olisi vielä itsellä työpäivä, tosin vain kolmeen asti, joten sitten pääsee uuden vuoden viettoon...
nyt juomaan toinen kupillinen kahvia, mukavaa sunnuntaita!!
kaikilla muilla meillä on flunssa paitsi minulla. Milla on tukkoinen ja kova yskä on myös iskenyt neitiin. Mea on myös tukkoinen ja nenä valuu, todennäköisesti myös korvatulehdus uusii. isännällä on myös flunssa ja yskä sekä kankkunen oikein kunnolla. sairaanhoitajana siis täällä toimin vielä hetken ennen kuin työt kutsuvat. toivottavasti jouluksi saan kaikki terveeksi.
ilma on täällä harmaa, tuulinen ja sateinen. ipanat alkavat olla todella kiukkuisia kun ei ulos pääse ja flunssa kiusaa. toivottvasti huomenna olisi edes vähän parempi ilma jos vaikka ulos uskaltaisi nenänsä työntää.
jouluvalmistelut etenee. eilen ostin kaikille tyttöjen serkuille lahjat vaikka vasta ensi viikolla suunnittelin sen tekeväni. no, onpahan sitten enemmän aikaa tehdä joululeipomisia :) ajattelin ensi perjantain ja lauantain pyhittää leipomiselle. toisena päivänä tortut ja piparit ja toisena karjalanpiirakat. ilman karjalanpiirakoita ei joulu tunnu miltään :) täytyy alkaa pikkuhiljaa opettaa Millallekkin piirakan leipomista. itsekkin olin 5v kun ensimmäisen kerran näppini piirakkataikinaan upotin :)
jaahas, hoitajan työt kutsuvat. Milla yskii niin että silmät pullistelevat :/ raukka pieni.