Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva paino 159 cm pitkälle?

Vierailija
31.10.2013 |

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:08"]

Max 50 kg, parempi 45.

[/quote]

Hohhoh. Tässä on kaiketi ihan aikuisesta ihmisestä kysymys, ei mistään teinistä.

[/quote]

Aikuisesta, mutta lyhyestä aikuisesta. Huomioi se. (En ole tuo edellinen kirjoittaja)

Ei lyhyt ihminen voi painaa niin paljon kuin normaalipituinen jos haluaa olla normaalipainoinen ja -kokoinen.

[/quote]Ei sen mene ihan noin. Lyhyemmällä ihmisellä pitää suhteessa olla enemmän painoa, jotta tulee sama bmi, mitä pitkällä ihmisellä.

[/quote]

Itse asiassa se menee juuri toisinpäin. Lyhyillä ihmisillä pitää olla suhteessa vähemmän ja pidemmillä ihmisillä suhteessa enemmän.

Pituus nimenomaan vääristää bmi:tä sillä tavalla, että se ei huomioi sitä että pidemmillä ihmisillä on luontaisesti enemmän massaa.

http://yle.fi/uutiset/oletko_lihavampi_kuin_luulitkaan_painoindeksi_saattaa_huijata/6473033

Eli toisin sanoen, nykyinen painoindeksi vääristää siten, että moni lyhyt on oikeasti lihavempi, kuin mitä luulee. Monet pitkät henkilöt taas luulevat olevansa lihavempia kuin oikeasti ovatkaan.

Juuri näin, samaa meinasin tulla korjaamaan. Vanhalla taulokolla olen lievän ylipainon puolella,  vaikka kaikkien mielestä olen ennemmin hoikka. Olen 182 cm nainen ja BMI vääristää näin pitkällä tosi pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme