Mikä on sopiva paino 159 cm pitkälle?
Kommentit (36)
49-54 kg, mutta jos omistaa lihasmassaa niin sitten enemmän.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:08"]
Max 50 kg, parempi 45.
[/quote]
Hohhoh. Tässä on kaiketi ihan aikuisesta ihmisestä kysymys, ei mistään teinistä.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:09"]
Max 50 kg, parempi 45.
[/quote]
Hohhoh. Tässä on kaiketi ihan aikuisesta ihmisestä kysymys, ei mistään teinistä.
[/quote]
Aikuisesta, mutta lyhyestä aikuisesta. Huomioi se. (En ole tuo edellinen kirjoittaja)
Ei lyhyt ihminen voi painaa niin paljon kuin normaalipituinen jos haluaa olla normaalipainoinen ja -kokoinen.
Pari senttiä olen pidempi ja painoa vähä vajaa 50 ja itse olen tyytyväinen... pääasia itselle on se että näyttää hyvältä ja myöskin tuntuu siltä :)
Itse olen 158 cm ja painan 54kg. Vyötärö on kapea, peppu pysty, reisissä kaarta, rinnat pienet b-kupit. Ei mahamakkaroita. Mulla onkin lihasta jonkin verran, hauikset erottuu eikä mikään paikka roiku. Olen tyytyväinen. Kevyempänä olin muodottomampi, nyt vähän naisellisempi olo. Riippuu paljon kropan rakenteestakin mikä paino on paras. Itsellä käynyt tuuri siinä että olen tiimalasi-mallinen.
No mä oon ton pitunen ja painan 70kg, se on ainakin liikaa... Pituus miinus 100 on aika hyvä "perussääntö". 50 kiloisena olin kyllä aivan liian laiha ja 45 kiloa painoin kun sairastin anoreksiaa
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:12"]
Max 50 kg, parempi 45.
[/quote]
[/quote]
Aikuisesta, mutta lyhyestä aikuisesta. Huomioi se. (En ole tuo edellinen kirjoittaja)
Ei lyhyt ihminen voi painaa niin paljon kuin normaalipituinen jos haluaa olla normaalipainoinen ja -kokoinen.
[/quote]Ei sen mene ihan noin. Lyhyemmällä ihmisellä pitää suhteessa olla enemmän painoa, jotta tulee sama bmi, mitä pitkällä ihmisellä.
Niin jos lukee ysin kommentin, niin tajuaa että 45kg on anorektikko.
En oikeasti tajua miksi niin monet haluaa päästä teini-ikäisen mittoihin. Kun ei ole mitään muotoja. Kyllä hoikka saa olla muttei aikuinen lapsi.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:53"]
Max 50 kg, parempi 45.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Ei sen mene ihan noin. Lyhyemmällä ihmisellä pitää suhteessa olla enemmän painoa, jotta tulee sama bmi, mitä pitkällä ihmisellä.
[/quote]
Max 50 kg, parempi 45.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Toi siis normaalipainon sisällä alaspäin mennessä. Toki, jos paino nousee normaalista ylöspäin, niin bmi nousee suhteessa pienemmällä kilomäärällä, mitä pitkällä ihmisellä
Sama lisää vielä (ja selittää ihan yhtä vaikeasti :( )
Minä olen 160 cm. 20 - 25 vuotiaana painoin nippa nappa 50 kg ja olin tosi laiha. Ennen ekaa lasta painoin 56 kg (normaali) ja lapsen jälkeen 54 kg normaali, hoikka). Tämän jälkeen oainoin 60 plus kiloa. Viime aikoina paino on pudonnut. Nyt 57 kg. Tavoite 54 - 55 kg
http://yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582 "Normaalin" ylärajalla näyttää silti helposti hieman lihavalta, riippuen toki kerääntyykö rasva vatsaan, onko lihasmassaa jne.
Peili sen kuitenkin kertoo mikä on sopivaa, ei painoindeksikään aina kerro totuutta. :) Ja mikäs siinä vaikka olisikin vähän pehmeä, jos on sujut itsensä kanssa.
Max 50 kg, parempi 45.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse asiassa se menee juuri toisinpäin. Lyhyillä ihmisillä pitää olla suhteessa vähemmän ja pidemmillä ihmisillä suhteessa enemmän.
Pituus nimenomaan vääristää bmi:tä sillä tavalla, että se ei huomioi sitä että pidemmillä ihmisillä on luontaisesti enemmän massaa.
http://yle.fi/uutiset/oletko_lihavampi_kuin_luulitkaan_painoindeksi_saattaa_huijata/6473033
Eli toisin sanoen, nykyinen painoindeksi vääristää siten, että moni lyhyt on oikeasti lihavempi, kuin mitä luulee. Monet pitkät henkilöt taas luulevat olevansa lihavempia kuin oikeasti ovatkaan.
Bmi EI TOIMI todella lyhyillä ihmisillä ja todella pitkillä.
Itse olen vähän lyhyempi ja painan 68 kiloa. Näytän aika sopusuhtaiselta, mutta minulla onkin paljon lihasta ja muutenkin olen kropaltani muodokas tiimalasi.. Tavoitteena olisi painaa n. 62 kiloa. 50 kilosena teininä olin TODELLA laiha ja en usko että voisin tai haluaisinkaan enää aikuisena painaa niin vähän.
Olen 158 cm pitkä ja suht' hyvä paino on välillä 52 kg - 57 kg. Nyt painan 63 kg ja olen pyöreä. Läskit ovat ikävästi kertyneet vyötärölle. Nuorempana paras paino oli siinä 50 kg:n hujakoilla.
Ei tuohon oikein voi vastata näkemättä ihmistä. Hyvä paino riippuu vartalon mallista.
Itse olen 162cm ja painan 43kg. Olen vähemmänkin painanut, mutta silloin luut tuntuivat. 43kg on mulle hyvä paino, jossa jaksan juoksuharrastustani kaikkein parhaiten.
Jollekin toiselle tuo paino voi olla aivan liian vähän. Riippuu siis vartalon mallista. Jos reisissä on vähänkään naisellista pyöreyttä, painoa tarvii olla monia kiloja enemmän kuin tällaisella poikamaisella vartalolla.
Oon 157 cm pitkä ja painan 66 kg ja olen sopivanpainoinen.
veikkaus 55-65 kg? riippuu tietenkin minkätyyppisen vartalon omistaa (esim. jos on lihaksikas, lihakset painaa enemmän kuin läski)