Mikä on sopiva paino 159 cm pitkälle?
Kommentit (36)
Sentin pidempi ja joskus aikanaan painoin 45-49kg, johon lääkäri totesi ettei missään nimessä saa päästää painoa alle 45kg, koska saattaa vaikuttaa hormoneihin ja menkat loppua. Nykyisin 55kg hujakoilla, ja siihen olen tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:08"]
Max 50 kg, parempi 45.
[/quote]
Just. Olen ap:ta muutaman sentin pidempi ja kun painoin 62kg, vyötärönympärys oli 58cm, lantio 86cm ja rinnanympärys 83cm. Kylkiluut törröttivät ja kropassa ei ollut näkyvää rasvaa. Että näin. Ihmiset ovat perusruumiinrakenteeltaan niin erilaisia, ettei painon perusteella voi oikein sanoa.
mä oon 159 ja painan n. 66. Ehkä se kuutisen kiloa liikaa, en näin nelikymppisenä halua olla ihan laiha.
951 kg. Ihannepaino niin eiks se ole pituus niinku toistepäin.
Heippa!
Olen 17vuotias ja suurinpiirtein 159cm pitkä, painoni menee 59-62 kilon välillä.. onko liikaa, käyn äitini kanssa salilla mutta tuntuu että painan silti liikaa ja että pitäisi laihduttaa..?
Viivi Nurkkala
Ite oon 159cm ja 47 kg ei mitääsairauksii on lihasmassaa mut silti näyttää läskiltä
Olen 160 cm, tiimalasi, lihasta ja isot rinnat ja peppu. Eniten olen saanut iskuyrityksiä kun paino on ollut 60-62 kg. Alimmillaan paino on ollut 50-55 ja olen näyttänyt vähän sairaalta.
Olen 159 cm ja teinistä lähtien painoni on ollut 45-49 kiloa. Esim. vaatteissa tuo muutaman kilon vaihtelu ei tunnu eikä näy. Olen nyt 37v. Minulla ei ole koskaan ollut mitään syömiseen liittyvää sairautta ja minulla on omasta mielestäni kaunis vartalo. Varsinkin nuorempana haukuttiin anorektikoksi, bulimikoksi ja jopa läskiksi. Tuollaiset haukkujat ja sonnanpuhujat olen heivannut elämästäni kauan sitten. Mielestäni paino on sopiva silloin, kun se ei aiheuta terveysongelmia eikä vaikuta normaaliin toimintakykyyn.
Paras keino on mitata vyötärönympärys. Naisella sen turvallinen mitta on max 80 cm, miehellä 90 cm.
Myös koostumusmittauksessa voi käydä. Saat tietää, onko sinulla sopivasti lihasta ja rasvaa.
Et varmaan ole vielä aikuinen, joten 40 kg on hyvä lapselle. Aikuiselle 50 kg. Itse olin 171 cm teininä ja painoin 46 kg. Aikuisena 58 kg.
Itse olen kuntoillut koko elämäni juoksemalla ja harrastan aktiivisesti ratsastusta. Oon joku 158-159cm alueella ja painan 44,8kg. Terveydenhoitaja sanoi, että minun paino on alakantissa. Lihasta kuiteskin on paljon enemmän, kuin läskiä. Tietäen hyvä paino olisi 49-58kg alueella, mutta tosiaan riippuu vartalosta ja, jos on murrosikä, paino muuttuu jne..
Ei ole max rajaa kaikki on oman painoisia
Jos nainen, niin noin 50kg. Jos mies, niin noin 60kg.
Olen 163 ja painan 48-52 kg, ikää 50. Yläasteella olin 158 ja painoin 40 kg eikä kukaan huomatellut mitään. Nykyään vain on totuttu että ihmiset painavat vuosi vuodelta enemmän.
Pituus - 110 olisi monelle ok.
Vyötärön ympärys on se mikä ratkaisee painoa aika pitkälle.
Sopiva paino on noin pituus - 30.
Mä olen 2 cm lyhyempi ja painan 48 kg. Olen hoikka mutta en luuviulu. 50 kg on mulle jo liikaa, koska kaikki ylimääräinen kertyy mahaan.