Perinnöttömäksi tekeminen?
Eli harvemmin varmaan näin päin, mutta miten onnistuu kun olen isäni ainoa lapsi ja välimme ovat totaalisen poikki. Kun hän joskus kuolee, voinko tehdä jotain asian eteen etten halua periä mitään enkä edes osallistua hautajaisiin? Voiko asemani vain poistaa?
Tilanne on kärjistynyt hyvin pahaksi hänen nykyisen naisystävänsä ja alkoholin takia, hän on siis alkoholisti. Ikävä juttu, mutta ei minunkaan tarvitse kaikkea kestää ja pilata sillä elämääni.... :(
Kommentit (27)
Mitä teen hautajaisissa, jos ei olla missään tekemisissä?
Muistelen siellä miten minun syykseni on laitettu kaikki, käsketty haistaa vittua ja kaikkea muuta mitä selkäni takana on tehty...
Perinnöstä voit kieltäytyä ja hautajaiset maksetaan kuolipesän varoista ensisijaisesti
teet surutyötä siitä ettei sinulla ollut sellaista isää jota olisit voinut oikeasti rakastaa
aika lailla siltä, että mennyttä mikä mennyttä. Mä vaan haluan tän asian pois ....
Vaikea haudata lopullisesti ihmistä joka vielä elää, eikä perinnöstä myöskään voi etukäteen kieltäytyä, kun ei tiedä onko mitään tulossakaan.
Lakiosa koskee vain rintaperillisiä. Vanhempien, sisarusten, tätien ja setien perimisen voi estää testamentilla, eikä siinä perusteluja tarvita.
omaisuutta ei ole ja eläke varmaan menee mihin menee...