Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TAMMITENAVAT VKONLOPPUUN****

30.11.2007 |

Hei.

Tässä siis uusi pino viikonloppua varten. Ja alla linkki alkuviikon keskusteluihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11810393&p=2&tm…

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oikealla tavalla lisäsit tietosi LA listaan. Menee varmaan huomiseen, ennenkuin saan listan päivitettyä...

Emem

Vierailija
22/23 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille mukavasta vastaanotosta! Kiva, että vielä näin viimemetreilläkin mukaan ehtii. :)

Enpä ole koko viikkoon ehtinyt keskusteluun mukaan, kun oli kaksi tenttiä ja väsymys on vaivannut. Pikaisesti vain nytkin selasin läpi viikon jutut..

mutsiko & siru-sofia: Me asustellaan Ilkan alueella. Onkos siellä etelämmässä huomannut vedessä muutakin vikaa kuin kloorin hajun? Me keitettiin eilen aamulla n. 30 litraa vettä, että saatiin tiskattua ja päivällä käytiin hakemassa miehen perheen mökin lähteestä 20 l juomavettä. Sillä luulisi jonkin aikaa pärjäävään. Mitään oireita kummallakaan ei onneksi ole, vaikka ehdittiin vielä eilen aamullakin hanavettä juoda ennen kuin Aamulehdestä luettiin uutinen. Inhottavinta on, kun suihkussa käydessä tuntuu kuin olis uimahallissa, sen verran voimakkaasti lemahtaa kloorille. Toivottavasti tekin olette säilyneet ilman vaivoja.

Kestovaippoja olen ajatellut käyttää voimien mukaan. Ehdoton en halua olla kumpaankaan suuntaan, koska aiempia kokomuksia ei luonnollisesti ole, kun esikoista odotetaan. Sen näkee sitten, miten homma alkaa sujumaan. Muutamat kestot äitiyspakkauksessa tulleiden lisäksi on jo hankittuna ja itsekin olisi tarkoitus jossain välissä niitä tehdä, ainakin sitten, jos enempi innostuu.

Mä olen ihan jälkijunassa, kun te muut tunnutte olevan jo niin hyvässä vaiheessa vauvanvaatteiden pesun ym. kanssa. Me saadaan vasta viikolla 50 tai 51 lipasto, joka hankittiin vaavin tarvikkeita varten, joten ennen sitä ei kannata kyllä vaatteita pestäkään, kun ei niille ole mitään paikkaa. (Ja enpä pesisi muutenkaan nyt, ennen kuin on hanavesi taas kunnossa meillä..)

Huomenna alkaa äitiysloma! Tosin seitsemän päivää olisi vielä koulua jaksettavana. :/ Tekisi mieli jäädä jo kotiin, mutta on se sitten helpompi palata takaisin opiskelujen pariin, kun saa vielä viimeiset tentit ym. suoritettua. Mielessä on viime aikoina pyörinyt tosi paljon tuleva synnytys, miten ja milloin supistukset alkaa ja miltä ne tuntuu. Mulla on ollut ihan muutamia kivuttomia supistuksia, mutta nekin melkein ennen 20. raskausviikkoa. Nyt alkaa jo oikeasti vähän jännittämään tuleva! Tunteetkin on herkässä ja usein alkaa itkettämään ilosta ja odotuksesta, kun ajattelen masussa potkivaa vauvaa. Muutenkin on kyllä itku herkässä monessa asiassa. Oletteko muut huomanneet, että raskauden loppua kohti silmät kostuu entistäkin helpommin?

Nyt syömään ja katsomaan Talentia. Sunnuntai-illan jatkoja kaikille. :)

turkoosi & vaavi 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Miucu: Lääkityksesi kanssa kuulut sitten Naikkarille juuri. Synnäri on kiva; tai sieltä saa tukea ja apua. Synnyttäneiden osastolla olohan riippuu sinun voinnistasi synnytyksen jälkeen ja tietysti vauvan voinnista. Viikolla 37 syntyneethän lasketaan jo täysiaikaisiksi :).

Emem03: Mulla itselläni on tuo sama " etten vain turhaan häiritse" asenne ja tunne. Polit ovat sitä varten, että siellä käydään. Yritän kaikkia kannustaa siihen ja psyykata itseäni samalla. Ei edellisessä eikä tässä raskaudessa kukaan ole moittinut minua " turhasta" käynnistä. Ei myöskään tuttujani. Minua on nimenomaan kehotettu menemään polille, jos yhtään siltä tuntuu, että tarvetta olisi.

Olen myös keskiviikkona tulossa gyne/synnytyslääkärille tsekkaukseen Naikkarille. Varmaan tulee painoarvio, istukka -ja napanuoravirtaukset, verenpaine, protskut. Tuollaiselta vastaavalta lääkärikäynniltä jäin 5v. sitten suoraan osastolle. Joten vanhat muistot pukkaa pintaan.

Muuta vaivaa: Menen vielä työterveyslääkärille tiistaina näyttämään jalkaani. Luulen, että olen reväyttänyt siitä nivelsiteet tai jotain vastaavaa. Tuntuu, että menen ihan turhaan :). Vaikeaa tämä lääkärien " vaivaaminen" .

Tänään olin jo aamusta ihan naatti, väsynyt ja huonovointinen. Ajattelin, että kohta on lähtö edessä. Mulla on ne kaksi tavoitetta rv. 34 (kehkot ovat kypsyneet)ja rv. 37 (täysiaikainen vauva ja vuosi 2008). Vaan kalenterin kanssa on hankalaa synnyttää.

Voikaa hyvin, levätkää!

T. Ametisti ja poika rv. 32+