Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marsipaanista!!!

Vierailija
29.11.2007 |

Minkä värisiä marsipaaneja on olemassa? En löytänyt kaupasta punaista. Miten sen saisi tehtyä? Voinko valkoiseen marsipaaniin vaikka sekoittaa punajuuren lientä, että siitä saisi punaista?

Muutenkin olen aivan aloittelija tuon marsipaanin suhteen.. Eli, jos teen esim. tontun niin pitääkö sen kuivua vaikka yön yli jääkaapissa vai voinko laittaa sen tuoreena kakun päälle? Miten saan osat pysymään kiinni toisissaan? Levahtaako se yön aikana? pitääkö se jotenkin tukea?

Kaikki vinkit otetaan vastaan!! Kiitos. =)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ilman vettä ja hienoja tuli vaikka itse sanonkin. =) Tein muutaman tontun, lumiukon, kuusen ja lahjan. =) Hienoja. Toivottavasti ovat vielä huomenna yhdessä koossa, kun laitan ne kakun päälle... ;)

Innostuin niin kovasti tuosta marsipaanista, kun tein miehelleni tissikakun syntymäpäiväksi. Siitä tuli hieno ja nyt haluan tehdä näitä marsipaanikoristeita vain lisää ja lisää.. Mutta kuka kumma ne kaikki kakut syö?????!!!!!!

Vielä kysyisin sitä, että säilytänkö avatun marsipaanin jääkaapissa muovipussiin suljettuna vai miten?

Kiitos avusta!!! =)

Vierailija
22/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytetään suljetussa pakkauksessaan tai pussissa jääkaapissa. Valmiit työt säilyvät hyvin myös huoneenlämmössä ja jos säilytät niitä pitempään, kannattaa suojata ne pölyltä yms johonkin ilmavaan rasiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin inhottaa se raaka valkuainen, joten olen coktailtikulla sivellyt vettä kiinnitys kohtaan ja kyllä pysyy. Joskus olen myös sipaissut pikkuisen hilloa tms. Ja kerman päällekkin olen marsipaani koristeita laittanut ja nekin pysyneet kasassa. On totta että koristeet alkavat hikoilla, mutta kun nostaa ne kakun päälle vasta tarjoilun alkaessa, ei niin ehdi tapahtua. Voi kreemi on niin kauhean makuista etten ikinä sitä käytä.

Minä käytän mieluummin marsipaanin koristelussa suklaata. Eli siis sulatan valkosuklaata, tummaa tai sitten maitosuklaata ja pursotan koristeisiin. En itse saata syödä jos niihin sotketaan tuota pikeeriä.

Vierailija
24/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonniminen nettikauppa myy mustaa elintarvikeväriä ja kaikkea muutakin leipomiseen tarkoitettua.

Vierailija
25/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kerran ostin punaista marsipaania kun piti tehdä punainen kakku niin marsipaani oli enemmänkin vaaleenpunaista eikä sellasta tummanpunaista. Ja sillon ärsytti. Mietin vaan vastaisuuden varalle et mistä löydän tummanpunaista marsipaania.

Vierailija
26/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, hienoa että onnistuit !!!!

Avattu marsipaani säilytetään huoneenlämmössä tiiviisti suojattuna muovikelmulla niin ettei marsipaani pääse ilman kanssa tekemisiin.

Jos joskus kuitenkin käy niin että pinta kovettuu se kannattaa vuolla pois ja käyttää vain pehmeä osa.

Marsipaanityöt voi antaa kuivaa kokonaan ja laita ne paikkaan missä ne ei pölyynny, kannellinen pahvirasia on hyvä mutta jos et halua että ne kuivuvat laita tiiviiseen muovirasiaan. Rasiat kuiva-ainekaappiin.

Jos innostut tekemään marsipaanitöitä kannattaa ehkä myydä niitä joulun alla myyjäisissä, toki silloin pitää olla asianmukaiset todistukset siitä että voi valmistaa elintarvikkeita (salmonellatesti negatiivinen ja voimassa oleva hygieniapassi)

Tutut ei ehkä kaipaa todistusta em. asioista.

Muutama vinkki, saat tontuille ilmeet kun käytät coktailtikkua tehden suun, silmät ja nenän. Vaaleanpunaisella voit tehdä pään, lakki ja vartalo tummanpunaisella.

punaisella väriliuoksella saat poskiin punaa. Mustaa väriä on aiemmin kerrotussa nettikaupassa. Itse olen käyttänyt mustana hiilitabletteja veteen liotettuna, sillä saa kulmakarvat ja ripset kun tikulla töpöttelee.

Marsipaania en ole värjännyt " hiilivärillä" . Pikeeriä olen värjännyt harmaaksi pieniä määriä.

Vierailija
27/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin apteekista kysymässä mustaa elintarvikeväriä, että saisin mustaa massaa, mutta ei sellaista ollut. Liekö olemassakaan?

Eli miten nyt saan sitä mustaa marsipaania? Sekoittamalla... mitä värejä?

Kiitos. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän