Tv-lupatarkastaja kävi..
Luulin, että on miehen kaveri, ja avasin oven. Sanoi olevansa tarkastaja, sanoin heti ettei ole telkkaria ja laitoin oven nopeasti kiinni..
Mies raotti postiluukkua ja huusi että onhan meillä telkkari kun kuuluu selvästi. Joo-o, on, mutta oli kiinni ennen kun tv-tarkastaja kävi ja sen aikana. Onko se käynyt meidän ovella kuuntelemassa aikaisemmin, vai? Vai kuuluuko tuo niiden repliikkiin sanoa, siis sanooko ne kaikille noin? Ja tuleeko se nyt seuraavana poliisien kanssa? On niin huono rahatilanne (olen opiskelija), en voi maksaa. Kai pitää sit luopua telkkarista.. :(
Kommentit (28)
Meillä kävi monta kertaa kun oltiin köyhiä opiskelijoita ilman tv-lupaa... Kerran oli oikein vänkyrä äijä, vaati päästä sisään ja kun en päästänyt, niin vänkäsi ja vänkäsi siinä ovella. Ei voinut nähdä telkkaria eikä voinut kuulla sitä, kun se oli pois päältä. Näki ovelta tietokoneen ja siitä sitten alkoi vänkäämään, että onko siinä tv-kortti ja jos on niin pitää olla lupa. Sanoin, että ei todellakaan ole mitään korttia koneessa ja ei tarvita lupaa.
Parin viikon päästä tuli kotiin maksulappu, siinä oli tarkastajan raportti siitä käynnistä (ja oli todella liioitellut meidän keskustelua saaden mut kuulostamaan ihan hullulta valehtelijalta) ja ilmoitus, että huoneistossa on tietokone, jossa ehkä tv-kortti, pitää siis maksaa maksu. Oli siis ihan lasku eräpäivineen mukana. Olin ihan järkyttynyt ja soitin sitten sinne tv-maksuhallintoon. Sieltä ystävällinen nainen vastasi, että ei mitään hätää, ei tarvi maksaa, että se oli vaan tarkastajan näkemys ja jos olen eri mieltä, niin lähetän heille vastineen ja ilmoituksen, että ei ole tv:tä tai muutakaan laitetta, jolla tv-ohjelmia vastaanottaa. Niin siis tein.
Luvan otin heti kun saatiin töitä =) Että vaan opiskeluaika oltiin salakatsojia, opiskelijoille ja muille pienituloisille salakatselu suotakoon.
Ei kannata olla tyhmä ja avata kenelle vaan :)
Telkkari oli päällä, kun tarkastaja tuli. Ei siinä auttanut muu kun maksaa sakkojen kera...
Täytyy olla aika köyhä jos ei pysty lupaa maksamaan!
Ei se ole mikään selitys, että maksoi heti kun meni töihin. Valehtelit lupatarkastajalle, ja vielä jatkoit valehtelua kirjallisesti. Aika hurjaa, että pystyit tuohon, minä olisin mielummin luopunut telkkarista tai sitten kaivanut ne vaadittavat eurot jostain.
JOS EI OLE VARAA MAKSAA TV-LUPAA, NIIN SITTEN EI VOI KATSOA TELKKARIAKAAN!
Taidat olla vaan epärehellinen muutenki ja laistaa kaikesta!
kansalaisten kiristämistä tarvita.
Meillä ei ole televisiota, koska emme sitä koskaan ehtisi katsomaan. Ajan saa kulumaan paljon paremmin, kun ei jumiudu television eteen. :-) Ja olen todella lainkuuliainen kansalainen, tv-lupaa vastustan.
sitä kerää vain yle, ja yleltä en itse katso mitään, miksi siis maksaa lupa? tekisivät sitten niin että yleä ei pysty kattomaan ilman lupaa.
Siten jokainen maksaa vain siitä mitä katsoo.
tuloista. Ja mainostajat ostavat mainosaikaa sellaisista ohjelmista, joita porukka katsoo. Ja porukka katsoo " laatuohjelmia" kuten salkkarit, bb, tosi-tv:t, kohu/tirkistelydokkarit ym. Jos ylekin tulisi mainoskanavaksi, senkin ohjelmatarjonta muuttuisi yhtä huonoksi ja pinnalliseksi. On kuitenkin vielä joitakin ihmisiä, jotka haluavat katsoa kunnon ohjelmia, joita yle tarjoaa.
Mä en todellakaan aio maksaa tv-lupaa satunnaisten Pikku Kakkos tuokioiden takia!
En minä mitään selittele. Meillä ei ollut opiskeluaikana varaa maksaa tv-lupaa. Emme sitä maksaneet, piste.
Kun menimme töihin, niin meillä oli siihen varaa ja sen maksoimme. Piste.
En tunne huonoa omaa tuntoa enkä pidä valehteluani mitenkään hurjana. Hurjemmalta kuulostaa minusta tuon jonkun kertomus siitä, että lupatarkastaja oli valehdellut nähneensä telkkarin tarkastuskäynnillä! Viranomaisella sentään pitäisi olla joku tolkku touhuissansa.
Jos ei ole varaa maksaa tv-lupaa niin sitten ei maksa. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija:
Ei se ole mikään selitys, että maksoi heti kun meni töihin. Valehtelit lupatarkastajalle, ja vielä jatkoit valehtelua kirjallisesti. Aika hurjaa, että pystyit tuohon, minä olisin mielummin luopunut telkkarista tai sitten kaivanut ne vaadittavat eurot jostain.JOS EI OLE VARAA MAKSAA TV-LUPAA, NIIN SITTEN EI VOI KATSOA TELKKARIAKAAN!
Siis makselet aiheetta - teilläkö ei ole telkkaria siis ollenkaan?
" näki" verhojen raosta toiminnasssa olleen matka-telkun. Hän soitti minulle, kerroin hänelle olevani töissä enkä siis pysty häntä päästämään sisään tarkastamaan tilannetta jolloin tarkastaja ilmoitti tutkivansa asiaa sitten muulla tavoin. Kuukauden päästä posti toi laskun ja tarkastajan uskomattoman kertomuksen jossa ukko selitti nähneensä tv:n välkkeen ja kaikki.
Ikävä vain kaikki tämä on valhetta, meillä ei todellakaan ole matka-tvtä missään huoneessa. Kaikki oikaisuvaatimukset on tehty, viimeisin päätös tuli hallinto-oikeudesta ja sekin päätös oli hylkäävä. Korkein hallinto-oikeus olisi ollut vielä jäljellä, mutta kho:n valitus/käsittely maksaa, enkä enää edes jaksanut tapella, olin käynyt hirveän paperisodan joka kesti puolitoista vuotta läpi viestintäviraston ja hallinto-oikeuden kanssa. Totesin että maksan nyt " oppirahat" 160euroa piiiitkällä maksuajalla, enkä koskaan enää asioi tarkastajan kanssa millään tasolla jollei keskusteluamme pystyta tallentamaan.
Älkää kukaan kuvitelko ettei tarkastaja valehtelisi.
Jos tarinasi pitää paikkansa, niin sitten pitää, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
Mutta olethan jo irtisanonut lupasi? Tähän et tarvitse mitään muuta kuin ilmoituksen lupahallintoon ja kerrot, ettei teillä enää ole tv:ta. Piste. Tähän ei ole kenelläkään yhtään mitään sanottavaa.
Olimme puolisoni kanssa jo muuttaneet yhteen. En kuitenkaan ollut älynnyt virallisesti ilmoittaa ettei ole enää omaa telkkaria. Maksaa piti.
Onneksi käydään töissä, että on varaa maksaa tv-lupa. Ihan kauheeta olis koko ajan pelätä niitten ahdistelua. Ja varsinkin kun joku voi vaan väittää olevansa tv-lupatarkastaja ja tulla sisälle vaikka ryöstämään sillä perusteilla. Että vaarallista touhua, antavat huijareille mahdollisuuden vaikka mihin.
Ei lupaa tietenkään takautuvasti voi irtisanoa, mutta muuten sen voi tehdä milloin vain, eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista.
Se 160 euroa mitä minä nyt maksan on takautuva tv-maksu (60e) sekä tarkastusmaksu (100e). Siis tuolta päivältä määrätty jolloin tarkastaja kävi, nyt melkein kaksi vuotta sitten.
Niin uskomattomalta kun se kuulostaakin, mutta koko sotku on totisinta totta. Tuntuu hienolta taistella systeemiä vastaan ja yrittää parhaansa mukaan selittää ettei tvtä ole, mutta kukaan ei usko.
kaikkensa he yrittävät, työtään vaan tekevät