Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi makean himoon?

29.11.2007 |

Rv on nyt 31+1 ja makean himo on valtava. Voisin syödä karkkia päivittäin tai jätelöä. Esikoisestani ei ollut mitään tälläistä, painoa tullut nyt 8kg eli ei kait mitenkään liikaa? Miten saan makean himon pois?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tietäisin tuohon vastauksen!

Minulla on hiukan auttanut se, kun syö säännöllisesti ja sallii itselleen jotain makeaa, esim. pienen suklaapatukan ruuan jälkeen. Silloin ei ainakaan minuun kovin paljoa karkkia mahdu.

Tuo on helpointa töissä, mutta kotona helposti ratkean. Välillä auttaa jokin makea hedelmä tai ihan mehukin.

Toivotan onnea makean nälän hillinnässä!

Mupsi

Vierailija
2/6 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kromin on kai sanottu auttavan makean himoon. Kysyisin kuitenkin terkkarilta ennen. Jos joku kysyy, kertokaa, sillä mun oikeasti ihana terkkarini sanoi kun valitin jatkuvaa herkutteluani että " vauva kyllä ilmoittaa mitä se haluaa :)" (etenkin kun kyse on muuten normaalipainoisista/painorajan alarajalla olevista).

Hampaat ei tykkää ja vauvan syntymän jälkeen saa ihmetellä miten saisi itsensä siedettävään kesäkuntoon, mutta se on sen ajan ongelma...

SM (rv 23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini vauva itki noin 5 päivää syntymän jälkeen ja syy selvisi äidin suuresta makean syönnistä. vauvvalla oli niin kova sokerin " tuska" kun ei enää sitä saanutkaan niin paljoa.

ja mulle sano neuvolassa, että saat kyllä lapsenkin kasvamaan 5 kg jos syöt joka päivä suklaa patukan :)

Vierailija
4/6 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lisää proteiineja ja vähemmän hiilihydraatteja, pitää kuulemma samalla myös makeanhimon loitolla. Joku ravitsemusasiantuntija on sanonut, että proteiineja pitäisi saada päivässä vähintään saman verran grammoina, kuin on painoa kiloina eli esim. 70kg painava min. 70g proteiinia.

Vierailija
5/6 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

70% suklaa vie makeanhimon äkkiä. Sitä ei tartte nauttia kuin pari palaa päivässä. Sitä paitsi se on tutkimusten mukaan erittäin terveellistä ja hyväksi myös kasvavalle vauvalle. Itse nautiskelen aina aamuisin kahvikupin kera.

Vierailija
6/6 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. voileipä tai pari hedelmää. Sen jälkeen sallin itseni herkutella, mutta yllättäen makea ei enää maistukaan samalla tavalla kun pahin " nälkä" on tyydytetty voileivällä. Aika usein olen siis todennut makeanhimon olevan oikeastaan jonkinlaista nälkää, vaikka en tunnekaan itseäni nälkäiseksi.