Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot alavatsakivut rv20+!!!!!!

26.12.2005 |

Jospa joku jotenkin kokemuksesta osaa kommentoida kummallisia alavatsakipujani...

Alavatsalla, selvästi jossain siellä missä vauvakin on, häpyluun lähistöllä jne tuntuu kummallista, välillä jomottavaa ja särkeevääkin kípua. Tuntuu tosi pahana kävellessä, aikaisemmin tuntui vain ns repimiskipuna. Kai tämä on ihan normaalia? Johtuuko lantion lösytymisestä kuten ajattelin kun luin jutusta jonkin artikkelin? Eli onko tämä nyt sitä lantion löystymisestä johtuvaa kipua vai jotain muuta? Jos jollain ollut samanlaista meneekö ohi ollenkaan ennenkuin vauva syntyy...? Tosi ikävää kun estää töissäolonkin yhdistettynä tähän suunnattomaan ja jatkuvaan alaselkäkipuun jota mulla on.

Kiitokset....=)

Br1t ja MErcedes 21+5

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nuo sun kivut kuulostaa ihan niiltä ns. liitoskivuilta eli ovat ihan normaaleja ( jos siis niitä ovat. )

Minä odotan nyt kolmatta, la on toukokuussa ja juuri samanlaiselta tuntuu mullakin ja liitoskivuiksi niitä aina olen ajatellut. Ekaa odottaessa mulla niitä ei ollut, mutta toista ja tätä kolmatta kyllä. Ja mulla ne ainakin viime odotuksessa paheni loppua kohti, itku silmässä muutaman kerran kävelin neuvolaankin, kun oli niin tuskainen taivaltaa, vaikka matkaa vain 2,5km :). Mutta pakko jaksaa, tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samanlaisia minullakin on, enkä ole niistä ollut kauhean huolissani.

Minulla on melkein samat raskausviikot kuin sinulla! 22+0. Ja miksi kirjoitin, oli tuo viimeinen kommenttisi alaselkäkivuista. Niitä on ollut minullakin, raskauden alusta asti ja useimmiten vievät toimintakyvyn melkein kokonaan. Ovat jotenkin pelottavia kun tuntuu jomottavan juuri samoja lihaksia kuin synnytyksessä, mutta vielä eivät ole saaneet aikaiseksi paikkojen kypsymistä. Millaisia sinun selkäkivut ovat? Oletko jutellut neuvolassa ja lääkärissä, mitä ovat sanoneet? Minulle ovat sanoneet, että voi johtua kohdun kasvusta, mutta en tiedä, ainakaan edellisissä raskauksissa ei ole tätä ollut.

Muista vaivoista (kun nyt luettelemaan ruettiin ;)), pitkään paikoillaan ollessa liikkeelle lähtö on vaikeaa, tuntuu kuin pakaroissa olisi joku hermosärky. Ja vaikka mitä muuta, en oikein ymmärrä miten tämä raskaus on näin vaikea! Mutta kun vain jatkuisi, vaikka vaivoineenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yleensä sanota yhtään mitään. Kaikki on aina vaan normaalia. Yksityisellä pakko käydä hakemassa sairaslomaa ku nneuvolan lääkärin luona ei pääse ees käymään. Ainoa on se etä terkka puhuu lääkärin kanssa ja lääkäri käskee vielä koekilla työntekoa. Joopa joo, oon sentään aikuinen ihminen ja tiedän kyllä millon oon työkykyinen ja milloin en.

Selkäkivut on hassuja, alaselkä jomottaa ja sattuu. Oon lähihoitajan töitä tehnyt raskauden aikana ja kaikki nostelu yms on tosi vaikeaa. Sen takia sairaslomalla oon. Alaselkä siis sattuu kumarellessa ja nostellessa painavia juttuja.

Muita oireita, hahaa:) Väsymys ei ole ohi vaan pahenee päivä päivältä, pahoinvointi jatkuu yhä edelleen, paska olo on koko ajan, oksennus väh kerran päivässä, kaikki kuovttaa, nukkua voi kellon ympäri, kaupassa ei ees voi käydä normaalisti ku heti alkaa huimaamaan ja ahistamaan.

Että semmosia. Toivotaan että tää kaikki loppuu sitte toukokuussa;)