Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovat ilmeisesti tottuneet liian hyvälle (asiaa taiteesta ja viihteestä)

Vierailija
12.12.2025 |

Olen taidealalla ja korkeasti koulutettu. Kuitenkaan taide ei enää nykypäivänä tuota. Ihmiset eivät osta taidetta vaan tilalle ovat tulleet halvat julisteet, äänikirjapalvelut, spotify, joka ei tuota tekijälle juuri mitään, jne.

Siirryin someen ja teen nykyään siellä hommia. Minulla on paljon seuraajia ja sitoutumisprosentti on korkea. Olen kuitenkin alkanut saada vihaistakin palautetta viime aikoina kaupallisista yhteistöistä. Kaupalliset yhteistyöt ovat juuri se asia, joka minua elättää. Somen tekemisestä en muuten mitään saa. 

Onko tosiaan niin, että ihmiset ajattelevat, että minun pitäisi jakaa heille tietoa ja viihdyttää orjatyönä? Eivätkö he tajua, että jos kaupalliset yhteistyöt loppuvat, loppuu myös somesisältöni (jota kymmenet tuhannet seuraavat).

Mikä ihmisiä oikeasti nykyään vaivaa? Haluatteko oikeasti maailman ilman viihdettä ja taidetta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Vierailija
2/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä myy ja viihteellinen. Teen myös taidetta. Ja en syytä ihmisiä, jos eivät osta taidettani. Mietin, että pitää tehdä parempaa taidetta sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä myy ja viihteellinen. Teen myös taidetta. Ja en syytä ihmisiä, jos eivät osta taidettani. Mietin, että pitää tehdä parempaa taidetta sitten. 

Etkö ymmärrä että se hyväkin myydään nykyään pilkkahintaan?

Vierailija
4/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tehty hyvää taidetta viimeksi ennen sotia ja viihdettä 1990-luvulla joten tuskinpa nykyiset Suomalaiset ovat tottuneet "liian hyvään".

Vierailija
5/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tehty hyvää taidetta viimeksi ennen sotia ja viihdettä 1990-luvulla joten tuskinpa nykyiset Suomalaiset ovat tottuneet "liian hyvään".

Kummeli ei ole hyvää viihdettä.

Vierailija
6/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joskus joku noille alustoille tuotantoaan tuuttaavaa, ei syyttäisi tavallista kansaa noiden teknomiljardöörien ahneudesta. Jostain spotifyn epäreiluudesta kyllä jaksetaan itkeä, mutta munaa ei ole siihen, että sieltä otettaisiin oma tuotanto pois.

Vierailija
7/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelmahan ei ole tässä huonous, koska ihmiset seuraavaat minua ja ovat vuorovaikutuksessa! 

Vierailija
8/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suomalaiset ovat ilmaisten ämpäreiden luvattu maa.

Tekisi oikeasti hyvää tälle kansalle lopettaa kaikki taide ja viihde niin alkaisivat oppimaan.

Vierailija
9/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joskus joku noille alustoille tuotantoaan tuuttaavaa, ei syyttäisi tavallista kansaa noiden teknomiljardöörien ahneudesta. Jostain spotifyn epäreiluudesta kyllä jaksetaan itkeä, mutta munaa ei ole siihen, että sieltä otettaisiin oma tuotanto pois.

et ilmeisesti ihan tunne järjestelmää. Ja eikö ihmisillä sitten ole vastuuta, jotka näitä riistofirmoja pitävät hengissä?

Vierailija
10/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ongelmahan ei ole tässä huonous, koska ihmiset seuraavaat minua ja ovat vuorovaikutuksessa! 

Ja sinun pitäisi saada siitä rahaa miksi? 

Vierailija
11/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä eikä kenenkään muunkaan, mutta silloin loppuu myös sisältö, jota ihmiset innokkaasti seuraavat. 

Eli ihmisille kyllä kelpaa ilmainen sisältö ja sen jatkuva jakaminen yms. Mutta jos minä yritän tienata rahaa kaupallisilla yteistöillä, niin se on heti moraalitonta ja epäeettistä.

EIkö minulla ole oikeus saada palkkaa tekemästäni työstä? Ja tämä koskee kaikkia muitakin vakuttajia.

Miten näin yksinekrtaista asiaa on vaikea tajuta?

Eihän maikkarikaan pyöri ilman mainostuloja. Miksi ette sitä syyllistä? Ilmeisesti kuitenkin Tanssii tähtien kanssa ym. viihde kelpaavat!

Vierailija
12/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tottua liian HYVÄÄN. Ei hyvälle. 

Mikä ihmisiä nykyään vaivaa? Suomen kielen sijamuodot aivan kateissa. Uskomatonta.

Vierailija
13/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä nykyään vaivaa? Suomen kielen sijamuodot aivan kateissa. Uskomatonta.

No tuskin sitä opitaan jatkossakaan jos kirjallisuus ajetaan alas. Mihin sitä taitoa sitten edes tarvitaan? Eihän kirjallisuudella ole mitään merkitystä. Miksi kieliopilla olisi?

Vierailija
14/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et ilmeisesti ihan tunne järjestelmää. Ja eikö ihmisillä sitten ole vastuuta, jotka näitä riistofirmoja pitävät hengissä?

Tietenkin on, joten ota työsi pois sieltä tukemasta riistofirmoja äläkä täällä valita. 

Vierailija
15/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä eikä kenenkään muunkaan, mutta silloin loppuu myös sisältö, jota ihmiset innokkaasti seuraavat. 

Eli ihmisille kyllä kelpaa ilmainen sisältö ja sen jatkuva jakaminen yms. Mutta jos minä yritän tienata rahaa kaupallisilla yteistöillä, niin se on heti moraalitonta ja epäeettistä.

EIkö minulla ole oikeus saada palkkaa tekemästäni työstä? Ja tämä koskee kaikkia muitakin vakuttajia.

Eihän maikkarikaan pyöri ilman mainostuloja. Miksi ette sitä syyllistä? Ilmeisesti kuitenkin Tanssii tähtien kanssa ym. v

Kuka sinulta on nyt vienyt oikeuden tehdä niitä kaupallisia yhteistöitä, jos kerta ihmiset seuraavat innoissaan ja seuraajia riittää? Normaaliin aikuisuuteen kuuluu se, että ymmärtää altistavansa itsensä kritiikin kohteeksi tehdessään julkista työtä.

Vierailija
16/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sattui silmääni ja sitten aloittaja vielä mainitsee olevansa korkeasti koulutettu. Hänen pitäisi aloituksen perusteella enemmänkin nostaa keskustelua siitä, kuinka alas äidinkielentaito on vajonnut jopa korkeakoulutetuilta, eikä uhriutua jostain some-kommenteista. Niitä nyt saa jokainen somessa oleva.

Vierailija
17/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän maikkarikaan pyöri ilman mainostuloja. Miksi ette sitä syyllistä

Eikös ap maininnut vihaisesta palautteesta?

Vierailija
18/18 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sattui silmääni ja sitten aloittaja vielä mainitsee olevansa korkeasti koulutettu. Hänen pitäisi aloituksen perusteella enemmänkin nostaa keskustelua siitä, kuinka alas äidinkielentaito on vajonnut jopa korkeakoulutetuilta, eikä uhriutua jostain some-kommenteista. Niitä nyt saa jokainen somessa oleva.

Äidinkielen opettajana sanon, että aika mitätön virhe, jos edes virhe. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan