Mikä saa lapsiperheen lähtemään kauas viettämään hotellijoulua?
Ja sinne vieraiden ihmisten sekaan kun kyseessä on kuitenkin perhejuhla... niin miksei kiinnosta viettää sitä rauhallisesti omassa kodissa?
ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..
Kommentit (14)
Ja monesti esim hiihtokeskuksissa tosi mukavaa ohjelmaa rekiretkineen, piparien leivontoineen ym.
Meidän tytöt ainakin kysyivät kuukaisi sitten innoissaan, että kai mennään taas (3- ja 6-vuotiaat).
Helpompi olla tasapuolinen kaikkia isovanhempia kohtaan, kun ei kellekään ole aikaa =) Vanhempieni eron jälkeen kaikki erilaisiin juhliin liityvät asiat ovat olleet niin monimutkaisia.
Kyllä kai perheen kesken voi viettää aikaa muuallakin kuin omassa kodissa.
lähinnä minua säälittää ne lapset joiden lapsuudenjoulujen muistot ovat hotellihuoneista ja vieraista ihmisistä.
ahdistaisi ajatus hotellihuoneesta monen lapsen kanssa, ei saisi syödä jouluruokia silloin kuin huvittaa, pakkaaminen, lahjojen kuskaaminen.. aargh! no thanks.
Monet (vaikka et ilmeisesti sinä ap.) tykkäävät matkustaa. Osa meistä matkustaa jopa puolen suvun kesken joulua viettämään.
Ei kai se joulumieli riipu paikasta, vaan siitä että saa viettää sitä haluamallaan tavalla haluamiensa ihmisten kanssa.
Vierailija:
Ja sinne vieraiden ihmisten sekaan kun kyseessä on kuitenkin perhejuhla... niin miksei kiinnosta viettää sitä rauhallisesti omassa kodissa?ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..
Miten kuulostaakin siltä, ettet oikein osa tutustua ihmisiin. Olet asunut ikäsi samalla paikkakunnalla ja olet paljon tekemisissä sukulaistesi kanssa. Kaikki uusi pelottaa.
syy se, että koti-isä uupunut ja kaipaa valmiiseen pöytään :-)
Paikka kuulostaa kivalta, ja lapsillekin mukavaa puuhaa. mennään hotelli mesikämmeneen ähtäriin. bonuksena siellä on varmaan lunta, toisin kun helsingissä
ennen oltu aina kotona sukulaisten kera, nyt oma perhe ja täysihoito, jouluohjelmaa lapsille yms. IHANAA!
Ihan sama, missä vietetään, ellei sitten vaihtoehtona ole joku isovanhempien tunnelmallinen sukutila nietosten keskellä.
Meidän kerrostalokaksio ei ainakaan mitenkään lisää joulumuistojen arvoa...
4kk ikäisen iltatähtityttösen kanssa kolmestaan...
Tallinnassa, ollaan neljä yötä herroiksi hotellissa, lennetään Suomenlahden yli.
Isommat lapset ovat ex-puolisoiden luona joulun. Sitten uutena vuotena on koko konkkaronkka koolla taas!
Miten kuulostaakin siltä, ettet oikein osa tutustua ihmisiin. Olet asunut ikäsi samalla paikkakunnalla ja olet paljon tekemisissä sukulaistesi kanssa. Kaikki uusi pelottaa.
--- nooh, voin kertoa että olen asunut useammalla paikkakunnalla ja nykyisellä pari vuotta ja olen mielestäni saanut täältä mukavan ystäväpiirin johon kuuluu 4 naista, vanhoja ystäviäkin löytyy muutama. Olen suht sosiaalinen tyyppi. Olen asunut mm. Helsingissä ja Espoossa, tällä hetkellä n. 50 km Hesasta. Sukulaisia ei ole samassa kaupungissa.
Jännä miten ihmiset vetää ihan omituisia johtopäätöksiä kommenteista.
Olisin valmis lähtemään Lappiin jouluksi mutta en hotelliin vaan johonkin ihanaan, tilavaan mökkiin jonne saisi järjestäää omanlaisen joulun.
Kysymyksestäsi paistaa paheksunta ja omahyväisyys.