Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako joululaatikot tehdä itse? Tuleeko niistä parempia kuin kaupan valmislaatikoista?

Vierailija
29.11.2007 |

Mitä muuta teillä syödään joulupöydässä kuin nuo perinteiset jouluruuat??

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaankaan ole mikään kodinhengetär, mutta ne on kyllä todella helppo tehdä! Kun vaan ostaa valmista lanttu- ja porkkanasosetta, niin se ei ole muuta kuin aineet sekaisin ja uuniin.

Vierailija
2/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eineslaatikot on ihan hyviä! itse tehdyt on joko mauttomia mössöjä tai sit joitain yli-maustettuja sekotuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan lanttulaatikko maksaa n 2.80 niin ei sitä itsetehden kyl halvemmalla tee,niin ja laatikon koko 700g.

Vierailija
4/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse tykkään kyllä kaupan lanttu- ja porkkanalaatikosta. Niitä voi vähän maustella lisää. Jos laatikoita ei hirveästi mene, niin ei niitä ole järkeä itse ruveta tekemään.

Vierailija
5/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole enää paljon mitään tiukasti perinteistä, kun olen jo laittanut yli kymmenen perinteistä joulua. Pääruokana on aprikoosilla täytetty kalkkunan rintafilee ja lisäkkeet siihen sopivia.

Vierailija
6/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monen " jalostavan" kaupan lanttulooraa eli siihen sotketaan kermaa ja vähän joulumausteita ja paistetaan uunissa aattona. Tulee mahtavat joulutuoksut ja maku paranee.

Itse ostan valmista lanttusosetta ja valmistan laatikot nopsasti siitä. Pidämme mausteisemmasta kuin kaupan versiot. Porkkanalaatikosta meillä ei kukaan tykkää, joten sitä en tee ollenkaan. Perunalaatikon imellytän itse alusta asti.

Vierailija
7/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan tykkää perunalaatikosta, mutta porkkanalaatikkoa ja lanttulaatikkoa syödään kyllä. Varsinkin lapset tykkää.

Vierailija
8/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei ole enää paljon mitään tiukasti perinteistä, kun olen jo laittanut yli kymmenen perinteistä joulua. Pääruokana on aprikoosilla täytetty kalkkunan rintafilee ja lisäkkeet siihen sopivia.

varmasti perheesi ilahtuisi saarioisten joulusta ja kunnon kinkusta! Kaikki laatikonväsääjät luulevat muiden tykkäävän niistä mössöistä.. Perunalaatikon saat tehdä itse!

Vierailija
9/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helliä lapsia, eikä jynssättä seiniä ja seistä keittiöorjana!

Vierailija
10/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää sitten aikaa olla lasten kanssa, kun ruuat tarvitsee vain lämmittää!

Vierailija
11/39 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme aina eräästä kotikeittiöstä itsetehtyjä laatikoita. Oikein maukkaita.

Vierailija
12/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimmaks tulee tehä ite!

Vierailija
13/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän itse tehdyt tulevat halvemmiksi. Kilo lanttuja maksaa noin euron. Lisäksi lanttulaatikkoa tarvitsee vähän korppujauhoja, kermaa, siirappia ja yhden kananmunan. Nämä maksavat yhteensä vähän yli euron. Valmista laatikkoa tulee ainakin puolitoistakertainen määrä kaupan 700 g laatikkoon verrattuna. Toki hintaero on niin pieni, että pelkästään sen vuoksi ei kannata tehdä itse. Mutta maksuerä on sitten selvästi suurempi.

Vierailija
14/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla makuero. IPad korjasi.

Vierailija
15/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsin lanttulaatikko ei koskaan ollut manittavan hyvää. Porkkanalaatikko oli ok, samoin perunalaatikko.

Mä olen vain kerran yrittänyt tehdä laatikon itse. Se oli porkkanalaatikko eikä maistunut miltään.

Joka joulu ollaan ostettu valmiit laatikot ja meistä ne ovat hyviä. Paitsi lanttulaatikko, sitä ei olla ostettu, koska kukaan meillä ei pidä siitä.

Vierailija
16/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran laskenu että itsetehtynä tulee 20 kertaa edullisemmaksi.

Vierailija
17/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkl

Vierailija
18/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä jouluna 3 meidän suvun naista teki lanttulaatikon kukin itse. Todettiin sitten porukalla, että kaupan lanttulaatikko oli parasta.

Vierailija
19/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ne on ne kaupankin laatikot, yhtenä jouluna meillä oli valmiit kun oli keittiö remontissa. Tykkään kyllä silti tehdä itse kun siitä tulee niin joulun tuntu :) Ja onhan se ihan eri juttu kun on itse omin kätösin laitetut ruuat. Vähän sama on musta itse tehty piparkakkutalo/kaupasta valmiina ostettu ja itse koristeltu talo..

Vierailija
20/39 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:00"]Mutsin lanttulaatikko ei koskaan ollut manittavan hyvää. Porkkanalaatikko oli ok, samoin perunalaatikko.

Mä olen vain kerran yrittänyt tehdä laatikon itse. Se oli porkkanalaatikko eikä maistunut miltään.

Joka joulu ollaan ostettu valmiit laatikot ja meistä ne ovat hyviä. Paitsi lanttulaatikko, sitä ei olla ostettu, koska kukaan meillä ei pidä siitä.
[/quote]

Jos ei osaa tehdä, niin sit kantsii ostaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi