;)) jouluiset torstaihin ;))
Kommentit (40)
PALJON ONNEA JA JAKSAMISTA ! kaikki jotka olette viikolla saaneet joulutonttusen kotiin:)
pääsin aloittaan.. sama vika vaivannu kuin ilmeisesti monia muitakin: mielenkiinnolla olen seurannu mutta harvoin jaksan osallistua..
aluksi onnittelut kateudesta vihreänä(!) kaikille nyyttinsä jo keränneille!!!
mulla kävi jännästi eilen, mun laskettu aika oli menkoista 5.12 ja np ultran mukaan siirty 19.12 eli tasan kaks viikkoa.
nyt sitte neuvolassa oli sitä mieltä että tämä aikaisempa(5.12) pitää kutinsa kun vauvan koon huomioiden ja sen että tein jo niin aikasin raskaustestin että myöhempää aikaa ei kuulemma olis vielä ilmottanu tai jotenki näin se lääkäri selitti... anyway mulla on nyt 39rv täynnä vaikka piti olla vasta 37..??! hiukan ihmetyttää...
muistaakseni oli perhonen joka mietti samantapaisia ajatuksia joku aika sitten?!
nyt pelko paniikissa mietin millon on lähtö, tänään siis ilmeisesti tuo 39+1, kaikki kolme aikaisempaa lasta on syntyneet 39+5 joten saa nähä, mitään tuntemuksia ei ole kuin ei muissakaan, ellei tätä ainaista unettomuutta ja vessassa ravaamista ota huomioon.. ;)
toki voihan olla että tämä tuleekin vasta sillon joulun alla, jotenki ärsyttää nyt kun ei tiiä! aikasemmat synnytykset on kestäneet minim. 20 min(toka) ja pisimmillään 4 tuntia(eka) siis ensimmäisistä kunnon tuntuvista supistuksista. jotenkin sitä toivois että tämän kanssa ehtisin saada kivunlievitystä, muutakin kuin ilokaasua..
huvittaa nyt kun olen aina " suureen" ääneen mainostanu ettei tuntunu missään, no, ei nyt ihan mutta tiedätte pointin, ja nyt on ihan kauhea paniikkia kipujen suhteen päällä, varsinkin jälkisupistusten, muistaakseni(yllättäin nyt palannu mieleen..) kuopuksesta ne jälkisupparit oli aivan järkyttäviä kestää...
aaarrgh.. ommoo nappoo.. jatkan myöhemmin, nyt iski nälkä!
Marzille hurjasti Onnea:-D
Täällä oli tälle aamua shokkiherätys. Koiralla oli nimittäin yöllä tullu valtava ripuli. Ukko ensin antoin ymmärtää raportoimalla ripuleista, että ala siivota. Sitten se onneksi itse hokas, että vois jotain tehdä. Lopulta se siivos lattiat, minä pyyhin pari tahraa sohvan kyljestä ja pesin koiran pitkäkarvaisen hännän ja takapuolen. Itse sitten sanoi, että vaikka päähän otti, ei viitsiny jättää minun kyykittäväksi ja yökittäväksi:-D Plussa pisteitä ukolle
Myyden: täällä kans ruvettu kauhulla miettii jälkisupistuksia. Ne oli kolmosen aikana paljo pahempia ku oikeat. Ja kyllähän tuo sinun tilanne kuulostaa hurjalta, yhtäkkiä pomppaa viikot eteenpäin....
Apua, tosiaan jos päiviksi muuttaa, eipä enää montaa päivää tämäkään raskaus kestä. Eilen illalla heräsin todellisuuteen, kun ukko tuumi, että pitää noutaa muutama asia lava-autolla ennen ku vauva syntyy, ei nimittäin mahduta kuopuksen ja vauvan kanssa lava-autoon... toisaalta kyllä päiviä voi olla vielä reilusti jäljellä jos menee pahasti yliajalle
Iiiik. Nyt supistaa niin ,että selässäkin tuntuu. Yöllä heräilin samoihin tuntemuksiin. Eivät kuitenkaan ole semmoisia aitoja kipeitä. Vain napakoita
Eiku puuron keittoon!
P-M 37+4 Tai jäljellä 2+3
Se karkas...:)
Kerrankin olen minäkin täällä näin aikaisin. Eilen yöllä istuin koneella puoli yhteen asti ja juuri kun ajattelin että jospa avaisin torstain pinon jo,niin netti pirulainen tilttas. Onneksi...että tajusin mennä nukkumaan...
Ja sitten vielä luin sängyssä vaikka kuinka kauan, ja nyt aamulla olin tikkana ylhäällä kun mies lähti töihin.
Mulla tuntuu nää yöt menevän niin,että joka toinen yö nukun kellon ympäri ja joka toinen 4-5tuntia.
Mutta mutta, ensinnäkin ONNEA MIELETTÖMÄSTI KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!:):)
Mun piti tossa viime viikolla ottaa oikein aikalisä tältä palstalta, kun ihmiset alkoi oleen jo niin räjähtämispisteessä ja ku itsellä ei edelleenkään mitään...Huomasin vaan täällä teidän juttuja lueskellessa,että itsekin aloin jo ihan kärsimättömänä tunnustelemaan olojani ja kun parhaassa tapauksessa vaeilä voi vierähtää viisikin viikkoa.
Eilen olin kättärillä kontrollikäynnillä ja kuvittelin, että mun pitäisi kertoa siitä olenko päätynyt sektioon vai alatiesynnytykseen. Mutta sielläpä olikin mua vastassa sen näköinen isäntä, joka alkutöikseen ilmoitti ennen kun sain takkia edes pois, että ihan turhaa hätävarjelua tommoset sektiot! Että kyllä se on niin epätodennäköistä, että se edellinen toistuisi. Ja sitten setä vaikuttikin hieman yllättyneeltä, kun kerroin, että olin itse päätynyt ihan samaan ratkaisuun...Että ei sektioita tälle tytölle! Ja vielä yllättyneemmältä se vaikutti, kun kerroin, että edellinen lääkäri sekä 4d lääkäri olivat sektion kannalla.
Ja kun vielä kerroin päätökseeni johtaneet syyt (edellinen lääkäri siis sanoi että sektioita voi tehdä max kolme) niin siihen äijä tokaisi,että ihan puppua puhut,kyllä niitä voi tehdä vaikka kuinka paljon. Että hän siinä sitten yhdellä istumalla kumosi kaiken mitä mulle oli aiemmin kerrottu:).
No,mä luulen silti, että toi alatiesynnytys on oikea päätös.Se vaan tarkottaa sitä,että voi mennä ensi vuoteen enne kun saan oman vauvelini...
Sintagmako se siellä eilen pelkäsi,että vauvalla on pieni pää..? Täällä taas on kyllä aivan päinvastaiset pelot, pään mittauksen mukaan vauva ois kaks viikkoa vanhempi eli LA ois jo 9.12 (oikea 22.12).
Ja kokoarvio tälle mun PULLEROpojalle oli 3.5kg (vko 36+4) kasvua edellisestä mittauksesta kaks vkoa sitten kilo!!!
Eli kun Myy07 eilen mietiskeli oliko vauvasi iso vai pieni,niin tuossa kai sulle vähän vertauspohjaa kun meillä LA kuitenkin samana päivänä...
Kuulostaako tuo ihan jättiläiseltä...?!Tähän mennessä ei oo tuo synnytys vielä kipujen takia pelottanut, mutta jos herra tota tahtia kasvaa ni OMG!!!
Teillä on monella jo viikko tolkulla tullut sitä limatulppaa...Onko se ihan yleistä, että sitä tulee noin pikkuhiljaa? Kun mulla edelliskerralla se tuli yöllä niin, että heräsin siihen kun jotain valui reittä pitkin ja vessassa tuli varmaan kilon verran sellaista hyytynyttä mustaa ja tummanpunaista verikökkärettä.Eli siis sitä tuli TODELLA paljon!!!
Siinäpä mun tärkeimmät kuulumiset...Eli ei mitään suppareita,vaikka kaikkia ässiä on kokeiltu ja paljon. Eilen illalla kävin vielä tunnin hikilenkilläkin ja olo oli kun ei ois raskaana ollenkaan.
TorsaiTerkuin OcK & PULLEROpoika 36+5
noi kauheet kirjotusvirheet!!! En oo näköjään terävimmilläni näin aamulla...
TorsTaiTerkuin OcK;)
Ihanaa on satanut vähän lisää lunta!
Täällä on takana hyvin nukuttu yö, eilen illalla vähän suppaili kun kävin koiran kanssa pikku lenkillä, mutta ne loppu ennen kun ehti alkaa ja hyvä niin, kammoksun yötä vasten lähtöä synnärille, tilaisin mieluusti aamuajan ;-D
Eskari halus pitää vapaapäivän ja juniorin kenkää on etsitty kissojen ja koirien kanssa, tosin kissoja ei ole ja koiriakin yks, mutta en tiedä onko jäänyt kauppaan vai minne, kun ei mistään löydy, tietysti just core-tex talvikenkä :-(
Oma napa venyy ja paukkuu, vauva on ehkä aavistuksen rauhoittunut mene ja tiedä, kovasti olis tarkoitus laittaa vauvan kamppeita vielä tällä viikolla, koneellisen pyykkiä olen pessyt, muuta vielä paljon kerennytkään...
Toi limatulppa on sitten jännä ilmiö, Och kuvaili oikein isoa klönttiä, toisilla valuu pitkin viikkoa ja mulla ei ole sellaista näkynyt koskaan, minkäänlaista! Synnytyksiä siis takana kuusi.
Kait tässä täytyy lähteä metsästämään tytölle talvikenkää, joko sitä kadonnutta tai uusia, eihän me sisälläkään voida aina istua..
Ponnari ja itu, joka nyt enää on kaikkea muuta kun itu, iso tonttunen jo ;-D 37+6
Marzille isot onnittelut pikkupojusta!! Synnytys kuulosti mukavalta :-) !
Myy, eipä tuo painoarvio taida hirmu iso sulla olla. Varmaan jos laskettuna aikana syntyis spontaanisti niin olis nippa nappa nelikiloinen jos sitäkään. Mut nyt kun leikataan jo reilun 2 viikon päästä niin varmaan jotain 3,5kg? Eli eipä hätiä mitiä :-) !
Mulla oli esikoisesta painoarvio noilla viikoilla 3335g ja syntyi alle nelikiloisena 9 päivää yli. Et ei oo jättiläinen tulossa!
Oon vähän " pihalla" . En tiiä kuuluuko tähän raskauden viimeiseen vaiheeseen. Oon ihan ihmeissäni kun tää viikko on mennyt hups vaan enkä oo oikein sisäistänyt asiaa. Ei oikein saa mitään älyllistä päässään aikaiseksi. Olen yleensä hyvä organisoimaan mut tänä aamunakin kun piti päättää laitanko pojalle ekaks rukkaset vai haenko maitomukin pois sohvalta :-P niin jäin sormi suussa seisomaan kun en osannut päättää mitä tekisin. Tietoisesti sit otin itteeni niskasta kiinni ja ajattelin et JOTAIN on nyt pakko tehdä, ihan sama kumpi ensin :-P Kuulostaa hassulta!
Onks muilla tällasta?
Sit piti kysyä, muistaakseni joku sanoi et kun makaa selällään maha häviää? Siis mä en tajua, yöllä heräsin selältäni ja maha oli ihan littana! Hirvee paniikki iski unenpöpperössä et vauva on " hävinnyt" johonkin! Sit kun kyljelle käänsin niin " löysin" vauvan taas :-) tosi outoa! Mistäköhän johtuu!?!
Oon siis ihan ihmeissäni kaiken suhteen enkä tajua miks. Outoa. :-P
Sintagma 36+1 ja pallo hukassa
Viisi astetta pakkasta ja pieni lumikerros maassa,onpa kaunista!
Paljon onnea Marzille ja perheelle pienen pojan johdosta.
Meillä oli sama laskettuaika,ja mä olen täällä edelleen ilman minkäänlaisia synnytysoireita,kaikkia muita vaivoja kyllä olisi vaikka muille jakaa,mutta supistuksista tai limoista yms. ei ole tietoakaan.
Myy,mä olin ultrassa rv36+2 ja painoarvio oli tuolloin tasan 3kg,lääkäri sanoi,että on ihan ihannepainoinen vauva. Sanoi kyllä myös,että kyllä se vähintään nelikiloiseksi kasvaa,tuntui olevan varma,että menee reilusti yliajalle,kunten nuo kaksi edellistäkin.
Meillä lapset nukkuivat taas kahdeksaan,ihan uskomatonta. Mutta ihanaa kyllä oli,mulla kun meni taas aamuyö valvoessa.
Tänään pakko kokeilla sitä yhtä ässää,eli siivousta. Täällä on kyllä siivottava ihan olosuhteiden pakosta,ei niinkään suppareiden toivossa. Alkaa olemaan taas aika sotkuisen näköistä tässä talossa,vessakin olisi ihan pakko jaksaa siivota.
Nyt on täälläkin alkanut se kysely,että no jokos pian olet lähdössä synnyttämään,se on niiiin ärsyttävää! Odottaisivat nyt siihen laskettuun aikaan edes,senkin jälkeen on sitten vielä kaksi viikkoa aikaa udella!
Mun äitikin kyselee koko ajan,vaikka olen sanonut,että ihan varmasti ilmoitan sitten kun lähtö tulee,meillä kun on nuo kaksi edellistä lasta ja niille tarvitaan lastenhoitaja.
Esikoisen aikana olin niin kyllästynyt noihin kyseilyihin(meni 9pv yli),että kun viimein synnärille lähdettiin,ei kerrottu kenellekään mitään,poika syntyi aamulla ja vasta illalla kerrottiin vauvauutiset.
Himpula rv 39+2
Limatulpasta, ekan kanssa se jäi sisätutkimusta tekevän lääkärin hanskoihin ja oli sellainen 3cm läpimitaltaan, tosi sitkeä ja selkeä " pallo" . Tokan kans en tavannut moista. Olisko sullakin, ponnari, taipumusta siihen et se lähtee kertaheitolla ja jos se on tullut pönttöön isomman hädän mukana tms... Eihän sitä silloin huomaa!
Meen lepäämään, oon ihan sekoboltsi. Kumma olo. Johtuukohan et söin aamupalan jälkeen 100g suklaata... :-P Tai siitä et takana 2 tosi rasittavaa päivää?
Sintagma edelleen ja käänteisviikot 3+6 eli sikavähän :-)
Marzille paljon paljon onnea pikkuisesta pojasta!!
Meillekin oli syntynyt taas viimeyönä pikkuinen lehmävauva;O
Tosi nätti ja sanoinkin anopille, että saadaan joululahjoja etukäteen ja isolla kauhalla kun hyvät lehmät saa lehmävasikoita..
Anoppi on sitä mieltä, että kun navettaan tulee nyt lehmävasikoita niin täytyy tupaankin tulla tyttö=)
Täällä on nukuttu tosi hyvin, kuopuskin kömpi vasta puoli seittemältä aamulla keskelle, ite kävin kuuden aikaan ekan kerran pissalla. Oikeen oli silmät rääminy ja kerkesin kyllä nähdä yhden painajaisenkin...
Kyllä mä jossain vaiheessa heräsin yöllä kun vauva ihan mahottomasti möyrys, ennen en ookkaan herännyt sen touhuihin. Mielenkiinnolla oon koittanut kuulostella oisko se kääntynyt mutta eipä taida olla. Harmi.
Tänään olisi kampaaja, ihanaa. en ookkaan käyny kun kesällä viimen, vähän on pehko kerenny alkaa rehottaa miten sattuu..Ei oo kerenny eikä musitanu tilata aikaa. Oikeesti oon antanut kasvaa niin saa kiinni, edessä on ajat kun ei taida paljon keretä hiuksia kampaamaan, saati että niitä jotenkin föönäsi tai laittelisi=)
Meille ei erikoista, vointi on mainio eikä mitään merkkejä synnytyksestä, ei limoja, ei klönttejä, ei edes supistuksia, rauhassa elellään. Ihana olla ja haluisin vaan pitkittää mahan kasvatusta kun vaikka me jo viidennstäkin ollaan kuiskittu niin aika todennäkösesti tämä kuitenkin on viimenen vauvamaha mulla..
Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, vauvakuume on pahasti kroonista sorttia mulla=) Ehkä se todellinen iltatähti vielä nelikymppisenä...
Juu, vaan pitäs jotain pikkusen touhuillakin vielä ennen kirkolle lähtöä.
Jään odottamaan joko se Hippuskainen tänään palaisi synnäriltä vauvauutisten kera! tai joku muu, eiköhän näitä ala pikkuhiljaa tonttuja masupesistään ulos hyppelemään!
Lahja ja maha 35+5
Ensiksi ***HURJAN PALJON ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE!!***
Tuntuu että monilla on jo jotain merkkejä tulevasta, mulla ei mitään. =(Kävin eilen lääkärillä, joka arvioi käsikopelolla kokoa, sanoi että ei sieltä mikään jättiläinen tule, jos syntyy laskettuna aikana, niin JOS! Kohdun suu oli pehmeä, mutta kaulaa vielä se 3cm ja kiinni. Esikoiselta olin kuitenkin 1cm auki, tosin silloin kohdunsuu oli kiinteä... hmmm.
Eilen tuntui tosi kummia kipuja ikään kuin lonkkien sisäpuolelle joku olisi painanut tai tökkinyt kovaa, saattaahan se sitten olla vauva joka itseään sinne kääntelee, teki kyllä tosi kipeetä. Olin toiveissani että lääkärin tekemä sisätutkimus aiheuttaisi jotain, mut ei tosiaan mitään.
Tosin meillä on vielä " kaikki" tavarat hakematta kotiin, eihän se vauva edes halua näin keskeneräiseen maailmaan tullakkaan...
Vitsi pakko lähteä ulos, tuntuu että seinät kaatuu päälle ja ahdistaa =(
Anteeksi valitukseni, sekä omanapaisuuteni...Alan olemaan jo vähän hätäinen =D
heiluri + tonttunen 38
Himpula: Täällä kans kyselty viimeiset viikot, että joko tuli lähtö. Uskomatonta, että ei voida uskoa sitä, että ilmoitetaan kun syntyy. Esikoisen aikaan mummo soitti 3 kertaa päivässä viimeisen kuukauden ja kaiken huippu oli se, että kehtasi soittaa synnytyssaliin ja olin just ponnistusvaiheessa. Voi h......i! Viimeksi ilmoitin, kun lapsi oli syntynyt. Ja nyt en kyllä hiiskahda ennen kun on itse tolpilleen päässy - siis muutama tunti syntymän jälkeen, että saa rauhassa edes suihkussa käydä. Eräs kaveri kommentoinu rv 30 alkaen, että mietin just aamulla, oletko vielä yhtenä kappaleena. Ja joka kerta vastannu että varmaan yliajalle menee, saa nähdä saako vauvan jouluksi kainaloon. Aaaaaaaaaargh...................
Sintagma: täällä kans aina pää tyhjänä, oisko tuo raskaus vai se, ettei ole töitä tehny muutamaan viikkoon, ei osaa enää ajatella;-D
Vauvan painosta: Mulla oli siis viikolla arvio 37+1 3300g ja sanottiin että noin 200 g viikossa pitäisi lisää tulla...
Pitäs ulos itsensä saada. Paleltaa ajatus, ei oikein nuo vaatteet ole tarpeeksi isoja...
P-M
Neuvolalääkäri käynti takana: paikat pehmeet, vauva kiinnittynyt kunnolla, pääsisköhän sitä parin viikon sisään pynnään!?
Onks muuten kellään tällaista loppuraskauden pahoinvointia? :O mulla on, yök! siis pitäis melkein näkkileipä taskussa kulkea, muuten taas ruokahalu on vähentynyt selvästi.
Muutenkin olo on aika tukala ku nyt on ollut monta päivää lihassärkyä, joka tuntuu toisessa kyljessä, ku rintakehä ois tulessa. Ihan mahotonta löytää hyvää asentoa ja sattuu ku hengittää syvään. Yöt onkin nyt ollut yhtä tuskaa, tekis mieli ennemmin valvoa ku kärsiä kivusta:(
Onks kellään kokemusta tällaisista lihassäryistä, lääkäri ehdotti vaan särkylääkkeen popsimista, mut ei se musta nyt kovin järkevältä tunnu joka päivä vetää nappei naamaan!?
Se siitä valittelusta. Muutenhan on olo hyvä ja vauval tuntuu olevan kaik hyvin, mikä on kuiteski pää asia!!!!
myyden: On sulla kyllä ollut pikasynnytykset, jos minimissä 20min - ootko sä ehtinyt silloin ees laitokselle!??
ok, meigä lähtee näkkärii mutusteleen, ennen ku oksu tulee:O
crobin rv36+3
Marzi: Paljon onnea pojulle, sinulle ja koko perheelle! Tuntui olevan nopea synnytys :)
Myy ja beibi07 oli saaneet sectioajan, jännnnääää!!! :D Vähänkö on jänskää, kun tietää päivän, milloin pieni syntyy maailmaan¿ Ei ole enää pitkää aikaa teillä odottaa!
Hienoa Ock, että sait tehtyä päätöksen hyvillä mielen synnytystavasta.
Täällä takana viimeinen neuvolalääkäri ja jäi vähän outo olo, tai sellainen epätietoinen. Luulin, että saisin painoarviota ja vaikka kuinka tietoa, mutta ei mitään! Lääkäri oli tosi hiljainen ja ei oikein kysymyksiinkään vastannut. Sen verran sain tietoa, että kohdunsuu on pehmeä ja kanava lyhentynyt, piiperö laskeutunut ja jos oikein ymmärsin, on jo ainakin osittain kiinnittynyt myös (????).. Ja sen verran lääkäri sanoi, että hänen mielestään tulee ulos ennen laskettua aikaa.. Mutta painosta ei sanonut mitään, eikä siitä, että mahtuuko tulemaan. Ilmeisesti kaikki siis ok.. Jotenkin luulin saavani enempi tietoa, ja nyt on vähän pettynyt olo. Se tietysti jänskättää, jos piiperö päättääkin tulla jo ennen joulua maailmaan :D Jotenkin olen valmistautunut ajatukseen, että menee ensi vuoden puolelle.. Supistuksia ei ole ollut ja muutenkin " liian hyvä olo" viime päivinä. Ei siis mitään outoja tuntemuksia tai muuta. No, viikkojahan tässä voi silti vielä mennä, laskettuun aikaan on se 3 viikkoa.
Painoa oli tullut taas yli kilo viikossa, mutta turvotusta riittää myös vaikka muille jakaa..
Höh, olis kiva tietää edes jotain suuntaa antavaa painosta.. mutta ei. Ainoa tieto on, että rv 27 oli painoarvio tasan 1kg. Nyt oli eri lääkäri, niin ei sanonut mitään :(
Ihmetellen Gaiole ja piiperö 36+0 tasan
Onnittelut taas jakautuneille, ihanaa!!
Ja Myy ja Beibi, mille viikoille saitte sovitun sektion? Mä saan tietää ens maanantaina mun sektiopäivän..pahoin vaan pelkään että vauva syntyy ennen sitä kuten edellinenkin. Naikkarilla kun kuulema ei anneta sovittua sektiota ennen kuin 39 on täynnä, ja näin mulla on kahden viimeisen kanssa ollutkin, eli kakkonen leikattiin sovitusti 40+1 ja kolmas piti leikata sovitusti 39+4 mutta syntyikin jo 38+6.
Ja niin kovin toivoisin että saisin sektion 38+jotain ihan jo siksikin kun TIEdän että vauva on oikeasti viikon " pidemmällä" , olen siitä sata varma, mutta lääkärit vaan tuijottavat np-ultran arviota vaikka menkat, ehkäisyn pettäminen ja kaikki 4 myöhempää ultraa kertovat että vauva on viikon pidemmällä!! Siis vastaa jatkuvasti viikon isompaa, jopa 2 viikkoakin, viimeksi näin siis. Eli kiireellinen sektio 100% varmaan tulossa...Ja siksikin olisi kiva päästä masusta eroon ennen jouluviikkoa että sais tikitkin jossain pois sitten? Eihän joulunpyhinä mikään paikka ole auki, paitsi tietty synnytyssairaala, eli sinne sitten ajettava takaisin.
Ja olishan se mukava että olis jouluna jo ilman tikkejä, niiden kanssa kun on kovin vaikea liikkua tai tehdä mitään. No mutta vauvan terveys ennen kaikkea tietenkin, kait ne viisaat lääkärit tietää.
Eilen vauva kait vaihtoi asentoa jotenkin koska oma olo on kovin helpompi nyt? Ei satu niin paljon kuin vielä eilen, viikon ajan vauva painoi tosi pahasti johonkin hermoon ja jyrsi päällään lantiotani tooosi ilkeästi.
Yöt menee täälläkin heikosti, olen kanssa huomannut että joka toisen yön nukun paremmin ja joka toisen valvon oikein urakalla? Viime yö oli se parempi eli nukuin 1-5 putkeen, toissa yönä valvoin tuon ajan..Olispa ihanaa jos sais nukkua päiväunia!
t. mariadee 36+4 (37+4)
Gaiole, mulla sama kärsimättömyys iskeny... Ei jaksais odottaa ja pää hajoo jos pitää vielä oottaa se 6 viikkoa!!! MUTTA mun laskettu aika neuvolan mukaan (=menkoista) on 23.12 eli viimeistään loppiaisena varmaan käynnistelemään ruvetaan jos ei ennen sitä synny. Tyhmää sanoa, koputan jo valmiiks puuta, mutta tuntuu siltä että tää tulis ennen laskettua. Niin on tuntunut kyllä edellisistäkin (syntyivät 9 ja 13pv la:n jälkeen) eli vaik järki sanoo et älä naurata, niin jotenkin sitä vaan toivois ja kun toivoo oikein paljon niin alkaa uskoa siihen! Surkuhupaisaa...
Joku sanoi ettei viittis popsia särkylääkkeitä pitkiä aikoja. Mulla vähän sama ongelma, mutta hammasta särkee :-( ja viikon päästä vasta on aika hammaslääkärille, ei viitti aikaistaa. Otan puolikkaan panadolin päivässä. Eilen en ottanut niin kun menin ulos, tuuli osui suoraan poskeen ja kyyneleet vaan valui kun sattui niin sairaasti sitä hammasta... Nyt vahingosta viisastuneena otin just sen puolikkaani.
Yöllä ku heräsin, oli jääkaapin ja pakastimen sulake palanut. Otin rautaa ja onneks avasin jääkaapin ottaaksen tuoremehua ja huomasin että valo on palanut. Kokeilin liesituulettimen valoa ja ihmettelin kun sekin on palanut. Kaheli kun oon ja vielä unenpöpperössä olin niin aattelin jotain kauhujuttuja kun kaks lamppua palanut samaan aikaan :-P (vauva on kuollut tms. ja tää on joku " merkki" ) Mut sit ei syttynyt keittiön lamputkaan. Uuni taas lähti päälle ja loisteputket tiskipöydän päällä. Olin ihan pihalla ja kävin herättämäs miehen joka fiksuna totes et sulake mennyt, kaivoi jatkojohdon johon kytkettiin jk+pk ja painu nukkumaan. Asia selvä :-P
Maailman organisointikykyisin Sintagma edelleen 36+1
Täällä on nukuttu taas hyvin yöllä en tiedä missä vika mutta en herännyt kuin kerran vessaan..?Meillä terkka muuten sanoi myös että vauvalla on pieni pää joten ei kai se paina niin paljon tonne rakkoon enää..mutta muuten tuntuu että jalkojen välissä olisi hirveä pallo kun kävely sattuu!
Täällä pakkasta - 7 astetta ja aurinko paistaa ihamasti..mutta lumesta ei ole tietoakaan. Saisi tulla lisää. Tuo on juu ärsyttävää siis tuo kysely " no joko tulee lähtö" yms.. meillä sama homma joku on koko ajajn kyselemässä. Mutta tosiaan tää on molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi : )
tasan viikko enää laskettuun aikaan ..Nyt rupeaa jo jännittämään vaikka pahoin pelkään että tämä menee sen 1-2 viikkoa yli..on vaan sellanen olo varsinkin kun nyt eu ole tuntunut mitään poltteluja eikä muita. Aamulla tuli taas limatulpan näköistä limaa mutta en sitten tiedä oliko se sitä. Voiko se olla myös väritöntä ettei olisi niitä veriviiruja seassa? Kun tämä oli väritöntä mutta sellaisia valkoisia juovia oli siinä mukana..
Nyt lähden tiskailemaan. Mutta palailen taas..
sannis85 ja masuasukki 39 JO!!
kaikki olo ok nyt...pissa puhdas ja verenpaine hyvä... vaavin sydän löi ihanasti ja heti kun alkoi liikkumaan koveni äänetkin...
kohdunpohjan korkeus jälleen laskenut ja sanoi neuvolatäti et lähtö voi olla milloin vain kun on pää ihan alhaalla...ja niin se siellä kyllä tuntuukin...
nyt sit puhuttii synnytyksestä jne..ja sano et kiireistä sairaalas näin joulun alla et ois kiva jos joku mun mukaan pääsis...noh sit ite sitä kans aloin miehen kaa miettii ja huomena tai la voitas neiti viedä mun äidin luo pitemmäks aikaa hoitoon tai sinne asti kun vaavi syntyny et pääsis mies mukaan...toivotaan nyt et masus pari päivää kestäis...toisaalta en raaskis tyttöä äidille viedä nyt jo ikävä kun ajattelen edes asiaa,mut onhan se ihanaa jos mies pääsis mukaa sairaalaan ja kovasti kun sitä itse haluaa ja saa ehkä huilia vähän jos ei heti la ala poitsu sit syntymään...
supistuksia on usein mutta ei kipeitä...neuvolatäti sano et kyl siel ns.jotain tapahtuu...kun tietäs eds hiukan vaik tuota alaosan tilannetta mut sisätutkimuksia kun ei enää tehdä...
mut nyt päikkäreille...
manja ja 38+1
potrasta vesselistä!!
Lahja ja maha 35+6