Miksi lapsille pitää väen väkisin vääntää jotkut oudot nimet?
Yhden tutun lapset on Valma, Elja ja Eppa, sukunimi ihan tyyliin Möttönen. Aina saa olla oikomassa, et ei Elias.
Kommentit (7)
Vierailija:
Yhden tutun lapset on Valma, Elja ja Eppa, sukunimi ihan tyyliin Möttönen. Aina saa olla oikomassa, et ei Elias.
Eihän Valma ole mikään erikoinen ja väkisinväännetty nimi, vaikka musta tuo kuulostaa ihan R-vikaisen lapsen varma sanalta.
Elja nimi puolestaan, no. En ole tuota kuullut, mutta Eljas nimi on tuttu (isoisovaarini oli Eljas ja meidän esikoinen on Eljas).
Eppa on varmaankin muunnos Ebba nimestä? Luulisin ainakin.
Vierailija:
Olen monta kertaa meinannut vaihtaa elämäni aikana oman etunimeni. Nimi on suomalainen, mutta harvinainen minun ikäiselle. Joten, se kuullaan, lausutaan ja kirjoteitetaan lähes aina väärin. Rasittavaa!
Ei meidän Eljasta ole koskaan sekoitettu Eliakseen tms. Mutta meidän kuopusta kutsutaan aina Marjaksi, vaikka hänen nimensä on Maria. Rasittavaa :(
Vierailija:
Olen monta kertaa meinannut vaihtaa elämäni aikana oman etunimeni. Nimi on suomalainen, mutta harvinainen minun ikäiselle. Joten, se kuullaan, lausutaan ja kirjoteitetaan lähes aina väärin. Rasittavaa!
Elia, Elias, Elja, Eljas, myös Eeli ja Eliel.
Omassakin lähipiirissäni on kaksi pikku-Eljaa.