Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuteen suhteeseen taloudellisesti

28.11.2007 |

Onko muita, jotka ovat aloittaneet yhteiselämän miehen kanssa järkisyistä? Yksihuoltaja oleminen on niin kallista, nyt menee paremmin kun on mies auttamassa kuluissa. Tämä on varmaan aihe, josta ei saisi ääneen puhua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipsalttu:

Onko muita, jotka ovat aloittaneet yhteiselämän miehen kanssa järkisyistä? Yksihuoltaja oleminen on niin kallista, nyt menee paremmin kun on mies auttamassa kuluissa. Tämä on varmaan aihe, josta ei saisi ääneen puhua?

Riippuu sittä, millaisen suhteen rakennat, miten mies osallistuu kuluihin. Minulla avioituminen merkitsi elintason jyrkkää laskua. Olin neljän lapsen yksinhuoltaja. Avioliiton myötä menetin yksinhuoltajakorotukset lapsilisistä, päivähoitomaksut nousivat. Kaikkien maksujen määrytymiseen vaikuttavat nykyisen mieheni tulot, vaikkei hän osallistu lasteni kuluihin vahingossakaan edes suklaapatukan vertaa. Rakkaudella on hintansa. Itsehän menin sopimaan näin. Kumpikin pitää omat tilinsä ja rahansa. Yhteiselle tilille kumpikin laittaa jyvitysosuutensa mukaisen summan rahaa, jolla maksetaan ruoka, sähkö, vesi, jätehuolto yms. Omilla rahoillaan kumpikin tekee, mitä lystää. Minä esim maksan lasteni kaikki kulut. Lasten isältä saan minimielastusmaksun, noin 120/lapsi. Asumme nykyisen miehen kanssa minun asunnossani, joten minä maksan asuntolainan lyhennykset, hoidan kaikki korjaukset, uusin kodinkoneet, teen lumityöt, haen halot, lämmitän uunit, valmistan ruuan, siivoan, vaihdan lamput jne. Mieheni ei osallistu kodin töihin, koska hän pitää asuntoa minun huolenani. Hänellä on omakin kämppä työpaikan lähellä. Hän sanoo voivansa pysytellä siellä, jos ei osallistumattomuus miellytä. Joka tapauksessa taloudellista hyötyä ei naimisiinmenosta tule

Vierailija
2/2 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko miehesi luulla että rakastat häntä vai oletko kertonut hänelle tuon kirjoittamasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla