irtisanoutuminen hoitovapaalla?
ja tällainenkin saattaa olla edessä, joten kyselen tiedättekös olisiko mahdollisesti mitään esteitä aloittaa uudessa työssä hoitovapaalla heti kun on irtisanoutunut vanhasta. ja tarvitseeko vanhaan työhön palata esim vähäksi aikaa, jotta saa kaikki lomapalkat. minulla on siis vuosilomia vielä pitämättä. lomaltapaluu rahaa ei varmaankaan saa, jos ei enää palaa töihin.
Kommentit (5)
Hei
Itse irtisanoin itseni hoitovapaalla ollessa. Silloinen työnantaja tuli vastaan ja puolitti irtisanomisajan. Eli sen 2 viikon ajan piti odottaa, mikä minulla oli irtisanomisaika että sain mennä töihin. Sain kaikki lomarahat rahana ja niin ikään sisällä olleet 56 lomapäivää rahana. Lomapalkathan olet tienannut etukäteen jo niin sen vuoksi mun käsittääkseni ei työnantaja voi pitää itsellään. No itsellä onli iso reilu firma takana ja sen vuoksi ei ainakaan ollut mitään ongelmaa.
Hoitovapaalla voi irtisanoutua, mutta tarviiko vanhaan paikkaan mennä irtisanoutumisajaksi töihin? Vai voiko irtisanoutua sillei että on sen irtisanoutumisajan hoitovapaalla? Olipas hankalasti selitetty....
Voidaanko hoitovapaalla saada potkuja, jollain pätevällä syyllä?
Kiitos
kiitos vastauksista, tämä on mulle kyllä vielä epäselvää, enkä viitsi kysellä vielä työnantajalta mitään, mutta pitäisi osata sanoa jotain haastattelussa uuten työpaikkaan...
Mitään pakkoahan ei voi olla että joutuisi menemään oikeasti töihin... vaikea kysymys, mutta varmaankin, jos liitossa olet niin he osaavat vastata, koska työnantaja liiton mukaanhan nuo jutut taitaa mennä
Tämä aihe kiinnostaisi minuakin..