Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin pysäköintivirhemaksun 5 päivää myöhässä... Arvaa paljonko tuli korkoa?

Vierailija
06.11.2008 |

Uusi lasku meinaan tuli nyt postissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelen että markka-aikaan jos maksoi päivänkin myöhässä 100 markan lasku muuttuikin 150 markaksi.

Vierailija
2/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

17,50 euroa!

Onko tosiaan laillista toimintaa?????

Ja sakko tuli kun olin appiukon autolla naapurikunnassa, jossa tarvittiin yllättäen parkkikiekkoa. Autossa ei ollut, joten kirjoitin parkkiinsaapumisajan paperille ja olin viereisessä liikkeessä 20 minuuttia.

Ei sit hyväksytty sitä paperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän olisi täysin laitonta.

Vierailija
4/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelen että markka-aikaan jos maksoi päivänkin myöhässä 100 markan lasku muuttuikin 150 markaksi.

Vierailija
5/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän olisi täysin laitonta.

Vierailija
6/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki pysäköintivirhemaksusta 3.4.1970/248:

10 §

Jollei maksukehotusta ole määräajassa noudatettu, pysäköintivirhemaksu on suoritettava puolitoistakertaisena. Pysäköinninvalvojan on silloin annettava ajoneuvon omistajalle tai haltijalle tahi, jos nämä eivät ole vastuussa maksusta, kuljettajalle kirjallinen määräys suorittaa korotettu maksu viikon kuluessa maksumääräyksen tiedoksisaamisesta uhalla, että maksu muuten peritään ulosottoteitse.

Vierailija
7/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on :(

Vierailija
8/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitään muutakaan laskua saa periä noin suurella korolla! Se max-korkohan on lakisääteinen.

Vierailija
9/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista muistutusta ei nimittäin tule vaan sakko lähtee ilman eri ilmoitusta ulosottoon. Mulla meni luottotiedot tällaisesta tilanteesta VIIDEKSI VUODEKSI. Tyhmä kun olin.

Vierailija
10/10 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moni niin varmasti tehnytkin, mutta noin se on ainakin toistakymmentä vuotta sitten. Jos haluaa sakosta jotain valittaa (jos se ei ole aiheellinen), se on tehtävä ennen eräpäivää, siihen loppuu valitusoikeus.

Itse kerran muuttaessani sain ensin sakon kun olin parkkeerannut Helsingissä auton rapun eteen kun kannoin tavaraa ylös. No eikös parkkipirkot siihen ehtineet kun olin poissa. Valitin viikon kuluessa vedoten muuttoon ja laitoin vuokrasopimuksen liitteeksi josta ilmeni että vuokra suhde oli alkanut pari päivää aikaisemmin. Läpi meni eikä tarvinnut sakkoa maksaa. Tai oikeastaan se piti maksaa siinä viikossa, mutta palauttivat rahan sitten eräänä päivänä. Mutta minäpä sain toisenkin sakon samanlaisessa tilanteessa muutama päivä myöhemmin. Lähetin samanlaisen valituksen, mutta sakkoa ei enää peruttu sillä vuorkasopimus oli alkanut jo viikko ja päivä sitten joten ilmeisesti muutto kelpaa syyksi vain muutaman päivän aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme