Oletko koskaan käynyt ns. pelottavassa talossa?
Mulle tulee joistakin taloista sellainen paha fiilis, tää koskee yleensä vain vanhoja taloja, uusista taloista ei tule sellaista tunnetta.
Mulle on elämäni aikana tullut kolmesta talosta sellainen tunne, että joku tarkkailee/talossa on jotain pahaa tapahtunut. >Vai onko kyse siitä, että tiedän taloilla olevan jotain historiaa, kuten yksi talo oli säästynyt sodasta ja siellä ullakolla oli ihmisiä piilossa, toisessa talossa on ampunut itsensä eräs ihminen ja kolmannessa ei ole mitään pahaa tapahtunut, mutta kuitenkin elämä on siinä ollut melko kurjaa. Johtuuko nää mun pahat aavistukset siitä, että tiedän näistä taloista jotain, vai onko niissä oikeasti jotain? Onko kokemusta?
Kommentit (6)
Edellisestä asunnosta ja nykyisestä talosta.
Molemmissa tiedän kuolleen ihmisiä. Edellisessä kuoli alkoholisti ja se virui siellä yksinään monta päivää.
Nykyisessä on kyollut kaksi vanhusta.
Molemmissa oli alussa kamalaa asua (iltaisin, yksin), mutta kun tottuu ja asunto muuttuu omaksi kodiksi niin pelot häviää.
Sanoisin että ei varmaan olis tällasia fiiliksiä jos ei tuntis talon historiaa ja luulis upouudeksi.
Kuolema on ihan normaali päätepiste elämälle, ei siinä sinänsä ole mitään pahaa (vaikka tietysti meidän ihmisten näkökulmasta on ikävää menettää lähiomainen tms.).
ihan uudessa talossa. Mitään yliluonnollista varsinaista ei tapahtunut, mutta tuntui tosiaan niin kuin joku katselisi. Sellaisia tunteita on ollut myös vanhoissa taloissa, mutta joissakin vanhoissa taloissa tuntuu siltä kuin niissä olisi tyyntä ja rauhaa.
Sinne taloon muutti vähän sen jälkeen uudet asukkaat ja uuden käyntikerran aikana ei ollut läheskään niin vahva tuntemus.
En tiedä, olivatko jotenkin häätäneet henget sieltä pois, vai mitä lie olikin sen jälkeen sattunut.
Sedälläni on talo jossa on kuollut luonnollisesti kaksi, itsensä amupunut yksi, Veljet on lähteneet sotaan ja kuolleet. Minä pelkäsin joskus pienenä siellä pelkäsin kun kuvittelin kaikkea. Vain se tieto teki siitä talosta pelottavan. Nyt ei pelota yhtään käydä siellä.
Kuolema on luonnollista. Eihän sairaalassakaan tarvi pelätä mitään vaikka siellä on varmasti kuollut mahdoton määrä ihmisiä. Ei se rakennus mitään pelkoja aiheuta, vaan ihmisen mielikuvitus!
Suosittelisin miettimään asioita ihan järjellä kun tulee tuollasia fiiliksiä jossakin talossa. Elämään vain kuuluu pahojakin asioita, ja jos kuoleminen ja pahat tapahtumat aiheuttaisi oikeasti jotain jollekin paikalle, esim kummittelua jne. Niin tämä maailma olisi niitä pullollaan! AIna jossakin joku kuolee ja joku elää kärsien ja joku tapetaan ja raiskataan jne. Eikä ne tapahtumat oikeasti tee milleen rakennukselle yhtään mitään.
sellainen tunne että joku paha on läsnä. karmivaa.