Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten vanhempasi kertoivat sinulle seksistä?

Vierailija
28.11.2007 |

Mun vanhemmat tuli makkarin ovelle kun pikku-veli nukkui punaisina kuin paloautot ja vinkkas, että meillä olisi vähän asiaa. Sitten ne yritti vähän puhua kuukautisista änkyttäen jotain sekavaa. Olin 10 vee ja väitin tietäväni jo kaiken. Se siitä sitten.

Olen vieläkin vähän ihmeissäni, että mokasivat noin pahasti. Mun vanhemmat kun ovat aika rentoja pääsääntöisesti.

Mitä aiot kertoa lapsellesi?

Omalle lapselleni tulen olemaan huomattavasti avoimempi, vaikkakaan en yritä olla yhtä yksityiskohtainen. Nyt 5 veeni tietää jo isisieministä, jotka tulee pippelistä ja äitisiemenistä. Minne se pippeli menee on vähän auki. Räplätä saa itseään jos on yksin. Muut saa koskea jos antaa luvan (pitäisi varmaan vähän rajata tätä asiaa kun tulee puhetta). Peppua ja pimppiä ei näytetä kaikille... Ne on " omia paikkoja" .

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi vaan, että luepa tuo, paremmin en osaisi sitä itse selittää. Luin artikkelin ja olin huomattavasti viisaampi sen jälkeen :-)

Vierailija
2/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään seksuaalisuuteen ja kehitykseen liittyvästä. Luin kaiken kirjaston lääkärikirjoista. Sentään äiti näytti miten rätti laitetaan kun menin ihan paniikissa itkemään kun tuli verta ihan norona (olin 11v). Mutta ei selittänyt mitenkään.

Kaikille omille lapsilleni olen kertonut, että sitten kun tytöt on 10-13 vuotiaita, heille rupeaa tissit kasvamaan, pimppiin tulee karvoja ihan niin kuin äidillä on ja pimpistä rupeaa tulemaan veren näköistä yhdellä viikolla joka kuukausi. Ja että pojilla rupeaa kanssa tulemaan pippelin ympärille karvoja, ääni muuttuu miehen ääneksi ja parta kasvamaan. Ja että pippeli kasvaa sitten paljon isommaksi kuin poikien pippeli.

Tytöt odottavat ihan innoissaan, että saavat rintsikat ja pääsevät päättämään siteiden värit (meillä kestoillaan). Poika odottaa partaa ja isoa pippeliä ;) Seksistäkin ollaan puhuttu sitämukaa kuin lapset ovat halunneet tietää ja että sen pitääkin kuulostaa nyt vielä ällöttävältä mutta sitten kun on aikuinen, se on tosi kivaa ja ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken tiedon ongin jostain ihan muualta.

Vierailija
4/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omille lapsille koen selittämisen varmaan juuri siksi tosi vaikeaksi. Onneksi ne on vasta 5 ja 7, joten ei ole vielä tarvinnut selitellä yhtään. Vauvat tulee masusta

Vierailija
5/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" miehet haluaa vain sitä yhtä" , ja mulla kesti pirun kauan tajuta mitä yhtä. Onneks sillonkin oli jo kirjastot keksitty.

Vierailija
6/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä asioita mitenkään suorasanaisesti valottamaan. Itse olen 35-vuotias, vanhemmat siis 40-luvulla syntyneitä. Itselläni 7-vuotias tyttö, ja meillä on jo ihan avoimesti puhuttu rintojen kasvusta yms.

Vierailija
7/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei maininnut millään tavalla, että seksiä voi harrastaa muutenkin kuin lastentekotarkoituksessa. Teininä kun minulla oli poikaystäviä, kävi aina häpeillen ja kiertoilmauksin kyselemässä käytetäänkö ehkäisyä. Itse luin lisää lehdistä ja kirjoista. Minulle tuli kotona sellainen kuva, että seksi, kuukautiset ym. olivat asioita, joista piti olla hiljaa ja hävetä. Telkkaristakin vaihdettiin aina kanavaa, jos tuli jotain vähänkin aihetta liippaavaa, ja tämä siis vielä silloinkin kun me lapset olimme jo aika isoja ja ymmärsimme mistä puhuttiin.

Luojan kiitos tämä ei aiheuttanut minulle pahempia ongelmia tai estyneisyyttä. Minulla on nykyään antoisa ja vilkas seksielämä mieheni kanssa.

Vierailija
8/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisivat sanoa, että seksi kuuluu avioliittoon.

Vanhempani ovat syntyneet 39.

Vierailija
9/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli äitini seksivalistus kiteytettynä hänen pahimpaan painajaiseensa.

Kaipa hän on tyytyväinen, kun menin valkoihoisen kanssa naimisiin ja ensimmäinen lapsikin syntyi vasta kolmen vuoden kuluttua vihkimisestä.

Kotona oli kyllä kirja Haikara ei sinua tuonut, joka oli ostettu 8v. minua vanhemmalle isollesiskolleni ja siinä oli kaikki perusjutut.

Vierailija
10/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iskä kysyi että tiedätkös sinä miten lapset saavat alkunsa. Minä vastasin että joo, koulussa on ollut jo lisääntyminen.

Iskä totesi että selvä, ja vaihdettiin puheenaihetta.

Vierailija
11/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli verta tulee jalkovälistä ja silloin käytetään sidettä. Mutta ei puhunut mitään siitä mikä merkitys niillä lasten saannin kannalta on.

Sitten kun olin alkanut ekan kerran seurustelemaan vakavasti niin sanoi, nyt menet ja hommaat e-pillerit.

Siinäpä se " seksivalistus" meidän perheessä. Jos en itse olisi lukenut biologian oppikirjaa kannesta kanteen niin en taatusti olisi ymmärtänyt nosita epämääräisistä sepustuksista yhtään mitään.

Vierailija
12/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti toisaalta kertoili riettaita juttuja ja toisaalta huusi yääk, jos telkkarissa vaikka vähän pussailtiin...

Ne nyt kuitenkin oli meidän perheesä ongelmista pienimpiä. Paljon olen työtä tehnyt saavuttaakseni terveen seksuaalisuuden ja jonkinlaisen itsetunnon...

Vierailija
13/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto-ohjelmia kuitenkin katsottiin yhdessä, eiköhän siinä tullut kyseltyä pääasiat. Loput varmaan luin itse erinäisista kirjoista (siis ihmisen anatomiasta, koulun bilsankirjoista ym.) Kuukautisista taisi äiti jotain puhua, että en pelästyisi niiden alkaessa. En muista olleeni mitenkään pimennossa tai epätietoinen, johtui varmaan osittain siitä että löysin joskus seiskalla kuvitetun Kama Sutran kirjahyllystä :D

Vierailija
14/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aika pitkään on pimentoa kuitenkin riittänyt.

Vierailija
15/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin ensimmäistä kertaa seurustella...

Vierailija
16/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistaakseni koulussa oli viidennellä ihmisen biologiaa, myös lisääntymistä. Eli kyllä sitä tietoa tuli ennen sitä Kama Sutraakin. Mistä ihmeestä vedit sen johtopäätöksen, että se olisi ollut ensimmäinen tietoisku asiasta? Se vain opetti sen mitstä koulussa ei yllensä kerrottu: seksi on kivaa ja sen harrastamisessa saa käyttää mielikuvitusta ja erotiikka on muutakin kuin seksiä.

-17

Vierailija
17/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksivalistukseni oli lauseet " Ei saa leikkiä aikuisten leikkejä" ja " ei saa käydä niin kuin serkulle" (joka tuli raskaaksi 15 vuotiaana.)

Vierailija
18/18 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuta vähän ja järkeä katkaista sukupolvien rajoittuneisuus. Please.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän