Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintaisia lahjoja isovanhemmat ostavat lapsille?

Vierailija
27.11.2007 |

Musta olisi kiva tietää millaisia lahjoja isovanhemmat yleensä ostavat.

Meillä jos on jotakin talviurheiluvälineiden tarvetta he yleensä ostavat ne joululahjaksi. Eli tänä vuonna nuorimmainen saa lasketteluvälineet. Ja jos ei ole mitään isompaa tarvetta niin silloin he yleensä antavat n. 100 euroa jolla voimme itse ostaa lahjoja lapsille tarpeen mukaan. Musta aika hyvä näin - ei tule turhia lahjoja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamien euron arvoisia lahjoja. Nekin saattavat olla ostettu kirpputorilta.

Mieheni äiti (2 lastenlasta) antaa noin sadan euron arvoisia lahjoja.

Mieheni isä (2 lastenlasta) antaa myös vain muutaman euron arvoisia lahjoja.

Jokaiselta isovanhemmalta tulee 1 lahja/synttärit/joulu.

Jokainen isovanhempi on keskituloinen.

Vierailija
2/21 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanotaan vain yleisemmällä tasolla isovanhemmille toiveita (esim. vaatteita, autoja, prinsessajuttuja..). Minun vanhemmiltani tulee yleensä pienet paketit (ei asuta Suomessa) ja rahaa 50-100 ¿/lapsi tilille. Vanhempani ovat keskituloisia.

Mieheni vanhemmilta tulee paljon paketteja molemmille lapsille ja hinta on varmaan tuo 100 ¿ ja siitä ylöspäin/lapsi. Mieheni vanhemmat ovat hyvätuloisia, voisi melkein sanoa rikkaita.

Jos tarvittaisiin jotain isoa ja kallista, niin molemmilta isovanhemmilta sen helposti saisi, kun vähän vihjaisisi, mutta kuten sanoin, nuo kalliimmat jutut ostamme yleensä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä isoisovanhemmilta satanen per perhe, ukki (siis isäni) ostaa yleensä kummallekin lapselle jonkun suuremman lelun, äitini (siis lasten mummi) ostaa eniten kaikenlaista. Hän on mullekin jo ostanut 400 eurolla lahjoja (2 nahkakengät, sekä Linnonmaan jakku). En pyydä lahjoja, niitä vaan tulee.

Vierailija
4/21 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen ehkä 20-50/lapsi. Mä en silti koskaan sano yli kympin toiveita, mutta tajusin juuri, että ehkä kuitenkin kannattais, niin vois saada just kaikki urheiluvälineet yms näin taloon, eikä niitä pikkupaketteja olis niin mielettömän paljon

Vierailija
5/21 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus taas lapsille ei tule papalta mitään. Toinen mummo ostaa n. 5 euron lahjat meidän lapsille ja toisille lapsenlapsille hurahtaa useampia kymmeniä euroja, yksi mummo ostaa tasapuolisesti n. 50 eurolla kullekin.

Vierailija
6/21 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olla rikkaista piireistä, vaan köyhistä mutta pyyteettömistä. Lahjaksi annetaan etenkin lapsille ja lähisukulaisille ja kavereillekin kanssa, jos vaan yhtään rahaa on annettavaksi. Jos ei ole, tehdään itse jotain. Ja hankitaan lahjoja varastoon parempina aikoina vaikka ei oliskaan tiedossa mitään.

Vierailija
7/21 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat antaa 100 eur + joku lahja n.30 eur synttärilahjaksi. Miehen vanhemmat tuo kaikkea sälää (mitä en aina osaa arvostaa) koko ajan eivätkä kysy lahjatoiveita. Varmaan loppusumma tulee aika isoksi, mutta osa tavarasta on kyllä miehen siskon vanhoja nalleja ym. Niitä taas en mielelläni ottaisi vastaan koska 5 vuoden päästä hän ehkä haluaa antaa niitä omalle lapselleen. (itse haluaisin heittää kulhtaneet nallet roskikseen) Meillä taas säilytyspaikat loppuu kesken. Olen yrittänyt hienotunteisesti kieltäytyä ja kysyä siskolta että eikö häntä haittaa (itseäni haittaisi jo vanhempani olisivat antaneet mun lapsuuden ajan leluja sisarusteni lapsille).

Miehen isomummilta on tullut n. 100-150 eur.

Vierailija
8/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon minusta.

Vierailija
9/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheiluvälineitä. t.ap

Vierailija
10/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostavat kuudelle lapsenlapselleen n. 70 euron arvosta lahjoja (tiedän, koska äitini on tarkka siitä että kaikki saavat saman arvoista ja olemme olleet yhdessä ostoksilla).

Meille kolmelle lapselleen ovat viime vuosina antaneet lahjaksi 300 euroa.

Vierailija
11/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule mitään lahjoja koskaan ainoille lapsenlapsille.

Vierailija
12/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osti 11-vuotiaalle tyttärelleni tietokoneen mutta ei kuitenkaan 4- vuotiaalle pojalleni rompetta 800 euron edestä, ei siis tasapuolisuuden nimissä:)

Meillä on isovanhemmat ostaneet arvokkaitakin lahjoja, itse olen saanut mummiltani lahjaksi auton.

Vierailija
13/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut lapset saavat miehen vanhemmilta just talviurheiluvälineitä sun muita, meidän kahdelle tytölle ei osteta mitää, ei ostettu edes silloin kun kävivät sairalassa tyttöjä katsomassa.

Vierailija
14/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat ostaa lapsille lahjaksi suksia tai polkupyöriä tmv. (nyt en puhu pelkästään joululahjoista vaan muistakin) ja lisäksi vielä leluja ja vaatteita vaikka kuinka paljon.

Viime jouluna ostettiin lapsille itse vain 2 lahjaa per lapsi ja mietittiin että onkohan se liian vähän. No ei ollut kun joulupukki toi aivan älyttömän määrän paketteja lapsille vanhempien nuukailusta huolimatta.

Vähempikin riittäisi, mutta onhan se kiva kun isovanhemmat muistaa lapsia.

Vierailija
15/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä näin.

Vierailija
16/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ostaa tytölle suksipaketin, jos vaan löydetään tarpeeksi pienet monot jostain, suksipaketti taitaa maksaa jotain 100-130e. Äitini on ostanut tytölle läjän leluja, mm. ensimuumitalon, hänellä mennyt varmaan 70-100e.

Lapsen isän vanhemmat ostavat luistimet.

Aina tarpeen mukaan tulee lahjoja.

Vierailija
17/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat saaneet toiselta mummolta n. 10¿:n arvoisen lahjan/hlö. Toinen onkin ollut vähän nuukempi ja antanut n 20 ¿ joululahjarahaa/perhe.

Niin ja paapoilta ei tipu mitään.

Vierailija
18/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se raha kaikkein suurin juttu? Eipä se lapsi ymmärrä teitä, eikä lahjan rahallista arvoa. Hävetkää!

Vierailija
19/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhempieni ainut lapsenlapsi, joten törsäävät enempikin. Kolme, neljä lahjaa, keskimäärin parisataa euroa tai vähän yli.

Vierailija
20/21 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat ostaa ihan liikaa ja liian kalliita lahjoja lapsille. Jouluisin ihan harmittaa, kun lapset totutetaan siihen, että niitä lahjoja tulee kamalat määrät. On asiasta kyllä puhuttu, mutta ei vaan meinaa mennä viesti perille.

Onhan se ihanaa, että isovanhemmat välittää, mutta voihan sen näyttää muutenkin kun rahalla!