Jos tuttavissanne on vapaaehtoisesti lapsettomia, niin ovatko he kertoneet teille syitä ratkaisuunsa?
Jos ovat, niitä mitä? Pystyttekö puhumaan asiasta kiihkottomasti ja aikuismaisesti ilman, että ratkaisua on puolusteltu teille?
Kommentit (10)
ne eivät tee lapsia kun vasta paratiissa kuulema jos sielläkään. Tämmöseen maailmaan ei kannata kuulema.
Jännä juttu, että jotkut ei vaan osaa ottaa muita ihmisiä/pariskuntia sellaisenaan, lapsellisina tai lapsettomina. On tosi kökköä alkaa kysellä tai ihmetellä tai muuta, jollei se asianosainen itse ilmaise, että haluaa asiaa vatvoa.
...eivätkä edes lapsettomuuden syistä, vaan ihan perusköyhältä kuulostavalta tunne-elämältä.
Köyhää on kyllä jonkun muunkin päässä kuin sen aamu-unisen epämamman...
Eivät ole perustelleet enkä ole kiinnostunutkaan.
Vähän sama juttu kuin se, ettei kiinnosta, miksi joku kärsii lapsettomuudesta.
Täytyy olla tarkkana perustellesaan sulle mitään. Voi mennä suunnitelmat uusiksi.
Mutta kököt perustelut tyyliin " en aio kenenkään vuoksi luopua aamu-unistani" kertovat kyllä omaa tarinaansa...
Jokaisella on oikeus päättää elämästään, hankiiko lapsia vai ei. Kökötkin perustelut ovat oikeita perusteluita olla hankkimatta lapsia...
Ikää heillä 23v ja naimisissa ovat olleet neljä vuotta.
Toisen sisko on teiniäiti joka sai esikoisensa 15-vuotiaana ja siitä eteenpäin siskon elämä ollut yhtä takkuamista. Lapsen isä tappoi itsensä ja sisko muutti vauvoineen takaisin kotiinsa jossa perheenjäsenet saivat kuunnella kummankin itkua ja parkua.
Kaveri on sanonut vain että ei ikinä hanki lapsia, ällöttäviä kun kuolaavat ja huutavat. Kuulemma jos tulisi vahinko, hankkiutuisivat siitä eroon.
En ole mitenkään kysellyt tai tuominnut, ehkä on parempi etteivät sitten ala vanhemmiksi jos asenne on tuo.
Ei mulle kuulu miksi joku ei halua lapsia. Yhtä lailla kun en kenellekään perustele, että miksi minä haluan lapsia.
Ei me olla asiasta keskusteltu just lainkaan. Ne on joskus vaan sanoneet (kun asiasta on tullut puhetta) että haluavat elää vapaina, tehdä mitä huvittaa & milloin huvittaa eivätkä sitoutua perhe-elämän tuomiin aikatauluihin, rajoituksiin yms.
Ja sehän on erittäin ok.