Onko liian elitististä?
Jos haastattelussa sanoo: " asunto on maksettu, lapset kasvatettu kouluun asti, nyt mulla on aikaa tehdä tätä juttua"
Siis tarkoitus olis kertoa, että olen motivoitunut, eikä vuoden päästä ole perheenlisäystä tulossa, vaan voin keskittyä tekemiseen täysillä. Vai saako tosta sen kuvan, etten edes tartte tota juttua?
Kommentit (15)
Tuo kohta minua ärsyttäisi haastattelijana. Se on ihan hyvä vinkki työnantajalle, että lapsia ei ole tarkoitus enää tehdä.
en hirveästi vielä kerskuisi että lastenkasvatus on suoritettu.
Eikö pikemminkin ylivelkainen ole valmis raatamaan, sitäpaitsi? Jos olen velaton, on helpompi olla uppiniskainen.
Mutta ootte varmaan oikeessa, että se kannattais jättää pois.
ap
turvatun ammatin. Kuulostaako se elitistiseltä, eli sellaiselta, että nostaisin oman varakkuuteni ja itseni muiden yläpuolelle ja nyt olen vain " harrastelemassa ja toteuttamassa itseäni" .
että olet aloittanut sekoiluvaiheen elämässäsi kolmenkympin kriisin seurauksena ja haet ns. sisältöä, kun kaikki siihenastinen onkin ollut vain ns. harhaa. Seuraavaksi sitten ihastutkin työtoveriisi, panet koko firman sekaisin ja pakenet vuodeksi Intiaan patikoimaan.
No miltä kuulostaa: lapset on nyt tehty ja mulla on kova motivaatio tähän juttuun. (millä muuten vois kertoa, ettei aio rahan takia vaihtaa takaisin entisiin hommin...)
ap
En ole koskaan kysellyt mitään kenenkään kotioloista tai lapsiluvusta tai lapsentekosuunnitelmista, koska sellaiset kysymykset ovat asiattomia. minä haluan tietää, miksi juuri tämä työntekijä olisi siihen hommaan paras valinta, mitä hän OSAA sellaista mitä muut eivät (ja se, miten asuu tai onko lainaa, ei kuuluu siihen osaamisosastoon...) eli työkokemus alalta on tärkein pointti.
asuntolainasta jne., enkä ole koskaan itsekään hakijoilta kysynyt. en ymmärrä missä tuollaisia kysytään. enkä koskaan vastaisi. ohjaisin puheen niihin asioihin, joista työhaastattelussa on tarkoitus olla puhe.
Itse olen hiljattain haastatellut noin 10 ihmistä enkä kyllä kysynyt yhdeltäkään mitään perhesuhteista. Minusta sillä ei ole mitään merkitystä sen kannalta, osaako tehdä työnsä vai ei. Olen myös itse ollut useissa haastatteluissa, joissa ei ole kyselty perheasioista. Ne haastattelut, joissa asiasta on kyselty, (esim. meinaatko tehdä lisää lapsia?)ovat olleet sen jälkeen minun puolestani ohi saman tien. Olen noussut ja sanonut, että kiitos haastattelusta, mutta olen saanut tässä haastattelun kuluessa tarkemman kuvan yrityksestänne ja työstä ja se ei vastaa sitä mitä minä haluan. Että näkemiin.
Naisten puuhastelutöiksi noi molemmat kuittautuu.
Näitä asioita ajattelin kertoa lähinnä silloin kun motivaatiosta puhutaan. En kokemuksesta, koulutuksesta ym. kertoessa. Ne asiat on ihan selkeästi mielessäni.
Lähinnä siis mitä vastaan sillon kun haastattelija kysyy: " mikä sai sinut vaihtamaan alaa"
-Oikea rehellinen vastaushan on se, että koska minun ei tarvitse enää tehdä työtä rahan takia, niin voin tehdä sitä mitä haluan.
että sinä voit touhuilla mitä sattuu. En usko, että edes hirveästi kukaan ihmettelee, miksi joku vaihtaa siivoamiseen somistamiseen. Sinällään.
ap