Missä asioissa olet muille kateellinen?
Kommentit (27)
Mutta jos itsellä on jo KAIKKI mitä haluaa, ei tarvitse olla kade. Fiksu ymmärtää,että kaikkea ei voi saada. Kuuta ei saa taivaalta. Kateus on tyhmää ja turhaa. Fiksuilla on onni.
Järjestelmällisyyttä ja organisointikykyä minulta ei muuten puutu.
Jos sinulla ei ole tavoitteita tai haaveita, olet - rumasti sanottuna -pystyyn kuollut.
Oman onnellisuuden vuoksi on fiksua tyytyä siihen, mitä on. Mutta oman kehittymisen kannalta tämä tyytyminen ei ole fiksua. Sanot, että kuuta ei saa taivaalta. Mutta kaikki suuret keksinnöt ovat lähteneet siitä, että juuri kuuta tavoitellaan.
Minä uskon, että kateus kertoo meille sen, mikä on meidän tarpeemme. Ja ihmisen perusolemus lähtee juuri tarpeista. Jos kateuden saa valjastettua energiaksi, on se melkoinen moottori.
Tietysti voit väittää, että kyllä sinulla on haaveita, mutta siihen ei liity kateutta. Näin voi olla, mutta sitten se haave on vain " haalea" . Jos sinun unelmasi, haaveesi, tavoitteesi tulee hyvin syvältä sisältäsi, niin siihen liittyy kateutta. Jos vain tunnistat itsessäsi kateuden - kaikki eivät sitä osaa.
Vierailija:
Mutta jos itsellä on jo KAIKKI mitä haluaa, ei tarvitse olla kade. Fiksu ymmärtää,että kaikkea ei voi saada. Kuuta ei saa taivaalta. Kateus on tyhmää ja turhaa. Fiksuilla on onni.
Olen vilpittömän kateellinen ihmisille joilla on hyvä iho.
t. atoopikko
Mutta tuokaan piirre ei saa mennä yli, muuten ihminen on kylmä ja empatiakyvytön.
Mutta siis itsevarmuutta haluaisin. Muuten mulla on rahaa, hyvä mies, ihanat lapset, vakityö ja kaikkea muuta mukavaa.
autosta, omakotitalosta ja hyvästä perheestä :)
Minulla on yksi kateuden kohde, joka ihan kourasee mahanpohjasta. Se on nainen, joka on pätevä, oman alansa guru ja johtavassa asemassa.
On paljon asioita, joita haluaisin tehdä, vaikka lähteä karibialle. Mutta se tunne on enemmän haikeutta. Tuo yllämainittu on suoraa kateutta.
Summa summarum: onnittelut teille kaikille, jotka tunnette kateutta! Te tunnette itsenne! Se joka väittää, ettei ole kade, omaa mustan pisteen elämässään. Me kaikki tavoittelemma jotain ja kateus osoittaa sen, mitä tavoittelemme.