~*~*~ Taaperoenskojen viikko 48 ~*~*~
Ei voi olla totta! Ai miten niin viikkovillissä? :D
Otetaas ihan uusiksi.....
Tuolta löytyy viime viikon jutustelut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?appid=67&m=11761043&p=2&tmode=1&smode=1
Palailen myöhemmin josko muutkin on aktivoituneet.
Nyt täytyy mennä tilaamaa joulukortteja ja (viimeinkin) hääkuvat ifiltä.
Talvista viikonalkua kaikille,
Viipero & Aleksi 1v ulkona unilla
Kommentit (39)
Jepsikselle vastaan noista igluista. Me tilattiin 2 kpl niitä iguleen cuddlebuns sherpa-vaippoja. En nyt muista miksi päädyin juuri niihin, arvosteluissa ainakin luki hyvää näistä. Ja onhan ne olleetkin hyviä. Ne saa kuivata kuivausrummussa, mutta minä olen narukuivattanut ja on siltikin ihanan pehmeitä. Tosi monet sisävaipat kun menee koppuraksi narulla. Imukykyä on muutaman pesun jälkeen jo hyvin ja voisin vaikka veikata että kohta koitan niitä myös yöllä. Siinä Sherpassa on tosiaan neppikiiinnityksellä sellainen imu ja olen itsekin esim. päikyille laittanut mikroinsertin tai harson vielä lisäimuksi. Vielä villahousut päälle ja paketti on täydellinen. Tosiaan nuo cuddlebunsit menee 4,5-16kg lapselle, joten ne menee sitten pikkukakkosellekin :) Tikrun myötä innostuin myös tilaamaan 3kpl Ronjan sisävaippoja ja niitä nyt odotellaan saapuvaksi. Cuddlebunseja tilaan ehdottomasti lisää! Meillä taitaa olla nyt 10kpl fuzzeja ja tosiaan 2kpl sherpoja ja yksi vanhempimallinen cuddlebuns, jonka ostin käytettynä. Olen toisinsanoen siis ihan koukussa kestoihin :D Ja ihanaa kun ei tarvitse koko ajan pyörittää pesukonetta kun sähkökin on niin pirun kallista ;)
No innostuin nyt vähän liikaa :)
Nyt odottelemaan Ossea ja typyä kylään...
kun Helmi reppanakin sai kuumeen! Meillähän todettiin neuvolassa, että ei ole vauvarokkoa, kun ei tullut näppyjä. Mutta ilmeisesti sitten joku tarttuva kuumetauti oli, koska kolme lasta on nyt sairastanut parin päivän kuumeen käytyään meillä... Kamalan korkealle Helmillä nousi kuume! Oli varmasti tosi reppana. Niin, tuosta tarttumisesta tuli mieleen, kun burdellehan oli sanottu, että vauvarokko ei tartu, että siinäkään mielessä ei varmaan rokkoa ollut, jos tauti oli meidän typyltä tarttunut. Musta vaan on tosi outo tuo lääkärin sanoma, ettei tarttuis, kun joka paikassa nettisivuilla (siis ihan noilla julkisten terveyspalvelujen sivuillakin) sanotaan, että vauvarokko tarttuu tosi herkästi!
MM:lle ja Iitukalle kiitos seurasta, se oli tänään tosi tarpeeseen.
Voi kuinka tuo lapsi on mulle rakas, te ette varmaan yhtään usko! Mulla sydän pakahtuu, kun typy tuolla itsekseen syö päivällisen loppuja ja solkottaa omaa kieltään. Parhaita paloja tänään on ollut vakiovastaus kaikkiin mun pyyntöihin: " en tuo" " en tuu" , kun siis pyydän tulemaan luo tai tuomaan jonkun esineen minulle. :) Vahinko varmaan, mutta kuulostaa tosi hauskalle!
-Osse ja typykkä
Tulin just ratsastustunnilta ja harjoiteltiin länneratsastusta eli jolkoteltiin rauhassa ympäri kenttää koko tunti. Vähän alkoi nenän päätä nippailla tuo pakkanen. Nyt odottelen, että sauna lämpiää ja sen päälle otan mukillisen Valion Hehku-glögiä. =)
Opelle piti vaan kommentoida, että fb:stä löytyy groupseista Enskat, joihin voi laittaa jäsenyyshakemusta (Tikru, Kandi ja AA ottaa niitä vastaan) ja sieltä sitten tuttujen naamojen kautta löydät kyllä meidät aika monen.
Mutta nyt pois...
-Amy ja Emmi yöunilla
kissankello79 - 28.11. 15:38
Olipa karannut aloitus kauas!
Terveisiä taas täältä pohjoisempaa. Tänään onkin ihanan talvista, lunta ja pakkastakin jo kymmenkunta astetta. Harmi, ettei olla päästy ulkoilemaan, poika kun on ihan kuumeinen. Päiväunilta heräsi itkien äitiä ja kuumettakin oli liki 40. Voi raukkaa. Sylipäivä on ollut meillä, ellei ole ollut äitin paikalla isossa sängyssä pötköttämässä.
Minulla tämä palsta-aktiivisuus on kyllä hiipunut jo luvattoman heikolle tasolle, liekö uusimmat taaperopuolelle tulijat edes muistavat meitä.
Muuten Matias on oikein reipas taapero, leikkipuistossa tekee tuttavuutta kaikkien lasten kanssa mielellään, yksin ei viihdy puistossa lainkaan. Meillä opittiin itse syömään noin puolitoistavuotiaana, eli kohtuullisen vasta. Paljon on helpottanut elämää, kun poika lusikoi itse ruokansa reippaasti suuhun. Maitoa juodaan ruokajuomana yhä hyvällä halulla, ja se juodaan nätisti tavallisesta mukista tai lasista, ei siis nokkiksesta.
Sanoja Matias tuntuu imevän oikein tässä vaiheessa toistelee sanoja aina niitä kuullessaan ja oppii uusia myös tarhassa, kun välillä osaa yllättää äidin uudella sanalla, jota ei ole äidin kanssa harjoiteltu. Lauseita ei kuitenkaan vielä tule, vaan yksittäisissä sanoissa ollaan vielä pysytty.
Hauska juttu oli tässä, kun saatiin uusi lumi ja käytiin ulkoilemassa, niin vaikka kuinka olin hokenut Matiakselle kyseisen kummallisen valkoisen massan olevan LUNTA, hoki poika lunta rapatessaan, että LIK-KAA!!! Muutenkin poika on ollut tarkka kotona huomaamaan liat ja hiekat ja niistä myös ilmoittamaan, joten kaipa tuo lumi nyt sitten vain näyttää lialta... ;)
Pulkkamäki on hauska juttu, sitä ollaan käyty kokeilemassa jo moneen kertaan. Onneksemme lähimmässä leikkipuistossa on juuri sopiva pieni pulkkamäki näille pienimmille. Pulkan vauhtiin työntäessäni olen sanonut aina " Yksi - kaksi - kolme!!" . Matias tietty sitten hokee sitä kolmosta innoissaan odottaessaan vauhtiin lähtöä. Alkuun sana vain kuulosti tältä: " Gul-li!" . Onneksi nykyään on vähän harjaantunut ja kiljahtaa jo " Gom-me!"
En käynyt vielä selaamassa vanhoja pinoja, tässähän ei muita kuulumisia vielä oikeastaan ollutkaan, joten joudun kommentoinnin jättämään väliin. Toivottavasti on tullut uusia iloisia tonska-uutisia tällä välillä! Onnea uusille taaperoille ja vanhemmille!
Talvisin terveisin Kissankello ja Matias 1v 7kk
D on TAAS kuumeessa. Edellisestä viikon kestäneestä kuumeesta onkin jo oikein 2,5 viikkoa. NELJÄS kuume syyskuun alun jälkeen. Piti mennä huomenna ottaan rokotuksia ja viikonloppuna mun vanhemmille, mut ei sit näköjään tarviikkaan. Onneks olin ostanut junaliputkin jo valmiiks eli bye bye 30 euroa.. Toivottavasti ei kestäis viikkooa tällä kertaa, kun ens tiistai ois ihan ehdoton viiminen päivä noille rokotuksille.
NapNap: Suu on aika hyvä. Tikit on vielä ens keskiviikkoon, mut ei juuri satu kuin nauraes. Paskempi juttu on vaan se, et on kuulemma aika huonos kunnos koko se ikenen sisällä oleva osa hampaasta ja leikkaus voi olla edes taas myöhemmin.
Jenni ja kuumeinen D (nukkumassa)
[color=teal]Mä lukasin kaikki kuulumiset ja paljon tuli mieleen mitä pitäis kommentoida, mutta... kun en laittanu mihinkään ylös ja oon laiska (+ tuli yht´äkkii joku ihme oksetusolo), niin katotaan minkä verran muistan. =)
Jepsis: Mulla on ennestään igun cuddlebunseja pari ja sit niitä igun omia vaippoja muutama. Oon ollu tyytyväinen! =) Aattelin tilata lisää kunhan rikastun. =)
MM: Mä muuten olin jo viittä vaille tilaamassa kans niitä sherpoja, mut en sit ku ei ollu just sillon oikeen rahaa. Ja niitä Ronjan vaippoja oon kans kattellu.. Toissapäivänä viimeks ukkelille esittelin niitä netistä. =) Eli kunhan tuo rahatilanne kohenee, niin vaippoja senku ropisee postista. :D IHANAA!!!! =)
Jennille tsempit suun kanssa ja isot tsempit ja paranemiset D:lle! Tosi kurjaa kun teidän reissu meni mönkään. :(
Queen: Jaksuja pahoinvoinnin kanssa. Mulla oli kans paaaaaljon pahempi pahoinvointi ku Heidistä ja kesti pidempään, mut onneks se aika menee kuitenkin loppu peleissä aika nopeesti ohi!
Siis joo.. Kuulostaa Liian kiukut samalta ku Heidinkin. Tänäänki oli AIVAN MAHDOTON. *huoh* ja tosiaan... toista samanlaista odotellessa ;)
Osse: Se lääkäri tosiaan sano, että vauvarokko on herpesryhmän viruksen aiheuttama. Se on meissä kaikissa valmiiks olemassa ja lähes poikkeuksetta kaikki ton vauvarokon sairastaa. Se tulee usein/yleensä sillon kun äidistä saamat vasta-aineet on laskenu tarpeeks alas.
Hoitotätikin ties, että se ei tartu, vaikka mä ensin olin ihan että " apua, mitähän se sanoo kun vien laikkusen tytön hoitoon" ... :)
Nii joo ja netissä oli jossain, että vauvarokko puhkee 515 päivää tartunnan saamisen jälkeen. =)
Kiva muuten ku kirjottelit tänne pitkästä aikaa. :D
Karssuli: Ihanalta tosiaan kuulostaa toi teidän mahdollinen uusi koti! Ei muuta ku sinne Riihimäelle vaan! ;)
Amy: Kivalta kuulosti teidän pulkkailu. =) Tekis mieli iteki päästä Heidin kaa pulkkailemaan. Meidän pulkka vaan on varaston perukoilla, eikä täällä oikeen olis luntakaan. =) Noh... Jospa sit muuton jälkeen kokeilis.
Q:n etelän reissu kuulostaa ihanalta! Siis mulle on vasta nyt tullu semmonen OIKEE halu päästä etelään lomalle. Kai se on tää muutto ja muut ku ressaa ja pistää haaveilemaan moisista mahdottomuuksista. =)
Viipero: Kysyit jotain hiivatulehduksesta, mut en muista mitä.. :D Eiku joo! Kysyit että saiko se sen hoitokaverilta.. No siltä se ny vähän vaikuttaa,mutta ei välttämättä. Ei kai sitä koskaan saada tietää. Toivotaan ny vaan, että molemmilta paranis se pois, eikä uusis. Se lääkäri nimittäin sano, että kun se kerran tulee, niin se on herkkä uusimaan niin kauan ku vaippoja joutuu käyttää. =/ Lääkitys menee suun kautta + rasvana pimpsaan. [/color]
[color=hotpink]Mä oon ihan naatti. Heidi veti ihan mehut äitistään, kun kitisi ja kiukutteli vaan! Siis meinas mennä kyllä niiiiiiin monta kertaa hermot, että jee! Ihan mahdotonta sen kanssa nykyään. En sit tiiä minkä verran tää muuttokaaos vaikuttaa, mutta siis hoh hoijaa. Jos neiti haluu sylistä pois ja auttaa lattialle, ni sit pitää saada mega itku- ja raivarikohtaukset. Jos raivoissaan teloo itteensä ni siitä tietty raivaria lisää... Jne. Kaikki pitää saada ottaa ja tehdä ite tai muuten tulee raivari. Haluaa syömistä, mutta ei halua. Jne. Jne. *huoh*
Nii joo.. Me saadaan huomenna avaimet, mutta siellä käy ennen sitä remppamiehet vähän maalaamassa + tapetoimassa, joten tavaroita voi viedä vasta perjantaina jossain vaiheessa. Ja niihän se oli alunperin suunniteltukin. On vaan astetta enempi tää pakkaaminen vaiheessa,kun ei toi neiti oo antanu pakata. Tai jos oon saanu pakattua, ni se on purkanu sitä mukaa. Niin tai keskeyttäny mun pakkaamispuuhia muunmuassa oppimalla kiipeemään Stokke-syöttötuoliin etukautta ihan ite! :O
Viltsusta sen verran, että sen yksiö on alkanu entistä enemmän harjottelee supistumista. Eli siis ne harmittomat supistukset on lisääntyny, kun on joutunu taas riekkumaan joka suuntaan. Onneks niitä toisia supistuksia ei oo kuiteskaan tullu!!!! Uusin mahakuva on tässä:http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil&image_id=71174444 Ei mikään ihmeellinen kylläkään ja mahan koko tuottaa varmasti pettymyksen, kun mun mielestä se ei oo kasvanu oikeestaan yhtään.
No joo.. Taas tämmöstä valitusta. =/ Sori. Tuntuu vaan aika väsyttävältä tää jakso meidän elämässä. Toivottavasti viikonlopun jälkeen helpottaa kun muutto on alta pois. =) IHANAA PÄÄSTÄ UUTEEN KOTIIN!!!
Nyt meen laittaa pyykit kuivausrumpuun ja pesun kautta nukkumaan. Öitä! =)
Burde, heidi 1v2kk ja viltsu 21+3
PS. Nii joo.. On toi Heidi jo ihan terve. Oli se eilen jo hoidossakin. Kiitos vaan kaikille tsemppauksesta! =) <3
Pakko oli nopeesti tulla kirjottaa yks juttu...
Ajoin äsken yksin töistä kotiin ja yht´äkkiä tuli ihmeellinen olo ja alko kauheesti itkettää. Sit aloin miettii, että " hetkonen, mitäs tää ny sit on?!" ja tämmösiä ajatuksia nousi mieleen kun aloin mietiskelee..
Olin tosi ilosella mielellä -> aurinko paistoi, oli ihana pikku pakkanen, liikenne sujui hyvin, kuuntelin musiikkia tavallista kovemmalla, Madonna lauloi: " Nothing else matters, love is all we need..." , ja olin menossa kotiin pakkaamaan kovasti odotettua muuttoa varten. Mietin Viltsua ja sitä että ei mee enää kauaa kun saa sitä hoivailla ja halia. =) Tuli ihan hirmu ONNEKAS olo! Ja siitä sitten ne onnen kyyneleet. =)
Mietin tota Madonnan laulun kertosäettä.. Se on NIIN TOTTA. Millään ei oo merkitystä jos ei ole rakkautta ympärillä. Mun työpaikan asiakkaista monella ei ole ketään joka välittää tai ylipäätänsä olis siinä vieressä kulkemassa.. Taas tuli itselle onnekas olo.. Mulla on ihana perhe ja suku!
Sit tuli mieleen lapsettomuus jutut, joista aamulla Ossen kanssa juttelin hetken. Ja TAAS onnekas olo. Kuinka meitä onkaan " siunattu" kahdella lapsella (tosin toinen vielä masussa mut kuitenki)!?! Ei voi muuta, kun olla kiitollinen ja onnellinen... ja tietty rakastaa ja välittää parhaansa mukaan. Toisaalta tuli tosi surullinen olo ystävien puolesta, jotka painii lapsettomuusjuttujen kanssa. =(
Oli kyllä aikamoinen ajomatka... Jotenki se tunteiden ja ajatusten ryöppy oli niin ihmeellinen. Toisaalta olin toooooosi onnellinen, mutta toisaalta taas ehkä välillä vähän hämmentyny (kun tajus taas että kuinka onnekas oikeesti on ollu) ja surullinen muiden puolesta... Rupes sit ihan melkeen nolottaa, kun eilen rutisin muutto- ym. väsymystä.
No joo.. semmosta tällä kertaa.. Meen pakkaamaan... Täs on jo tuhraantunu tunti ihan hukkaan, kun söin jne... Heh. Tosiaan syöminenhän on ajanhukkaa. ;)
Burde, heidi 1v2kk (hoidossa) ja viltsu 21+4
[color=limegreen]vielä yks juttu...
Mä tilasin tänään Iguja.. Piti tilata sherpoja, mutta kun olin tehny tilauksen, ni huomaisin, että olinki tilannu ihan jotain muuta. :D Heh. Eli tilasin Igun´OMA vaippoja 2.. viltsulle S-kokosen ja Heidille M-koon.
Ja sit vielä tilasin RonjaRoope perusvaipan kokoa M. =)
Burde taas
sun ei kuulu potee mitään huonoja fiiliksiä mun rutinoitten takia! Sulla on ihan tarpeeks stressaava tilanne nyt, muutto, työt, raskaus jne, et mitään ylimääräisten rutinoitten aiheuttamia pahoja oloja ei tartte kantaa! Mä kyllä tästä selviän, mut kiitos kun sain sulle purkaa (tosin saatto olla sulle vähän huono hetki ;D).
-Osse ja kakkapesulla oleva typykkä, tädin mukaan kakkaa on IHAN JOKA PAIKASSA
Ihanaa, kun huomenna on jo perjantai! Meillä on ollut niin meno päällä koko viikon, että ihana vähän levähtää... Tosin lauantaina on miehen kolmekymppiset kavereille, ja sunnuntaina vanhemmille + mummoille, joten se siitä lepäämisestä. Ja ihana kun ens viikolla ei oo kuin kolme työpäivää, kun to on itsepäisyyspäivä ja pe on vapaata! Jes!
Mä kanssa kävin kurkkiin Ankan pukua, ja oli aivan IHANA!
Karssulikin meinaa muuttaa, kiva saada ¿tännepäin¿ vähän liikettä... siis enemmän ¿tuttuja¿ lapsellisia... Ja tuosta laivajutusta, tai kahenkeskisestä ajasta. Me oltiin vähän reilu vuosi sitten ekan kerran erossa Eetusta KOKO yö, ja hyvin meni, (tai niin, pojalla meni, äidillä ei...) ja sen jälkeen ollaan viety Eetu ehkä noin kymmenisen kertaa mummolaan hoitoon yöksi, ja kerran on ollut mun veljellä + hänen vaimollaan (Eetun kummeja). Ja hyvin ovat pärjänneet.
Ja Viiperolle tuosta häämatkasta. Mikä se sellainen on? Me ollaan oltu naimisissa nyt 6,5vuotta eikä olla vielä päästy kuin Tallinnaan ja Tukholmaan...
Toivottavasti teidän pienokaiset (Ida, Aino ja Aleksi) ymmärtäisivät nyt noiden automatkojen tarkoituksen. Siis että parasta mitä voi tehä on nukkuminen.
Amy, eipä tuo haittoo... Oleppa hyvä vaan! (Koskas taas nähtäis?)
Queenin olo ei ota parantuakseen, mutta kyllä sen kestää, kun tietää että massussa voidaan hyvin!
Oih ja voih, tuota Quuta ja auringonvaloa/lämpöä...
Naamakirjasta vielä... Mä en tajuu siitä edelleenkään mitään, mutta nyt löysin sieltä teidätkin, jopa mun taidoilla... Mä en vaan tajuu miten saan itteni sinne sivuille... Mutta pikkuhiljaa kai opin, tai sitten en! Ja sitten kun malttais lukee eteenpäin, niin löytyy vastaus...
Rajulta kuulosti tuo Jennin suuleikkaus. Kuinka suu jakselee?
Burde, sä oot kyllä ihana ihminen! Kun jaksat aatella myös ystäviäsi tuolla tavalla! (((((Halaa))))) Niinkuin oon sulle mesessäkin sanonut, niin oon TOSI onnellinen teidän puolesta! Ja IHANA massu sulla jo on!!!
Sitten vähän meistäkin... Eetulla oli tänään vasukeskustelu, ja ihan samanlaisia mietteitä oli mulla (meillä) kun hoitotädeilläkin, ja hyvin saatiin asioita puhuttua. Päivät on menneet niin hirmuista vauhtia, ettei meinaa perässä pysyä. Tiistaina oltiin Hämeenlinnassa treffeillä, kiitokset Osselle, Tikrulle, Bejbille, Peipposkalle ja Emkalle! Ja tietty teidän ihanille palleroisille! Voitas vaikka nähä vähän useemmin...
Ja sitten tilitän, jos saan... Meillä oli tänään isompi riita miehen kanssa, kun tulin töistä. Mulla taas (tapani mukaan) napsahti päässä, kun kaikki oli taas jäänyt meiltä molemmilta just siihen mihin oli jäänyt, ja sitten sanoin aikas rumasti miehelle ¿ettei välitä, miltä täällä näyttää¿ Ja siitä sitten saatiin sellainen riita, ettei oo ennen ollut... Ja jopa niin pitkälle mentiin, että kysyin ¿oliko tää nyt sitten tässä?¿ Mutta mun onnekseni EI OLE!!! Mies lähtikin sen jälkeen sulkista pelaamaan, joten mä sain rauhassa nuolla haavojani... Ja itkeä! Mutta nyt ollaan siis riidelty ja sovittu, ja kaikki on nyt hyvin! IHANAA!
Mutta joo, eipä nyt mitään muuta. Täytyy vissiin mennä miehen kainaloon vähäksi aikaa, onnellisuuspuuskissa siis täälläkin...
napero ja Eetu 1v9,5kk
Karssulille, Amy tietään paremmin Hirsimäestä, josta jo vastasikin. Me asutaan täällä toisella laidalla. :) Mut muuten on tosiaan kiva kaupunki, kivat leikkipuistot, maauimala ja nyt iso uusi Prisma. :)
Olis kiva saada tuttuja lisää!
Pitää mennä viihdyttää neitiä, on vähän kipeä.. :(
Bejpi ja Eveliina 11kk 2pv
... kun Helmi on päikyillä. Tyttö alkaa jo olla kunnossa. Eilen oli enää vaan hiukan lämpöä ja tänään ei sitäkään. Uskaltauduttiin jopa pihalle vähäksi aikaa, kun ollaan sunnuntaista asti kökitty sisällä.
Joku ihme yskä Helmille sit kuitenkin tuli. Tai olihan se sillä jo ennestään, mut jotenkin nyt paheni. Tuolla parvekkeella se nytkin yskii eikä saa oikein nukuttua. Täytyy huomenna yrittää nukuttaa se sisälle, jospa se auttaisi.
Komee massuhan sulla on, Burde. Mun kaverin laskettu aika on maaliskuun 17. ja hänellä on paljon pienempi. Yksilollisiä yksiöitä!
Saatiin joulukorttikuvat tänään postista. JEE! Ihan kivathan niistä tuli, vaikka niiden ottaminen oli aikamoista säätöä. Helmistä kun ei ollut ollenkaan mukavaa pitää typerää tonttulakkia päässä. Sitten tein vielä Helmin ekasta vuodesta sellaset kuva-albumit molemmille isovanhemmille jouluksi. Ne ei oo vielä tulleet.
Mäkin sitten otin niitä Igun sherpoja testiin. Ronjat on tosi hyviä, meillä on niitä useampia. Mä oon ihastunut niihin tuplaläppiin. Tuunautinkin yhden yövaipaksi ihan omilla valinnoilla. Saa nähdä pelittääkö. Tänään kolahti luukusta yks Ipanat-merkkinen sisävaippa, sitä seuraavaksi testiin. Mä oon siirtynyt melkein pelkkiin sisävaippa + kuori -yhdistelmiin. Ovat mun mielestä varmempia kuin taskut. Pitää varmaan laittaa ainakin osa Fuzzeista myyntiin. Nyt kyllä kuulemma tuli vaippojentilauskielto. Ainoat sivut, joille saan mennä on vauva-lehden sivut ja sähköposti. Muut on NOU, NOU!!!
En nyt muista oliko kommentoitavaa. No, seuraavalla kerralla sitten.
Jepsis ja Helmi 1v1kk
mä olen tänään sairaslomalla, eilen oli jo vähän kuumetta mutta sinnittelin silti töissä. Tänään jäin kotiin, että varmasti paranen ennen reissua.
Laittelin facebookiin vähän kuvia, nyt olis hääpuvustakin kuvia näytilllä=)
Kohta suihkuun ja tyttöä hakemaan...
NapNap + tyttö
Heippa piiiiitkästä pitkästä aikaa. Mulle iski tossa jonkinlainen ¿palstamasennus¿ enkä oikein oo jaksanut käydä edes lukemassa palstaa. No, pieni tauko välillä tekee ehkä ihan hyvää. Oli niin hässäkkää tuossa kun oli toi harjoittelu menossa, mutta se loppui nyt ja samalla loppui koulu tältä vuodelta! Seuraavan kerran koulunpenkkiin istutaan 14.1.!! Tai no on meillä vielä kevään info yhtenä päivänä ;) ja huomenna lähdetään luokan kanssa opintomatkalle - ryyppäämään¿ - siis opintomatkalle ¿ ryyppäämään ¿ Tukholmaan. No, mennään me ihan oikeesti lastensairaalassa siellä käymään¿ eli laivailua tiedossa kahden illan edessä siis, jee jee. On oikein odotettu hengähdystauko. Niin ja sen verran vielä, että mulle luvattiin kesäksi töitä (kuulemma jos maailma ei kaadu) tuolta vastasyntyneiden tarkkailusta!!
Mä en nyt taida oikein osata kommentoidakaan mitään kun en oo pitkään aikaan oikein tosiaan käynyt ees lukemassa. Aksu kasvaa kovaa vauhtia ja on oppinut paljon uusia asioita. Tän hetken ihan suurin suosikki on Fröbelin palikat. Ostin Aksulle palikoiden DVD:n ja nyt sitten täällä pyydetään äidiltä setää koko ajan kotona ollessa ja Aksu jaksaa koko tunnin katsoo sitä!! On muuten ollut pelastus siihen hetkeen kun Aksu tulee hirmunälkäisenä päiväkodista ja ruoka ei oo vielä valmis¿
Uusia sanoja tulee valtavasti. Äidin tän hetken hauskuutus on ¿pimppo¿ =D viime viikonloppuna sitä pohdittiin mitä Aksu mahtaa tarkoittaa kun hokee pimppo pimppo, mutta isi sen sitten hoksas¿ Meillä on karkkirasian kansi Aksun leikeissä jossa on Simpsoneiden kuva ja viime viikonloppuna sitten Sokoksen kuvastosta osoitti Simpsonit ¿DVD:n kuvaa ja sanoi pimppo =D
Mitäköhän vielä¿ mä en muista oonko Aksun 1,5v mittoja edes laittanut eli jos en niin ne oli 80,5cm ja 9,1kg.
Nyt vettä keittämään¿ täällä on kaupungin vesijohtoveteen päässyt käsiteltyä jätevettä joten kaikki juomavesi pitää keittää =/
palstaluopio pikku-milli & Aksu 1v7kk
[color=blue]Sen verran vaan täällä makkarin lattialla äässi pystyssä kirjottelen, että muutettu on! =) Tää uus on ihana ja kodikkaampi, vaikka mutkiakin on ollu matkassa.. mut siis kaikesta on tähän mennessä selvitty ja melkeen jo vanhasta kodistakin eroon päästy. =0) Vielä pitäis käydä siellä pakkanen tyhjentämässä ja sulattamassa, ja sit voi jättää avaimet sinne. =)
Osse: Äläkä säkään huoli... Ei ollu yhtään huono aika/hetki sun jutuille!!! =) Mä vaan niin kovasti toivoisin, että te, MM, Napero ja muut tonskalemaan haluavat sais masut kasvamaan. Mut siis.. eipä se käy ihan noin vaan kaikilta. =/
Ei pysty ny muuta.. Viltsu on hätää kärsimässä kun äippäfarkut puristaa sen yksiöö tässä asennossa.. =S Palaillaan taas.
Burde, nukkuva-heidi ja viltsu 21+6
Helou, ollaan palattu tänne synkkyyteen! Reissu oli tosi ihana ja antoisa, mutta kyllä viimeistään toi kotiinpaluu vei pikkumiehestä mehut. Poika nukkui viime yönä 14 tuntia putkeen! Me nukuttiin itsekin 11 tuntia, huh!
Eilen 2 tuntia kotiutumisen jälkeen päästiin katsomaan mun siskon ihanaa pikkuista poikavauvaa! Oli se vaan niiiiiiin pieni, vaikka vastasyntyneeksi olikin iso vauva, niin silti, voi että...! Siinä se vaan tuhisi ja mutristeli suuta ja nukkui. Pienet hymykuopatkin näkyi muutaman kerran, suloista! Pikku-quu ei toistaiseksi ollut vielä kovin kiinnostunut uudesta serkustaan. Kävi vaan muutaman kerran kurkkimassa ja totesi, että " vauva" . Mutta niillä olikin serkkutytön kanssa niin kova meno päällä, kun ei ollut nähnyt toisiaan viikkoon, että ei ne malttanut vauvaa ihailla. :)
Meillä operaatio " Muutto Isojen Poikien Sänkyyn" lähestyy. Ajateltiin, että jouluaattoiltana vielä laitetaan pinnikseen nukkumaan, kun se on kuitenkin niin jännä päivä muutenkin. Mutta joulupäivän iltana sitten tontut on vienyt pinniksen mukanaan. Saas nähdä millainen hulina siitä syntyy!
Miten muuten, syökö teidän taaperot vielä tuttia? Ja kuinka paljon? Pikku-quu saa tutin unille, mutta se tippuu suusta heti, kun poika on nukahtanut. Silloin harvoin kun herää itkeskelemään yöllä, ei aina tarvitse tuttia rauhoittuakseen. Joskus siitä on kyllä apua. Me ajateltiin, että totutellaan ensin rauhassa uuteen sänkyyn, ja sitten kun se sujuu, luovutaan mahdollisimman pian tutista. Uskon, että tutista luopuminen käy quulla aika helposti, mutta tuo sänkyjuttu voi viedä aikaa ja saada mut lähelle räjähtämispistettä!
En nyt muista juuri mitään teidän kuulumisista, mutta Burden perheelle onnea uuteen kotiin!
-Q- ja -q- 1v4kk
Hirveellä työllä oon yrittänyt vääntää esitelmää miehen kotimaasta tiistaiks. Ihan kohtalasien vaikeeta löytää tietoja verotuksesta tms. kehitysmaassa, eli illalla täytyy värvätä mies lähteeksi :).
D' n kuume kesti onneks (kop kop) vaan ke illan ja to illan. Toivottavasti pysyy nyt kunnossa. Ostin kyllä jo otsakuumemittarinkin, kun menee hermot jatkuvasti kipeenä ollessa aina repiä vaatteita ja vaippaa pois että saa kuumeen mitattua. (Taas yks asia, mitä vannoin raskausaikana turhaks. Siis toi otsa-/korvakuumemittari..)
Miehen kans ollaan shoppailtu online vaatteita miehen siskoille, mulle, D' lle ja D' n serkulle. Ihanaa, kun voi kerranki tilata melkein mitä vaan haluu :). Alkaa vähitellen matkakuumekin nousta, kun konkretisoituu tuo lähteminen!
Q' lta pitikin kysyä, et miten teidän lennot meni? Mitä viihdykettä q' lla oli yms.? On vaikea keksiä, et mitkä lelut ois pieniä, mut viihdyttäviä. D ei oikein piirräkään vielä. Kirjoja oon aikonut ottaa, koska niistä tykkää kovasti.
D sanoo taas uusia sanoja.. Tisshh tai isshh (eli tietysti fish) ja kala.
D teki Idat tänään ulkona. Lunta oli ilmeisesti liikaa (oli satanut paljon yön ja aamun aikana) ja käveleminen oli hankalaa, joten D ei suostunut ottamaan askeltakaan ilman et talutin ja silloinki käveli kovan marinan säestyksellä. Muutenkin ulkona oli ihan tyhmää eikä lumikaan ollut enää nam. (Iltapäivällä siis pulkkaostoksille, et lumi ois kivaa.) Mulla on ollut kova tarkotus kasvattaa D' sta mulle ulkoilu kaveri, kun mies ei oikein arvosta talvea eikä muutenkaan muuta ulkoilua kuin sitä pallon potkimista.. Nyt siis kiireesti suomalaistamaan tota poikaa (ja pulkalla lahjominen kehiin ;) ).
Burde: Onnea uuteen kotiin ja voimia muuton loppumetreille. Sit kun oot saanut kamat paikoilleen niin lepäilet vaan :).
Napero: Meilläkään ei ole ollut häämatkaa. Oiskohan toi Afrikan loma sit vaikka se, kun lähdetään hääpäivää seuraavana päivänä ;)? Viime talvena oltiin Tukholman risteilyllä, mutmuuten ei olla oltu miehen kans missään. Ensin miehellä ei ollut paperit kunnossa ja sit ei ole ollut rahaa.. Ja mäkään en oikeesti tajuu tota Facebookia eikä oo aikaakaan kunnolla tutkia sitä. Keskiviikkona saan tikit pois suusta, mut muuten se on ollut ihan ok. Paljon helpompi juttu kuin etukäteen luulin.
Jepsis: Mun mielestä taskuvaipat ei ollut enää kävelevällä lapsella kovin hyviä. Kaikki imut meni aina jotenkin ryttyyn jalkojen välissä sen olosesti, et ei voinut tuntua kivalle :(.
NapNApilla oli kivoja hääkuvia. Oli hauska nähdä se sun blonditukka, kun oli niin hankala kuvitella. Ja tosi persoonallinen hääpuku, sopi hyvin sulle.
Millille hyvää lomaa ja opintoreissua! Kiva, et sait töitäkin kesälle!
Q: D söis tuttia koko ajan. Yöllä itkee tuttia vähintään 3 kertaa, aargh! Päivälläkin hokee vähän väliä tutti tutti ja hakee tutin kaapista. Mä olin joskus suunnitellut tutin hävitystä nyt joulun aikaan, mut ei onnistu. Jos ens kesänä sit viimeistään.. En hirveesti ton kans oo hätäillyt, tutti ja riepu on D' lle niin tärkeet. Leikkies yms. en anna pitää tuttia, mut sylissä pötkötellesä ja rattaissa (jos ei muuten viihdy eli lähinnä kaupassa, bussissa, junassa). Matkalle oonkin ostanut mega-arsenaalin tutteja, et eivät huku ja lopu kesken.. Nukutustaisteluissa muista, kun hermot meinaa mennä, et ennemmin tai myöhemmin sen ipanan on nukahdettava ;).
Jenni ja D 1v 5kk
P.S Nyt takkutukka D sai vihdoin vaaleanpunasta Niiskuneiti takkusuihketta :D.
Jaa-has - taisi sitten oksennustauti löytää meille. =S Perjantaina kun hain Emmiä hoidosta, sanoivat, että siellä on vatsatautia liikkeellä. Mies kävi Emmin kanssa Hämeenlinnassa iltasella tänään ja Emmi oli oksentanut autoon. Iltapala ei maistunut, joten annoin velliä. Kun saatiin likka ihan väsyneenä sänkyyn, hiljeni ihan laakista, mutta sitten jonkin ajan päästä parahti. Onneksi tajusin mennä katsomaan, sillä siellähän se itki puklulammikon vieressä. No saatiin petivaatteet vaihdettua, tyttö pestyä ja puettua uudelleen sänkyyn, niin ei taas kulunut varttia kun jo tuli uudet oksut.Pesukone jyllää jo toista konetta kun ekaks meni toppahaalrit ym. autossa ja nyt sitten täkki ja pari yökkäriä ja muutamat unirätit jne. Voi kun päästäis näin helpolla, että jäis tähän. Mutta jotenkin epäilen... Ja koskahan tauti sitten iskee itseen. Uh! =S
Muutenkin on ollut vilkas viikonloppu: perjantai-iltana ringettematsi, lauantaina koulupäivä ja illalla mammakavereiden kanssa pikkujoulut (ja niistä on toivuttu tää päivä). Huomenna tarttis jaksaa töihin taas. Onneks miehellä on lomaviikko, niin Emmi saa jäädä kotiin aamulla. Miehen vanhemmat tulee tiistaina meille ja ovat keskiviikkoon.
Äh, en mä jaksa enempää. Sorry! Jatkan joskus...
-Amy ja Emmi, joka kerkis taas oksentamaan =(
Amy, kiitos kun vastailit. En pysy pöksyissäni kun olen niin innoissani siitä asunnosta, mies samaten kovasti jo suunnittelee muuttoa vaikka on paljon mietittävää ennen kuin voidaan tehdä ratkaisua suuntaan tai toiseen. Mies kulkisi Riihimäeltä Helsinkiin töihin, mutta mun pitäisi löytää joku työpaikka lähempää, kahdesta autosta tulee liikaa kuluja ja aikaakin pitkät työmatkat vie. Ja sitten tietysti Ainon päivähoitokuviot mietityttää. Muistelinkin, että Riihimäellä on päivähoidossa ruuhkaa, ja toisaalta Aino on vasta aloittanut ihanassa päiväkodissa, tuntuisi ikävältä siirtää tyttö taas uuteen paikkaan. Mutta mietitään, mietitään¿ =)
Open Ainolla on ihanan pitkiä päikkäreitä, vau!
Q:n reissu kuulostaa niin kivalta! Mäkin kyselin jo palkatonta lomaviikkoa ensi vuoden puolelle, jos tekisi pienen reissun jonnekin. Mutta saattaapi jäädä, jos nämä muuttokuviot edistyy.
Jennillä piisaa kiirettä! Mutta ihanaa että lomamatka on jo ihan kohta käsillä. :)
Taidanpa tästä mennä syömään lounasta kun on hiljainen hetki. Mukavaa päivänjatkoa!
Karssuli ja Aino päiväunilla