Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu tulee!

Vierailija
06.11.2008 |

Moneen vuoteen ei ole ollut minkäänlaista joulufiilistä,lähinnä on vaan ärsyttänyt lisääntyvät työkiireet ja kauppojen jolukrääsät heti lokakuun alussa.. Mutta tänä vuonna jo kuukausi sitten aloin ostelemaan lahjoja ja suunnittelemaan esikoisemme ensimmäistä joulua. Kaikki joulut, mitä mieheni kanssa olemme viettäneet ovat olleet hiukan hajanaisia, mies ollut sukulaistensa kanssa ja minä omieni, mutta tänä vuonna aloitamme omat perinteemme; teemme jouluruoan kotona, koristelemme ja vietämme mahdollisimman paljon aikaa keskenämme kotona. Sukulaisille menemme aattona käymään.

Onko lapsien syntyminen muuttanut muiden joulunviettoa? Onko lasten isovanhemmat loukkaantuneet jos joulua on tahdottu viettää rauhassa kotona oman perheen kesken? Toivon, ettei esim. mieheni vanhemmat loukkaannu kun emme vietä koko joulua heidän luonaan, koska he toivoisivat niin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelut ja valojen laittoa ei aloiteta ennen joulukuuta, mutta sitten.. Ah ihanaa jouluverhoa, pöytäliinaa tuikkuja.

Turhan aikaisin alkaa kyllä kaupoissa se krääsän tuputtaminen.

Olen yh ja vietetään jouluatto ihan kolmistaan muksujen kanssa. Pyhinä käydään sitten mummolat läpi.

Vierailija
2/3 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vain "perinteisiin" kuuluu viina, tappelu, pyssy,puukko. venäläistä rulettia. Jännittävää

Nyt lähdetään miehen kanssa thaimaaseen pois kaikkea tuota, vaikka "oikea joulu" on meille lunta, sauna,vihta,kuusi, mutta ei sitä halua hengestään päästä

ja pahoin pelkään ettei olla ainoita joilla näin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisen lapsen jälkeen minä päätin ettemme lähde kotoa minnekään. Jos joku haluaa meitä nähdä tulevat meille koska kyseessä ei ole kuin minun äitini tai mieheni isä uuden puolisonsa kanssa. Syy tuohon päätökseen 6v sitten oli että olisi pitänyt ajella pitkin poikin eri paikkoihin vain muutaman tunnin takia kun yöpymis mahdollisuutta ei ollut. Ja kotona on niin paljon helpompi olla pienten lasten kanssa. Nyt toki lapset ovat kasvaneet (8v, 6v, pian 5v ja la marrraskuussa) jolloin matkustaminen taas onnistuisi paremmin mutta olemme niin tottuneet viettämään joulumme omilla traditioilla etten varmaan enää osaisi olla muualla.

Ja kyllä olen Jouluihminen isolla J:llä. Rakastan joululauluja, koristeita, lahjojen miettimistä/hankintaa. Käytän alennusmyynnit hyväkseni lahjoja hankkiessani ja ostan niitä pitkin vuotta jos sopiva sattuu kohdalle. Näin ei tule paniikkia kuukautta ennen h-hetkeä. Joululaatikot valmistan itse pikku hiljaa syksyn aikana.

Ymmärrän ap:n huolen appivanhempien loukkaantumisesta mutta nyt teillä on oma lapsi jonka kanssa haluaa valmistautua joulun tunnelmaan.

Hyvää joulun odotusta!!