Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*PIKKU-ENSKAT *marraskuun viimeisellä viikolla(48)

26.11.2007 |

Tässäpä uusi pino marraskuun loppuun/joulukuun alkuun. Tämän viikon sunnuntaina onkin jo ensimmäinen adventti =)

Viime viikon jutut täällä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11763181&p=2&tmo…

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Tipulle tsempeistä! Tsemppihaleja sinnekin yksinäisyyden keskelle!! Onneksi sulla kuulostaa kuitenkin tota sosiaalista tukiverkostoa olevan ympärilläsi ettet ole ihan yksin. Vaikka kaverit joskus peruu tulonsa niin silti kavereita kuitenkin on! Toivottavasti alakuloinen mieli ei kestä kauaa..

Buuffalle kiitokset taas vinkeistä, täytyy kokeilla joskus tota vaunuissa sisällä nukuttamista. Ehkäpä jo tänään iltapäivällä. Olen kuullut myös vauvan harhauttamisesta. Että alkaa pukemaan pipoa ja pukua mut ei sitten viekään ulos. Kai sitä on kaikkia konsteja kokeiltava että pikkuinen saa tarvittavat unensa. Pakkasta on taas -7 mut aioin kyllä aamupäivän unet nukuttaa ulkona. Meillä on myös harso vaunun suuaukon suojana mut eilen oli ainakin niin kylmä ettei se tainnut paljoa suojata. Neuvolan täti sanoi että vauva hengityksellään pitää sisäilman lämpimänä kunhan suuaukko on suojattu.Eilen ilma vaunujen sisällä harsosta huolimatta oli kylmä joten virittelin fleecepeiton vaunujen päälle =) Hauska näky mutta kyllä lämpesi sisäilma vaunuissa.

Tää mamma lähtee tänään kaupungille pikkujouluihin. Jänskättää vähä miten iskö saa vauvan nukkumaan kun se aina aikaisemmin on ollut tissillä ja nukahtanut joko siihen tai joskus omaan sänkyynsä. Eiköhän ne hyvin pärjää, eikä mun ole tarkoitus edes olla myöhään. Pullosta poika hyvin juo niin se ei ole ongelma.

Ja kun täällä kaikki muutkin jutskailee lapsistaan oikeilla nimillä niin enköhän minäkin. Eli Onni on oikeelta nimeltään Eetu. Monesti olen miehelle alkanut puhumaan Onnista ja toisaalta täällä taas monesti oon kirjoittanut Eetu. No nyt siis pelkkä Eetu =)

Nyt kuuluu itku sängystä, täytyy avata tissibaari.

hermione ja Eetu huomenna 10viikkoa

Vierailija
22/27 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille tasapuolisesti.

Lukemassa olen käynyt säännöllisesti, mutta kun ei muka ehdi kommentoimaan... Anni täyttää tänään 6 kk ja siirtyminen isojen puolelle olisi edessä... Kuukauden päivät Anni on nyt maistellut kiinteitä vaihtelevalla menestyksellä, eli tissi on vielä pääravintona ja kiinteitä lähinnä maistellaan (ja pyklätään ulos suusta). Viikko sitten Anni joi ensimmäistä kertaa elämässään tuttipullosta velliä (tuttipulloa on kyllä ahkerasti tarjottu, mutta kun ei tyttö ole huolinut sitä). Vauvauinnissa käydään ja Anni tykkää uimisesta. Tänään pitäisi uimaan tulla kuvaajan paikalle, joten saadaan virallinen " 6 kk sukelluskuva" ;).

Nyt neiti hermostuu joten täytyy joutua tissittämään

Fay ja Anni 6 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tullu eilen kirjotteleen vaikka oli tarkotus... iski sitten eilen sellanen vitutus päälle että ei mitään rajaa. Kiitos siitä appiukon. Mieskin oli pikkujouluissa joten siitäkään ei ollu tukee. No ei siitä sen enempää kun näköjään ärsytys alkaa nytkin hiipiin takas. Kaikkien pitää vaan olla aina arvostelemassa toisten lastenhoitoo.

Tipu: Tsempitykset alakulon kanssa. Onko Siennan nukkumaan meno huudot helpottaneet? Meillä on kanssa samaa ilmennyt muutamana päivänä ilta ja yö unille mentäessä. Mikään ei oo hyvin ja tissikään ei kelpaa. Toistaiseks on äidillä hermo pitäny, mutta aika rankaa se on varsinkin jos mies ei satu oleen kotona eikä saa ite pitää yhtään taukoo.

Fay: Onnea Annille 6kk saavuttamisesta, kivä kun tulit laittaan kuulumisia.

Hermione: Vai että Onni onkin sitten Eetu ;) Hyvä nimi. Mikäs toinen nimi on jos saa udella? Mitenkäs pikkujoulut suju ja miten iskä pärjäs?

Maanantaina meillä onkin sitten se rokotus. Pitäkäähän peukkuja ettei kuumetta tulisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

T: Buuffa ja Neea

Vierailija
24/27 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan tässä alkuviikosta tulla kirjoittelemaan enemmän. Nyt sanon ainoastaan että hampaita tulee oletettavasti.. :( voi sitä itkun ja parun määrää yöllä...

Vierailija
25/27 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen viikonloppu täällä, taitaa kaikki enskat olla jouluostoksia tekemässä.

Buuffa, Eetun toinen nimi on Olavi. Tuli perintönä miehen suvulta.

Joko pahin vitutus on mennyt ohi?

Tsemppiä huomiseen rokotukseen!!

Emkalle jaksamisia Karin hampaiden tulon kanssa!!

Faylle vielä vilkutukset kun siirryt isoihin enskoihin =)Onnittelut puolivuotiaalle Annille!

hermione ja Eetu 10vko+

Vierailija
26/27 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin äsken lyhyellä kävelyllä, vähän oli rankkaa kun aurattu oli vielä vähän huonosti noita jalkakäytäviä. Mutta oli ihanaa kun on noin valkoista, ja joka puolella oli lapsia ihan innoissaan rakentelemassa erilaisia ukkoja ja muita lumijuttuja!

Muuten täällä vähän väsyneissä merkeissä, tuli eilen mentyä itse vähän myöhään nukkumaan. Jaksoin eilen valvoa, kun toissayönä poika nukkui viiden ja puolen tunnin pätkän klo 21-2.30! Sain siis itse oikein kunnon unet, ja nyt se eilinen pirteys sitten kostautui kun tosiaan valvoin itse illalla turhan myöhään. Oli kuitenkin tosi kiva istuskella miehen kanssa illalla rauhassa vähän pidempään, joten oli tämän päivän väsymyksen arvoista.

Jännä kyllä, miten omaa elämää määrittelee se miten vauva nukkuu ja valvoo. Öihin on aina yhtä jännä lähteä, kun tuossa muutama päivä sitten kokeiltiin sitäkin että seurustellaan keskellä yötä tuntitolkulla. Tai siis minä yritin teeskennellä nukkuvaa mutta kun vieressä tuhinan säestyksellä huitoo kädet ja jalat ja koko pieni mies, niin vaikeahan siinä on sitten itse saada unen päästä kiinni. Ja kyllä se vaan taitaa olla niin, että jos ei noin pieni vauva nuku, niin ei se sitten nuku. Tai toisinpäin: jos sitä nukuttaa, niin sitten se nukkuu.

Emkalle tsemppiä unettomiin öihin! Onneksi kuitenkin kitinöihin on selvä syy, ja ne ovat siis ohimeneviä!

Rintariidoista kirjoitin viimeksi, kiitos kannustuksesta. Oon nyt oppinut pärjäämään niiden kanssa: kun alkaa suu vääntyä niin nostan kaverin hetkeksi olkapäälle rauhoittumaan ja röyhtäisemään, ja sitten laitan uudelleen syömään. Tätä joutuu tekemään useaan kertaan välillä, mutta auttaa.

Hermionen Eetulla onkin kiva nimi! Meillä on ristiäiset parin viikon päästä. Eka ja kolmas nimi on aika varmasti tiedossa, mutta se tuleeko toista nimeä on vielä mietinnässä. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa miettiä tarjoiluita ynnämuita. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! Tarjotaan ihan kahvit, jotain pientä suolaista ja sitten jotain makeaa. Miten sun pikkujoulut muuten meni? Itse aion ensi perjantaina repäistä ja jättää pojan miehen hoitoon useammaksi tunniksi kun näen työkavereita. Eilen testattiin vieläkö Nanni maistuu (viimeksi syönyt sitä laitoksella) ja hyvin näkyi uppoavan. Yritän kyllä pumppailla vähän pakkaseenkin, mutta ei olla sitten sen varassa jos kova nälkä yllättää!

Jaksamista Tipulle! Jos en ole vielä kirjoitanut, niin hattua kyllä nostan sulle kun jaksat yksin pyörittää arkea pienen vauvan kanssa kun mies on maailmalla. Onneksi tosiaan sulla on ympärillä muita läheisiä, jotka auttavat ja tukevat.

Jaahas, kello pärähti joten ruoka taitaa olla valmista. Mukavaa ensimmäistä adventtia kaikille tasapuolisesti!

Bianco ja bee 5 vkoa 5 päivää

Vierailija
27/27 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas yksi viikko voitettu kanta! Enää reilu viikko niin mies tulee kotiin¿

Buuffa: kyllä meillä yleensä vieläkin mennään itkun säestyksellä nukkumaan. Ainoa poikkeus on oikeastaan rinnalle nukahtaminen. Uusin keksintö on se, että kun lasken tytön sänkyyn, se alkaa heiluttaa päätään puolelta toiselle tosi raivokkaasti, ihan unessa kyllä. Siihen säätämiseen se sitten yleensä herää. Aika monta kertaa saan nostaa sen ylös ja rauhoittaa sylissä ennen kuin yritän uudelleen laskea sänkyyn. Sulla oli jotain harmia appiukon kanssa, toivottavasti pahin ketutus on laantunut.

Hermione: Eetu on kiva nimi! Jos joskus täällä kirjoittelen Onnista niin suo anteeksi, olen meinannut Buuffan Neeaakin kutsua monesti Nuuroksi¿

Emkan Karille tulee hampuja. Jaksuja niihin itkuihin, onneksi on tosiaan selkeä syy ettei tarvitse itkuisuutta ihmetellä.

Bianco: kiitos tsempityksestä, ihan hyvin täällä jaksellaan. Onneksi kaverit jaksaa käydä kylässä, eilenkin yksi kaveri piipahti kahville ennen kuin lähti treffeille (totesin, etten itse varmaan enää osaisi treffailla, siitä on niin sata vuotta aikaa). Ihan totta mitä sanoit, oma unirytmi määräytyy kyllä aika lailla vauvan unien mukaan.

Sienna on nyt kahtena yönä peräkkäin herännyt kaksi kertaa yössä syömään, mikä vähän harmittaa. Pisin nukuttu pätkä on kai 4h. Viime yönä se sitten heräsi vielä puoli tuntia aamuyön syötöltä nukahtamisen jälkeen ihan vaan seurustelemaan¿ Sain sen aamu seiskalta nukkumaan ja onneksi nukkui kymppiin asti. Itse vaan nukuin taas tosi huonosti, mulla nukahtaminen kestää ihan luvattoman kauan. Menee kallisarvoista uniaikaa hukkaan kun vaan pyörin sängyssä.

Nyt kuuluu puuhiksesta kiukkuista käninää, täytynee mennä viihdyttämään tyttöä.

Tipu & Sienna 2,5kk