Miten saan 8 kk:n ikäisen nukahtaan omaan sänkyyn?
Nukahtaa vain vaunuihin hyssyttämällä ja nyt haluan lopun tästä. En jaksa enää tätä vatkaamista. 2 kertaa olen yrittänyt sänkyyn ja kummallakin kerraolla huusi tunnin. Itse istuin vierellä ja pidin kiinni, laulelin, silittelin yms, ei onnistunut!
Nyt neuvoja kehiin!
Kommentit (13)
Noh tästä ei nyt hirveästi ole apua :)
Minäkin tajusin tämän asian vasta kolmannen lapsen kohdalla.
Oli tosi hoidettava ja itkuinen pikkuvauvana niin sitä silloin sortui tuohon hyssyttämiseen, vaikka kuinka ensin yritin, ettei hyssytetä. Sitten ei enää ollut vaihtoehtoja ja tässä sitä ollaan
Huusi kahtena iltana peräkkäin petissä 1.45 tuntia ennen kuin nukahti ja yöllä piti muutamaan kertaan silitellä. Kolmatena yönä huusi enää puol tuntia ja sit se alko sujua. Onnea matkaan.
Sais vaan itsekin voimia aloittaa tuo unikoulu. Mä luulen, ettei minusta ole siihen. Tai pakkohan minusta on olla, mutta tuntuu, etten jaksa edes ajatella kun muutenkin saan kukkua öisin ihan tarpeeksi.
ap
nopeasti että vaikka tänä yönä suostuu jo meneen pötkölleen omaan sänkyyn! Tsemppiä :)
Meillä soi aina jotkut laulut kun lapset alkaa nukkumaan, joten sitä en voi käyttää enää uutena juttuna
ap
Ja meidän tyttö, vähän vajaa 7 kk, ei KOSKAAN nukahda ilman tissiä, paitsi auton istuimeen ja kärryihin. Ei yöunille, päiväunille, millekkään. Ollaan nyt sitten ajauduttu siihen, että tyttö nukkuu vieressä. Lienee turha sanoa, että tuttia tai tuttipulloa ei ole koskaan huolinut... Nyt tuntuu, että tuo tissirumba on vain lisääntynyt entisestään, liekö eroahdistusta vai mitä.
vain äidin viereen. en viitsi lasta huudattaa jätttämällä yksin omaan sänkyyn. Ehkä ei enää 20-vuotiaana halua nukahtaa äidin viereen...:)
nukkuu toki onneksi (ehkä) autoon, muttei sinnekkään aina. Pitää ettiä yleensä alkumatkoille soratie jos haluaa että nukahtaa. Mitä enemmän tärryyttää, sitä varmemmin nukahtaa
ap
Meilläkin muksu nukahti vain syliin hyssyttelyn ja kanniskelun tuloksena. Päikkäreille nukkui vaunuihin. Alettiin sitten opetella nukahtamista omaan sänkyyn. Aloitettiin harjoittelu päikkäriaikaan. Välillä nostettiin syliin, jos itki hillittömästi ja halattiin, kun lapsi rauhoittui laitettiin takaisin sänkyynsä. Nukuttaja oli itsekin siinä veiressä muka nukkuvinaan. Alkuun itki ja melskasi aikansa, muutama päivä ja poika nukahti itekseen.
Kyllä se onnistuu, kun päätäväisesti toimitte ja luotte omanlaisenne rytmin nukahtamisaikoihin.
meillä siis pinnasänky samassa huoneessa, kuin vanhempien sänky. Tarkoitin, että nukuttaja " nukkui" viereisellä sängyllä.
hyvin on nukkunut ja pian meinataan kokeilla omaa huonetta vaikka kamalalta tuntuu jo pelkkä ajatuskin...
on varmaan raskasta mutta kuule kyllä se menee ohi kun sinnikkäästi vaan välillä yrität! vauva tykkää siitä hytkytyksestä ja on jääny siihen koukkuun...