Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hieronnasta ym. hoidoista raskausaikana?

26.11.2007 |

Heips!

Sain mieheltäni ihanan lahjan syntymäpäivänäni: lahjakortin day spa' han:

" Na plai, ¿ kasvot ja yrtti¿ -puolivartalohoito: Hieronnassa käytetään yrttinyyttejä sekä ruusupuu- ja appelsiini-luonnonöljyjä viemään sinut hetkeksi pois kiireistä. Hoito sisältää selän, niska- hartiaseudun, kasvojen ja päänahan hieronnann. Kesto: 1 tunti" .

=D

Viikkoja minulla on nyt 18+3 ja jos viikonloppuna menen hoitoon on viikkoja 19+. Ajattelin käyttää lahjakortin pian pois, kun vielä pystyy jotenkin vatsallaan olemaan.

Kysymys kuuluu... Mites noiden öljyjen ym. kanssa? Jostain olen joskus lukenut, että kaikkia hoitoja ei suositella raskaanaolevalle.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse kävin ihan vain perinteisessä kasvohoidossa ja viikkoja oli kasassa vasta 8. Ilmoitin kuitenkin ihoterapeutilleni olevani raskaana ja hän tokaisi, että hyvä että kerroin, kun hän hoitaa ihoani sitten toisilla tuotteilla. Eli joitakin tuotteita, varsinkaan kuona-aineita poistavia ei silloin voi käyttää.

Tuolla Day Spassa kertovat kyllä varmasti jos raskaudena aikana ei pysty tiettyjä tuotteita käyttämään ja käyttävät sitten jotain muuta!

Mukavaa hemmotteluhetkeä sinulle!

Vierailija
2/8 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mä sain aikoinani kanssa lahjakortin sellaiseen lämmin-yrttinyyttiöljy hierontaan (muistaakseni oli tuollainen). Sain aikaiseksi varata hieronnan vasta kuin tiesin jo olevani raskaana. Samalla kun hierontaan varasin aikaa, kysyin että ei kai ole mitään haittaa vaikka raskaana on ja täti sieltä vastas että ei. Mutta sitten kun pääsin hoitolaan ja olin siinä hierontaa menossa ja sanoin tosissani olevani raskaana (Muistaakseni viikkoja n. 16), hoidon tekevä ihminen lähti vielä varmistaan asiaa voiko tehdä vai ei. Sitten todettiin etten saa sitä hierontaa minkä olin tilannut. On kuulemma niin voimakkaasti aromatisoitu ja sen vaikutuksesta raskaana ei tiedetä, joten sitä ei lähetty antamaan. Sain kyllä toisenlaisen hieronnan, missä käytettiin sellasia aineita minkä tiedettiin olevan " turvallisia" . Tietenkin olin pettynyt kun en saanut sitä mitä tilasin ja vaikka aikaa varatessa sanoinkin mikä tilanne on, mutta olin kuitenkin tyytyväinen siihenkin minkä sain.

Siispä kannattaa varmistaa, että raskaudesta ei ole mitään haittaa jo etukäteen ja mielellään sellaisilta henkilöiltä jotka asiasta tietää. Tässä mun tapauksessa palautetta sai se henkilö joka oli aikani varannut, että tulevaisuudessa tietää ottaa ongelmatilanteessa yhteyttä hoitolan henkilökuntaan.

Nautinnollisia hetkiä :)

-Sara-Maria-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä sanoa mutta itse hierojana voin tuosta hieronnasta mainita vaikka sulla viikkoja onkin tarpeeksi. Eli ensimmäisten kolmen kuukauden aikana ei saa hierottaa alaselkää, keskenmenon riskin vuoksi, voi lisätä riskiä. Sen jälkeen voi käydä hieronnassa ja jollei voi olla mahallaan, hieronnan pystyy tekemään myös asiakkaan ollessa kyljellään tai istuallaan :) Joten nautinnollista spa-hetkeä sinulle :)

Vierailija
4/8 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mainita kuitenkin vielä aikaa varatessa sekä sinne mentäessä tuo raskaus.

Itselle kävi huonosti intialaisessa päähieronnassa viime raskaudessa, tuli aivan järkyttävä pahoinvointi siitä hieronnasta ja hyvä kun henkeä sain kun ahdisti niin paljon. Pakko oli lopettaa kesken.

Vierailija
5/8 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin hoitolaan samantein ja kertoivat, että tuota hoitoa ei tehdä raskaanaoleville. Nuo aineet eivät sovi. MUTTA sain toisenlaisen hieronnan tilalle. =)

Miehelle ei ollut tullut mieleenkään kysyä asiasta, mutta en ihmettele. =)

Nyt vain odottelen päästäkseni rentoutumaan 22.12., juuri sopivasti joululoman alkuun! =D

Passionate 18+4

Vierailija
6/8 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä keskustelusta mieleen, että jos hieronnoissakin vältetään tuoksuöljyjen käyttöä raskausaikana, niin onkohan löylyveteen sekoitettavien saunatuoksujen käyttökään ihan turvallista...?! Itse käytän niitä aina kun käyn saunassa (minttua, eukalyptusta tai metsän tuoksua), kun ne on niin ihanan rentouttavia. Mutta pitäisikö nyt lopettaa? Pakkauksessa ei mainittu mitään raskauteen liittyvää eikä varoitusteksteissä muutenkaan mitenkään rajoitettu käyttäjiä (puhuttiin vain aineen joutumisesta iholle tai silmiin). Onko jollain tietoa tai kokemusta?

Vierailija
7/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmuuden vuoksi, mutta en tiedä onko siinä suuri ero. Kotona on pieni opas " Aromaterapia ja eteeriset öljyt" jossa kerrotaan öljyjen erilaisesta käytöstä, myös tuoksulamppu jne. Lopussa mainitaan raskauden aikana sopivat (" Raskaana oleville käytetään vain valikoituja eteerisiä öljyjä" ):

1-4 kk: mandariini, neroli, geranium

5-9 kk: edellisten lisäksi frankinsensi, appelsiini, sitruuna ja santelipuu.

Tässä suosituksessa ei siis ole eritelty iholle/lamppuun/muuhun tarkoitukseen käyttöä, vaan yleisesti sanottu, mitkä sopii raskausaikana.

Vierailija
8/8 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että itse öljypurkissa (joka minulla on) sanotaan taas, että ei sovi raskausaikana...