* * * Kohti Adventtia SYYS-04 * * *
Huomenta... Viikon työt taas alkamassa. Kohti joulukuuta mennään ja pienet innokkaat joulukalenterin avaajat lienevät jo täpinöissään...
Kommentit (48)
Laittakaahan huomenna kuulumisia, jos ette enää jaksa!
T@hti
Tosin hiljaista sellaista...(ei saisi sanoa ääneen)
Perjantaina olin pikkujouluissa minäkin, ihan kohtalaisesti viihdyin. Eilen ja tänään sit töissä.
Pojat oli ensin yön mun veljen luona ja nyt ovat sitten isällään. Tuntuu hassulta olla 2 yötä erossa, mutta tiedän että ovat hyvissä käsissä.
Viime yönä en taas nukkunutkaan. Ensin meni myöhäiseksi kun menin iltavuorosta vielä käymään siskon luona. Nukkumaan menin joskus puolita öin ja heräsin sit kieppumaan ennen viittä. Olo on se mukainen paljon huonompi kun eilen aamulla pikkujoulujen jälkeen. Nukuin yksin kotona se selittänee tilanteen. On aika kauheeta kun en kotona osaa nukkua, vanhempieni luona vaan (menin sinne pikkujouluista).
Omanapainen selostukseni päättyy... kirjoitelkaahan luettavaa jos täällä on kovin hiljaista :)
Mari
Nukkua tursotin kuin pieni possu viime yönä, 10 tuntia! Etten sanoisi kerrassaan upeaa! Sori, jos tämä hehkutus tuntuu kohtuuttomalta varsinkin monen sellaisen mielestä, joka on taas huonosti nukkunut... Tiedän täsmälleen, miltä valvominen tuntuu!
Olin eilen megasuperpitkän päivän töissä (7.00-21.30). Eipä ihme että uni maistuu. Pienet ovat mummolassa ja siellä on mennyt hyvin. Eilen nämä minun kaupunkilaislapsoset olivat käyneet minun enoni tilalla maalla katsomassa navettaa ja lehmiä :) Jotenkin hassulta tuntuu, kun sellainen oli minun lapsuudessani melkein jokaviikkoista hupia, kun serkkujen kanssa pyörittiin. Jokaisen kotona oli melkein silloin lehmiä. Niin ne ajat muuttuu.
Töihin pitäisi taasen puolilta päivin suunnistaa. Isovanhemmat tuovat katraan illalla kotiin ja jäävät vielä huomiseksi katsomaan lapsia tänne. Melkoinen rumba... Mies on siis työkomennuksella jossain tuolla pohjoisessa, Rovaniemen kupeessa? Heh, saa vain sanoa, että siellä jossain... niinkuin sota-aikaan.
Ihanan lumista ulkona ja pikku pakkanen, ihan kuin joulua pukkaisi jo pikku hiljaa...?
Ostin muuten perjantaina ensimmäiset joululahjat pukinkonttiin. Hei muuten, vinkkejä 5 vuotiaalle pojalle joululahjaksi? Mikä on oikein pop? Meillä on kaksi 5 vuotiasta kummipoikaa, joilla on jo kaikkea. Mitä siis lahjaksi?
Päläpälä, puheripulia pukkaa. mutta pitänee mennä, jotta kerkiää vielä ihmisen näköisenä töihin... ;) Siinäpä haastetta tälle aamulle!
Voikaa hyvin! Ja pitäkää huolta toisistanne!
Mimmu, tällä kertaa ilman lapsia... ;)
Taitaa se olla. Nolottaa myöntää, etten ihan ole perillä näistä asioista. No kyllä mä oikeastaan nämä adventit handlaan. Tänään olis tarkoitus laittaa jouluvalot. Viikkoa etuajassa mun normaaliin rytmiin verrattuna. Eli todistettavasti osaan poiketa myös näistä mun perinteistä, joita myös pakkomielteeksi vois kutsua:)
Eilen laitoin porukoille joulutähden ja toisen jouluvalosydemin ikkunaan. Onni ja serkkunsa olivat olleet molemmat siis yötä mummulassa pe-la. Me miehen kanssa oltiin pikkujouluissa. Ekaa kertaa aikoihin osasin juhlia sopivasti, eli ei tarvinnut eilen voida pahoin. Väsytti kylläkin.
Joko sitä uskaltaa elätellä toiveita valkeasta joulusta? Täällä ainakin on kovin talvista ollut, lunta on sadellut mutta ei sitä vielä paljon ole. Kuitenkin niin, että puissakin oli lunta vielä joku päivä sitten. Nyt tuulee,niin ne on puhdistuneet. Kovin tuntuu silti kauan kestävän, että tottuu pakkasiin vaikka on ollut vasta n. -10 asteen kelejä.
Pian pitää minunkin lähteä töihin. Semmonen muutaman tunnin juttu vaan. Suostuin mielelläni kun kysyivät. Saa tunteja pankkiin ja muutaman lisäeuron rahaa.
Pilelle onnittelut kylppärirempan valmistumisesta!
Hurjia työpäiviä mimmu tehnyt! Hyvä, että sait nukkua!
Nyt pitää mennä.
T-P
Yöllä satoi lunta ja nyt sitten tuleekin jo vettä..Helsingin talvi.. No ehdittiin lasten kanssa takapihalle tekemään lumiukko ja Minikin tykitti lumessa aika sinnikkäästi- Nekku saman ikäisenä kirkui ja hermostui heti. Eilen oli tosi kiva ilta, kun saatiin Jatu perheineen kylään! :) Nekku leikki innoissaan Typyn kanssa! Parin tunnin päästä tulee opiskelukaverit pikkujouluihin ja mässäys jatkuu... Mini jo nukahti partsille ja Nea toivon mukaan on myös pian unessa. Mies lähtee huomenna töihin pitkän sairasloman jälkeen. Kauhulla mietin, et miten jaksan taas arkea yksin väsyneenä lasten kanssa..
Mimmu, ihanaa kun sait nukkua ja onneksi oli enkelit matkassa automatkalla!
Pilelle onnittelut kylppäristä!
Marille paremmin nukuttuja öitä!
Nyt ei muuta liiku ajatuksissa..mukavaa loppupäivää kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Aamulla oli hyvä jumppa ja hangessa sai vielä matkat kahlata ni nyt voi ottaa takasin ;-))
Lapset oli innoissaan lumesta,typykin huus et ihan oikeesti tuo valkoinen on lunta!Reilu 3tuntia olivat ulkona ja tulivat ihan läpimärkinä sisälle!Mut kivaa oli ollu :-)
Eiliset pikkujoulut peruuntu ku kavereiden lapsi sairastu mut päästiin Enkelille kylään :-) On kyllä aika menny niin nopeasti..Vasta meillä oli pienet sylivauvat joita yritettiin nukuttaa meiän partsilla ja nyt tytöt leikki yhdessä ja kulkivat peräkkäin niin söpöinä :-))
Pyykkejä vielä ennen syöntiä :-/
jatu
yksi vee synttärit meinaan! Tasan vuosi sitten syysmammat skoolasi kuoharilla pikkujouluissa saludissa ja mä kahvikupilla synnärillä... tänään on juhlittu koko päivä, vieraita ollut nonstoppina koko ajan ja pojat käy vieläkin sängyissään ylikierroksilla. äiti on väsy...
hiljaiseloani selittänee myös oma viikolla ollut vanhenemispäiväni, joka sai aikaan masennusolon, kun päivä ei mennytkään taaskaan ihan niinkuin pikkuminä 4v olisin halunnut. eilen sit siivosin ja leivoin..
nyt koitan saada synttäri-ukonkin unten maille.
hyvää adventtia kaikille!
äk ja isot pojat
Torstaina aamulla oltiin kerhossa. meitä onkin siellä ollut viime aikoina tosi paljon. Olikin viimeinen tavallinen kerhokerta ennen joulua. Ens vko jää välistä ja sitten on joulupuuro. Iltasella miehen vanhemmat tuli katsomaan lapsia ja me kerättiin auto täyteen ja ajeltiin Kokkolaan teatteriin ja syömään. Farssikomedia nauratti kyllä alussakin, mutta silti olin kuin puusta pudonnut. Lopussa pääsin sitten paremmin kärryille. Rossoon mentiin syömään, kun juuri muita paikkoja ei ollut siihen aikaan tarjollakaan. päätettiin ottaa kaikille joulumenu. Pääruoka ei ollu oikein mieleinen, mutta olihan se juhlallista: salaatti, alkukeitto, pääruoka ja jälkiruokana panna cotta :) silti ei maha tullun liian täyteen eli ihmeen hyvin sai yöllä nukuttuakin, vaikka puolilta öin vasta oltiin kotona.
Eilen miehellä oli lyhyt päivä (ois ollut pitempikin, mut kun ehdittiin jo sopia), niin lähdettiin jouluostoksille. Saatiin isommat miehen veljen luo. pikkupojat otettiin mukaan. Nukkuivatkin ihanasti koko menomatkan, joten jaksoivat sitten olla perillä ihan kivasti. Pekka vähän tympiintyi, mutta kuintekin. Saatiin lähes kaikki lahjat hankittua :) Ois saatu kaikkikin, mut päätettiin, etä ostetaan täältä ne, mitä voi. Ainut moka mulle tuli siinä, etten muistanu, et mulla oli tavallinenkin kauppalista mukana. ei siinä kummoisia ollut, mutta ne nyt jäi,kun oli just sellaista, mitä täältä ei saa.
Ostettiin kuitenkin kaikille lapsille jotain ja kirjat vielä oon varannu lisäksi. Mutta ihan kohtuusumma oli lopullinen, vaikka kassalla kirpaisikin. Onneks kotihoidontuki oli just tullu ;) ja kohta tulee veronpalautukset, niin selviää muutenkin.
Aamupuurot on jo syöty ja kala on uunissa. Nyt pitäis rientää laittamaan perunoita, et saadaan ulkoilla rauhassa.
Hirvenmetästys ei sit loppunutkaan vielä, mut mies taasen koiran kanssa kisoissa.
Huomenna sitten kirkkoon laumanaan hoosiannaa. Aika lailla haastetta taas pukkaa, kun mun pitäis olla kuoron takia ysiltä paikalla ja isompien lasten pitäis sitte olla mukana kulkueessa ja laulamassa ja kuoro laulaa ylhäältä. saa nähdä, miten saadaan homma onnistumaan.
Mimmu k. Hui kauhea! onneksi selvisit säikähdyksellä!
Pile. Onnittelut kylppäristä :) Nauti. Ja hyvä, että tauti antoi periksi. Musta silti levätäkin.
T@hti