* * * Kohti Adventtia SYYS-04 * * *
Huomenta... Viikon työt taas alkamassa. Kohti joulukuuta mennään ja pienet innokkaat joulukalenterin avaajat lienevät jo täpinöissään...
Kommentit (48)
Kävin lounaalla ja nyt on maha täys. Sormet ja varpaat jäässä. Tää on niin kylmä tämä työpiste ja kesällä kuuma.
Pelaamisesta. No, meillä ei ole millä pelata ja jos minulta kysytään, ei tulekaan:) Voi olla, että joudun pyörtämään puheeni vielä mutta minä en näe pelaamista mitenkään tärkeäksi. Joo tässäKIN asiassa olen aika vanhanaikainen ja ajattelen " eihän sitä ennenkään ole pelejä tarvittu" . Eihän tietysti kaikesta voida ajatella aina noin, kyllähän maailma muuttuu ja kehittyy. Mutta pelaamista en jotenkin ole oikein tajunnut koskaan.. Onneksi mieskään ei ole pelaaja ihmisiä. Tai olis jos olis vehkeet ja jos olis aikaa. En käsitä missä välissä se ehtis pelata kun kotonakin on aina jotain puuhaa ja käyttää kyllä aikaansa paljon Onnin kanssa olemiseen. Eli tästä menee plus pisteet miehelle:)
Sainpahan oman vanhakantaisen ajattelutapani taas tuoda julki:)
Pilelle paranemista. Oletko varma, ettet ole raskaana:)?
T-P
- ERITTÄIN likaisten ikkunoiden läpi. Mutta paistaa kuitenkin. Eikä pakkasella voi ikkunoita pestä, eihän? ;)
Mies isyyslomalla, mukavaa. Oltiin Keski-Suomen reissulla viikonloppu, tapaamassa isovanhempia ja ystäviä. Taas kovasti mietittiin Jkylään muuttoa.
Jahans, nyt heräsi Pikku-Myy ja Vennan huoneessa on hämähäkki. Lyhyeksi jäi... palaan.
- Tea
Minähän pesin melkeen kaikki ikkunat noin kuukausi sitten ja nyt yläkerrassa auringonpaisteella näky on ihan järkyttävä! Kauheat pystysuorat likaraidat ikkunoissa. Että en tiedä kannattiko.
Pilelle paranemista, mitä onkaan! Pidä huoli itsestäsi, työ ei ole sen arvoista, että vie terveyden!
Minä taas heräilin yöllä, mutta menin aikaisin nukkumaan. Kai sitä silti jonkinlaiset unet ehti kertyä. Menen kuitenkin taas peiton alle, masukin on täynnä:)
T: Ynis
Kiitos Ynis :) Niinhän se on, ei ne valitettavasti puhtaana pysy. Meidän ohi on ajanut muutaman kerran " Kestosiivous" -nimisen firman auto. Kiitos, meille sellainen :D
Pikku-Myy on alkanut seistä tököttää kaikkea mahdollista ja mahdotonta vasten. Nyt joutuu vahtimaan ihan koko ajan. Vennahan oli supervarovainen, kakkonen on ihan toista maata. Koko ajan kolahtelee. Onneksi ei paljoa haittaakaan. Vennan isoin vauvavuoden kolaus taisi olla, kun kerran kaatui istumasta selälleen :DD
Ei tästä tuu mitään, pakko mennä vahtimaan sisarusten puuhia. kahden metrin päässä olo ei riitä. Palaan joskus...
- tea -
Muskari olikin peruttu enkä viiti lastenohjelmien aikaan rueta imuroimaan, joten piipahdan täällä. Joulutohinat on meinannu viedä mut mennessään.
Pile. Just yks päivä mietin, että aika hurjalta sunkin työtahti kuulostaa ja siihen vielä muutto ja remppa... Oletko varmistanut,ette ole raskaana, sopis vaan niin hyvin kuvaan... Lepää ja pidä huoli itsestäsi!
Yniskelle kunnon lepoa toivon myös.
Ja itelleni...
Joulusiivousvinkki kaveriani lainaten: Nyt kipinkapin ottamaan matot pois lattialta, sitten aatonaattona tai niillä main imurointi, mahdollisesti myös osan lattioista voi pestä mäntysuovalla tai muulla hyväntuoksuisella ja sitten matot takaisin. Ja valmista on :) Ihanan siistin näköistä!
Ja jos tuntuu, etti jaksais paljoa laitella, raivaa pienen pöydän tai osan siitä ja laittaa kynttilän palamaan tai kynttelikön ja mahdollisesti jotain koristetta. Sitä kun katselee, niin mieli rauhoittuu. Vielä voi laittaa joulumusiikkia soimaan ja hiljentyä hetkeksi.
hmmm. pyykkiä ja tiskejä vois tiesti laittaa ohjelmienkin aikana...
T@hti
ps. Häntäluu ja ristiselkä on ruennu uudestaan vihoittelemaan, mut huomenna päästään miehen kans teatteriin ja syömään :) ja viikkiksenä mennään jouluostoksille + ma mulla on hieronta-jäsenkorjaus :)
Miedänkin ikkunat ovat likaiset. Tosin piti laittaa sälekaihtimet kiinni, kun meinas oikeen tulla migreeni siitä valosta. Kävin kyllä pienellä käveyllä keskustaan, kun tahdoin uuden paidan huomiseen työjuttuun.
Epäilyksistä huolimatta, en usko olevani raskaana. Menkat loppu just ennenkuin tämä pahaolo alkoi ja siskollani oli samanlaista neljä päivää ja sitten meni ohi. Oloni on hyvä kun makaan ja ajattelen mukavia, kun pitää olla pystyssä niin pahaolo palaa. Mietityttää huominen, mutta yritä sinnitellä kun on täyspäivä tiedossa ja kaikkien asiakkaiden siirtäminen on niin hankalaa. Mutta seuraan tilannetta ja lähden sitten vaikka kesken päivän pois. Työmäärääni olen jo alkanut karsimaan ja ihan hyvin olen siinä onnistunutkin. Tosin toisesta päästä tulee lisää. Onnekis esinaiseni on hyvä hommassaan ja vaikka työnkuvani on hyvin itsenänen, saan tarvittessa tukea. Ongelma on enemmän mun asenne tykkään kovasti työstäni ja kun eteen tulee mielenkiintoisia töitä ei osaa sanoa ei ja hommia on myös vaikea ohjata edelleen.
Meillä on jo saunassa ovikin :). Alkaa näyttää hyvältä. Mutta arvatkaapa paljonko maksaa uudet vesiputket, jotka siis tulevat hanoihin ja suihkuun. Siis valkoista putkea ehkä 10m ja sitten liittimet päälle. Arvioilta 600 ¿!!. Ne tulee meidän piikkiin kun ei haluta laittaa vanhoja likaisia ja nuhjuisia uuteen kylppäriiin. Kyllä on putkella hintaa.
Omanapaisesti moi.
Pilelle lepoa ja töiden vähentämistä!!Jos ei raskaudesta johdu...
Tänään en aurinko aikaan ollut kotona mutta vklna ole melkonen järkytys kun näki kotinsa auringonvalossa...KÄÄÄÄÄK!!!!!!Työssä käydessä ei vaan ehdi.Ja säleverhot on hyvät,tosin ne kerää pölyä..
Työkaveri sairastu ja ainaki 2vkoa on pois.Saatiin sijainen mut ei pysyvä..Pienet muruset taas itki niin kovasti kun vierastivat ja isommat tietenkin testas millanen täti tuli :-/ Tulee olemaan rankat päivät.HArmittaa niin kun pitäs joulujuttujakin tehdä ja päivistä selviämisessä on täysi työ!Harkinna on pystynkö jatkamaan enää ensivuonna....
Kotiin laitoin nyt jouluverhot :-) Pikkuaskelin kohti joulua!Kyllä kai tällä kotona jotain saa laitettua,mut ne lahjat.....Pidetää la kavereiden kanssa pikkujoulut ni jotain pitää olla!
Pojalla on pelipäivät 1x arkena ja 1x vklna,n.tunti kerralaan.Mies pelaa pojan kanssa,on niiden yhteinen juttu.Ja siks meillä on koneet ku mies pelas joskus enempiki-enää ei oikein ehi.
Sit poijalla voi olla extra kerta jos lähtää vaik kaupoille ja poika ei juurikaan taho enää mukaan tai huonolla säällä tms.Pääasiassa kavereiden kanssa ei pelata,täytyy keksiä muuta.
Typy ei vielä pelaa ja just nyt ei kummankaan kanssa tartte vääntää telkasta tai dvd:stä,eivät hirveesti sitä jaksa katella.
Pesulle ja tänään suunta ajoissa kohti unten maita.Viimeyönä ei oikein uni tullu.
jatu
Oon miettiny millo nähtäs..Monelta Nea herää päikeiltä?Nyt ku typy ei nuku ni vois jotain su vierailuuki miettii...ja shoppailuu!
jatu
Voi mitä palvelua, netistä tilasin ja kuljetukset ilmaiset, kun hintaa tulee yli 100e. En oikein ymmärtänyt miten homma toimii, joten laitoin sähköpostia ja siihenkin vastattiin vielä näin illallakin heti (tosin tuli heti sääli tätä ihmistä joka varmaan tekee piiitkää päivää). Taidan huomenna imuroida matot ja kääriä odottamaan noutajaa (päivä sopimatta vielä).
Pile, kun aloit puhua huonosta olosta, niin minähän heti aloin tuntea oloni vähän ällöksi:) No joo, ei ole tarttuvaa, että heti mullakin. Vähän huono olo on kyllä ja oli jo eilen illalla, samoin päätä ihan pienen aavistuksen jomottaa. Luulen, että mun tapauksessa lääkkeiden sivuvaikutusta. Paranemista sinne! Muista lähteä huomenna töistä, jos olo on heikko!
Meillä on tulossa rankka viikonloppu. Miehellä on pikkujoulut perjantaina, joten olen yksin lasten kanssa. Aamulla hoidan varmaan lapset ja vien päivällä mummolaan (yökylään). Iltapäivällä kampaaja ja illalla kavereiden tarjoama läksiäisillallinen (muuttavat pois). Sunnuntaina vielä kummitytön synttärit jotka on lastenkutsut, paitsi mut kummina on myös kutsuttu. Tarkoittaa sitä, että minä menen yksin lasten kanssa. Olen pari kertaa ajatellut tänään, että ihanaa kun on vielä pari arkipäivää, että saan levätä kotona yksin:)
Täällä itsehoitoaamu menossa. Mies ja Nasu nukkuvat yhä. Minulla on kasvonaamio kasvoilla, öljyä hiuksissa ja kahvipannu on jo tyhjennetty. Kohta suihkuun ja avot, kaulasta ylöspäin kaikki taas kunnossa. Mitäköhän tekisi tuolle alaosalle...?
LEMPI-ILONA! Olen yrittänyt lähettää sulle s-postia, mutta jostain syystä aina tulee virheilmoitus. Et siis varmaankaan ole postiani saanut. Puhelinnumerosikin on hävinnyt puhelimeni muistista puhelimen vaihdon yhteydessä. Höh. Yritän yhä saada s-postiani lähtemään. Ilmeisesti olet kuitenkin saanut jotain joukkopostia, jota olen lähettänyt. Viimeksi muistaakseni Tikru-Pikrulle.
Keittiön kaappeihimme on ilmestynyt joitain inhoja ötököitä. Niitä on pitkin syksyä aina silloin tällöin näkynyt muuallakin, mutta aamulla huomasin kaksi sellaista laihan ja lyhyen näköistä muurahaisvarianttia puurohiutalepakettien vieressä. Yäk. Vaikka eihän tämä ole mitään Lilan hiirulaisvieraisiin verrattuna. :) Onko kellään tietoa, mitä nämä olisivat ja kuinka niistä pääsisi eroon? Väri on sellainen tasaisen mustanruskea.
TEA, meillekin Kestosiivous, kiitos ;)
PILE ja YNIS, toivottavasti kuvotukset helpottaa.
ENKELI, kiva että Nekku puuhailee itsekseen palapelien parissa. Hienosti osaa kyllä jo tehdä, jos 45-palaisia jo itse tekee! Olisi mukava taas jossain välissä nähdä teitä! :)
Nyt naamari kuivuu kiinni, pitää mennä huuhtomaan. Täytyy lähteä käyttämään Nasua tänään lääkärillä, kun valittaa että suuhun sattuu ja vähän väliä yskiskelee sellaista kuivaa yskää. Surkealla äänellä vain kähisee yskimisen välissä " miksi yskittää" ja katsoo närkästyneenä silmiin. Mitäs siihen sitten sanot. Parempi että tohtorissetä kurkkaa taikavalolla suuhun.
Nyt, moro! (Ei voi mitään, edelleen tuosta tulee mieleen sellainen neliraajaräpsähdys :) Oi niitä kultaisia vauva-aikoja!)
Ampi
Onkohan nyt torstai? No aamu kuitenkin. Ja vapaa, joten viikonpäivästä viis :)
Eipä silti, että olisi taas voinnissa ja elossa hirveästi hurraamista. Mies lähti kymmenen päivän komennukselle jonnekin pohjoiseen päin, ilmeisesti jonnekin sinne Tuttiksen suunnalle, ehkä? Mutta tulee kuiteskin vasta Itsenäisyyspäivän jälkeen. Siihen saakka siis yritän selvitä yh:na.... Nooh totuuden nimissä tunnustan heti, että lapset ja koirat lähtevät tänään mummon ja ukin hoiviin, tulevat sitten sunnuntai-iltana takaisin. Viikonloppuna on itsellä kunnon työrupeama, joten lastenhoito ei yksinkertaisesti onnistu muuten. Vai mitä sanotte vuoroista 7-21.30 ja 12-21.30. Nämä siis la ja su :) .
Lisäksi kumma öklötys on täälläkin päin. Enkä ole raskaana. Epäilen ihan rehellistä mahataudin poikasta, koska töissä on ollut taas sitä paljon liikkeellä. Toiv kuitenkaan ei nyt iskisi, kun mieskin on poissa....
Pelaamisesta. Esikoinen 11 v pelaa melko paljon pleikkaria, mutta vasta kun läksyt on tehty. Eikä sitä toki tapahdu päivittäin. Ja korkeintaan tunti päivässä. Jos ei rajoittaisi, niin varmaan istuisi illat pitkät läikyttämässä pelejä... ainakin esikoisen kavereista osa tekee niin, josta olen hiukan tyrmistynyt :/
Pienet eivät juurikaan pelaamisesta ole kiinnostunut, joskut T katselee vierestä hetken isonveljen pelaamista, mutta ei ole siitä kovin kiinnostunut, onneksi!
Päiväkodissa oli maanantaina pienten varhaiskasvatussuunnitelman teko. Nauroinkin, että aikaisin nämä kehityskeskustelut sitten aloitetaan :)
Mutta nyt pakkaamaan tavaroita viikonloppua silmällä pitäen. Mummola kun ei sijaitsekaan ihan naapurissa, joten on pakattava kaikkea mahdollista mukaan, varavaatteen varavaatettakin...
Voikaa hyvin!
Mimmu ja lapset x3
Ps. Sorge oma (.)
Oli kyllä rankka reissu,varsinkin pienelle pojalle.Todella urheasti poika kyllä jaksoi pitkät paastot ja verensokerimittaukset,joita tehtiin ihan koko ajan. Ongelma on verensokerin suhteen todettu. Pojan verensokerin taso on koko ajan todella matala ja välillä laskee ihan hälyttävän alas. Sokerirasitus piti keskeyttää 3 tunnin jälkeen kun sokeri oli 1,8! Myös 16 tunnin paaston lopussa sokeri oli 2. Lääkäri oli todella kauhuissaan ja siirsi koko jutun lasten ja nuorten sairaalaan.Sieltä odotetaan jatkotutkimuksiin pääsyä. Äitin olo alkaa olla todella huolestunut ja tuntuu että pää hajoaa. Yhtään ei auta se että neiti nukkuu niin huonosti. Muutenkin on tuon vierastuksen kanssa vaikeaa. Mun äiti oli meillä kun olin pojan kanssa vuorotellen miehen kanssa Jorvissa. Mies teki mun poissaoloajat etätöitä kotona ja ajatus oli että neiti pärjäisi mummun kanssa kun isikin kotona mutta koko ajan oli tunkemassa miehen syliin eikä sen työnteosta tullut oikein mitään. Pojalla nyt tosi tiheä ruokarytmi ja saatiin mukaan myös oma mittari jolla sokereita pitäisi välillä mitata.
Meillä ikkunarempan jälikimainingeissa uusitaan partsin ovet ja kohta taitavat remppamiehet tulla meille.Kiva kun just sain lapset nukkumaan... Yritän lukea pinot ja palata myöhemmin.
Helli
Meidän langaton yhteys tökkii koko ajan, plääh.
Kävin uimassa, ainakin kilsa meni. Hyvä minä:) Samalla hain pyörän huollosta kera nastarenkaiden. Ei muuta kun työmatkapyöräilemään taas joskus...
Hellille jaksua! Varmasti huoli on kova, toivottavasti selviää mistä johtuu ja saatte homman hoitoon!
Hellille kovasti voimia! Huoli on varmasti kova.. Hyvä kun saatte kuitenkin pian selville, mikä on vialla..
Ampi, joo ihana ois nähdä! Mun kamala räkäinen yskä alkaa olla paranemaan päin. Jos Nasu ja Nekku ens viikolla terveinä, tuutteko kylään? :)
Jatu, Nekku heräilee vaihtelevasti pväunilta, riippuu monelta nukahtaa. Viimeistään puoli neljältä herätetään, mut yleensä aiemmin herää. Tänäänkin jätti kyllä unet väliin ja kamalaa riehuntaa ja pahantekoa.. Mut su kyläily sopii tai ostosreissu. La 8.pvä sopis mulle hyvin, kun meil olis sillon lastenhoitaja miehen apuna..
Pilelle parempaa vointia ja muillekin jotka sairastelee!
Oltiin tänään miehen ja Minin kanssa ostelemassa joulukoristeita ym. Kyllä oli taas niin mukava reissu, kun Mini viihtyy niin hyvin. Nean kanssa ostosreissut yhtä hermojen menetystä. On muutenkin nyt jotenkin tosi mustis ja tekee kaikkea inhottavaa etenkin väsyneenä iltaisin.. On vähän rasittavaa. Jos ottais vähän syömistä rauhassa, kun Mini ei muista mun olemassa oloa..
Enkeli1 ja Nea+Mini
Hellille paljon voimia!Toivottavasti pian selviää,huoli on varmasti kova!
HEtki sohvalla ja unta pitäs saada,työt kutsuu taas klo7 :-/
jatu
Kukaan ei ole kirjoittanut tänään. Minäkin vain luen...
Saunaa, kotivideo-ohjelmaa ja syömistä tiedossa. Ei muuta kerrottavaa.
Ainakin minulla oli äsken :( Olin nimittäin tulossa pilkkopimeässä keskellä korpea isäni autolla, jolla en ole ennen ajanut. Sikaliukasta, autoja tulee vastaan ja yht' äkkiä kaksi hirveä hyppäsi just auton eteen. Vauhtiakin oli melkein 100 km/h. Onneksi oli isän autossa hyvät talvirenkaat ja onneksi myös vastaantulijat huomasivat ne p****n elukat, niin hekin kerkisivät jarruttaa....
Vieläkin jalat meinaa täristä. Onneksi oli hyvät jarrut ja suojelusenkeleitä mukana.
Nyt muihin hommiin.
Mimmu
Ekat löylyt omassa saunassa. Pesukone ja kuivausrumpu ovat myös laulaneet ahkeraan. Tuntuu lähes oudolta, että meillä on kylppäri. Kylpyhuoneesta tuli ihan hyvä, vaikka vähän ärsytää pintavetoputket. Listoja vielä puuttuu, mutta muuten on valmis.
Pahaolo katosi torstaina. Eli olin oikeassa, jotain vatsatauti vain ;-). Olo oli selvästi erilainen kuin raskausajan pahoinvointi, siksikin uskalsin olla niin varma. Olo on myös töiden suhteen tosi hyvä. Tänään otin vielä rennosti ja kävin iltapäivällä IKEAssa. Siellä olis ollut kaikkea kivaa ostettavaa, mutta pysyin tiukasti listalla. Lapsille uudet sijauspatjat, vierashuoneeseen päiväpeite ja lamppu olkkariin ja kylppäriin. Viimeisin jäi kyllä laittamatta seinään, kun se ei sopinut yhtään. Täytyy käydä vaihtamassa siihen toiseen vaihtoehtoon. En todellakaan ole mikään sisustussuunnittelija.
Huomenna tulee talotäyteen likkakavereita. Ihanaa, tiedossa mukavaa yhdessä oloa, ruokaa (pitopalvelusta), juomaa, maailman parannusta ja taatusti ilta joka pitää mielen pitkään virkeänä. Tunnemme toisemme niin pitkältä ajalta, että voi todella olla oma itsensä ja jos on jotain muuta tipautetaan nopeasti maanpinnalle ;). Lähes kaikki jäävät yöksi, joten saamme oikein teinitunnelman aikaseksi.
Hui, mitä hirvi kohtaamisia. Minä pelkään aina 25 tiellä että hirvi hyppää eteen ja muutekin. Onneksi oli onni matkassa.
Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua. Minä olen niin hyvällä päällä, vaikka vähän piti miehen kanssa riidellä, miten sauna siivootaan ;-).
Hyvää yötä, jostain syystä ei ole normaalia perjantai väsymystä.
Pile
Ihanaa että kylppäri ja sauna valmis :-)
Täällä myös saunailta.Huomenna tulee ystävät viettämään pikkujoulua :-)
Mä olen myös ajanu kerran niin et hirni hyppäs tielle.Oli päivä ja joku edelleä oleva auto törmäs vähän hirveen!Ei unohdu ei!!!!Kamalan iso eläin siinä tiellä ja pulssi kiihty melkosesti!
Kauniita unia!
jatu
Olen kotosalla potemassa pahaaoloa, tätä on jatkunut jo 4 päivää, mutta nyt tuntuu vähän helpottavan. Peruin kuitenkin tämän päivän Vaasan keikan, kun aamulla oli vielä kamala olo. Juu, ja en ole raskaana ;-).
Minulle tulee huono-omatunto tuosta pelaamisasiasta. Meillä ei ole pelipäiviä, mutta rajoitetaan kyllä pelaamista. On viikkoja ettei Otso pelaa ollenkaa, mutta sitten on päiviä että pelaa paljon. Otso on ehkä vuoden päivät pelannut, oikeastaan se alkoi mummolasta, ku mummon kanssa pelasivat. Vuosi sitten ostettiin Nintendo wii, joka on muuten tosi hauska ja hyvin aktiivista toimintaa ja sitten meillä on xboxi, jossa on pelejä. Lähinnä pelaa erilaisia autopelejä, joissa autoa saa tuunata. Mutta on kyllä sen verran hyvä lumoutumaan peleistä, että pitäisi varmaan rajoittaa enemmän pelaamista. Itse en näe pelaamista sinäänsä pahana, riippuu niin muustakin elämästä. Jos pelaamista vertaa vaikka telkkarin katseluun, niin pelaaminen kehittää edes jollain tasolla vs. telkkarin tuijottaminen. Mutta olemme aina välillä miettineet näitä sääntöjä, mutta toistaiseksi mennään vanhempien ylivallalla.
Joudutte varmasti kuuleamaan hehkutusta meidän uudesta kylppäristä ja pesukoneesta. Perjantaina pitäisi olla kylpykunnossa ja sovin just pesutornin kotiinkuljetuksesta. Ostettiin 7 kg Siemens, en tiedä onko kuitenkaan hyvä valinta, mutta myyjään mukaan ainakin. Kokemus kertoo. Harvoin olenkaan näin odottanut näin pyykinpesua. Alkaa ärsyttää tämä pyykki umba. Eilen hain pesulasta lakanoita, pyyhkeitä yms. ja lasku oli 94 euroa, että on halpaa.
Ei mutta pakko mennä lepäämään. Esimies/lääkärini epäili että oireeni voivat johtua myös stressistä. Helpotti kovasti, kun hän sanoi oleneensakin huolissaan mun työtahdista ja pirstaleisesta työnkuvasta.
Hyvää loppuviikkoa. Täällä olisi ihan ulkoilusää, täytyy katsoa kestääkö vointi vähän kävelyä.
Pilette