*~¨Joulukuisten Maanantai¨~*
Kommentit (40)
En jaksanut vielä rueta lukemaan tätä pitkää ketjua, aattelin säästää sen kun saan pojan nukkumaan!! On tosi kivaa, kun on näin pitkät ketjut! Tosi mukavaa lukea muiden kuulumisia!
Elikkä neuvolassa kaikki hyvin. Oli pitkästä aikaa oma neuvolatäti ja kyllä oli mukava jutella sille! Painoa tullut kaikenkaikkiaan 12,7kg (ekalta 20,8kg), verenpaineet 114/70, pissa puhdas, Hb 104, sf 30 (sama kuin viikolla 35+4) ja raivotarjonnassa on pikkuinen.
Sain käskyn rueta syömään 2tbl rautaa päivässä. Ei ihme että oon ollut niin väsynyt, selvishän se syy!! Ja tuo mahan koko on ihme! Epäili, että joko olisi vähän laskeutunut, kun ei ole noussut ollenkaan! Ja heitti käsikopelolla tehdyn painoarvion, että olisi laskettuna aikana 3,2-3,5kg. Oliskin, mutta mistä vetoo, että vähintään 4kg se on, ei voi pienempää toivoakaan meidän suvun geeneillä!
Kohta lähdetään käymään kirjastossa jos hakisi nimikirjan ja alkaisi katselemaan sopivia nimivaihtoehtoja tytölle ja pojalle. Ja jotain lukemista pitää saada itselleni, rupee ahdistamaan kun ei ole lukemista!
Janica ja nuppu 37+1
Eli viimeinen viikko ennen meidän kuukautta. Lisäksi itselläni on la 1.12., joten tämän jälkeen jossain vaiheessa on pakko tapahtua jotain. ;)
Onnea Rouva Ponnarille! Häät ovat ihania. Omista on jo 4 1/2 vuotta. Ihana muisto!
Kirjoitin jossain vaiheessa meidän perheen sairastelukierteestä ja hiusmurtumastani kylkiluussa. Nyt olen viikon verran ollut puoliksi makuupotilaana ja mummo on auttanut pojan kanssa. Ja tietty isä silloin kun on töiltään ehtinyt. Nyt alkaa selkä olla siinä kunnossa, että ajattelin iltapäivällä lähteä pojan kanssa avoimeen päiväkotiin. Bussilla kylläkin. Alan jo itsekin kaivata jotain seuraa. En ole kotona viihtyvää tyyppiä.
Harmittaa kun tämä koko mammaloma on mennyt sairastaessa, ja joulusiivous tekemättä, puolet joululahjoista ostamatta ja kaikki muukin rempallaan... No eihän se elämä vauvaan lopu, mutta kyllä se liikkumista hankaloittaa.
Täällä ei ole minkäänlaisia merkkejä alkavasta synnytyksestä. Limatulppa tuli viime viikolla kolmena päivänä. Pojan kanssa se tuli samana aamuna jolloin lähdin synnyttämään. Silloin seassa oli veriviiruja, joita pelästyin, ja jonka takia lähdin sairaalaan. Kuusi tuntia myöhemmin poika oli syntynyt. Tuolloin oli kyllä jo rv 41+5. Nyt alan jo olla henkisesti valmis synnytykseen. Tosin haluaisin vielä tämän viikon saada asioita hoidettua. Samalla synnytys on kyllä alkanut pelottamaan.
Nyt on kuitenkin sairaalakassi pakattu ja vauvan sänky pedattu. Vauvansängyssä ei kyllä tosin ole reunapehmusteita, sillä niitä löytyy nyt kaksi, toinen tyttö- ja toinen poikamainen. Saas nähdä kumpi tulee käyttöön...
Hyviä vointeja mammat,
mamma05ja07
Vauvan hikka tuntuu minulla ihan tuolla alhaalla, häpyluun kohdalla. Näin on ollut jo useamman kuukauden. Ja raivotarjonnassa siis on. Se on muuten jännä, kun mulla ei esikoinen hikkaillut lainkaan. Tämä taas hikottelee vähän väliä ja oikeestaan se hermostuttaa minua, tuntuu hieman ikävältä. Onneksi ei ole vakavaa sentään ;)
Rytmihäiriöitä mullakin on ollut muutamia kertoja, tuntuvat kyllä tosi ikäviltä.
Oi kun pääsiskin jo synnyttämään. Nyt alkoi viimeinen viikko ja olen ajatukset pyörii jo tuttua rataa: eikö se ikinä synny... Mikä on tietty tyhmää kun tuleehan se sieltä kun tulee. Kuitenkin ittestä tuntuu ettei jaksaisi enää yhtään odottaa.
Sitä alkaa olla jo niin vaivainen ettei jaksaisi enää. Aamulla olin pojan kanssa kaksi tuntia ulkona tuolla vesisateessa. Eipä se poikaa haittaa, mutta itse en oikein nauti tuollaisesta kelistä... Päikkäreiden jälkeen pitäisi lähteä taas ulos. Poika on niin ylienerginen pakkaus, että ulkoilut on pakko hoitaa 2*päivässä tai se hyppii seinille. Poika kyselee vähän väliä, että joko vauva syntyy tänään ;) Ihanaa kun toinen niin odottelee, toivottavasti sujuu sitten hyvin vauvan ja esikoisen kanssa ettei tulisi kauheita mustasukkaisuuksia tms.
Kylläpä väsyttää vaikka tuossa pienet tirsat otin kun pojan laitoin nukkumaan.
peppipiina + Titi-tassu 39 tasan
Tässä onkin aika vierähtänyt touhussa enkä paljon netissä ole käynyt. Olen nyt laittanut vauhtia asioihin. Nyt on viimeiset huonekalut hankittu, piparkakkutaikinat tehty ja leivottu ja jopa mökkikin kasattiin eilen. Joululahjat on hankittu ja liki käärittykin. Vau, rupeaa olemaan jo vähän rennompi olo vaikka lähtö tulisi milloin vain.
Itse asiassa eilen oli pakko käydä Naistenklinikalla päivystyksessä. Iltapäivällä nimittäin useampaan otteeseen lorahteli oikein kunnolla nestettä, kun nousin pöntöltä. No, tikku ei näyttänyt että olisi ollut lapsivettä ja totesimme että nähtävästi vauveli painaa niin sopivasti rakkoa että kun sitten nousee niin loput pissasta tulee vasta sitten. Eilinen iltapäivä oli tosiaan tällaista ja tuli jo sellainen fiilis että nyt sitä mentiin ja käärö on kohta sylissä. En olisi kyllä pystynyt nukkumaan yhtään, jos en olisi käynyt tsekkauttamassa tilannetta. Ja kyllähän he kehottivat tulemaankin, kun soitin sinne.
Perjantaina oli lääkäri ja painoarvio on 2.4 kg tällä hetkellä, pieni vauveli tulossa kuten edellinenkin. Mutta nopea synnytys on tiedossa, ensimmäinenkin tuli 5,5 tunnissa. Paikat aukesi täysin neljässä tunnissa. Toivottavasti ehdin sentään sairaalaan eikä vauveli tule kotiin tai ambulanssiin. Mutta nyt täytyy mennä hammaslääkäriin, yksi reikä paikattavana. Mukavaa päivän jatkoa kaikille.
coretex 36 + 2
Ihanan pitkiä pinoja!! Enpä oo jaksanu sitte kirjotella, oon vaan lueskellu. Itellä ei niin mitää uutta oo tapahtunu, etten oo sit jaksanu raapustaa. Ylihuomenna äitipoli...
No, eilen meni kyllä ihan poskelleen nupo verensokerin mittaukset, melkein kaikki arvot ihan tajuttoman korkeita!! Huh, saa nähdä mitä nyt sitte äitipolilla sanotaan..tähän asti arvot ollu hyviä. Enkä eilen minkäänlaista makeaa edes syöny!! Toivottavasti ei nyt joudu insuliinille tms.
Olo on ku jollain hylkeellä, isolla sellasella : ) mutta toiveissa on, että 10-14.12 välillä leikattaisiin, sitä yritän nyt ke äitipolilla vaatia, se olis neuvolan tädinki mielestä hyvä viikko.. saa nähdä mitä tapahtuu.
PONNARILLE onnea häiden johdosta!! : ) ihanalta kuulosti häänne!
Täällä hikataan tällä hetkellä ja tuolla se tuntuu ihan alhaalla..
Nyt muihin hommiin taas, yritän saada raapustettua taas useemmin..
Myy ja masuvauva 36+2
Moikka vaan
En ole aiemmin kirjoitelleut. mutta lueskellut sitäkin innokkaammin.
Eli esikoinen meillä just. 2v tyttö ja nyt toista prinsessaa odotellaan. La virallisesti 9.12, mutta np. ultran mukaan ois vähän aiemmin (3-5päivää)
Esikko synty alle 2,5 kilosena rv 38 ja pientä tyttöä olen ajoissa odotellut, ja kuinkas kävikään. Perätila epäilyiden takia olin ultrassa rv 34 jolloin vaavi yli 3 kg, viime viikolla olin sitten painoarviossa uudestaan ja apua, nyt arvio rv 37+4 4,3kg!
Oli vähän lääkärikin ihmeissään, että miten niin erikokoiset lapset, vaan ei ole kahta samanlaista raskautta eikä lasta. Kiva nähdä miten ison tytön pukkaa. Kovin odotan jotain tapahtuvaks, viimeks olin jo sairaalassa tässä vaiheessa. Nyt ei merkkiäkään mistään.
Laitto lähetteen sairaalaan, eli perjantaina (vasta) meen sitten synnytystapa arvioon. Ellei mitään ole sitä ennen tapahtuynut. Olo on ku elefantilla, en jaksais enää oottaa yhtään. Olen ollu niin varma, että syntyy marraskuun puolessa välissä... JUST, Jänniä hetkiä täälläkin siis elellään. Vointeja kaikille, koitetaan jaksaa (ihan ku olis vaihtoehtoja)
Kärsimätön elefantti ja " pikkuvauva" rv 38+ 1
olipa kiireinen aamu...soitin 8.00 neuvolaan ja olin jo 8.20 neuvolas ku ainut aika oli omal terkalle 8.30...huh hei! kaik oli hyvin...verenpaine nyt normaali ja pissi puhdas...vaavi liikkui ja äänet kuului hyvin...vaavi on rt ja laskeutunut nyt lähtölukemiin koska on kohdunpohjan korkeus vähentyny...paino oli pudonnu ja sano terkka et viittais myös alkavaan synnytykseen...
limatulppaa tulee mut vähän kerrallaa ja huonosta olosta eli ei saa tulla pahoinvointia näin sanottii mul tai voi viitata raskausmyrkytyksee... eli olkaa muutkin tarkkoja... en sit ite tiiä mikä se mun outo olo eilen oli...ohi se vaan meni ja eilen oltii peiton alla ja toivoin et jos vaik pääsis sairaalaankii hommii mut ei...
to on nyt uusi neuvola aika taas...kaks kertaa pitää viikos nyt käydä siis mun neuvolas...
mut tytsii auttamaa...
manja ja poitsu 37+5
Sain äsken siivottua lastenhuoneen (ja vähänkö karmii mennä kattomaan kun kuulostaa ettei ole ENÄÄ siisti!!) ja kyllä oli urakka!! Voi luoja! Mies on lasten kanssa useamman viikon raivannu vaan suurimmat pois tieltä ja sängyn aluset sun muut on ihan täynnä pientä tavaraa. Samoin mä haluan että tavarat on omilla paikoillaan ja nuo siivoo laittamalla sinne minne mahtuu...Ja petivaatteet vaihdoin kanssa.
Vielä olis keittiö ja eteinen joidenka kimppuun pitäs kaydä..pakko oli vaan tulla istuun välillä. Nuo ei onneks oo niin kauheessa kunnossa. Vaikka kyllä nyt väsyttää niin että melkeen itkettää!! Veikkaan että selkä ja maha on illalla niin kipeet etten liikkumaan pysty mutta synnytyksestä ei tietoakaan!!
masu 39+3
ensimmäiseksi onnea ponnarille ja tervetuloa uudet mukaan.
meillä menee taas huonosti, esikoinen sairastaa ja eilen mentiin päivystykseen ku alko henkeä ahdistamaan,yö meni sitten 30min välein herätessä, onneksi mies jäi kotiin ei muuten tulis mitään tästä elämästä.siitäpä tulikin mieleen että saapipahan nähdä että kuinka toi ukkokulta muuttuu ajan saatossa, meillähän tulee yhteistä taivalta ensi viikolla vasta 3v, että kaikkihan on mahdollista. nyt se poistaa alakerrassa lattialta vahaa laittaakseen sit uuden.
hikka tuntuu aina alamahalla todella alhaalla itseasiassa.
neuvola oli meilläkin tänään ja ei niin kivoja uutisia ollu, paineet kyllä hyvät ja painoa+350/vk, mutta pissassa proteiinit plussalla ja sf mitta oli kasvanu 2vk:ssa 5cm ollen nyt 35cm ja nyt tietty kova huoli että onko vauvalla kaikki hyvin. synnytystapa-arvio on seuraava kerta ku mittaillaan ja se on 7.12, jotenkin ei nyt just jaksa kovin positiivisesti ajatella...
tamatu+ihme rv 35+3
Hei vaan kaikki joulukuiset, H- hetket lähenee... :)
Vielä kaks viikkoa sitten olin sitä mieltä et mikäs tässä ollessa, ei mulla ole kiirettä synnyttämään... Mutta nyt on pikkusen eri ääni kellossa.
Kävelin tänään apteekkiin ja kyllä oliki tuskanen reissu! Ei mitään viiltelyä aina välillä vaan polttava rengas selästä häpyluuhun kokoajan, viils niin maan peevelisti. Ja alko jo ekoilla metreillä. Ikinä en oo niin hitaasti kävelly ja silti niin tuskasesti. Ei yhtään kivaa. Huomenna pitäis kävellä sama matka neuvolaan... Ihan hirvittää jo ajatuskin. Taidan mennä bussilla.
Sitten vielä ihana turvotus, sormukset on saanu lähtöpassit. Ja miten mukava olis voida laittaa housut jalkaan seisten, ilman että jalkoväliä viiltää peevelisti ku jalkaa nostaa, kääntyä yöllä heräämättä, pystyä kumartumaan noin vaan ihan huomaamatta... Jne.. Voi tätä iloa ja ihanuutta. ;)
Huomenna olis siis vika neuvolalääkäri, kiva kuulla mikä on tilanne tuolla alapäässä, onko mitään tapahtunu ja mikä on arvio synnytystavasta ja koosta... Jännää.
semmosta tänne tälle kertaa...
Koittakaahan jaksaa, ei meillä onneks enään niin kovin pitkästi ole odoteltavaa jäljellä.
Odottelija ja masukki 35+4
Hikasta, tuntuu, tälläkin hetkellä, tossa navan kohdilla. Hurjasti enempi on vauva alkanu hikkailemaan nyt parin viime viikon aikana.
Nukuttu on pikku päikkärit.. nukahdin puoli kahdeltatoista ja heräsin kahdelta.. Toivottavasti yöllä nukuttaa. Ajattelin huomenna siivoilla kun tänään on hieman myöhäistä siihen ruveta..ja en kyllä edes jaksa : (
Rintoja pakottaa koko ajan..inhottavan tuntuista. Mulla on yksi vauvakirja ja siinä sanotaan että 3 kertaa viikossa kun hieroo nännejä ja rintoja yleensä voi saada synnytyksen käyntiin. Tämä täytyy ottaa kokeiluun..jos vaikka auttaisi : ) Alaselkää polttaa lupaavasti aina välillä.
Nyt taas jatkan täällä..Ilmoittelen jos jotain tapahtuu..tapahtuisikin!!
sannis85..
Sannis85: täytyy varmaan tuolle ukkokullalle kertoa tuo rintojen hieronta -kokeilu niin on varmaan onnesta soikeana!;) muuten mua ei enää tässä vaiheessa kauheesti kiinnosta nuo jutut. ikävä kyllä! Ehkä se tästä normalisoituu synnytyksen jälkeen...
Meillä viime viikolla (38+5) ultrassa koko arvio oli 4133g ja hieman hirvittää ku ensimmäinen kyseessä. Vähän käsikopelolla yritti kokeilla lantion luita ja kaikki ok ja sain äitipolille kokoarvioon ajan vast viikolle 40+5.Tulis nyt vaan ennen sitä!! Pitkäsäärinen ukko olis tulossa...
Tuli tänään viimonen joululahja ostettua ja nyt on kaikki pakattukin joten voi vaan keskittyä odottamiseen. Jouluvalot pitäis ulos vielä laittaa niin sitten ois koti valmis jouluun ja pikku tonttuun.Tuli muuten ostettua niitä luumujakin joten katsotaan helpottaisko tää olo tästä. Viime yönä tuli kaks kunnon supistusta tasan tunnin välein mut siihen se sit taas tyssäs. Tänään on ollut vaan koko päivän heikko olo ja vähän menkkamaisia kipuja mut ei muuta. Olen luopunu jo toivosta et herra sois itsensä tulla edes lähel laskettua aikaa. Miehet!!entaa aina odotuttaa itteään!!
Nyt lähdettävä koiran kanssa ulos, muuten tuo teini-ikäinen (2v) alkaa riehumaan täällä himassa eikä sitä kestä kukaan.
kimsu ja jättiläinen 39+1
eli olen kans kuullut tuosta et rrintoja tai lähinnä nännejä kannattais hieroa,mutta kerrallaan ei saa pitkää hieroa...ja sais supistuksia aikaseski...noh meil eilen tätä juttua kokeiltiin ja se toimi supistuksia tuli mut ei kipeitä ja tänää ite kans kokeilin ja taas tuli supisteluja...jos vaik se saiskii jotain aikaseks-kaikea sitä kokeileekin;)
myös ekalta mul sanottiin et se auttaa jos rintoja pakottaa kun nyt alkaa se maidon tulo...ainakii mulla...mul tulee maitoo tosi helposti rinnoista kun vähän puristaa nii jo tihkuu ja saunassa varsinkin ja suihkussa...
ekalta oli sama homma ja maitoa tuli ja tuli ja imetin 1-v asti...toivottavasti olis nyt kans et sais imettää mahd.pitkään...
mul kaa ollu selkä juilintaa ja nivusiin juilinu..jospa tästä pikku hiljaa...
manja edelleen...
mietiskelin ite täs vaa et voiko tosiaan toi paha olo viitata tähän synnytyksen lähestymisee ku mul on taas öklö olo se ei oo pahoinvointii et oksentaisin eikä närästystä mut semmonen pöhkö olo mahassa ja supisteluja tullu mut ei kipeitä nyt aika tiheään... toinen mikä on et mul ei maistuis ruoka vaan väkisin syötävä ja kakka on tosi kovaa mut saan usesti käydä myös kakalla päivässä...mikä lie nyt sit tosiaan itel on...vai alkaisko nyt jotain täs tapahtumaan...
katellaan...
nyt tuli kunnon limatulppa...selkää juilii...paha olo...jokohan tulis lähtö....... ilmottelen...
Ensimmäistä kertaa tänä " talvena" nyt sit liukastuin!! Tai siis pari kertaa horjahdin kun astuin mustaan jäähän. ja seurauksena tästä toinen nivunen on ihan tulessa, ei pysty kunnolla kävelemään. Kuin tuskalliset liitoskivut! Koira oli vähän ihmeissään kun loppu matkan vaan itkin ja huusin sille jos se vähänkään veti. Pyysin miestä kotiin tlo matkalla käymään apteeekissa hakemassa panadolia et saa nukuttua, täytyy kattoa miltä huomen näyttää, tarviiko soittaa lekuriin. Jos ois vähänkään pidempi odotusaika viel edes, " juoksisin" huomenna kauppaan ostaan ne sellaset piikit kenkiin!
Muksuki vähän pelästy ekalla kerralla ku heti alko potkiin. Täytyy nyt seurailla tuon maha-asukinkin vointia...
kimsu ja samat viikot
Ehkä se on tänä yönä se lähtö sit :-) !! On sulla oireillukki runsaasti!
Tosta rintojen / nännien hieromisesta, sitäkin tuli kokeiltua edellisen kanssa, raskausviikolla 41-42 joka päivä muttei sekään mulla saanut synnytystä käyntiin... Se on varmaan ihan sama kun laimea oksitosiinitippa kädessä (oksitosiinia se erittää nimittäin). Suppareita tuli mutta laimeita ja lakkasivat heti kun tämän toimenpiteen lopetti :-P
Kyllä mä ainakin siihen päädyin viime raskaudessa että mikään ei tepsi. Ei kolme ässää, ei portaiden nousu, ei rehkiminen, ei ikkunan pesu tai verhojen vaihto, ei chili tai kaneli, ei nänniärsytys, ei risiiniöljy...
Ja varmaan taas loppiaisen tienoilla näitä kaikkia kokeilen :-D !!!
Mulla alkoi la-su tuntumaan vihlontaa lantiossa, jänskästi muuttuvat nämä raskausoireet kyllä kun loppu alkaa häämöttää. Kaks yötä niin on jo rv 37 ja se tuntuu jo hurjan suurelta. :-) Tosin sais hypätä mieluusti pari viikkoa etiäppäin tämä raskaus... Ei haittais vaikka sais jännätä joka ilta jos lähtö tulis... Jännitystä elämään kaivattaisiin!! Nykyään vaan jännätään sitä iltaisin että saako tyynyt aseteltua hyvin!! :-D
Ei mulla kiire synnyttämään oo varsinki kun vauva on pieni vielä. Laskeskelin että tossa 37+0 vauva on ainakin ylittänyt tuon 3kg rajapyykin. Voi että on pieni verrattuna edellisiin... Ja sit kun se syntyykin niin se on goljatti ja painoarvio menee kahella kilolla pieleen :-P
Sintagma 35+5
Tosissaan tuntuu olevan jännät paikat. :) Jokohan kohta pääset lähtemään tosi toimiin.
Toi musta jää on kyllä petollista, itekki meinasin kaatua monet kerrat tänään. Toivottavasti kipu hellittää eikä mee pahemmaks. Tsemppiä.
Odottelija
Kimsu: voi ei. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ethän vatsallesi kaatunu? Minuakin pelottaa ulkoluttaa meidä isoa koiraa, kun se innoissaan saattaa nykäistä ja kaataa. Ukko on onneksi käyttää nyt paljon enemmän ku aikasemmin.
Manja: hyvät merkit:-D Pidä meidät tietoisina, saadaan sitten peukuttaa sinulle.
Rintojen hieromisesta. Olen huomannut sen muuten tehoavan. Taannoin oli yksi paha suppari päivä, sitä ennen ukko käpälöi vähä liikaakin... ja eilen ukko taas yritti kähmiä ja taas on tänään muutama suppari tullu. Jos tänään oikein usuttais käpälöimään....
Ultrassa käyty. Painoksi arvio 3300 g eli jos laskettuun päivään pysyy, noin 3900 olis paino. Ihan hyvän kokoinen lapsi:-D Muutenkin kaikki oli ok. Vauva oli kääntynyt kasvot minun napaan päin, mutta pää tiukasti alhaalla. Kohdun ulkosuu oli auki, mutta sisäsuu kiinni ja kaulaa jäljellä 2 cm. Uiminen on kuulema minunkin tilanteessa täysin sallittavaa ja erittäin suotavaa:-D
Huvittaa jo nuo jalat. Ihan niinku tukit:-P onneksi ei tarvitse enää niin mahdottomia odotella. Herkkuja taas kulunut valtavat määrät, uutena vuotena aloitan terveet ruokatavat:-)
Kissalle ostin semmoisen hormoonisuitsukkeen jonka laitoin pistorasiaan. Tekee kuulema kissasta hyvin onnellisen. Eläinlääkäri sitä suositteli. Voi olla stressaantunu esim. koiran juoksuajasta. Voi olla, ettei sillä ole infektiota vaan se merkkailee nurkkia. Tuon pitäisi auttaa. Toivon parasta, itku meinaa tulla kun katsoo kissaa ja ajatteleekaan että siitä pitäisi luopua. Mutta kyllä nuo pissamerkit haisevat ihan sietämättömille. Ei voi vaan jatkua näin, tämä siis ihan tämän syksyn ilmiö
Kai pitäis tuolle hilluvalle muksulaumalle ruveta iltapalaa kasaamaan....
P-M edelleen 37+1
Eli tuli taas neuvolakeikka tehtyä ja kaikki ok. Turvotusta vaan ihan älyttömästi kun menin eilisillä synttäreillä maistamaan shipsejä! En kovin paljoa, mut riitti!! Painoa yli kilo viikossa!! Aamullakin sormet ei tahtonu edes taipua. Mennyt viikko olikin oikeastaan turvotukseton mikä sinänsä aika yllättävää.
Perjantaina on se äippäpoli aika ja uus kokoarvio ja neuvolaan ei terkkari enää antanu aikaa..soittelen sitten kun selvii tuolla sairaalassa mitä tapahtuu seuraavaks. Elättelen toki toiveita että pääsisin synnyttään ennen sitä mutta saattaa olla että ihan turhaan.
Mies eilen sano illalla et hällä on ihan sillanen olo että tällä viikolla se tapahtuu vaikka ei osaakkaan kuvitella että vauvaa ylipäänsä olis tulossa =) En mäkään kyllä toisaalta!!
Aamuyöstä oli tosi paljon sellasta menkamaista kolotusta tuolla alavatsalla..en tie oliko viitettä mihinkään synnytykseen vai onko poitsu jopa laskeutunu ja ahdistaa vaan alavatsaa siinä mennessään. Mutta nyt oli terkkarin mielestä pää hyvin tuolla alhaalla..
Hikka mulla tuntuu parhaiten nyt tuolla ihan alhaalla ja sillon viime viikolla kun ihan varmana oli hetken väärin päin niin hikka tuntu tuossa rinnan alla jossa pylly normaalisti on. Kyllähän siinä koko maha hytkyy kun toinen parastaan laittaa mutta aika selkeesti tuntee sen selkeimmin tuolla ihan alhaalla.
Tänään yritän ihan oikeasti saaha siivottua, alkaa tää jatkuva jossittelu ärsyttään..tulkoon sitten vaikka kuinka huono olo mut ärsyttää täkin kun ei vaan saa loppuun tätä hommaa!!
masu 39+3
p.s yahoon porukastamme yks jos toinen on tänään lähteny synnyttään ja viime viikollakin muutama ja mä alan olla aika vihree kateudesta..siihen vielä tämän porukan synnytykseen lähdöt...huoh...mää kans!!! ;D