*~¨Joulukuisten Maanantai¨~*
Kommentit (40)
Harvinaista, että minä täällä näin aamutuimaan.. :)
Muakin alkanut vaivaamaan aamu-unettomuus.
Heräsin vähän jälkeen viiden kun mieheni oli unissaan ihan tuskastuneena. Heräsi sitten ja kertoi nähneensä unta, että minut oli pakotettu johonkin haaremiin.. Mieheni tuli sinne sitten vierailulle ja olin vaan esitellyt hänelle siellä tiloja. Olin sitten joutunut naimisiin geishan kanssa, ja mies sano, että oli niin ahdistunut, ja oli kamala ikävä. Sitten olin vaan näyttänyt mahaani ja sanonut, että pääsen mä kohta täältä tän synnyttään... (: Sitten sainkin pitkään olla hänen rutistuksessaan, kunnes tuli tosi kova nälkä ja piti lähteä aamupalalle...
Niin ne unet vaan joskus laittaa kovat tunnekuohut päälle, ja ihan pistää ajattelemaan miten tärkee toinen on, ja että ei se onnellisuus oo itsestään selvyys.
Tervetuloa minunkin puolesta Kimsu!
Saapa tosiaan nähdä, tuleeko tämän päivän aikana vauvauutisia!
Voi kun noihin eläytyy ihan täpinöissään tässä vaiheessa. On niin kiva latautua tällain lähtemisen fiilikseen!
Joo, täällä vauva on laskeutunut kyllä ihan kunnolla. Tuntuu semmonen pallo tuolla jalkojen välissä. Kaks aikaisempaa ei ole ehtinyt laskeutua näin, kun on toinen lähtenyt käyntiin vesien menolla ja toinen muuten vaan vähän kypsymättömästä tilanteesta. Saapa nähdä, tuleeko helpompi synnytys, kun ei tarvi niin ylhäältä sitä punkee..
On kyllä vatsanahka niiiin kireeellä, että oikeen kihelmöi, mutta arvilta on vielä toistaseks säästytty.
Ihanaa, mies hakee tänään meille turvakaukalon, sit alkaakin olla kaik hommattuna. Pitäs vielä vauvan vaatteet pestä ja silittää kaappiin, mutta sitä ennen se kaappi pitää tehdä, ja sitä kaapin tekoa ennen mieheni pitää tehä remppa loppuun, joten on tässä vielä odottelemista :)! Harmittaa kun ite on tässä vaiheessa niin kädetön, ettei voi kun vierestä katsella toisen pakertamista. Tekis mieli synnyttämään kovasti jo, mutta onneks nämä keskeneräiset hommat saa vähän hillitsemään liikkeellelähtöä, ei tosiaan noita viikkoja vielä niin paljoa ole, että kannattas hirveesti hätiköidä..
Sellaista... Kaikille oikeen kivaa talvista päivää!
Toivotaan että toi loppu lumi ees pysyis maassa, ni pysyis mieli vähän valosampana. Muhun vaikuttaa tässä vaiheessa niiin paljon toi ilma. Heti on tosi alakuloinen olo kun tulee harmaa päivä.
♥ perhonen & pikkuinen ♥
Mikä lumi missä??? Meillä ei ole lunta ollut kun se muutama sentti sillon kauan aikaa sitten, sais kyllä tulla, tulisi niin paljon kivempi fiilis itelle!
Yö meni hyvin nukkuessa, ei valittamista, univelkaa viikonlopusta hiukan paikkailin.
Ja arki alkaa ihanan häähumun jälkeen, hyvä toisaalta niin, nyt täytyykin keskittyä vauvan tuloon...
Turvotuksesta, sitä vitsausta ei juurikaan ole ollut, eikä oikeastaan ikinä raskausaikana. Sormukset pidän aina loppuun asti, sukissa voi joskus olla viiru resorista.
Jokohan saadaan vauvauutisia tälle päivälle, kohta niitä alkaa kyllä varmasti tulemaan, meillä ei merkkiäkään synnytyksen alkamisesta, muttei niitä ole juuri aiemminkaan tullut se on vaan sitten tullut lähtö ykskaks lasketun ajan tietämillä. Nyt lasten koulutielle ja palaan päivemmällä uudestaan..
Ponnari ja itu 37+3
Tervetuloa kimsu mukaan!
Nostelin esittely- ja syntyneet pinoamme, jospa sinne saataisiin pian lisää päivitettävää, tässä linkki, jos kimsu haluat kanssa tietosi mukaan päivittää:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11810444&p=1&tm…
P-M: täällä turvotusta ihan kamalasti, ei tunnu auttavan minkään litkun juominen, vettä ja ananasmehua oon kitannut PALJON. Sormuksia ei oo tarvinnu sormiin yrittää aikoihin.
Manjalla oli siellä oivan oloisia tunteita kropassa :) Muutenkin veikkaan että tällä viikolla alkaa tapahtua ja paljon tässä pinossa :)
Oma olo mainio, odottelevalla fiiliksellä, mutta ei vielä lähelläkään lähtöä. Taas tuntuu siltä, että teillä muilla viikot menee nopeammin eteenpäin... Eilen bongasin vähän vihertävää limaa, siitä oli muutkin pinossa puhuneet!? Tuli kyllä tosi vähän ja ei mitään tuntemuksia sen mukana... Mitä lie?
Lahja-Unelman uunijuustoa himoitsen vesi kielellä... Saisko tännekin sitä, kiitos :)
Mutta loppuviikosta on jo joulukuu, JEE! :D
Suppareita kaikille niitä toivoville (ihanaa toivotella supistuksia :) ) ja poksahdelkaa!!!
Tämä tyttö vyöryy aamukahville.
Gaiole ja piiperö 35+4
Vitsi mä kyllä joku päivä kuolen noihin portaisiin... 6 x 8 porrasta aamutuimaan tyhjällä mahalla on liikaa raskaanaolevalle :-P !
Ja tuolla ulkonakin oli ihan killeri-keli, asfaltin päällä ohuenohut jääkerros... Kävelin toooosi hiljaa...
Loppuviikosta sit joulukuu, ROCK! :-D Ja koko viikoks luvattu pikkupakkasta tänne eteläänkin, näillä näkymin. :-) ehkä myös lunta?? :-D
Gaiole kiitoksia kun jaksat päivitellä tuota esittelypinoa :-)
Tuo vihertävä lima on hauska merkki, jos pääsetkin jo joskus rv 39 synnärille?
Kimsulle tervetuloa! Ja tosta toilaxista ei ole kokemusta mutta kun olo rupes käymään edellistä odottaessa tosi epätoivoiseksi rv 42 niin kokeilin risiiniöljyä :-P veti mahan tosi pahalle vesiripulille muttei kyllä käynnistänyt synnytystä... Ja viikkoja oli jotain 41+3. Eli ei se käynnisty edes laksatiiveillä jos ei ole käynnistyäkseen...
Mulla on muutenkin tässä raskaudessa ollut outoa kun joka toinen päivä ripuli ja joka toinen päivä ummetusta.
Omaa napaa...
Eilen-toissapäivänä tapahtui jotain. Maha pieneni yhtäkkiä ja painopiste jotenkin laski eli maha on nyt jotenkin " terävä" tosta navan yläpuolelta ja törröttää ulos enemmän.
Sit tuli sellasia " sähköiskuja" tuonne alapäähän ja nyt sit särkee häntäluun-pepun aluetta ja sisäreisissä olevia mitä-ikinä-ovatkaan -jänteitä ja häpyliitosta vihloo...
Ja tänään kun portaita kiipesin, tuntui housuissa märältä ja siellä oli sit vähän limaa ja jopa yks pieni klöntti.
Olen ihmeissäni näistä oireista, mutta todennäköisesti eivät oo mitään... En todellakaan jaksa uskoa et lähtö tulis edes kolmen viikon sisään kun takana kaksi synnytystä ja 22 yliaikaispäivää yhteensä...
Toisaalta, eks se vauvan laskeutuminen tarkoita sitä et virtsarakko olis ahtaammalla? Mulla on tapahtunut jotenkin päinvastoin, enää ei tartte ollenkaan käydä yöllä vessassa... Outoa.
Närästys on tosin loppunut, mut nyt taas alkanut painaa keuhkoihin.
Turha täs tehdä mitään kotianalyysiä... Kuitenkin tietää et 6-7 viikon sisällä penska sylkyssä... Malttia malttia.
Sintagma 35+5
Tulipas pitkä otsikko..
Mutta niin sitä vaan vietetään loppuviikosta jo pikkujoulua ja on ensimmäinen adventti ja saa avata ekan luukun kalenterista. Itselleni olen ostanut salmiakkikalenterin ;)
Oma olo alkoi eilen olemaan jo niin kamala. Vauva on laskeutunut viikonlopun aikana ihan valtavasti ja olo viime viikkoiseen on tuplasti hidastunut ja vaikeutunut. Ei esikoisesti ollut näin raskasta loppuaikana.
Tuntuu, että sydänkin käy ylikierroksilla tämän olon kanssa.
Lämmitin tuossa äsken glögiä ja luin hyvää kirjaa. Mutta ei voi istuakaan paikoillaan kovin kauaa, ku alkaa jo painamaan jos mihinkin..
Tuntuu, että tämä veijari kasvaa samaa vauhtia kuin viimeiset 4vkoa eli 325g/vko kokoarion mukaan..
Se selviää perjantaina.. voisin kyllä jo synnyttää ennen sitä ;)
Eilen käytiin kaverin 30v synttäreillä. Heille syntyy pikkukakkonen heinäkuussa. Ikäeroa tulee 1v7kk. Samoin kummityttöni äiti soitteli yks päivä ja heillekin syntyy 4 lapsukainen kesäkuussa. Ikäroa kahden nuorimmaisen kanssa tulee 1v2kk. Kivaa kun tulee tähän ystäväpiiriin lisää lapsia ja samassa elämäntilanteessa olevia ;)
Itse ehdin juhlia 30v synttäreitäni kavereiden kanssa sekä esikoisen hoitovapaalla suoritin ammattikorkeakoulututkinnon loppuun ennenkuin aloin odottamaan tätä pikkukakkosta. Ehdin käymään töissäkin 10kk 6h/pvä. Joka oli muuten aivan ihan työaika. Ei liian rankkaa..
Miehistä ollut viikonloppuna keskusteluja. Mulla on tosi ihana mies, joka tekee kotona paljon ja on mielellään pojan kanssa. Puhuttiin jopa siitä, että jos mies jäisi vanheimpainloman loppuajata muutamaksi kuukaudeksi kotiin vauvan ja esikoisen kanssa. Mä olisin muutaman kuukauden töissä ja jäisin sitten hoitovapaalle. Mutta tämä nyt oli tälläinen ajatus ja katsotaan loppukesästä miten käy..
Toki miestä pitää välillä hoputtaa ja muistuttaa, mutta aina siis tekee sen mitä pyydän ;)
Voi että tämä olo on kyllä aika karsee.. en olis viime viikolla uskonu, että näin äkkiä muuttuu. Toivon todella, että käynnistävät jo heti 37 vkon jälkeen. Ja toivon, että olisi paikat jo vähän kypsyneet..
nyt taas kirjan pariin.. siivosin jo eilen, joten ei sitäkään ole enää taakkana.. Mä passitan miehen ulos pojan kanssa ja siivoan ite. Tykkään nimittäin siivoamisesta ;) aika kahjoa..
-marica 36+1
Ei ole lunta nähty täälläkään pitkiin aikoihin,nyt on sentään asteen verran pakkasta,koko eilisen päivän satoi vettä. Kyllä tuo ilma vaan vaikuttaa niin paljon mielialaan,vaikka itse en edes ole mikään ulkoilma ihminen millään lailla.
Ei mitään merkkejä edelleenkään,mikä voisi viitata lähestyvään synnytykseen. Koittakaa kestää,mä käyn täällä varmaan seuraavat kolme viikkoa ilmoittamassa joka päivä,ettei vieläkään ole mitää tapahtunut.
Kerrankin hyvin nukuttu yö takana,ja jopa nyt aamullakin on aika pirteä olo. Yleensä olen aina väsynyt,vaikka olisin nukkunut miten paljon. Ehkä ne rautalääkkeet alkaa sittenkin tehota,huomenna sen näkee neuvolassa.
Missäpäin mahaa teillä muuten tuntuu vauvan hikka,ja tiedättekö missä asennossa vauva on? Minä kun olen edelleen epävarma,että onko tämä pikkuinen mennyt kääntymään näin loppumetreillä väärin päin. Eilen pongasin ensimmäisen kerran hikan tällä vauvalla,kaksi edellistä ovat olleet kovia hikkaamaan ja olenkin ihmetellyt,kun tämä ei ole hikannut ollenkaan. Nyt mietin,että voisiko tuosta hikasta päätellä,miten päin tuolla masussa ollaan. Mulla se tuntui navan korkeudella,navasta hiukan oikealle päin. Onpas vaikea kuvailla sitä paikkaa... =)
Tänään ei ole mitään ohjelmaa onneksi,musta on tullut sellainen että viihtyisin täällä kotona vaan,suurin syy tuohon on kyllä nämä liitoskivut,ei tee mieli tälläisenä raihnaisena kulkea missään ja sitten kun sen tietää,että ilta ja yö menee ihan pilalle,jos on päivällä paljon liikkeessä. Aika kyllä menee heti paljon nopeammin,kun vähän käy välillä jossain tuulettumassa. Huomenna onkin sitten ohjelmaa koko päivälle,ihan hirvittää jo etukäteen,että miten sitä oikein jaksaa.
Nyt vähän siivoamaan,ennen kuin mun nykyinen normaalitila palautuu,eli muutun taas ihan väsyneeksi.
Himpula 38+6
Sain siivottua meidän makkarin, oli käsittämätön määrä pölyä ja illalla kiva pyörähtää puhtaisiin lakanoihin. Mitähän seuraavaksi siivoais...
Tässä murehdin tuota kissaa. On semmoinen vajaan neljän vanha leikattu poika. Se on ruvennut saamaan virtsatieinfektioita. Taas alkoi oireilee, edellinen reilu kuukausi sitten. Onhan se kivuliasta kissalle ja raskasta lompakolle. Alkaa tuntua, että 1000 e vuodessa kissan pissatulehdukseen on liikaa. Käynti nimittäin on 50-80 e. Toisaalta se on lapsille kovin tärkeä ja olen kovasti sitä mieltä, että kun lemmikin on hankkinu, niin siitä täytyy pitää huolta. pissatulehdusten lisäksi kissa yrittää karata parvekkeen kautta, ei kaupungissa voi irti pitää. Aika paha juttu, kun ei voi enää parvekkkeen ovea avata, jos ei ensin kissaa metsästä kiinni ja lukitse johonkin. En tiedä, mikä tuon aiheuttaa, mitään altisteita ei ole, paitsi ruoka, kissa ei nimittäin suostu syömään muuta, kun tiettyjä - ei niin terveellisiä ruokia:-(
On niin kamalan syyllinen olo, kun olen ruvennut vakavasti harkitsemaan kissasta luopumista. Toisaalta, kuka edes huolii kissan jolla on toistuva vaiva, ja maksaa rutosti:-(
Mitäs tekisitte tässä tilanteessa??
P-M
Mulla tuntuu yleensä jommassa kummassa lonkkaluussa :-) luulen et vauvan hartia jotenkin kosketuksissa. Joskus on myös tuntunut sekä alhaalla että ylhäällä, ilmeisesti aika kova hikka kun peffakin heilahtaa joka kerta ;-) !
P-M, tosi vaikee tilanne teillä ton kissan kanssa... Onhan se perheenjäsen eikä sitä voi jättää kärsimään mutta varmaan ottaa aivoon maksaa tuollaisia summia elikon takia :-( ! Mitä jos sen epäterveellinen ruokavalio edesauttaa noita tulehduksia? Kai se suostuis syömään terveellisemmin jos ei olis muuta vaihtoehtoa? Vaihtoehtona joko nälkä tai terveellisempi ruoka niin eiköhän valitse sen terveellisen!
Rupee syöttämään sille karpaloita :-P niidenhän sanotaan ennaltaehkäisevän tulehduksia! Tai jos se sais jonku estolääkityksen? Eihän se ihmisellekään maksa hirveitä, miten sit vois eläimelle maksaa?
Sintagma 35+5
Voih kaikki oli niin hyvin neuvolassa : ) Raskausviikkoja nyt mulla siis 38+4 ja verenpaine oli tippunut paljon!!! Tänään se oli 136/86 ja painoa oli tullut vaan 175g/viikossa. Sf-mitta oli tippunut 1 cm ja kun valittelin noita häpyluunkipuja niin terkka kokeili ja sanoi että vauva on laskeutunut jo hyvin alas eli synnytys vaan lähenee.. Vauva on edelleen raivotarjonnassa. Sydän äänet kuului hyvin ja ne oli 130-140 lyöntiä.
Olen niin onnellinen että tuo vauveli on tipahtanut alas päin kun viimeksi neuvolassa (tasan viikko sitten) vauva oli vielä aikas ylhäällä. Nyt tuntuu että synnytys voi käynnistyä milloin vaan! Seuraava aika neuvolaan on nyt perjantaina jollion varmuuden vuoksi seurataan tota verenpainetta ja pissa näytettä ettei tule raskaus myrkytystä.
Täällä harmaata ja todella liukasta..yök. Saisi tulla pakkasta ja kunnolla lunta. Tai edes aurinko paistaa mutta ei.. Ei ole mukavaa jos joulu on tälläinen. Jeps.. Lähden lepäilemään mutta palailen myöhemmin.
sannis85 ja masuasukki 38+4 TASAN 10 PÄIVÄÄ LASKETTUUN AIKAAN!!!
Tuntuu parhaiten aika alhaalla, suurinpiirtein navan kohdalla, mutta paljon alempana. Tosiaan joskus hytkyy koko maha. Ja mulla oli oikein mukavassa asennossa viimeksi neuvolassa. Nyt sitten eilen pyöri, sen jälkeen ei hikannu.
Sintagma: kiitos sanoista. Ihan oikeasti p...a tilanne. Tuli vaan niin hervottomat naurut tässä itsekseen kun ajatelin, että kissa parka nielis karpaloita:-DD. Kissa meillä mieltyny koiran ruokaan, molemmat syövät yhtäaikaa samalta kupilta, vaikka kissalle omatkin muonat tarjolla. Ja ei pysty oikein koko aikaa vahtimaan, ettei jompi kumpi varasta toisen ruokaa.... tämä varastelu siis jatkuvaa
Mitähän kohtaa tuo vauva ravistelee ajoittain? tuntuu tuossa alamahalla. Hassun tuntuista:-)
P-M jälleen kerran
kirjoitan pitkästä aikaa kanss jotain.Kävin perjantaina kirjoittamassa mutta kaikki hävisi johonkin.Aina onnistun siinä..
Mukavaa kun on ollut paljon kirjottelua viime viikkojen aikana.Toivotaan parhaillaan synnyttäville voimia!Ja haluan onnitella myös uutta rouva Ponnaria!
Moni olisi valmis jo synnyttelemään.Itse kun on loppukuun odottelija niin asennoituu viel odotteleen kuitenkin.Harvemmin ne kovin paljon ennemmin sieltä tulee kuitenkaan:)Onneksi on tämä joulunajan odotus että voi keskittyä vähän johonkin muuhunkin kuin omaan napaansa.Minulla oli se laskettu aika 23.12. jotta kyl pikkasen mietityttää miten tää homma nyt sit ajoittuu just jouluaattoon.Ois hyvä tietää etukäteen tarkka aika,mut ku ei.Olikos jollain ennestään jouluaattona tai muuna lähipäivänä syntynyttä vauvaa?Onhan siel synnärillä varmaan kivan tunnelmallista:)
Miehistä on ollut puhetta.Meidän perheen iskä käy työssä ja mie sit olen kotona tämän kolme v tytön kanssa ja kolme tyttöä käy koulussa joita sit kuskaan tarpeen mukaan.Hevosia on pari joita aktiivisesti valmennetaan ja kilpailutetaan jotta kyl ajankäytön ongelmia ei meillä tunneta.Kun elämää on näin paljon niin on päivänselvä juttu että meillä molemmat teemme tasapuolisesti samoja töitä ja kumpikaan ei kyl jouda laiskotteleen.Mies on kyl sit semmonen ihanan huomaavainen ja minä varmaan enemmän odotan palvelua kun hän.Odotusaikanakin mies laatii aamu ja iltapalat sohvalle kun akka vaan lihoo..Jot kyl nyt laitatte niitä äijiä ruotuun siel kotona:)No juu, kukin tyylillään.
Vauvasta sen verran että olin viime viikolla ultrassa kun 20 vkolla sanottiin et istukka ois liian alhaalla ja lapsivettä vähän.No ne asiat olivat korjaantuneet ja kaikki oli masussa hienosti.Ja heti kun ultraus alkoi niin tohtori sanoi että tämä täällä esittelee auliisti sukupuoltaan.Ja minähän sitten sanoin että kerro.Ja lääkäri sanoi että teille tulee pieni jalkapalloilija!Ja että ihan varmasti oli kuulemma kivekset ja pippeli.Siis mä meinasin kuolla onnesta.Meillähän oli jo ajoissa päätetty että tämä on sitten vimppa perheenjäsen meille ja neljä tyttöä ennestään ja nyt viides ois poika!Kertokaa nyt mulle että onko jollain viel 36 vkolla tehdyssä poika-arviossa tulos ollutkin tyttö.
on niin vaikea uskoa että saisin pojan.Olen huudellut huutonetissäkin ainoastaan tyttöjen minni ja bamse vaatteita,heh heh.
Juu vauvan painoarvio oli 35+4 2300-2500gr,sanoi tohtori ettei mikään suuri olisi.Tytötkin ovat olleet pari alle 3kilosta ja pari hitusen yli.
Limatulpasta sen verran että minulla on lähtenyt se oikeastaan aina vuorokauden sisällä synnytyksestä ettei ennemmin.Jot hyvin yksilöllistähän sekin on.
Taisi tulla nyt kunnon sepustus jotta lopetan välillä.
Pohjanmaalla lunta ihan kunnolla.Mukavaa päivänjatkoa kaikille joulumammuteille!
Onnellinen rinsessojenäiti 36+1
Tänään oli painoarvio ja pienempi on tulossa kuin tuo isosisko (syntyessään 4200g) eli nyt 2900g. Supparit oli sittenkin saanut jotain aikaiseksi kun kohdunsuu oli väljästi sormelle auki (1,5cm) ja vauvan pää tuntui kätilön sormiin. Pitää varmaan ottaa aika rauhassa kun pari viikkoa sais vauva vielä pysytellä masussa, mun mielestä:). On vielä ne joululahjat tekemättä ja paketoimatta, vaikka niistä puhuin jo kauan sitten...
Turvotusta ei ole ollut ja ilmeisesti johtuu tuosta tiukasta dietistä, koska edellisessä raskaudessa olin ihan norsu turvonneine sormineni ja mitkään kengät ei mahtunu jalkaan kun ne oli sellaiset tassut.
Mitäköhän vielä piti kommentoida... Tervetuloa mukaan uusi palstailija :), mun lahopää unohti jo nimimerkin...
Päkis rv36+3 pari päivää vielä täysaikaisuuteen...
Luminen nollakeli, saavat isommat komeat lumiukot tehtyä koulun jälkeen.
Tuossa harkitsen jouluverhojen laittamista keittiöön, josko viittis.
Tää onkin ainoa " vapaapäivä" tällä viikolla, ettei mitään menoa mihinkään, huomenna pitää käydä kirpparilta hakeen kamat pois, onneksi oli mennyt aika paljon vaikka alkuun näytti kovasti huonolta, ja tiistai-iltana on koululla joulumyyjäiset, keskiviikkona meillä on rehunjauhatusnäytös tuossa navetan edessä, on vissiin oikeen makkara ja kahvitarjoilukin=) , torstaina kampaaja ja perjantaina neuvola..No, eipähän pääse pitkästymään!
Hikasta ei näköjään voi päätellä vauvan asentoa, tän meidän perätilavauvan hikka kun tuntuu kanssa tuolla alhaalla vasemmalla, tosi alhaalla yleensä ja toisinaan jossain navan korkeudella muttei koskaan ylempänä.
Eikä noista liikkeistäkään oikeastaan voi mitään päätellä, oon joskus ajatellut, että miten joku voi olla niin tyhmä, ettei tiedä mitenpäin vauva mahassa on mutta eipä tuota oikeen voi tietää. Näköjään.
Samalla lailla eniten tuntuu tuonne oikealle kylkeen lujaa möyrintää kun edellisistä kolmesta jotka on olleet raivotarjonnassa ja alhaalla sellasta kaivelua, ainoa, että ennen edellisistä,on aina tuntunut selvästi peppu vasemmalla kylkiluiden alla ja pikkuset kantapäät oikealla mahan läpi, niin nyt on pepun paikalla pää eikä jalkoja tunnu.
Kova tämä on kyllä möyryämään, arvelin tuossa aamuyöllä kun se vessareissun jälkeen alotti touhuamisen, että uskallanko nostaa pyllyn ylös, omani siis, jos se vahingossa kääntys vaan kun pelkään, että napanuora on ylilyhyt tai solmulla vauvan ympäri niin en uskalla. Vaikka ei kai se siinä tapauksessa edes pääse kääntymään mutta jos alkaa kirraamaan tms...
Kissa-asiasta.. Hankalia nuo lemmikkijutut, mulle ainakin on niin rakkaita kaikki että ei niitä pois antas, mun pitäs laittaa korkealaitaseen pari lehmääkin mutta en henno, en millään, ne kun on oikeen mamman lellikkejä Tyyne ja Orvokki.. Tosin virallisesti kai ovat tuotantoeläimiä mutta...=)
Etkö sais Piitu-Miina niitä kissan lääkkeitä ilman, että kissaa tarvii viedä näytille kun tauti ja oireet on kerran selvillä?? Ite lääkkethän ei ole hurjan kalliita.
Tosin joku juttuhan sillä kissalla varmaan on jos ei parane se pissatulehdus vaan jää kytemään.
Meillä oli tuolla yhdellä monta vuotta sitten ja oli sitten kiva kun alkoi kuseksia meiän sänkyyn ja sohvalle kun halus tehdä selväksi meille, että hällä joku vaiva nyt on. Onneksi riitti yksi kuuri parantamaan.
Nythän ei olekaan yhtään sisäkissaa vaan kaikki kolme on ulkona ja kovilla pakkasilla pajassa kortteeraavat.
Tuo yksi ei halua enää tulla kun meiän koira sitä aian kiusas sisällä, leikkiä kun halusi, yhtä en päästä kun se pesiytyy tänne eikä tahdo lähteä pakollakaan ulos ja paskoo sitten mihin sattuu, kolmas on meille pesiytynyt kulkukolli ja se ei onneksi edes halua sisälle, arvaamaton kun on. Antaa nätisti silitellä ja saattaa sitten tokata kynsillä kiinni.
Tyttö haluaisi kovasti kissanpennun, meiän kesärenki lupas ampua kaikki kolme ja sitten ois voitu ottaa uusi kissa, pentu, mutta en hennonu millään antaa. nartut onkin jo kohta 13&14v. tuskin ne mahottomia enää edes elää ja kollin pitäs viedä jonnekkin missä sille etittäis koti..
Jo vain, jään odottelemaan josko jollain olisi tällepäivää ilmotella vauvauutisia, jokos Puolkymppi olisi nyytin kanssa kotosalla???
Lahja ja jumppaava maha 35+3
tuosta vauvan asennosta että meidän vauva on ollut jo viikkoja prikulleen samassa asennossa pää alaspäin ja kroppa oikealla puolella mahaa pylly pystyssä.Hikka tuntuu oikealla alhaalla aina samassa kohtaa.Vasemmalla puolella mahaa ei tunnu paljoa tavaraa olevan paitsi tietty omat läskit.Aika outoa kyl toi asennon pitäminen jo noin varhaisessa vaiheessa.Siitäkin pitää murehtia että onkohan se kunnossa.
Piitu-miinan kissasta sanoisin että olisihan sinulla täydet syyt vaikka lopettaa kissa jos jatkuvasti sairastaa.Mutta hirveä ajatushan se on.Olikos kissa sterilisoitu?Meilläkin eläimet älyttömän tärkeitä lapsille.Mutta onhan se elämässä niinkin että joskus joutuu jostain luopua.Koita jaksaa takuta
Puhuin tossa puhelimessa ja kuorin samalla tytölle omenaa, kun tuntus että meinaa henki loppua, no sitten jatkoin puhelua niin alkoi pyöryttää, huippas ja heitti, pystyssä pysyin kuitenkin ja nyt taas on sellanen kipeä olo ja oksettaa....Jollakin täällä tuntui olleen pahoinvointia loppuraskaudessa, onkohan tää nyt jotain sellaista, hirveä olo ja lapsia olisi koulusta haettava....
Ponnari samat viikot ja päivät kun aamullakin ;-)
Huomentapäivää mammat ja masukit!
Ensteks: Ponnarille onnittelut rouvautumisesta! Tervetuloa uusille palstailijoille, mukaan mahtuu!!!
Selailin pikaseen vkonlopun pinoja ja marzi tais lähtee vauvan hakuun, liekkö sielä nyt pikku prinssi/prinsessa sylkyssä..
(.) Täällä on tuntemisia jos jonkinlaisia, mutta ainakin toistaiseksi on masukki mukana pysynyt... Olenkin ajatellut että ois parempi olla analysoimatta ku sit koko ajan miettii joko tänään lähetään...
Mulla siis sitä tulppaa tullu, supistellu ja nyt on ollu menkkajomotusta viikonloppuna sekä vatsan että selän puolella... Vatsa on ollu todella tyhjennys kuurilla, se minkä syön tulee kyllä melkein heti ulos :) Monestihan sekin on jo merkki synnytyksen lähestymisestä... Sitten la kun oltiin kaupassa nii tuli jotain vuotoa ja kun vessassa kävin niin pikkuhousunsuojass näky vaalean punertavaa... Oisko sitten alkanu tihkuttaa lapsivettä. Onko kellä asiasta kokemusta? Kuopuksella mulla meni vedet osittain, mutta silloin sitä kuitenkin tuli niin ettei tarvinnu miettiä mikä homman nimi on... No, mulla on huomenaamulla nvlalääkäri niin jospa selviäis moni juttu silloin :)
Nythän mulla ei enää olis lastenhoito-ongemaakaan kun veljen vaimo on kotiutunu reissusta, mut sais tää pienokainen vielä jonku aikaa pysytellä masussa, joskin välillä olisin jo ihan valmis nyyttini hakemaan ;)
No nyt pitää mennä viemään esikkoa kerhoon...
palataan ja vointeja!!!
trv. daisy82 rv36+6
Mulla ollut noita tuntemuksia raskauden puolenvälin jälkeen, johtuu kuulemma siitä et veri ei kierrä kunnolla, niin ei saa happea ja sitten mul on aika alhaiset verenpaineet 90/50 niin meinaa taju lähteä. Ruoanlaitto on joinain päivin tuskaa ja tuo olo puskee useimmiten kun oon paikallani seisaalteen :( Ikävää, mut menee useimmiten nopeasti ohi. Voisko noista johtua?
Viikonloppuna meni 38 rikki, kohta rupeaa itsekin haaveilee synnytyksestä, vaik viel viime viikolla ei ollut mikään kiire. Kokoajan oon kyllä tekemäs jotain ja pikkumies 1v 10kk siirtää kans ajatukset nopeasti muualle. Tulipa kasattua piparkakkutalokin :) Olo muuten ihan kohtalainen, aamun kunniaks kuurattu vessa ja meidän " ylimääräisen" huoneen ajattelin vielä tänään raivat, kyllä raskaus saa hulluja tekemään :)
Mammiainen 38+2
Aamulla oli sellaisia outoja extra sydämenlyöntejä, niinku rytmihäiriöitä.
Soitin terveyskeskukseen ja kävin siellä näytillä. Ottivat sydänkäyrän, joka oli hyvä, samoin verenpaine oli normaali. Kävin kuitenkin lääkärin juttusilla ja se kokeili ranteesta pulssia ja huomasi aina kun tälläinen rytmihäiriö tuli päälle. Lääkäri kyllä sanoi, että on yleistä raskaudessa, kun pallea painaa keuhkoihin ja sydämeen.
Mutta kyllä säikäytti pahemman kerran taas nuo oudot tuntemukset.
Ajattelin, että tämäkin vielä..
Nyt on ollu jo tunnin verran parempi, ilman ylimääräisiä sydämenlyöntejä. Toivottavasti pysyykin poissa.
Tämän takia toivoisin, että vauva syntyis pian 37 viikon jälkeen, kun näitä muita vaivoja alkaa pikkuhiljaa näköjään tulemaan.
Meillä kun suvussa on sydämen kanssa ollut ongelmia. Veljeni sai lievän sydänkohtauksen 30 v. ja isäni on saanut aivoinfarktin.. tosin siinä ei sydän sysähtynyt, mutta kuitenkin..
Ja äidinisä on kuollut sydänkohtaukseen..
Kunhan tässä nyt ei vaan kuole ennenkuin vauva on syntynyt !
Aina kaikki pahin tulee mieleen..
Ponnarille onnea avioitumisesta ! Huonoa oloa pukkaa mulla ainakin aika-ajoin, vaikka synnytys ei oliskaan lähellä. Siks tulee aina sellainen olo, että ei kai nyt vaan ole raskausmyrkytyksen oireita.. edellisessä raskaudessa koin senkin :(
P-M; ikävä tilanne kissan kanssa. En osaa kyllä yhtään sanoa mitä tuossa tilanteessa tekis. Onhan se kamala rahamäärä, mikä uppoaa eläimen lääkärimaksuihin ja lääkkeisiin, niille kun ei sa sellaista vakuutusta, joka kattaa tuollaiset lääkärikulut.
Nyt lepäilemään, kun alkoi väsyttää tuo murehtiminen..
-marica
Luulen että mun olo johtuu samoista syistä kun sulla, mulla kanssa tosi alhainen verenpaine ja nyt vauva todella painaa kaikkia sisäelimiä oikein urakalla... Seistessä tääkin alkoi, nyt olen hätäpäissäni syönyt leipää, niin ohi on menossa, josko sitä uskaltautuu rattiin tunnin päästä kun lapsia pitää hakea.
Ja rytmihäiriöistäkin on kokemusta, yhtenä iltana tuli useemman kerran, mutta loppuivat sitten eikä sen koommin ole ollut, inhottava tunne.
Ponnari taas...
Kimsu: tervetuloa joukkoon:-) Sinulla ei enää montaa hetkeä jäljellä. En osa sanoa tuon toilaxin voimasta synnytyksen käynnistämiseen. Mutta vatsaan kyllä helpottaa varmasti muutkin " perinteiset" keinot kuten luumut.... Ja juominen
Jokohan tänään kuultaisiin ihan kunnon vauva-uutisia?!?! Ainakin puolkymppi vois kotiutua. Marzi varmasti vielä tovin reissullaan viipyy, onkohan muita mennyt " huomaamatta" ???
Tänään täytyy pakottaa itsensä siivoilemaan. Minulla on roikkunut muutamat hommat monta viikkoa. Pitänee varmasti ihan lista laittaa jääkaapin oveen. Vetää aina yli kun esim. yksi kaappi valmis. Minulla kans semmoinen olo, ettei voi synnyttämään lähteä, jos joku paikka repsottaa.
Miten teillä turvotusten kanssa?? Täällä ihan pulassa. Pitäs varmaan olla joku kokovartalon peittävä tukisukka. jalkoja ja käsiä nipistelee kokoaika, kun turvottaa. Kengät tosi tiukat ja sormukset ei mahdu viereenkään....Eilen join tosi paljon, söin mansikoita ja ananasta: ei mitään tehoa.
Iltapäivästä sitten olisi se ultra. Alkaakin minuutit kulua hitaasti.....
Siispä siivoilemaan
P-M 37+1