Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kananmunan keitto. Mitä teet, jos muna halkeaa kattilassa? Roskiin?

Vierailija
28.10.2013 |

Tuli mieleen, kun taas yksi muna rikkoontui keitettäessä ja kuoren alle lorahti keitinvettä. Kiehuva vesi tappaa pöpöt, mutta silti useimmiten rikkoontunut muna menee roskiin. Mites teillä muilla?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:03"]

Pistääkö ap, myös keitetyt potut roskiin, koska ovat keitinveden kanssa kosketuksissa?

Minä teen muniin aina pienen reijän, ei halkea ja kuori irtoaa helposti.

Pottu ei tule kenenkään perseestä! Eikä pyöri kakkaisella alustalla ennen keräämistä vrt. muna, joka tipahtaa siihen samalle alustalle jossa kana paskoo ja kuseksii. Kananmunan pinta on joskus näkyvästi paskassa! Ihmettelen jos joku oikeesti ei näe ongelmaa siinä että syö kakkavedessä lillunutta kananmunaa (joka haljennut)?????

Roskiin siis meillä.

Tiesitkö että perunan viljelijä levittää lehmän paskaa näin keväällä perunapellolle?

Vierailija
42/48 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin?

Rikki mennyt muna on käyttökelvoton???

Ei jumalauta... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munien ollessa kennossa nuppineulalla reikä toiseen päähän. Sitten munat kylmään veteen, ja levy päälle. Ei muuten halkea.

Vierailija
44/48 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei muutenkaan varmaan ota munaa poskeen... Kun siitäkin tulee virtsaa ulos.

Vierailija
45/48 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:03"]

Pistääkö ap, myös keitetyt potut roskiin, koska ovat keitinveden kanssa kosketuksissa?

Minä teen muniin aina pienen reijän, ei halkea ja kuori irtoaa helposti.

Pottu ei tule kenenkään perseestä! Eikä pyöri kakkaisella alustalla ennen keräämistä vrt. muna, joka tipahtaa siihen samalle alustalle jossa kana paskoo ja kuseksii. Kananmunan pinta on joskus näkyvästi paskassa! Ihmettelen jos joku oikeesti ei näe ongelmaa siinä että syö kakkavedessä lillunutta kananmunaa (joka haljennut)?????

Roskiin siis meillä.

Kastemadot ja yli lentävät linnut kakkii sun perunapeltoon :)

Vierailija
46/48 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitanbmunat kylmään veteen ja keitän. Oleellista halkeamisen kannalta on se, että vahtii kokobajan vieressä sitä hetkeä, jolloin alkaa kiehua. Sitten heti pienemmälle lämmölle.

Mullakin halkes ennen aina.

Keittäminen ei tuhoa kaikkia bakteereita.

Opin jostain jutusta, jossa joku asiantuntija kertoi, että keitettyjenkin kestovaippojen kierrätys on epähygieenistä.

Vierailija
47/48 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ongelmaa ei tule koskaan, kun käyttää munankeitintä - tuota täällä parjattua "turhaketta". Itse asiassa se on mitä kätevin vehje, säästää sähköäkin, munat eivät rikkoudu ja niistä saa aina juuri sellaisia kuin haluaa.

Kyllä siinäkin voi rikkoutua, mutta eipä mene keitinvettä kuoren sisään.

En minä ymmärrä aloittajaa, miksi pitää roskiin heittää vain pelkän veden vuoksi, kun uppomunat keitetään vedessä ilman kuorta,

Vierailija
48/48 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi