Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käyttäydyt töykeästi kaupan kassaa kohtaan?

Vierailija
24.11.2007 |

Olen opiskelija ja välillä kaupan kassalla töissä. Vastoin yleisiä odotuksia, nuoret ja vanhukset tervehtivät hyvin usein kassoja ja ovat muutenkin kohteliaita. 30-60-vuotiaat naiset ovat pahimpia! Vaikka tervehtisin ensin (mihin aina pyrin), niin aina ei kuulu pienintäkään inahdusta, marssitaan vaan pakkaamaan tavaroita. Sitten kun olen skannannut kaikki tuotteet ja sanon hinnan, asiakas mulkaisee ja löntystää hitaasti maksamaan vaikka olisi millaiset jonot. Ärsyttävintä on se, jos asiakas on laittanut kortit ja rahat KASSAHIHNALLE josta ne joutuu äkkiä noukkimaan ettei vaan luiskahda hihnan väliin. Tai jättää rahat ja kortit siihen pienelle tasolle ja osoittelee niitä sitten jos en ole huomannut. Ja ei kiitoksen sanaa missään välissä!

Mitä pahaa me kassat ollaan sulle tehty?

Ps. Se ei ole kassan vika jos et ole ostanut tarpeeksi muovikasseja ja kassi hajoaa liian suuresta tavaramäärästä! Ja jos olet pakkaamassa ja ostit liian vähän kasseja, et saa todellakaan ottaa niitä ilmaiseksi!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin himskatin tärkeää jokaikisen heippa ja kiitosnäkemiin?

Vierailija
42/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta myöhemmin. Nämä töykeät eivät ole kadonneet minnekkään. Ihan asiallaankin jo kuulen ja näen näitä. Välillä säälittää kun kassalla on joku nuori harjoittelija ja sille tukivat sitten omaa vitutustaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen nainen ja ollut kaupassa myös kassalla töissä jo yli kolkyt vuotta. Nuorena saattoi pahoittaa mielensä ja olla naama myrtsillä koko päivän ja siitä sai huonoa palautetta ja voinkin sanoa, että jos asiakas on töykeä se johtuu myyjästä. Semmoinen nuoren ylimielisyys ja liika kiire loukkaa asiakkaita, usko vaan. Harva ihminen on toiselle töykeä jos itse on ystävällinen. Tämä nuorten naisten huom. naisten ( en ole miesten kuullut moittivan) keski-ikäisten naisten haukkuminen on jotain itsensä nostamista " hei katsokaa olen nuori" tajuamatta vanhenevansa itsekin, itse olen lähinnä äidillinen tuossa kohtaa. Nöyryys ja ystävällisyys, niillä pärjää pitkälle.

Vierailija
44/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kassa-aikoina törmäsin hyvin harvoin ikäviin asiakkaisiin. Jos joku ei moikannut, ihan sama, ei ehkä kuullut, oli ajatuksissaan, on huono päivä, toiset vaan ovat sellaisia, ihan sama.

Se mikä on jäänyt mieleen, oli isä 30-40 v. tyttärensä kanssa, kovaan ääneen sanoi tytölleen "Katsoppa nyt Emma, kannattaa opiskella, ettei käy niin kuin tuolle tytölle, se on töissä kaupan kassalla!" Täytyy kyllä myöntää, että siinä tilanteessa oli hieman hankala hillitä kielenkantoja. Ei kai siinä. Kuspäitä on maailma täynnä ja välillä sellaisia tulee vastaan. Mistäpä sekin asiakas olisi tiennyt mitä muuta töiden lisäksi teen. 

Vierailija
45/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös töissä alalla yli 10 vuotta. Ikäviin asiakkaisiin törmäsi äärimmäisen harvoin. Joskus oli niitä jotka ylensivät itsensä ja olivat jotain vähän normaalia parempaa. Samalla tavalla kohtelin kaikkia, tasapuolisesti jne. Jos joku ei tervehtinyt, niin ei sitten tervehtinyt. Pyrin olemaan asiallisen kohtelias kaikille ilman liiallista tekopirteyttä tai hymyä.

Vierailija
46/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen. Itse kyllä tervehdin ja kiitän aina, vaikka kuulun tuohon ikäjakaumaan kyllä ;)

Olen itsekin myyjä, en kassalla kylläkään, mutta on jotkut ihmiset kyllä ihmeellisiä nykyään..

Yksi asia mikä ärsyttää todella, on jos asiakas soittaa myymälään, eikä esittele itseään tai EDES sano hei tai päivää ensin?? Vaan kun on itse vastannut puhelimeen myymälän nimellä, osasto ja oma nimi niin luurista kuulu töksähtäen esim. " onks teillä hiekoitussepeliä?" . Tekisi mieli sanoa nätisti että kuulkaapa, jos yrittäisitte uudelleen hieman kohteliaammin, ja lyödä luuri korvaan.. Murr..ei minkäänlaisia käytöstapoja!! Siellä toisessa päässä on tosiaankin ihminen vaikka myyjä onkin!! Hohhoijaa..

Onneksi on mukaviakin asiakkaita!

Minä teen tätä usein. Syy yksinkertaisesti köyhyyteni :( Käytän prepaid liittymää ja puheaika aina vähissä. Kuljen kävellen ja joskus saan lainaksi pyörää. Asun etäällä kaupoista joten soitan onko jotain tuotetta varmasti saatavilla etten kävele turhaan.

Vierailija
47/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Työ ei sovi sinulle, se on vaan työtä. Ihmisillä on paljon esim. pelkotila kun joutuu mennä kauppaan kun pakko ja siinä ei paljon silmiin katsota kiitoksilla höystettynä. Aspergerit käyttäytyy " oudosti" ja monet mielenterveyspotilaat sekä tietty narkit ja alkoholistit. Kaupassakäynti ei ole mikään päivän kohokohta vaan välttämättömyys. Ei kannata ottaa henk.koht kun teet vaan työsi hyvin se riittää.

T. Kassa 25 vuotta

Vierailija
48/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sosiaalisten tilanteiden kammo. Sen kerran, kun uskallan kauppaan toivon, että saan vaan ostettua ruuat ja pesuaineet pyörtymättä. En todella kykene päästämään pihaustakaan vaan tuijotan lompakkoa ja jankutan päässäni pin koodia. Mulle on sanottu, ettei ihmisiä kiinnosta mun kaupassa käynti, että pelkään turhaan 😔

Vierailija
49/49 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käyttäydy kassalle töykeästi. Kai jotkut vájakit ajattelee että voi vuodattaa huonoa oloaan kun ei se siitä karkuunkaan pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi