Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Onko miehesi kosinut oma-aloitteisesti?

Vierailija
05.11.2008 |

Kysyn vaan, koska sain juuri tietää, että tuttavapariskuntamme kihloihin meno oli sujunut seuraavasti:

olivat ostamassa kelloliikkeessä miehen rannekelloon pattereita, kun nainen oli samalla sanonut, että eikös tässä samalla voisi ostaa kihlat? Ja mies oli sitten todennut, että ostetaan vaan.

Eli toisinsanoen, naimisiin ovat menossa, vaikka miehestä ei ollut kosijaksi.

Mitens teillä muilla, onko miestä täytynyt patistella jotenkin kosimaan, vai onko ihan omin nokkineen tajunnut kosia?

Meillä mies ei vielä ole kosinut, vaikka kaksi lastakin jo... Mietin vaan, että miten teillä muilla? Onko miestä täytynyt jotenkin yllyttää, vihjailla tai jopa sanoa suoraan? Onko ihan liian vanhanaikaista, että odottaa vaan, että mies kosisi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ilmoitin, et sillon mennään naimisiin, paree olis ostaa sormus ennen sitä. Sain sormuksen.

Vierailija
22/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotin että mennään kihloihin, mies parin vuoden päästä sanoi että mennänkö naimisiin. Juu, tiedän että kihlaus on lupaus plaa plaa, mutta jos mies ei olis kysynyt naimisiinmenosta niin oltais varmaan vieläkin kihloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tuli ihan puskista, koska olen aina sanonut, etten halua naimisiin.

Meillä mies haluaa enemmin, sille on kuulemma tärkeää saada kutsua mua vaimokseen. Ihan ääliö, pehmoäijä!!!

Kolmannella kerralla tosin suostuin, koska oli pakko tehdö kompromissi aiheesta.

Vierailija
24/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihmistä sitä kuitenkin menee naimisiin.

Vierailija
25/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jopa kysynyt isältäni lupaa etukäteen. Siitä suutuin, mutta vastasin kuitenkin myöntävästi. Nyt 8 vuotta naimisissa.

Vierailija
26/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi ihan kiva että edes se ei olisi äpärä. Nykyistenhän alkuperälle ei enää mitään voi...

Vierailija
27/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan yllättäen vielä!

Vierailija
28/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät piti kuitenkin järjestää täsmälleen kuten heidän suvussa on tapana :P

Vierailija
29/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin sitten yhdessä että ollaan kihloissa. Tätä kyllä edelsi vaatimukseni että kosittava on ennen kesää koska aion mennä kesällä naimisiin.

Vierailija
30/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yhdentekevää mitä joku sanoo pelkän kihlauksen teinimäisyydestä tai siihen sisältyvästä naimalupauksesta. Minulle riittäisi pelkkä kihlaus.

Vierailija
31/31 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies armeijasta lomilla, kävelytti puistoon ja polvistui. Sormukset ostettiin seuraavana päivänä (ja syötiin siitä hyvästä loppukuu kaurapuuroa ;) ). Oltiin tuolloin 21v. ja 22v, seurusteltu kaksi vuotta. Naimisiin kahden vuoden päästä - edellisenä vuonna olin kuulemma raahannut miehen väkisin häämessuille ja ahdisti kauheasti, tuolloin ehdotti itse että mentäisiin katsomaan oisko siellä ideoita. Oltiin joskus puhuttu jotain talvihäistä mutta mies olikin jo katsonut paikan elokuuksi valmiiksi..

Nyt ollaan oltu 9v. naimisissa. Silloin joskus mulle oli kauhean tärkeää, että mies kosii ja ihan oma-aloitteisesti, sillä miehen kaverit olivat tuolloin kovasti sitä mieltä, että minä sidon miestä liikaa itseeni...

Joskus jälkeenpäin yhdessä mietitty, että jos ei olisi silloin naimisiin menty niin olisko jäänyt ja tulisko enää mentyä kun lapsia siihen perään 2 kpl, että hyvä että silloin mentiiin ; )