Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eiko kaikkien sellaisten ylimaaraisten retkien/teatteriesitysten tms. mihin kerataan vanhemmilta rahaa erikseen pitaisi olla vapaaehtoisia?

Vierailija
23.11.2007 |

Siis koululaisilla ja päivähoidossa. Itse olen ainakan tähän asti törmännyt vain vapaaehtoisiin maksuihin, tyyliin " keräämme tässä nimilistaa, ketkä kaikki osallistuvat teatteriretkeen, jonka hinnaksi tulee 4 e/lapsi)...Kaikkihan niihin kai aina osallistuvat, ja summat ovat pieniä, mutta aina on KYSYTTY vanhemmilta, saako lapsi osallistua ja kysyttäessä kerrottu hinta,joka yleensä on jotain 2-5 euron väliltä.

Nyt vähän ihmetytti, kun lapsen reissuvihossa oli ilmoitus koululle tulevasta teatteriryhmästä. Maksaa 7 e/lapsi, ja oletetaan ilmeisesti, että kaikki maksavat automaattisesti. Summa nyt ei ole tähtitieteellinen (joskin isompi kuin aiemmin), ja toki sen maksamme ja on ihan kivakin juttu, että lapsille järjestetään jotain kivaa jouluekstraa. Vähän vaan harmitti tuollainen, että kahden päivän varoitusajalla sanotaan vaan, että 7 euroa tänne kiitos. Ihan PERIAATTEESTA näiden pitäisi mielestäni olla vapaaehtoisia maksuja, ja aina ennen onkin kyselty jokaisen parin euron kohdallakin vanhemman suostumusta...Ja tuli myös mieleen, että joillain perheillä voi joskus satunnaisesti (olen itsekin ollut opiskeleva yh) olla rahat niin vähissä, että ainakin pitää tietää etukäteen, jos jotain ylimääräistä pitää maksaa jonain päivänä. Sillä 7 eurolla saatetaan maksaa parin päivän safkat jossain yh-perheessä ennen lapsilisien tuloa. Lisäksi tähän teatteripäivään liittyvät nyyttärikestit luokassa, että sinnekin pitää vielä viedä jotain.

Joo, ja ei ole iso murhe...Mutta tuli vaan mieleen, että onko tuo ihan " sallittua" ? Eli mitä sanovat koulun säännöt; saako vanhemmille vain ILMOITTAA, että rahaa täytyy nyt tuoda tähän ja tähän huomenna.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo laki.

TUohon ei siis ole kenenkään PAKKO osallistua eikä siis pakko maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi