neljättä yrittämään!
Onko muita neljännestä haaveilevia? Laitettasko ihan oma pino pystyyn vai missä pinossa olette?
Mun lapset syntynyt 11/01, 6/03 ja 1/05.
Ja nyt sitten neljäs saa tulla jos on tullakseen. Kuume kyllä kova :)
Kommentit (40)
Tällaista pinoa olen etsinytkin mutta valitettavasti vielä vasta kuumeilen sitä neljättä eikä yritys ole päällä, jos koskaan tulee olemaankaan.
Meillä lapset tyttö 12/98, pojat 07/01 ja 09/06. Nyt ihan muutama viikko sitten on pamahtanut vauvakuume päälle ja nyt yritän saada miestäni tähän mukaan. Hän olisi nykytilanteeseen tyytyväinen mutta lupasi miettiä asiaa. Meillä konkreettinen yritys käynnistyisi ehkä elokuussa. Toisaalta ihan mielelläni odotan sinne asti jotta tuo pikku-ukko hieman tuosta kasvaa mutta olisi niin ihana saada tietää että se yritys jonakin päivänä vielä alkaa. Varmaa se ei siis todellakaan ole vaan voi olla että joudun tyytymään tähän lapsilukuun ja tekemään surutyön asian johdosta.
Tämä on meillä uusi tilanne kun noista kolmesta piti vain sopia että koska yritykset aloitetaan. Nyt toivon että voi jos tästäkin saisi " väitellä" vain siitä aloitusajankohdasta ;)
Miten teillä miehet lähti mukaan ?
t. makkonen
... vaan neljännestä haaveilevat ovat suurperhekuumeilijoiden pinossa. Itse ajattelin, että kun neljännen kuumeilu tulee konkreettisesti ajankohtaiseksi, niin olisi kivaa, jos neljännestä kuumeilijat saataisiin Neliapiloihin -se kai se olisi osuva nimi kyseiselle pinolle ;o)
Itsellä lapset P2/03, T11/04 ja T3/07, joten en vielä hetkeen kuumeile. Antaa nuorimmaisen olla vielä rauhassa vauva. Ei ole kyllä kuukautiset vielä alkaneetkaan, joten ei sitä voisi edes yrittää tosissaan ;o) Mutta neljäs siis ON haaveissa ja toiveissa, se ollaan päätetty jo...
T:Anttuli vauvapalstan Kotiloista =)
Miten tällä palstalla toimitaan? Olen uusi kirjoittelija, mutta seuraillut olen tätäkin palstaa jo jonkin aikaa.
Makkonen kyselit sitä, että miten mies lähtenyt mukaan ajatukseen. Meillä kävi niin, että minä olen kuumeillut jo jonkin aikaa. Mies ei. Mies ei edes lupaillut harkitsevansa vielä vähän aikaa sitten. Sitten vain yksi ilta noin kuukausi sitten sanoi minulle olevansa nyt valmis yrittämään. Ja nyt siis yritys ihan aluillaan, pari päivää sitten jätettiin ehkäisy pois. Ehkä oli ihan viisasta ettei mies ollutkaan heti kuumeilemassa mun kaa. Nyt sentään niin paljon helpompaa kun lapset jo " isoja" ...ku et ois tullu putkeen vielä neljäskin. Nyt sitten vain odotellaan ja toivotaan parasta. Jospa vielä yksi (ainakin) meille suotaisiin.
Minullakin oli yksi keskenmeno ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Kauhea kokemus, mutta ajan myötä helpottunut melkein unohduksiin, vaikka silloin en sitä uskonut. Jaksamista kaikille niitä kokeneille!
Eli mulla lapset p -02, t -03 ja t -05. Nyt on kuukauden verran yritetty uutta (ja viimeistä) vauvaa alulleen!! Ovis oli reilu viikko sitten ja sen aikaa pupuiltiin kyllä aika ahkerasti ja monena päivänä ;) Saas nähdä tärppääkö heti vai useamman kuukauden päästä...... Noh, jännitellään tässä kuun vaihteeseen asti. Sit selviää tuleeko kuukautiset vai ei ;) On tämä odottavan aika vain pitkä ja kiduttava =(
Meillä MINÄ olen kuumeillut jo useamman kuukauden ajan, mutta mies ei. Vasta vähän reilu kuukausi sitten mies päätti, että vauva saa tulla nyt jos on tullakseen, MUTTA se on sitten viimeinen =( Eli ei muutakuin plussaonnea kaikille jossain vaiheessa, toivottavasti vielä tämän vuoden puolella ;)
Neljättä kuumeillaan. Edelliset on poika-97, poika -99 ja tyttö -02. Nyt juuri alkuviikosta oli keskenmeno viikolla 7+3, ja harmitus on ollut suuren suuri... Mietityttää kamalasti etä joko uskalletaan " antaa mennä" ennen ensimmäisiä menkkoja keskenmenon jälkeen. Sain ihan pätevältä, vanhalta gynekologilta,joka on lääkiksessäkin opettanut, " luvan" yrittää heti. Toisaalta oon jostain lueskellut, että jos tulehdus tulee, niin munatorvet voi arpeutua kiinni jne jne.. No, ei me nyt ennen jälkivuodon loppumista sentään aleta kiirehtiin. Heh, huomaa kylläminkä asioiden parissa mun mieli askartelee, kun heti ekaan viestiin alan näitä naputtaa :) Neliapilat -ketju olis tervetullut, ehdottomasti!
Mies kuumeilee huomattavasti pienemmin oirein, mutta kyllä sekin :)
Muuten, mulla ei ole kokemusta ovistikuista. Mikä niiden toimintaperiaate on, mitkä on parhaita ja mitä ne MAKSAA??
Ensiksi osanotto Nala_II:lle. Itselläni ei ole kokemusta keskenmenosta, joten en voi edes täysin kuvitella kuinka pahalta tuntuu..
Me siis haluttais kans neljäs lapsi. Meillä on jo tyttö 3/00, poika 2/02 ja poika 1/05. Ehkäisy jätettiin pois muutama kuukausi sitten ja päätettiin että vauva saa tulla jos on tullakseen. Meillä mies on ollut se joka kuumeilun aloitti jo paljon ennen minua! Nyt minäkin olen sitten viimein todennut olevani valmis haasteeseen.. Täytyy myöntää ettei nyt mitenkään kovin ahkerasti olla kuitenkaan yritetty, vaan jatketaan entiseen malliin elämää ja katotaan mitä tapahtuu :).
Nyt on menossa kp 31/ 28-29, eikä menkkoja vielä näy.. Tänään juuri testasin, mutta negaa näytti..
Vauvakuume on kovassa nousussa. Mies vielä pitäs saada kunnolla innostuun mukaan. Ei nyt ole jyrkästi ollut vastaankaan, on kait tyytyväinen nykyiseenkin elämäntilanteeseemme. Mutta luulen että hänkin salaa sisimmässään vielä haaveilee siitä neljännestä =)
Meillä lapset 00,02,04.
Pillerit aion jättää tämän liuskan jälkeen pois, eli joskus joulukuun puolivälissä menkat ja sen jälkeen saa vauva tulla jos on tullakseen!
Neliapilat on erittäin hyvä nimi meidän jengille! :)
niin itse asiassa arvelinkin että neljänsiäkin yrittäviä löytyy jonkun verran.
Mulla silleen hassu olo ku kierrukka just poistettiin ja kaksi päivää poiston jälkeen olin/olen jo menkkoja kärsimässä ja varmasti on menkat ku iha sellaset ku ollu ennen kierrukan laittoa ja nyt siis kestäny jo kolme päivää. Vaikka mulle sanottiin et hormonitaso palautuu heti ennalleen ni jotenki en vaa uskonu. Mutta tämähän tarkoittaa sitä, että raskaaksikin voi olla mahdollisuus jo tulla :)
Onko teillä kierrukan jälkeen raskaaksi tulosta kokemuksia? Miten pian olette tulleet? tms
Mä en noista ovistikuista tiedä kun en ole koskaan niitä käyttänyt. Mut kertokaa ihmeessä joku jos tiedätte?! Ihan mielenkiintoista niistäkin lukea vaikka ei kyllä ihan pian ole tarkoitus kokeillakkaan. Koitan ottaa ihan rauhallisesti nyt alku yrittämisen ja ehkä olla jopa ajattelematta asiaa...(kun vain pystyski ) mut ei stressiä vielä mistään...
Mä odotan päivä päivältä että vuoto loppuis... Jos sit olis jo mahdollisuuksia. Toivoahan aina sopii.. Tänään on ollut sellainen masennuspäivä; huomenna tulee viikko siitä kun km:sta tuli totta. Tosin olin sitä jotenkin ounastellutkin, kun oireet hävisivät kokonaan muutamaa päivää aiemmin.
Tilasin muuten paketin niitä ovistikkuja, meni syteen tai saveen niin kokeillaan :D
Minkä ikäisiä te muuten olette? Lienenkö ainoa alle kolmekymppinen täällä...? Mä olen 28.
Tänään testissä näkyi toinenkin viiva, mutta tosi haalea... En oikein vielä usko raskautta todeksi, mutta testaan vielä parin päivän päästä uudestaan. kp nyt 33/28-29. Joku kyseli ikää, minä olen 29.
on plussa eli et se ei valehtele, mut negat. voi valehdella alkuun...Ei taidettukaan kauaa pitää sua täällä vauvakumeilijoiden palstalla :) hyvä niin.
Nala_ lle jaksamista! Vaikeaa aikaa varmasti, mutta jospa se aurinko pian taas paistaisi.
Mun ikä 30v. Just haettiin toisten lasten kaa esikoinen eskarista. Ihana, kun lunta satoi oikein isoin hiutalein maahan. Nyt kun vaan ei ihan loska kelejä tuliskaan.
Huone järjestelyjä tässä kovasti mietin, kun eskarilainen haluaisi oman huoneen. Tällä hetkellä kaikki kolme nukkuvat samassa huoneessa ja yksi huone meillä on tyhjillään.Miten teillä muilla on ratkaistu huone asiat? Mun kaksi vanhinta on siis poikia ja nuorin tyttö. Esikoinen ei millään haluaisi keskimmäistä samaan huoneeseen vaan ihan oman huoneen. Mutta kerta toiveissa on saada nelonen niin ehkä pojat kuitenkin joutuvat samaan huoneeseen. Jos nyt antais esikoiselle oman huoneen, voi omasta huoneesta luopuminen isompana olla liian vaikeaa. Enempää huoneita ei siis ole...
Toivotaan siis että se plussasi nyt siitä vahvistuu !
Otetaan vaan se Neliapilat käyttöön ja avataan meille aina oma pino, eikös juu ? Voi tosin olla että minä jään pian yksin tänne kuumeilemaan jos kaikki pian plussaavat. Paitsi Anttuli ;)
Minäkin kokisin tämän pinon jotenkin paremmaksi kun meillä se mahdollinen nelonen olisi kyllä viimeinen. Minä olen juuri 35 täyttänyt joten siksikään tässä ei auta hirveän kauaksi aikaa jäädä vain kuumeilemaan, näissä hommissa kun se ikä ei paranna niitä mahdollisuuksia.
Nala II - pahoittelut keskenmenosta :(
Toivottavasti raskaudut pian uudelleen !
3 x äippä - minulla oli viimeksi kuparikierukka ja se otettiin pois suunnilleen kierron puolivälissä. Siitä en vielä tullut raskaaksi vaan minulla ehti olla yhdet menkat ja seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi. Nyt minulla on hormonikierukka mutta olen ymmärtänyt että raskaaksi voi tulla samantien kun kierukka otetaan pois.
Ovistikkuja en ole käyttänyt koska tunnen ovikseni ihan tarkalleen. Ultrassa se mun tuntemus on heittänyt päivän suuntaan tai toiseen lasketun päivän kanssa joten luotan siihen ihan täysin, kolme kertaa kokeneena. Ovislimoista osaan myös päätellä muutamaa päivää aikaisemmin että pitää aloittaa yritys ;)
Huonejaoista : meillä on myös vain kolme makkaria ja enempää ei näillä näkymin ole tulossa. Esikoisella, tytöllä on oma huone ja tällä hetkellä keskimmäinen, eskarilainen on myös omassa huoneessaan mutta tietää että pikkuveli tulee joku päivä hänen kanssa samaan huoneeseen.
Kolmasluokkalainen ei kyllä olisi tyytyväinen jos joutuisi huoneen jakamaan, varsinkin jos joutuisi jakamaan sen VELJEN kanssa.
t. makkonen
vasta muutama päivä sitten et avataan ens viikolla.
Mä kyllä haaveilen vielä useammastakin lapsesta salaa. Mies luultavasti ei, ainakaan tällä hetkellä... Mutta koska yksi pieni tällä hetkellä haaveissa niin tämä pino kay minulle. Tosin kaksosiakin olen aina toivonut, mutta koska näin luomusti yritetään ja suvuissa ei todellakaan ole niin ehkä se haave ei ainakaan toteudu. Ihana kuitenkin, että tätä asiaa ei voi eikä tarvitse nyt päättää.
Ihanan rauhallinen teehetki menossa, kun lapset katsovat videota. Sanokoon kuka vain mitä vain, mutta minä tarvitsen ainakin muutaman kerran viikossa tällaisen hetken jolloin videot vain päälle ja saan hetken itse rauhoittua. Mun lapset kun eivät nuku päikkäreitäkään enää, paitsi pienin ehkä yliväsyneenä pakotettuna kaksi kertaa viikossa.
3 x äippä: meilläkin tuolla pauhaa Disney channel paraikaa. Se kyllä poistuu parin viikon päästä. Olimme päättäneet että emme osta mitään maksukanavia mutta hyvä myyjä puhui miehen ympäri digiboxi-ostosten yhteydessä ja nyt meillä on noita kanavia näkynyt kohta 2 kk ja se on maksanut vain 10 euroa. Mutta en kyllä rupea maksamaan moisesta montaa kymppiä kuussa.
Meillä esikoisella on paljon kavereita mutta tuo meidän keskimmäinen eskaripoika on ihan kroonisessa kaveripulassa ja minä olen kyllä antanut noita videoita katsella sanoi ammatti-ihmiset mitä vaan. Poika on siis vain sen eskari-ajan päiväkodissa ja tulee kotiin jo ennen yhtä. Olisi kyllä mielellään kavereiden kanssa jos niitä vain olisi tarjolla. Toivon että ensi vuonna tilanne muuttuisi kun menee kouluun. Saa vaikka mennä läheiseen leikkipuistoon koulun jälkeen jos sinne muitakin poikia menee. Itse olen ajatellut olla vielä ensi vuodenkin kotona ja toivottavasti mies lämpenisi tälle nelos-ajatukselle niin olisin sitten pitempääkin putkeen kotona.
Minäkin voin tosin sellaisen tehdä mutten osaa mitään värejä tai muita hienouksia käyttää.
Niin, kyllähän sen plussan pitäis kai aina olla ihan oikea tulos, vaikka heikkona näkyykin.. Mulle vaan outo tilanne, kun nuo kolme aiempaa on kyllä heti näkyny testissä aivan selvästi. Vähän silti vielä jännittää..
Meillä huoneet on jaettu siten, että koululaisella (tyttö) on oma huone ja myös vanhemmalla pojalla (5v) tällä hetkellä. Pikkuveli (pian3) muuttaa sitten jossain vaiheessa meidän makkarista sinne " poikien huoneeseen" . Sängyistä saa kerrossängyn.
Enpä tosiaan sitten kauaa ehtinyt täällä oleskella.. Siirryn odottajien puolelle kuitenkin vasta kun olo on varmempi ;)
Mitä sitä pitää itseään ihmisen kiusata, se nyt on selvää että viikko km:sta raskaustesti ON positiivinen. Ärsyttää vaan niin vietävästi, ja harmittaa. Tänään olis 8+3... Paska.
Niin juu, ja onnea oikee.enkelille!!! Mahtavaa ja ihanaa. Se on sit..ööh... Elokuun vauva?? Ihanaa :) Mahdat olla onnellinen.
Kiitos osanotoista, kyllä tää tästä oikeasti jo vähitellen menee. Katottiin Onnen Varjot elokuvaa äsken, ja se tuntui kyllä sentään ihan parodialta :) Tosin, hyvähän mun on sanoa kun on kolme tervettä lasta jo saanut. Vois olla aika synkät tunnelmat jos ei olis yhtään... Monta asiaa huomaa ettämiten tärkeitä ne on sitten vasta jos niitä ei yhtäkkiä enää oliskaan. Hyi, puistatus.
Esittelypinon vois joo joku taitava tekaista :) Mut ei sit jooko mitään hirvetä " pitsikuvioita" siihen yhteyteen... Pliis :) Mikähän se todellinen vaihe on km:n jälkeen kun VOI raskautua? Tietääkö kukaan, tai onko kokemuksia? Peruin tänään ekaa äitiysneuvolaa (*katkeruus huipussaan*) ja sieltä tätsy sanoi raskaustestiin vaan, että jos se on parin, kolmen viikon päästä positiivinen, niin onhan uus raskauskin tietty mahdollinen. Niin pianko?? No, tuskin mä nyt tyhjästä sikiän - tulehdusvaaraa sentään kannattaa välttää, kai.
Mitäs te ihmiset teette? Mä opiskelen, yliopistossa, reilu vuosi vielä jäljellä, ja sit on tutkinto valmiina. Toivonpa, että se vielä lykkääntyis parilla vuodella :) Suoraan valmistumisen jälkeen ei nimittäin olis kiva jäädä äitiyslomalle. Nyt se vieläsopis, sit ehtis pureutuun asioihin uudelleen ennen valmistumista, jos (KUN) olis äippälomalla päässyt jotain unohtaan.
kun uni tuli :) . Mut nauhalla on ja tänään jos jaksas katsoa...mulla vaan tulee niin helposti uniin kaikki raskaammat jutut vaik ei nyt kyl minua tuo kosketakkaan. Haluan silti katsoa.
Mäkään en ole ikinä esittelypinoa tehnyt, et kuka vain tehköön sen. Värejä ja muita ei tartte välttämättä olleskaan...Et kuka kerkee niin siitä vain!
Mä olen kotosalla lapsieni kanssa. En halua viedä heitä hoitoon ulkopuolelle...ovat tosin välillä jo olleet. Raha tekee tiukkaa, kun nuorinkin pian jo 3v, eikä tule edes kotihoidontukea sitten.. Mutta toistaiseksi ainakin hyvä näin. Keikkaa tosin teen miehen lomien aikaan ja viikonloppuisin. Sosiaalialalla olen.
Minäkin liityn joukkoonne iloiseen : )
Mulla siis tässä vasta ruvennut kuume nousemaan pikkuhiljaa ja olisin vuosi sitten ollut vielä ihan varma, että meillä tulee olemaan nuo kolme ja that' s it. Mutta mutta.... aika yksin olen vielä tän asian kanssa, mhp.
Mutta katotaan mitä tuleman pitää.
Mulla lapset: -94, -02, -04 ja minä olen 33vee....
Ihana kuulla muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia. Onkohan tänä päivänä 4 lasta perheessä jo harvinaisuus?
Onnea jo plussanneille!!!
Täällä yritetään neljättä vai pitäiskö sanoa viidettä. Lapset 5/99, 9/00, 1/06 ja keskenmeno 07. Nyt kova yritys menossa, vauvakuume mahdoton!!!!!!! Toivotaan että tärppää, ovis pitäis olla ensiviikolla. Toivottavasti on. Ovistikut käytössä, kierto on mitä on ja en ole edes joka kierrolla ovista tavoittanut. Tikkujen suurkuluttaja.. He he!