Miksi TEHY teki moisen sopimuksen???
Itse kuulun terveydenhoitajien liittoon. Eilen sain ihan konkreettisina lukuina sairaanhoitajien ja meidän korotusten määrät ja hämmästyin. Meillä korotus on 11% 2,5 vuoden aikana. Ja sairaanhoitajien tekemä sopimus ei eroa oikeastaan MITENKÄÄN konkreettisesti meidän korotusmääristä. Ainoastaan ensi maaliskuussa saavat peräti 0.6% enemmän kuin me. Kannattikohan moinen meuhkaaminen noin pienen korotuksen takia? Ainiin.. saahan he tietty sen huiman joulurahankin...
Kommentit (46)
Ämmiin vähän liikettä ??
Kyllä ämmiin pikkuhiljaa tulee liikettä... pois hoitohommista. Itse olen jo vaihtanut alaa.
Hoitajien kiire tuntuu olevan ihan jotain muuta kuin yleensä kiireellä ymmärretään.
joten kumpi tienaa paremmin??? Koulutuksena sosionomi (amk) ja työnä mukava PÄIVÄTYÖ virka-aikana... tstotyöajalla 36,15t/vko
Hmm, paljonkohan se ero on 4v päästä =)
Vierailija:
Vierailija:
taas että ei kai me sitten sitä palkkaa tarvitakaan vaan tehdään ihan hyväntekeväisyyttä vaan.Haloo ihmiset, eka haukuitte ahneeksi ja nyt tulee kommenttia että meni ämmillä kuset housuun. Siis mitä te oikein haluatte?????????
Sitä ihmiset naureskelevat, kun oli teillä niin iso uho päällä ja loppujen lopuksi saitte ihan samat korotukset kuin muutkin.
Vai? Mutta, vastaa KYSYMYKSEEN jos osaat, reppana. Mitä SINUN MIELESTÄSI tehyläisten olisi pitänyt tehdä?
" Uho ja lakkoilu" = ahneutta, itsekkyyttä, murhan himoa jne. ja " periksi antaminen" = tyhmyyttä, laskutaidottomuutta jne. :-D
Älkää aliarvioiko Superin neuvotteluvoimaa seuraavalla kierroksella. He voivat neuvotella nätisi, koska Tehysta on nyt tullut pahis. Räpyttävät silmiään ja juttelevat kivasti.
Vierailija:
joten kumpi tienaa paremmin??? Koulutuksena sosionomi (amk) ja työnä mukava PÄIVÄTYÖ virka-aikana... tstotyöajalla 36,15t/vkoHmm, paljonkohan se ero on 4v päästä =)
Vierailija:
Sen sijaan Tehyläiset ovat sen menettäneet loppuiäkseen !Luulen, että saavat ilman taistelua vähintäänkin korjaavan erän, koska samasta työstä ei voi saada erilaista palkkaa. Sen lisäksi Tehy jätti aika lailla toisen asteen koulutetut lähihoitaja-tehyläiset vaille samaa kohtelua kuin hoitajat saivat.
Täällä sitä huudellaan, että kaikkien pitäisi olla Tehyläisille solidaarinen, mutta eivät osaa olla solidaarisia itse edes oman liittonsa sisällä.
Ihme porukkaa. Sietäisi hävetä.
Jos teidän mielestä olisi ollut parempi, että 12 000 hoitajaa jättää duuninsa, kuin että sopimus millainen sitten hyvänsä syntyy, niin naurakaa vain. Kyllä olisi hymy hyytynyt, jos työtaistelutoimet olisi pantu täytäntöön.
Kaikkien kannalta ihan hyvä sopimus saatiin aikaiseksi ja hoitajat saavat kunnon korotukset. That' s it! Kyllä on ala jokaisen killingin arvoista työtä!
onhan se tietty hyvä, että saavat 20 % neljässä vuodessa, kun pyysivät 24 % 2 vuodessa. Ei hyvää päivää.
Olen minäkin saanut sitten vissiin hyvät korotukset, kun on palkka noussut 19 vuodessa 230 % !!!!!!
Vierailija:
Vai? Mutta, vastaa KYSYMYKSEEN jos osaat, reppana. Mitä SINUN MIELESTÄSI tehyläisten olisi pitänyt tehdä?" Uho ja lakkoilu" = ahneutta, itsekkyyttä, murhan himoa jne. ja " periksi antaminen" = tyhmyyttä, laskutaidottomuutta jne. :-D
Pikkasen jäi sellainen fiilis, että meni sisu kaulaan tehyläisillä. Uhota kyllä osattiin, mutta toteutus lässähti kuin pannukakku.
sentensä valuavan Tehyyn.
Sopimuksessa on palkankorotusten lisäksi muutakin hyvää, mm. se, että se on KT ja Tehyn välinen.
Terveydenhoitajaliitto on insinöörien kanssa kimpassa neuvottelupöydässä. Siinä ne tulee hoitajien asiat hyvin hoidettua:-O
Vierailija:
sentensä valuavan Tehyyn.Sopimuksessa on palkankorotusten lisäksi muutakin hyvää, mm. se, että se on KT ja Tehyn välinen.
ja hävettääkin.. katsoitteko a-talk eilen? Kyllä oli Jaanan puheet taas hölmöjä... ja ihan pokkana! Uskookohan se nyt itse ihan täysillä noihin vai esittääkö vain? Jotenkin mä olen edelleen väähn epäileväinen että joku tuossa asemassa on oikeasti noin tietämätön ja naiivi?
Hoki vaan että taistelu oli laillinen eikä kenenkään potilaan henkeä uhattu, se oli työnantaja joka uhkasi! Voi hyvää päivää... Onko se sitten ihme että meillä on shortsimurhaajia jne. täällä Suomessa kun hoitajakoulutukseen valitaan se kaikkein heikoin aines.. eikä edes olla kiinnostuneita mielenterveys- ja alkoholiongelmista
ja näin huonon korotuksen takia sairaanhoitajat oli valmiita jättämään työnsä ja Potilaat pulaan.
Voi hyvää päivää... Onko se sitten ihme että meillä on shortsimurhaajia jne. täällä Suomessa kun hoitajakoulutukseen valitaan se kaikkein heikoin aines.. eikä edes olla kiinnostuneita mielenterveys- ja alkoholiongelmista
[/quote]
Niin sitä vaan leimataan koko ammattikunta yhden sekopään takia. Oikein älykästä.
keväällä puhuttiin todella vakavasti siitä, että hoitajakoulutuksessa täytyy olla keinot jo puuttua selvästi sopimattoman opiskelijan karsimiseksi.
Mielenterveys- ja päihdeongelmat ovat niin suuret, että ministeriö joutuu miettimään keinoja niiden ratkaisemiseksi potilasturvallisuuden takaamiseksi.
Vaikka mainitsen vain yhden esimerkin, niin se ei, kultapieni, tarkoita ettei niitä ole lukuisia lisää!
hänen sepustuksensa...
Hei hoitajat, miten te kykenettelukemaan näiden idioottien kirjoituksia, olisin itse ainakin todella loukkaantunut jos omaa ammattikuntaani vastaan hyökättäisiin näin mauttomasti kuin tällä palstalla. Aika sairaita tyyppejä, kompensoivat omaa surkeaa itsetuntoaan uhoamalla ja haukkumalla hoitajia. 49
Mitä ovatkaan sitten Liliukset & kumppanit ??