Onko muita yhtä itsetunnottomia?
Mulla on viime vuosina noussut ongelmaksi liikkuminen julkisilla paikoilla. Mietin onko vetskari auki, roikkuuko jotain housunlahkeesta, onko vessapaperia jäänyt kenkään kiinni, onko naamassani jotain omituista, miksi nuo tuijottavat, haisenko jne. Tunnen oloni todella epämiellyttäväksi =( Olo on ahdistunut ja se saa minut pahalle tuulelle, olen ihan varma että nuokin tuijottaa, koska olen tosi ruma ja läski ja omituinen. Mitenköhän tästä voisi parantua...
Kommentit (2)
tämä ongelma ei koske vaan ulkonäköäni, vaan muutakin elämää. Esim. sain äskettäin koulussa hyvän arvosanan eräästä tehtävästä, ja ajattelin heti, että se johtui muiden huonoudesta ja välinpitämättömyydestä ko. tehtävässä, ei siitä, että itse olisin onnistunut hyvin ja panostanut. Tunnistan itsekin tämän itseäni dissaavan ajatusmallin, ja haluaisin oikeasti TERVEEN itsetunnon, en tällaista lattiarättioloa.
ei onneksi koko ajan, mutta tarkistan jatkuvasti, ettei vetskari ole auki.
On muuten yksi masennuksen oire.